X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי בעיות קשות מעסיקות את דעת הקהל בישראל בשנים האחרונות. מוצעת דרך פעולה אמיצה העשויה להביא למפנה שיטה חדשה ומפתיעה בעלת שני מרכיבים: הצהרתי ומבצעי
▪  ▪  ▪
סוף לירי [צילום: פלאש 90]
סוף לשבי [צילום: AP]

חלפו ימים אחדים בלבד מאז ה"הבנות" הבלתי כתובות עם החמאס, והחמאס ופלגיו השונים עדיין לא נצרו את נשקם. תגובת ישראל אנמית: "צה"ל תקף יעדי טרור בצפון הרצועה". לאחרונה נוסף גם המרכיב המגננתי של כיפת ברזל. בשני אפיקי פעולה אלה משדר צה"ל לחמאס חולשה וחוסר אונים נוכח הירי המתמשך. אין לתגובה מעין זו כל הרתעה כנגד ירי טילים והיוזמה נשארת כולה בידי החמאס המנצל את חששנו מפני מבצע ענישה נרחב שאיננו מצטלם ומתפרסם טוב בעולם.
הסיפור חוזר על עצמו זה קרוב לעשר שנים ופתרון אין. נהרות של דיו נשפכו על כך, אבל רוב העצות לטיפול במכת הטילים מתמצות באפשרות ליציאה למבצע צבאי, נוסח עופרת יצוקה, ו/או פגיעה כזו או אחרת בתשתיות פיזיות ואנושיות של החמאס. אך כפי שחזינו בעופרת יצוקה מאות הרוגים בעזה אינם מרתיעים את החמאס אבל גורמים לישראל נזק תדמיתי עצום.
ההפגזות מהרצועה מתרחשות כאשר ברקע מוחזק החייל החטוף גלעד שליט ודרישות החמאס לשחרורו מאמירות ונעשות מחוצפות יותר מיום ליום.
נוכח אי-היכולת של ישראל להגיב בצורה נחרצת ולהשיג תוצאות בשני מישורים אלה, מוצע בזה לנסות שיטת תגובה אחרת. ישראל, לאחר שניסתה כמעט את כל ספקטרום התגובות הצבאיות, תנקוט בשיטה חדשה ומפתיעה. לשיטה שני מרכיבים: הצהרתי ומבצעי.
החלק ההצהרתי יקבע שכל ירי מרצועת עזה לישראל, כמו גם כל יום של המשך החזקתו של החייל החטוף בשבי, ייחשב לפגיעה בריבונות ישראל. מידת החומרה בריבונות תיקבע בהתאם לאופי ולתוצאה של ירי הטילים ובנוסף, גם בהתאם להמשך החזקתו של גלעד שליט בשבי. מידת החומרה של הפגיעה בריבונות ישראל תיקבע בכל שבוע בישיבות המטכ"ל.
החלק המבצעי יכלול פגיעה מדורגת בריבונות החמאס ברצועת עזה, בדרגות חומרה בצמוד לדרגות החומרה של הפגיעה בישראל. החידוש בתגובה המוצעת הוא שהפגיעה המתמשכת בריבונות ישראל תיענה בתפיסה מדורגת של שטחים מסוימים ברצועת עזה בצמוד לגדר המערכת. גודל השטח הנתפס והפעילות הצבאית הנדרשת ייקבעו במטכ"ל מעת לעת ויפורסמו על-ידי דובר צה"ל וממשלת ישראל.
בדרך זו יובהר לחמאס באופן שאיננו משתמע לשתי פנים שלפגיעה המתמשכת והיומיומית בריבונות ישראל יש תג מחיר ברור. תפיסת שטחים ברצועת עזה, עשויה להיות אלף מונים יעילה יותר מהפצצת בתים ריקים או ממבצע צבאי נסוג נוסח עופרת יצוקה. לישראל נחושה ואמיצה שלא תחשוש מתגובת "העולם" ובוודאי שלא מתגובת החמאס ושתנקוט בדרך פעולה זו - סיכוי טוב לגאול את תושבי הדרום מסיוט הטילים המתמשך ואולי אף להביא לשחרורו המהיר של גלעד שליט.

הכותב הוא פרופסור אמריטוס למטאורולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
תאריך:  23/04/2011   |   עודכן:  24/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך להפסיק את ירי הטילים מעזה ולשחרור שליט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מצחיק. אתה מצפה לתגובה כזו
קלאודיה קול  |  24/04/11 15:45
2
פרופ' זנגביל, מאמר מעולה!
בתיה  |  24/04/11 21:29
3
שטויות במיץ ! מה החידוש ?
ישמעאל  |  25/04/11 09:06
4
אני מציע שאת המחבלים ,
מוטי שקורי  |  25/04/11 09:21
5
חביב אך משעשע
סתם_1  |  25/04/11 09:35
6
מורשת רבין זה גידול סרטני בעם ל"ת
למאמר אין סיכוי  |  25/04/11 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
לאור האירועים במזרח התיכון, ובמיוחד בלוב, באירן, במצרים, בסוריה, בערב הסעודית ובתימן, ולא נמנו כל המדינות בהן העם המדוכא והנרדף על-ידי שליטיו מרים ראש, על-אף ההסתכנות באובדן חיים - הגיעה העת לזנוח את חלום השלום: בכל המדינות סביב מודח בשלב זה או אחר שליט קיים ותחתיו לא עולה שלטון דמוקראטי אלא שליט ב' אחר - שקוטנו עבה ממותני קודמו
יהודה דרורי
בדקו וגלו שכל מילה במאמר זה הינה האמת לאמיתה, כולל העובדה שהם אינם מוכנים בשום פנים להכיר במדינתנו כמדינת העם היהודי    אם אתם מצטטים בראש חוצות את מגילת העצמאות, אל תשכחו גם את הקטע: "מדינה יהודית בארץ ישראל"...!
עמוס עמירן
אני רק לא מצליח להבין למה הצבא מגייס אנשים, מכשיר אותם לתפקידים שונים ומשחרר אותם להופעות בטלוויזיה בתוכניות ריאליטי    למה שלא ישחרר חייל פלוני שמתחשק לו בחודשים הקרובים ללמוד? למה שלא ישחרר חייל אלמוני שרוצה לעבוד מספר חודשים על-מנת לחסוך כסף לטיול
מנשה שאול
לדברי הסופר הכווייתי יוסף אלדאיג', "עמי ערב מובסים בגלל דיכוי, פיגור וניוון הנמשכים זה מאות שנים    המחדלים בעולם הערבי לא ייעלמו על-ידי ביצוע הפיכה והיעלמו של עריץ פה ועריץ שם    המצב דורש טיפול הרבה יותר שורשי ושינויים הרבה יותר יסודיים"
יובל ברנדשטטר
כמו המצרים בזמן יציאת מצרים, נעשינו משועבדים לעבדים ולשפחות, וגם אם יגורשו בחוזק יד, וגם אם ילדו ילדים במספר העלול לערער את הריבונות היהודית בארץ, אנו מוכנים לרדוף אחריהם ולהביאם אלינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il