X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: פלאש 90]
לאן בדיוק מגיעים הבגדים הנתרמים ל"ויצו"
רבים מהתורמים בגדים וציוד אחר לארגון ויצו עבור נזקקים אולי יופתעו לגלות כי חלק ניכר מהציוד והבגדים הנתרמים ודווקא האיכותיים שבהם, נמכרים על-ידי ויצו לסוחרים, במקום להעבירם לנזקקים ולאלה שידם אינה משגת

רבים מהתורמים בגדים וציוד אחר (נעליים, תיקים וכדומה) לוויצו עבור נזקקים אולי יופתעו לגלות, כי חלק ניכר מהציוד ומהבגדים הנתרמים ודווקא האיכותיים שבהם, נמכרים על-ידי ויצו לסוחרים בדרום תל אביב ובמקומות אחרים. זאת במקום להעבירם לנזקקים שידם אינה משגת, שזו מן הסתם מטרת התורמים.
הסוחרים משלמים מחיר מוזל לוויצו לפי שק, ומרוויחים כנראה לא רע מהעסקה, שכן בבגדים הנתרמים יש חדשים או כמעט חדשים ומתוצרת מותגים יוקרתיים. הדבר נהוג בביגודיות (חנויות יד שנייה) שונות אולם ייתכן שיש ביגודיות רבות של ויצו המייעדות את כל הציוד הנתרם לנזקקים ולציבור הרחב.
הייתי עד לתהליך כזה ביום ה' 14.4.11 בשעה 11 בבוקר. טנדר ובו שלושה אנשים הגיע לביגודית ויצו ברחוב הל"ה 26 בגבעתיים מול סניף הדואר הראשי, והחל להעמיס עשרות שקי בגדים שהוציא מהחנות. אנשיו הסתובבו שעה ארוכה בין הבאים לחנות, רובם נזקקים וקשי יום, ובסיוע מוכרות ויצו בררו ובחרו את הדברים הנראים להם והכניסו אותם לשק. הבחנתי, שאחת המוכרות מכניסה לשקית שלהם את כל התיקים - חלקם יוקרתיים - שהיו על המדף.
בשיחה עם המוכרות הוותיקות בחנות (שמותיהן שמורים במערכת), הן סיפרו שהבגדים אכן נמכרים לפי שקית לסוחרים בדרום תל אביב, והכסף המתקבל מהסוחרים עובר לוויצו למימון פעילות המועדוניות.
אם אכן כך, הכסף לא בדיוק מגיע רק לנזקקים, שכן כידוע, במועדוניות ויצו, במיוחד אלה במרכז הארץ, נערכים גם ארועים חגיגיים וחברתיים עבור אנשים לאו-דווקא נזקקים ומי ערב לנו שחלק מהכסף לא מממן הוצאות מנהלה או כיבוד במועדונית, למשל.
ויצו הוא ארגון חשוב - מטרותיו וכוונותיו טובות, אך עם זאת, למניעת לזות שפתיים ולהגברת השקיפות, עליו לקבוע הנחיות התנהגות ברורות והתנהלות בביגודיות שלו, לאוכפן ולדאוג שהציוד הנתרם לוויצו עבור נזקקים יגיע אכן אליהם, כי זה רצונם של התורמים ויש לכבד אותם.

תאריך:  20/04/2011   |   עודכן:  20/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן בדיוק מגיעים הבגדים הנתרמים ל"ויצו"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על האינפורמציה .
תורמת  |  20/04/11 16:17
2
חלק מביגוד ותרומות אחרות,
הניה  |  20/04/11 19:06
3
לא לתרום לויצו מקום רווי קומבי ל"ת
יוסף הצדיק  |  21/04/11 09:41
4
אינדקס יד שנייה ועוד...
עליזה יתום  |  8/05/11 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
ולמה אני כותבת על רענן בן טובים, על בטוח זה בגלל הבחור הזה, שיודע לקרוא שירה בקול בפני קהל. עד כדי כך התרגשתי מקולו, מן הקצב ומן המצלול. האם די בכך? ממש לא. אני אוהבת את שירתו בשל הנועזות שבה, בשל האמירה החדה. וצריך לומר שרענן אינו נזהר בלשונו אלא מחדד אותה ומבקיע במילותיו עד לליבו של הקורא
עומר רבין
קרולין גליק: "בגרמניה הנאצית היו מתקשרים לעורכים ואומרים איזה קו לנקוט; אצלנו לא צריך כולם ממילא מהשמאל"    הסרטון הסאטירי שהפיקה קרוליין גליק מ"לאטמה" בעקבות המשט הטורקי זכה למיליוני צפיות ביוטיוב    עכשיו היא עובדת על תוכנית קבועה לערוץ 1 ומתפנה לירות בתקשורת    "התקשורת מובילה קמפיינים מגמתיים, למשל קמפיין היציאה מלבנון של כרמלה מנשה וכרמית גיא"
טל וולק
רון קופמן פותח פה: "הח"כים מטונפים; התקשורת מלאה מטומטמים"    "איציק זוהר סתום"    "אני מקבל ריקושטים מלשכת ראש הממשלה ומכל מיני כולירות"    "הייתי שואל את נתניהו איך הוא לא אומר אפילו שלום לנועם ואביבה שליט"
יעקב מדן
עשר המכות של ידו החזקה של הקב"ה כבר מתהלכות בעולמנו כמעט בכל פינה. האם נדע שתפקידנו אינו מתמצה ביציאה מעבדות לחירות וממוות לחיים, אלא ממשיך בהליכה מהירה כשמשארותינו על שכמנו (מנות קרב בקופסאות שימורים) אל עבר הגאולה השלמה? הנדע לא לשבת ולנוח?
חגית כהן
תוכנית התחקירים נשכה את האוליגרך וברחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il