X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקראת ימי חול המועד והמפגשים המשפחתיים המרובים ועמוסי הארוחות, כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל למנגל...
▪  ▪  ▪
[צילום: יעל שביט-תקשורות]

כפי שהבטחתי, הבאתי כבר את המדריך לקניה למצרכי המנגל, ועכשיו, מאותם מקורות שכבר ציינתי בפעם הקודמת, אני מביא את המדריך - הלכה למעשה למנגלור אולי מנגליסט או מנגלטור, איך שהוא ייקרא (גם ככה הוא יריח בצורה כזו שאף אחד לא ישמח כשהוא יצטרף לשולחן). שוב ההנחיות הן בלשון זכר רק לנוחות (בעיקר של הנשים):
1. אל תשתמש בנפט, נוזלי הצתה או גחלים ניצתות מעצמן, על בשר שמישהו שאתה אוהב הולך לאכול. נעזוב את טעם הנפט שהכימיקלים האלו נותנים לבשר שלך - המוצרים האלו רעילים. קנה פחמים מעץ טבעי, לא פחמים דחוסות. די קל להדליק אש כמו בנאדם: אתה מרכז את הפחמים במקום אחד, מוסיף להם ניירות מגבת ספוגות בשמן בישול שהקצה שלהם יבש (כמו פתילייה), ומדליק בסבלנות. תוך שעה שעה וחצי, נפנוף אין סופי והמון עשן לריאות, המנגל יידלק. תשתדל לא להסתובב יותר מידיי קרוב לאנשים. אתה לא מדיף ריח נעים.
2. מתי שמים את הבשר על הגריל? לאחר הדלקת הפחמים אפשר להניח את הרשת אחרי עשר דקות, שתתפוס חום; את הבשר אפשר להתחיל לשים כשהאש כבתה לגמרי והגחלים מקבלות ציפוי לבן של אפר. שימו לב-לא מומלץ לתת לילד שרוצה לעזור לנפנף, אחרי שהנחתם את הבשר, אחרת האפר הלבן יכסה לכם את כל הבשר. ולא, זה לא בריא!
3. איך מכינים את הרשת? רשת זה לא חבית יין שצריכה לתת טעם. רשת מלוכלכת לא תורמת לטעם. הלכלוך פוגע בהולכת החום ונוטה להידלק. נקה את הרשת עם מברשת פלדה, ואז תעבור עליה חצי בצל טבול בשמן. הבצל נפטר מחלק מהלכלוך - אבל יותר חשוב מזה, משמן את הרשת, ככה ששום דבר לא יידבק אליה. שווה לשמן את הרשת שוב בין נגלה לנגלה. זה המקום להעיר - הטריק של בצל בשמן הוא טריק ידוע ולא המצאה של הממנגל שחושב שרק הוא יודע זאת.
4. מכת חום- אתה רוצה לתת מכת חום מטורפת לכל נתח שעולה על האש. מכת החום הופכת את החלק החיצוני של הבשר לשכבה אטומה לנוזלים - וככה הנוזלים שבתוך הנתח נשארים בתוכו. זה מה שנקרא "לסגור". אם אתה משרה את הבשר במרינדה שיש בה שמן - או פשוט מורח קצת שמן על הבשר לפני שהוא מגיע לאש - אתה עוזר לבשר להיסגר. סטייק במשקל 300 גרם צריך מכת חום של שתיים או שלוש דקות מכל צד (ואז הוא מוכן בדרגת מדיום רייר); פרגית צריכה מעט פחות מדקה מכל צד. שימו לב, יותר מזה הבשר הופך להיות קשה, יבש, ולא טעים. מי שחושב שללחוץ על הבשר ולהוריד ממנו את השומן זה טוב יגלה שבשר ודיקט הם אותו דבר.
5. בשלב הזה, מעבירים את הנתח לבישול סופי באזור "הקר" ומפנים מקום לנתח הבא באזור החם. כמה זמן צריך הנתח? יש שאומרים שהאמנות האמיתית בגריל היא לדעת בדיוק מתי צריך להוריד את הבשר. בינתיים אל תתבייש לבדוק: קח איזו פרגית שנראית לך מוכנה ותן לה ביס. מוכנה? אחלה. לא מוכנה? תחזיר לאש, ואל תספר לאף אחד. שים לב, מספיק לבדוק חתיכה אחת. לא צריך לגמור את כל החתיכות הטובות ולהשאיר לאורחים את השרופות.
6. מה הסדר הנכון לשים בו בשר? האש תלך ותתקרר, ככה שכדאי להתחיל מהנתחים שאוהבים חום גבוה - כלומר, כל מה שיש בו הרבה שומן, כמו הקבבים, הנקניקיות והצלעות - ולעבור לנתחים העדינים יותר בהדרגה. זה אומנם לא מסתדר עם זה שרוצים לתת לילדים לאכול קודם אבל בינינו- כמה הם כבר אוכלים?
7. בעיות נפוצות כמו גחלים שהולכות ונגמרות, ויש עוד המון בשר- תגבר בעוד גחלים. תוריד את הרשת, תכניס עוד גחלים, תערבב ותן הרבה חמצן (נפנף, מאוורר). הגחלים נדלקו - אש תהרוג לך את הבשר, ולכן כשהגחלים מתחילות לבעור, תוריד את הרשת (חשוב!) ותתיז קצת מים על מוקדי הבערה. קצת, לא קנקן שלם!
יש עוד המון, אבל אני מקווה שעזרתי במעט. במשך החג אני אעבור לטעום לבדוק אם מישהו יישם את ההמלצות. בתיאבון.

תאריך:  15/04/2011   |   עודכן:  15/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדריך למנגליסט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למדתי וצחקתי תודה ל"ת
גיזמו בון  |  15/04/11 22:48
2
בשר זה רצח
יוסי פלס  |  18/04/11 01:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר ישראלי
ירושלים צריכה להימנע מלמכור את מערכת "כיפת ברזל" לכל דכפין ועליה להשכיל ולנצל את האפשרויות האסטרטגיות הרבות הטמונות בה
יובל אלעד
הייתי שמאלן שחונך להיות שמאלן, אבל בעצם הייתי גזען    חוק ועדות הקבלה הוציא את הזיוף הגדול לאור
אסף גולן
עינוי הדין של שר החוץ שהתמשך על פני למעלה מעשור מחייב חקיקה שתגביל את משך החקירות של הפרקליטות בישראל
ציפי לידר
אפקט הפרפר: מה נלמד מהפֶּרד שטייל בתוך... הדלעת? ומה הן ההשלכות על פרשתנו?    ארץ בריאה בגוף בריא - המתכוֹן לחיים מאושרים    ומהי שבת הגדול?    על כל אלה ועוד במאמר שלפנינו    פרשת אחרי מות
אברהם הללי
בני אהרן מתו כי לא שאלו את רבם משה    די בקיום מצוות ואין צורך להתלהב יתר על המידה ומעבר למה שכל אחד הצטווה לעשות    ארץ ישראל התייחדה לעם ישראל, חובה על כל אחד לשמור עליה כפקדון שבסופו נועד לו ולצאצאיו. ביטול ייחוד זה - בטלה הזכות עליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il