X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם בעשור השמיני לחייה לא נס, עדיין, לחה של דליה שץ, הצברית מכרכור, שקנתה את עולמה בתרומתה רבת השנים לחיילי צה"ל הפגועים בגופם, ושאותם היא דואגת ללוות, במסירות אין קץ, מרגע פציעתם ועד לסיום תהליך שיקומם הגיע הזמן להעניק לה את פרס ישראל
▪  ▪  ▪
דליה שץ. אימא נוספת של בניה הרבים הלבושים מדים

על-אף 82 שנותיה, לא נס, עדיין, לחה של דליה שץ, האישה המופלאה שקנתה את עולמה כ"אם הפצועים" במדים.
כבר עשרות שנים מלווה הצברית החייכנית, המטופחת ומלאת האנרגיה, את פצועי צה"ל, מוכי הגורל, מרגע-פציעתם ועד לשיקומם המלא. ברגעיהם הקשים היא ניצבת ללא לאות לידם, משמשת להם אוזן קשבת, מעודדת את רוחם ואת רוח משפחותיהם; מסייעת להם, ככל שניתן, בהשגת ציוד רפואי; מארגנת למענם אירועים ומפגשים, ועוד ידה נטויה.
ככל שמדובר בדליה שץ, מסתבר שאין משמעות לפתגם, "אימא יש רק אחת". מדמותה ההירואית עולה בבירור שיש גם אימא נוספת. זו שפורסת את כנפיה הגדולות על בניה המאומצים במדים.
את נתינתה האינסופית ואת מסירותה חסרת הגבולות ספגה הצברית החיננית עוד בבית-ילדותה בכרכור - בית שהיה, בזכות אביה, מוכתר המושבה, מוקד עלייה לרגל לאנשי ציבור, פוליטיקאים ושגרירים. בשל העובדה שהתגוררה סמוך למחנה הנח"ל 80, הקפידה דליה להגיע לבסיס בכל סוף-שבוע, עמוסה בכל טוב הארץ, ובעיקר דאגה לבקר בצריפי החיילים החולים. לימים היא הפכה גם ל"דודה הטובה" של חיילי השריון, שאותם אימצה אל ליבה בכל מאודה.
נאמנות ומסירות
כדי למסד את פעילותה ההתנדבותית, ניהלה דליה את "קרן נוטנס" לפצועי צה"ל, וגילתה בכך נאמנות אין קץ לפנייתו של מי שהיה ראש אג"א, אלוף (במיל.) חיים ארז, אליה. במרוצת 15 שנים היא הפכה את הקרן מנוף אדיר לפעולות, כשהיא יוצקת בהן תוכן אישי יחיד במינו. בדרך זו גם הגיעה לשמחה הולצברג, מי שנודע לימים כ"אבי הפצועים", כשהיא משמשת יד-ימינו בכל פעילותו המבורכת ורבת השנים למען נכי צה"ל.
כיום עומדת דליה שץ בראש עמותת "אם הפצועים", הקרויה על שמה. זו עמותה שהציבה לה למטרה ללוות את תהליך שיקומם של נפגעי פעולות הטרור ופצועי צה"ל. כדי לתמוך מוראלית בפצועים ובבני-משפחותיהם, עורכים מתנדבי העמותה ביקורי עידוד ותמיכה תכופים בבתי החולים. העמותה גם מעניקה כספים לפצועים שנקלעו למצוקה כלכלית בעקבות פציעתם ומארגנת למענם סדנאות-תמיכה והעצמה.
לא רק פצועי צה"ל מוקירים את מלאכתה הברוכה. גם מפקדי הצבא, פוליטיקאים ואישי ציבור אינם מסתירים את הערצתם הגלויה אליה. הם רואים בה סמל של אחווה, של אצילות-נפש, של אהבת האדם ואהבת ישראל. על פועלה הרב הוענקו לה אינספור של אותות ראשי-מדינה, ובראשם "אות הנשיא למתנדב".
את תרומתה לחייליה הפצועים רואה דליה שץ בהחזרת חייהם למסלולם הקודם. "זו עבודה לא קלה" - היא מצטנעת, בדרכה האופיינית - "אבל אמשיך בה", היא מבטיחה, "עד אינסוף". ועכשיו לא נותר אלא לצפות שהמדינה תעניק לה את פרס ישראל. אחרי ככלות הכל היא באמת ראויה לו והוא מגיע לה מכל הלב.

צפו בסרטון על פועלה של דליה שץ

System.String[]

תאריך:  12/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים ארז
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גבירץ
ביום רביעי (6.4.11) באו נציגי הממשלה מלווים בכוחות משטרה אל הכפר הבדואי הבלתי-מוכר אל-עראקיב, והרסו אותו בפעם ה-22    באותו יום ולמחרת באו נציגי הממשלה עם טרקטורים והחריבו כ-1,500 דונם תבואות של בדואים בנגב
איתן לרר
הכל קורה דווקא עכשיו, כשהממשלה האוטיסטית ביותר במזרח התיכון מאבדת כל יכולת יצירתית בפתרון בעיות. דווקא עכשיו, כשמדינה שלמה עובדת ומתנהלת לרווחתן ולרוחן של ח"י משפחות, כביש 40 הפך למראה הכי סקסי בגיאוגרפיה של כדור הארץ
אולק נצר
החובה והאומץ האזרחי ההכרחיים כדי להוציא את העם שלנו מעבדות לחירות, או לפחות כדי להדליק נר של תקווה למתנגדי המדיניות הפרעונית שלנו - מתחילים מעצמנו. מי שממלא את החובה הזו, יהיה לו גם חג שמח וגם כשר מבחינת מילוי המצוות שמטילות עלינו החירות והדמוקרטיה
בסאם עראמין
לא נשכח אותך ג'וליאנו, לא ישכחו אותך גם כל שוחרי החירות והחופש בעולם. תיאטרון החופש שאמך ייסדה היווה תמיד מטרה לכוחות העוול והחושך, ולכן נהרס פעמים כה רבות. אבל נחישותך, ג'וליאנו, להמשיך להשמיע את קול החופש - בנתה אותו שוב ושוב!
איתמר לוין
מיכה לינדנשטראוס נמנע במכוון מלפסול את מינויו של יוחנן דנינו למפכ"ל. מאחר שהליקויים עליהם הצביע המבקר הם מערכתיים, קרוב לוודאי שכל מועמד אחר לוקה בהם גם הוא. לכן, הרע במיעוטו כעת הוא לאפשר לדנינו להיכנס לתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il