X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר חיים גלאון מומחה לאורתודונטיה   |  כללית סמייל
מומלץ לא להגיע למצב של צפיפות וחוסר מקום למכלול המשנן הקבוע, ולהגיע לבדיקה בזמן שעדיין קיים משנן מעורב כשילד משתמש במוצץ, אפשר למתן השפעותיו ע"י שימוש במוצצים שגודלם מתאים לילד וצורתם פחוסה
▪  ▪  ▪
מומלץ לגמול משימוש במוצץ מגיל 3
[צילום: AP]

פעמים רבות פונים אלינו הורים לילדים ושואלים באיזה גיל יש להתחיל ביישור שיניים. העיתוי המומלץ לביקור ראשון אצל רופא השיניים העוסק ביישור שיניים הוא לפני שנפלו כל השיניים הנשירות ולא הסתיימה עדיין בקיעתן של אלו הקבועות.
הגישה הרווחת בקרב חלק מרופאי השיניים, להמתין עד שכל השיניים הקבועות של ילד יסיימו לבקוע, מאבדת כיום מתקפותה, ומחוזקת הגישה להימנע מהמתנה, אשר עלולה להיות מיותרת או עשויה להביא למצב שהמקום המיועד לבקיעתה של שן קבועה הצטמצם לבלתי מספיק, לאחר נשירתה והיעדרה של שן חלבית זמן רב.
תלונה שכיחה בקרב ילדים בני 13-12 המגיעים בפעם הראשונה לבדיקה אורתודנטית היא על הניבים שבקעו מחוץ לקשת השיניים. מיקום זה של הניבים, עשוי לשוות לילד מראה דמוי ארנב והוא עשוי להיות חשוף ללעג מצד חבריו.
מומלץ לא להגיע למצב של צפיפות וחוסר מקום למכלול המשנן הקבוע, ולהגיע לבדיקה בזמן שעדיין קיים משנן מעורב (לפני שהסתיימה נשירת השיניים החלביות ומתקיים עדיין תהליך הבקיעה של השיניים הקבועות).
הטיפול המומלץ, בעת זיהוי מצורת מקום למשנן הקבוע בקשת השיניים, הוא פעולת הרחבה של הלסתות המתבצעות באמצעות מכשיר נשלף (פלטה), המותקן על-גבי השיניים לפרקי זמן של 14-12 שעות במהלך היממה. ביצועה של הרחבה זו עשוי למנוע בעתיד צורך בעקירת שיניים קבועות כדי לקבל קשת רציפה ואסתטית.

מה עדיף אצבע או מוצץ?

רופאי השיניים נשאלים לא פעם: "מה עדיף אצבע או מוצץ?". התשובה אינה חד-משמעית. שלושת הגורמים העיקריים שיש לבדוק בעת שבוחנים מה עלול להסב נזק להתפתחות הלסתות והמשנן הם: העוצמה, המשך והתכיפות של מציצת האצבע או המוצץ.
הנזק הפוטנציאלי שעשוי להיגרם ממציצה של אצבע או מוצץ, בעוצמה, בתכיפות רבה ובפרקי זמן ממושכים, מתבטא בדרך-כלל בדחיפת השיניים ובהבלטתן, שיובילו כפועל יוצא להיווצרות מנשך קדמי פתוח (היעדר מגעים בעת סגירת הפה בין שיני החזית העליונות והתחתונות).
מציצת אצבע עלולה להסב נזק משתנה שיהיה תלוי הן בגורמים שצויינו והן בגודל האצבע המשמשת את הילד: לעיתים האגודל משמש למציצה, לעיתים אצבע אחרת, וגרוע מכך, לעיתים משמשות שתי אצבעות בעת ובעונה אחת.
כאשר הילד משתמש במוצץ, אפשר למתן את השפעותיו על-ידי שימוש במוצצים שגודלם מתאים לילד וצורתם פחוסה באופן בסיסי. אפשר לרכוש מוצרים אלו בבתי המרקחת ולעיתים כדאי לשקול לרוכשם על-אף עלותם הגבוהה.
שלילה מוחלטת של השימוש במוצץ עשויה להיות קשה, ולא פעם התינוק זקוק להפעלת רפלקס המציצה כדי להירגע. עם זאת, מומלץ לגמול את הילד משימוש במוצץ מגיל שלוש. גמילה בגיל זה תאפשר למנגנוני ההתפתחות לתקן מקרים שבהם כבר חלו הטיות או מנשך קדמי פתוח.
כשהליך הגמילה של הילד ממציצת מוצץ או אצבע כשל ונמשך מעבר לגיל שש, מומלץ להיוועץ ברופא השיניים. במקביל לטיפול מתקן לפריסת השיניים, קיימים אמצעים לרשות המטפל למניעת המשך החדרתה של האצבע לחלל הפה: גודר לשון, שהוא חלק ממכשיר נשלף (פלטה), המונע הן את פעולות הדחיפה של הלשון והן את פעולת החדרת האצבע לחלל הפה.
אפשר להתחיל גמילה יעילה ומוצלחת של ילד כשמסייעים לו להבין מהם הנזקים הצפויים ומקבלים את הסכמתו לגמילה.

הכותב הוא מומחה לאורתודונטיה ברשת מרפאות כללית סמייל
תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  21/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי יש להתחיל ביישור שיניים לילדים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית גינזבורג
בכוכב נולד כל כך אוהבים את צה"ל, שצוות השופטים יצא לחפש את הכשרון הבא בבסיסים צבאיים. מירי עשתה פזצת"א והלכה לישון עם מרגול, למיטלמן נפל האורגן, צביקה התרגש מהחוויה עד דמעות, ורק כשרונות גדולים במדים לא היו שם
חן מענית
מערכת המשפט בישראל כיום היא אחת ממערכות המשפט העסוקות בעולם    לקראת חג הפסח, ביקשנו מ-10 עורכי דין בכירים מתחומי משפט שונים לסמן את 10 "המכות המשפטיות" שהתרחשו במערכת המשפט בישראל מאז פסח אשתקד
ליאון אלי
נורמה הכהנת הגדולה של הדרואידים התאהבה בגדול אויבי המדינה. כאשר מתברר לה כי הוא מאס באהבתה ומתאהב באחרת שואפת לנקום, מתחרטת ומשלמת על כך בחייה. הפקה שכל חובב אופרה ישמח לראות. מומלץ ביותר.
ד"ר יוהנה גייגר
לפני הנסיעה ברכב, חממו את הפרקים    הרכיבו משקפי שמש בתנאי אור חזק וודאו ששדה הראייה מלא וללא הפרעות    בעלייה למטוס הפחיתו בכבודה    בזמן החופשה, שמרו על איזון בפעילות גופנית
יובל לובנשטיין
הרשתות ובעיקר רשתות המזון, אשר נערכו בזמן, יציעו לנו הצרכנים, שלל מוצרים במחירים מאוד נמוכים, סביר להניח ללא הגבלת קניה כבדה, על-מנת שנחזור ונפקוד את החנויות. זה גם הזמן הנכון, לרדת קצת במשקל תרתי משמע, כולל עודפי המלאי המצוי בשפע בתוך הארונות שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il