X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
למעלה מחודש וחצי מבואות שערי הר-הבית חסומים לתנועת יהודים על 10 רחובות בעיר העתיקה המובילים להר-הבית קיים פיקוח משטרתי הדוק אישי ציבור וחברי האיחוד הלאומי ביקשו הבהרות מהשר אהרונוביץ', אך נותרו ללא מענה הר-הבית לא ברגלינו
▪  ▪  ▪
הר-הבית. מבואותיו נסגרו [צילום: פלאש 90]
מבוא שער השלשלת חסום [מיה שוקרי]

מבוא שער הכותנה חסום [מיה שוקרי]

מבוא שער המשגיח חסום [מיה שוקרי]

מאז סיבוב השערים בבוקר יום חמישי (כ"ט באדר א') ועד היום - באופן רצוף, מבוא שער השלשלת ורוב השערים הנוספים בהר-הבית חסומים לתנועת יהודים על-ידי מחסומים משטרתיים ללא סיבה מוצדקת. הגבלת תנועה שרירותית ולא חוקית. הכניסה והמעבר ברחוב מותרים לערבים ללא כל פקפוק בכך, אך ליהודים אסור.
הגבלות התנועה ליהודים בעיר העתיקה ידועות: כעשרה רחובות בעיר העתיקה - רחובות רגילים המשמשים למעבר עוברי-אורח ובהם גרים תושבים, סוחרים מתפעלים חנויות רגילות ותיירים מטיילים - חסומים לתנועת יהודים. רחובות אלו מובילים להר-הבית ולכן מתחילת הרחוב ועד סופו ישנו פיקוח הדוק יותר של המשטרה על תנועת העוברים והשבים.
ללא סמכות ותוך התנגדות מצד חברי-הכנסת ואישי ציבור, מונעת המשטרה תנועת יהודים ברחובות אלו, בעיקר בשבתות ובחגים יהודיים. מחסום המשטרה נמצא בתחילת הרחוב ובו שומרים שני שוטרי מג"ב, או שוטרים כחולים, והם "מסננים" - מונעים תנועת יהודים ברחובות אלו - בנוסף למחסום הקיים בתחילת כל שער, בו מצויים באופן קבוע שני שוטרים נוספים.
מניעת תנועה זו אינה חוקית כמובן, וחוות דעת משפטית בנושא נכתבה על-ידי עו"ד הילה כהן מהפורום המשפטי למען א"י, השוללת צעד זה של המשטרה מכל וכל. אישי ציבור שלחו כבר מספר מכתבים לשר לביטחון פנים בנושא ההתנהלות הבלתי חוקית, וחברי סיעת האיחוד הלאומי ביקשו הבהרות גם בפגישות שערכו עם השר יצחק אהרונוביץ'. כולם נותרו בלא מענה ברור מדוע נוהגת כך המשטרה. בפועל, הגבלות התנועה ממשיכות.
כעת, בצעד קיצוני נוסף, המשטרה סגרה את מבואות שערי הר-הבית לתנועת יהודים במשך חודש וחצי רצופים. ללא הסבר. ממקורות לא רשמיים נודע לנו, שישנה "התרעה חמה" על ניסיונות של יהודים לכניסה להר-הבית. (יוצא-דופן היה השבוע שבו אירע הפיגוע בירושלים, ונערכו דיונים בכנסת בוועדת הפנים על התנהלות המשטרה בהר-הבית - הדוח של מנהיגות יהודית בליכוד, ולכן המשטרה העדיפה במשך שבוע זה לא לשים מחסומים, כדי שתוכל להתכחש לעצם קיומם.)
כדאי לציין את סדר גודל הכוחות המועסקים ב"משימה חשובה" זו: שני שוטרים נוספים על כל מבוא שער. ישנם כעשרה שערים, ובסך-הכל - קרוב לעשרים שוטרים נוסף על הכוחות הגדולים הרגילים המוצבים בפתחי שערי הר-הבית. הם נגרעים ממצבת כוח-האדם המועסקת בשמירה על הביטחון בעיר העתיקה ובסילוואן. על צעד זה של משטרת העיר העתיקה נוספת תמיהה נוספת: איזה סוג פשע הוא, ניסיון כניסת יהודי להר-הבית?

הכותבת היא רכזת מדרשת אל הר המוריה.
תאריך:  18/04/2011   |   עודכן:  18/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסום לתנועת יהודים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יהודי שממשיך לגור בישראל
מסכן את חייו  |  19/04/11 00:50
2
אהרונוביץ'.הוא בושה לליברמן
גבי בן  |  19/04/11 14:00
3
למה לא מפרסמים
דונדי  |  19/04/11 16:37
 
- נו, מה אתה עושה לאחר שנודע לך?
כותב טוקבקים?   |  19/04/11 19:41
4
ממשלה לאומית עם חזון 2 המדינות
ירון זכאי  |  19/04/11 18:14
5
זו מדינה או קהילה גלותית?
קלאודיה קול  |  19/04/11 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
על שולחן הסדר השתא אני רוצה לספר בשני לילי פסח שלא אוכל לשכוח. אני מניח שלכל אחד מאיתנו ישנם בזיכרונו כמה לילי פסח שלא יוכל לשכוח, אך לא כל אחד מקבל הזדמנות לספרם בציבור כמו שקיבלתי אני
יהודה יפרח
בלש אחד אזק את גנבי הרכב והשני תפס לי את היד: "רמבו מטומטם! מה אתה עושה?! תקשיב טמבל, ותקשיב לי טוב. עכשיו מה שנשאר לך, זה להתפלל לאלוהים שהמלוכלכים שתפסת לא יתלוננו שכיוונת עליהם נשק. אם הם יתלוננו אתה במצב קשה, אחי"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - צדקה, סלט ורגל קרושה, רשתות שידור עושות עסקים עם ארגוני טרור, מה ההבדל בין ענת קם לג'וליאנו מר? ופיקוד לא-ראוי למשטרה    חג שמח
יובל לובנשטיין
האם אתם יודעים שחלק לא קטן מהפריטים שיש לכם בבית, כלל לא מתאימים או לא נוחים לשימוש? האם אנו לא יודעים להבחין בין טוב או רע, או שאולי פשוט זה חלק מהעניין שאין זהות אינטרסים בין רצון היצרן לבין הנוחיות שלנו? לא מדובר על משהו מכוון, אלא שנקודת ההסתכלות של שני הצדדים לא תמיד זהה
שושנה ויג
יומנו האישי של האיש העומד מאחורי הקלעים של הסלבריטאים    יוסי מימוני - מלבד היותו מפיק חדשות וצלם עיתונות הוא רומנטיקן בדם ומתגעגע לתקופות בעבר, הוא איש רוח וחושב שלכל אדם יש קצב גדילה וחשיבה משלו    כתבה רביעית בסדרה "גבעת פייסבוק אינה עונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il