X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלוח הזמנים שעם ישראל יוצר לעצמו, זה השלב הראשון בחופש, בשחרור מן הכבלים הקושרים אותנו למצרים. וזוהי עצמאות אמיתית
▪  ▪  ▪

עומדים היו אבותינו בשערי מצרים. מאתיים ועשר שנים, או עשר מכות הם חיכו לרגע הזה. כבר בפורים הזכרתי את חובת אישור האומות, בלעדיו לא יתקדם דבר. דם צפרדע כינים ערוב עדיין פרעה לא נסוג. דבר שחין ברד ארבה וחושך מלך מצרים קשה עורף. ואז הגיעה המכה הניצחת, ששברה את כובד ליבו. בכורות עמו, כולם ללא יוצא מן הכלל, בעצם פרעה יוצא מן הכלל-כולם מתים בין לילה. וישלח פרעה את עם ישראל ממצרים. מצרים אלו המיצרים בהם עבדו ישראל, בפרך. שעבוד מצרים היה כה קשה שכמעט ונשכח הקשר עם ה'.
יש כאלו שתולים את העבדות כמשהו עמוק יותר, משהו תרבותי, שהנחילו המצרים לישראל ולשאר נתיניהם. יש כאלו שאומרים שמדובר בשאיפה של האדם להשיג טוב לעצמי בלבד, האגו(המצה די תורמת לטיעון שלהם). שעבוד מצרים היה קשה מעין כמותו, כה קשה, שעד שלבסוף יצאו מארץ מצרים, בחר ה' להאריך מעט(לפני עונש ה-40 שנה במדבר) את הדרך, כי אפשר להוציא את העבד מאדונו, אך אי-אפשר לעשות את העבד מיד לאדון, ולשם כך, לשם האדנות בארץ ישראל, יזדקק העם לזמן.
ובזמן הזה טמון סודו של פסח. עם ישראל יוצא ממצרים. רגע לפני עמלק(עליו דיברנו בפרוטרוט בפורים) וקריאת הים, ה' מטיל על בני ישראל כעם את המצווה הראשונה. ראש חודשים יהיה לכם. זמן. המצווה הראשונה היא זמן. לא כשרות, לא שבת, אפילו לא אנכי ה' אלוקיך. זמן. ראש חודשים. ומה עניין זמן להר סיני? מה קשור הזמן, החודש, להר סיני, לקבלת התורה, לכניסה לארץ ישראל?
קחו את עצמכם רגע אחורה בחיים, או קדימה. לשלב בו חיכיתם. חיכיתם לסוף שנת הלימודים, כדי שיגיע סוף סוף החופש הגדול, הקיץ. או לסוף שנות הלימודים, שתוכלו לבחור את המסגרת שתתאים לכם, או לסיים את הצבא, כי "עד מתי אפריל 08'?" או כל מסגרת. מסגרת בה לוח הזמנים שלכם מוגדר על-ידי אחרים. הבחירה שלכם מה לעשות ביום מסוים ניתנת לממונים עליכם. הדרישה הזו לעצמאות, לחופש, היא לבחור מה אנחנו רוצים לעשות מתי שאנו רוצים לעשות זאת. וזה בדיוק עניין מצוות החודשים שה' נותן לעם ישראל. בלוח הזמנים שעם ישראל יוצר לעצמו, זה השלב הראשון בחופש, בשחרור מן הכבלים הקושרים אותנו למצרים. וזוהי עצמאות אמיתית. לא עוד אחר יקבע את מעשינו, את סדר יומנו, או ישפיע על החלטותינו. חירות אמיתית שייכת למי שקובע לעצמו.
וכשיש לך זמן, פתאום, זמן. חופשת חגים במהלך הלימודים או העבודה, רגילה בצבא, או סתם שבת. מה אנחנו רוצים לעשות? רצים לכל עבר. חברים, משפחה, לישון, לעשות כמה שיותר. הרי ליל הסדר הוא הלילה הכי עמוס ביהדות. ראש השנה מזכיר קצת עם כל ה"יהי רצון" וזה, ואולי בגלל שבראש השנה מטרת החג היא להמליך את ה', ובפסח מדובר בגילוי ה' בעולם נעשה הדבר. נשוב אל ליל הסדר. לך ליטול ידיים, אבל בלי ברכה. וגם אז אתה לא אוכל לחם, אפילו עוד לא מצה. נטילת ידיים על ירק. ומטרתו היא לענות על 'מה נשתנה?'. ובכן, ילדי, הרבה השתנה. וכל זה, כי יש לנו חופש. כי אנחנו מראים בליל הסדר, את הצורך הזה לעשות את כל מה שרצינו, רצינו להיסב בשולחן, רצינו לשתות, רצינו לאכול הרבה, רצינו לשיר, להיות עם המשפחה, רצינו לישון... את כל זה יש בליל הסדר. חירות אמיתית.
שתי נקודות לגבי מצה:
1) היא אכן נועדה להזכיר לנו את חוסר התפיחה העצמית. החמצת העניין האמיתי, היא החמץ. מצה, היא מיצוי כל רגע ורגע. לכן לא אוכלים לשבוע, אלא כדי לחיות.
2) אל יעלבו ממני בתי המצות, אך איני מאמין כלל במצות הקשות האלו. איני אופה, אך ברור לי כי באפפיה קצרה בזמן לא יצאו קרקרים ארוכים, אלא לחם דק. פיתה, לאפה. יום יבוא ואוכיח טענתי.

תאריך:  19/04/2011   |   עודכן:  20/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גבירץ
בכפר הבדואי סעוה נהרסו שלושה בתים ובכפר כסיפה הצמוד נהרס בית - הכל על-ידי נציגי ממשלה ומשטרה. 150 עצי זית נכרתו ליד מאחז חוות גלעד - על-ידי מי אם לא המתנחלים שבמקום
יוני אריאל
אם אחרי פרשת רמון למישהו עוד היה ספק שהלובי הפמיניסטי בישראל איבד את הצפון, ועימו את המצפן האתי, באה פרשת אורלי אינס והסירה כל ספק בנדון. השדולה הפמיניסטית בישראל לא עוצרת באדום
שולמית קיסרי
אתם רוצים שיהיו פחות תאונות דרכים של הרג אנשים חפים מפשע? סעו כאילו אינכם לבד בכביש, כי אתם לא לבד בכביש, יש עוד נהגים
יהודה דרורי
השמאל עדיין ניזון בפניותיו לציבור מהטריקים הנבזיים של התעמולה הבולשביקית-קומוניסטית אשר מנסה לעשות הר מעכבר להאדיר עצמם כבלון ולחדור לכל גורם תקשורתי ולהשתלט עליו
ד"ר אורנה אבני
פרשת אורלי אינס חיסלה את הקריירה של ניצב אורי בר לב    גם עתה ברור מה שהיה ידוע עוד קודם לכן: לא היה אונס, לא הייתה הטרדה מינית ולא היה מעשה מגונה    הבלון הנפוח הזה ששמו ד"ר אינס התפוצץ לנו בפרצוף וגרם לאביו של בר לב לבכות    הטור הזה מוקדש לאבא של בר לב ולשכמותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il