X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני רק לא מצליח להבין למה הצבא מגייס אנשים, מכשיר אותם לתפקידים שונים ומשחרר אותם להופעות בטלוויזיה בתוכניות ריאליטי למה שלא ישחרר חייל פלוני שמתחשק לו בחודשים הקרובים ללמוד? למה שלא ישחרר חייל אלמוני שרוצה לעבוד מספר חודשים על-מנת לחסוך כסף לטיול
▪  ▪  ▪
מתואם עם כוחות הביטחון [צילום: פלאש 90]

זה התחיל כמדומני בתוכנית האח הגדול 2 - אחת המשתתפות הייתה חיילת המשרתת שירות חובה במסגרת פיקוד העורף. היא הגישה מועמדות להשתתף בתוכנית, התקבלה וזכתה לחופשה ארוכה של מספר חודשים על-מנת לאפשר לה לחוות את החוויה המרנינה של שהות ארוכה בבית סגור, ללא קשר עם העולם החיצון וכל מה שיש לו להציע לגוף ולנשמה.
בשבוע החולף, זכינו לראות בערוץ השני את בחינות הקבלה לריאליטי אחר - "כוכב נולד". הפעם, בין השאר, חיפשו מועמדים בין המשרתים בצבא. שרו להם החיילים והחיילות והיו גם כאלו ששרו יפה ואולי עתידם הוא בתחום השירה. והנה, מצאו צוות השופטים הנכבדים זמר שכולם החליטו פה אחד שיש להעבירו לשלב הבא - שלב 100 הנבחרים. מיד לאחר קבלת ההחלטה, קם מנחה התוכנית ומכריז בכל נמרץ כי על החייל לומר שלום יפה לחבריו ולמפקדיו ביחידה שכן עתה הוא "משרת" בכוכב נולד.
אני רוצה להניח כי הכרזתו של המנחה הייתה מתואמת עם כוחות הביטחון ושסוכם מראש כי אלו שיעלו שלב במבחני הקבלה, אכן יקבלו חופשה מהצבא, ארוכה ככל הנדרש. אני רק לא מצליח להבין למה הצבא מגייס אנשים, מכשיר אותם לתפקידים שונים ומשחרר אותם להופעות בטלוויזיה בתוכניות ריאליטי. למה שלא ישחרר חייל פלוני שמתחשק לו בחודשים הקרובים ללמוד? למה שלא ישחרר חייל אלמוני שרוצה לעבוד מספר חודשים על-מנת לחסוך כסף לטיול ושלא יהיה צורך להתחיל בתהליך הארוך של חיסכון רק לאחר השחרור? ואולי ישוחרר חייל שרוצה לעזור בשיפוץ של בית הוריו המתנהל דווקא עכשיו וימשך רק חודשיים - שלושה?
נכון שרבים, ואני ביניהם, טוען כי תנאי מתנה לחשיפה תקשורתית למשתתפים בתוכניות ריאליטי צריך להיות שירות צבאי או שירות לאומי חליפי. ראינו רבים מבין משתתפי האח הגדול מספרים על כי לא שרתו בצבא שכן העניין לא התאים להם. זו גם בעיה שלהם אך לא פחות בעיה של המדינה. אותם אנשים הופכים עם סיום התוכנית ולעיתים אף במהלכה למודלים לחיקוי, בעיקר לצעירים מבינינו ואוי לנו אם חלק ממודלים אלו, חלק הולך וגדל, יהיה של כאלו שלא מלאו את חובתם למדינה. מה יגיד אז הצעיר או הצעירה לפני גיוס - אולי גם אנחנו נשכח את חובתנו הלאומית ונהיה מפורסמים?!
ועל-מנת שכוח הצבא הסדיר יהיה בהיקף הדרוש, נתחיל לכלול במבחנים השונים לקראת גיוס פרמטר חדש: "אי התאמה מוחלטת לכל תוכנית ריאליטי ידועה" - רק אלו ישרתו.
חג שמח

תאריך:  23/04/2011   |   עודכן:  23/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול  כוכב נולד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל - תוכנית ריאליטי או צבא הגנה לישראל?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סוכם שמרגול תתחלף עם החייל:
צבי גלברד  |  24/04/11 10:31
2
הוכחה נוספת שלטימטום אין גבול ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  24/04/11 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
לדברי הסופר הכווייתי יוסף אלדאיג', "עמי ערב מובסים בגלל דיכוי, פיגור וניוון הנמשכים זה מאות שנים    המחדלים בעולם הערבי לא ייעלמו על-ידי ביצוע הפיכה והיעלמו של עריץ פה ועריץ שם    המצב דורש טיפול הרבה יותר שורשי ושינויים הרבה יותר יסודיים"
יובל ברנדשטטר
כמו המצרים בזמן יציאת מצרים, נעשינו משועבדים לעבדים ולשפחות, וגם אם יגורשו בחוזק יד, וגם אם ילדו ילדים במספר העלול לערער את הריבונות היהודית בארץ, אנו מוכנים לרדוף אחריהם ולהביאם אלינו
איציק סיבוש
לא רק ש"סימני ההבשלה למשילות" של הציבור הפלשתיני הם בגדר אחיזת עיניים, אלא שהמהומות בעולם הערבי מוכיחות, כי אין באזור זה ולו מדינה אחת, פרט לישראל, שאזרחיה ראויים ומסוגלים למשילות בסגנון המתאים למאה ה-21
רחל ארנפלד
הרצאה בנושא חופש הביטוי שניתנה בקופנהגן בטקס קבלת פרס סאפו שנערך ב-2.4.2011 מטעם החברה הבינלאומית לעיתונות חופשית
עמנואל נאור
שיתמודדו הירדנים והמצרים עם טענות העולם הליברלי על הכיבוש והדיכוי של העם הפלשתיני שבאות מן השמאל הליברלי מכל העולם, ישראל לא תהיה עוד אחראית בעניין הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il