X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק, גם אני רוצה לראות כבר את גלעד שליט שב לזרועותינו בריא ושל . עם-זאת, נכון להיום ברור דבר אחד: אין פרטנר בצד השני גם אם אמרנו שלכל רוע יש את המחיר שלו, גילינו שלרוע אין מחיר ואין גבולות
▪  ▪  ▪
אין תקווה [צילום: פלאש 90]

כאשר שמעתי על כך שארגון החמאס הודיע על כניסתו של גורם מתווך חדש לשיחות המו"מ על גורלו של גלעד שליט, לא כ"כ נדהמתי. לצערי הרב, התנהלות המו"מ (לפחות מנקודת המבט התקשורתית) הינה על אש קטנה. לא אתפלא אם יחליפו את המתווך, כי הנוכחי ככה"נ הפך כבר ללא רלוונטי. למחרת הבנתי את גודל הטעות. החמאס מנסה להכתיב תנאים לכל הצדדים, ובראשם לו עצמו, ואילו אנו - כפתי מאמין - נאלצים להתיישר לפי תנאים אלו, משום שאנו חפצים בשיחרורו של גלעד שליט בכל מחיר.
לטענת החמאס, המתווך הגרמני הנוכחי - גרהרד קונארד - מעל באמונו. לא ניתן לסמוך עליו יותר, והוא לא כשיר - בעיני חמאס - להמשיך ולנהל את המו"מ על שחרורו של גלעד שליט. החמאס אף הגדיל לעשות השבוע כאשר ציין מיהו יורשו החוקי של קונארד. כל שאר הצדדים המעורבים במו"מ לא הכירו את הנושא כמובן.
בהתייחס לנושא הזה, אמשיך את קו המחשבה של פרשנים דגולים ממני כדן מרגלית ואחרים. החמאס עשה כאן טריק, שלו 2 משמעויות עיקריות: האחת, משיכת זמן נוספת בהתנהלות המו"מ, מתוך ניסיון לגרום למשפחת שליט להפעיל לחץ על הממשלה; והשניה הינה קביעת תנאים בשטח, כראות עיניהם. החמאס איננו סומך על קונארד, כך שהוא ישאף למצוא גורם לגיטימי אחר שיוכל להוביל את המו"מ. האינטרס כאן ברור: החמאס איננו רוצה להיתפס כמי ש'שם מקלות בגלגלים' של תהליך המו"מ. במידה והחמאס יצליח במהלך שהוא מנסה לעשות כעת, לממשלת נתניהו לא תהיה ברירה אלא להתיישר לפי עקרונות החמאס. אחרת, נתניהו עלול להיתפס כמי שמכשיל בעצמו את תהליך המו"מ על החייל החטוף שלו עצמו.
האמירה שתפסה את עיניי יותר מכל בפרשה הזו הייתה האמירה כי על קונארד לא ניתן לסמוך יותר, מאחר שהוא מתקרב יותר ויותר לעמדותיו של ראש-הממשלה הישראלי, נתניהו. אומנם על ניסיונו המקצועי של קונארד ניתן להטיל ספק, אך האמירה שציינתי כאן (השייכת לנציגי ארגון חמאס, כמובן) היא אמירה בעייתית .אני מניח שאמירה כזו נובעת מכך שממשלת ישראל הציעה כבר הכל לשוביו של שליט. בשונה ממה שמשפחת שליט אולי חושבת (או, אולי איננה יודעת), יכול מאוד להיות שמתבצעים כעת תהליכים נשגבים להצלת בנם. כה נשגבים, עד-כי אפילו המתווך הנייטרלי כ"כ מגרמניה מתחיל להסכים שהרצון להצלחת המו"מ קיים רק בצד אחד - זה הישראלי.
אני חושש לשאול מה יקרה בהמשך? האם כאשר יגיע שליח חדש שייאלץ להסכים עם עמדת ממשלת ישראל גם הוא יוחלף בשליח בעל "פתרונות יצירתיים" יותר? כי ברור שכך לא ניתן להמשיך. הרי ברור שאין עתיד רחוק לתהליך מו"מ בו צד אחד מעוניין לצאת הצודק. נקודה.
ממשלת ישראל הציעה כבר הכל, כנראה. כך, לפחות, ניתן לראות מהמהלך האחרון של ארגון החמאס. גם אם בשחרור אסירים עסקינן, כנראה שיש גבולות אדומים. עם כל הכבוד למשפחת שליט שרוצה את בנה בחזרה, בטוחני כי גם שליט עצמו היה רוצה לשוב הביתה מבלי לסכן את בטחונה הרעוע גם כך של מדינתו. חייל הינו חייל הרבה לפני שהינו בן אדם. כיצד ישקוט מצפונו של החייל בידיעה כי שיבתו מן הכפור עלתה בביטחון מדינתו שלו?
אין ספק, גם אני רוצה לראות כבר את גלעד שליט שב לזרועותינו בריא ושלם. עם-זאת, נכון להיום ברור דבר אחד: אין פרטנר בצד השני. גם אם אמרנו שלכל רוע יש את המחיר שלו, גילינו שלרוע אין מחיר ואין גבולות. חמאס הוכח השבוע כארגון ציני וחסר רגשות, גם כאשר הדבר נוגע לחיי בני אדם. ומכאן עלינו להתקדם הלאה בסקלת החומרה עמה אנו מתייחסים לנושא גלעד שליט. אין ברירה, יש צורך במבצע הירואי וחסר רחמים. אם יש צורך, נקטול את כולם עד האחרון שבהם בכדי לחלץ את גלעד. כאשר אין עם מי לדבר, נותנים לתותחים לרעום בשמנו. עלינו לרכז כעת את כל כוחותינו לתכנון מבצע חילוץ של בשר מבשרנו. יהיה המחיר שניאלץ לשלם, גורלו של גלעד שווה כל מחיר. אינני טוען כי יש לנטוש את אופציית המו"מ לחלוטין, אם-כי אני בהחלט חושב שהיא הופכת לפחות רלוונטית מיום ליום. הגיעה העת להשיב עטרה ליושנה, להשיב את ההרתעה של צה"ל ולחלץ חייל אחד שנשכח בשדה-הקרב. גם אם משפחת שליט דוגלת בשחרור אסירים, יהיה עליה להבין כי הדבר לא יקרה במחיר של סיכון שאר התושבים. עלינו להבין כי הדבר יקרה רק אם נפעל באותה מידת חוסר-רחמים כמו אויבנו שלנו.

הכותב הוא בלוגר בועט ברשת. בעל הבלוג "את שעל הפרק", בלוג אקטואלי העוסק בכל ענייני היום והחדשות החמות ביותר. בלוגר שהוא גם אזרח אכפתי ומודאג, שיש לו הרבה מה לומר ולשמוע על אירועי היום-יום.
תאריך:  24/04/2011   |   עודכן:  24/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווך חדש? לא בבית ספרנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גלעדי
אני 23  |  24/04/11 17:51
2
להחליף את המתווך
סתם_1  |  25/04/11 01:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
שרה הקפיאה את המשך כתיבת נאום בר-אילן 2 עבור בעלה והחליטה שתנאם במקומו בשפה העברית וביבי ישמש כמתורגמן סימולטני    "בעלי ביבי מתייסר בלילות מאחר שהוא יודע שגורל העם היהודי מונח על כתפיי הצרות ואני חסרת מנוחה ואין לי שקט נפשי"    קיפוד (40)
נועם בלום
מדינת ישראל עומדת בפני הגדול שבאתגרים מאז מלחמת השחרור    עליה להגן על שטחי יהודה ושומרון    תשובה ומענה להכרזה אפשרית על הקמת מדינה פלשתינית    "קריאת מנהיג" ליהודי ארה"ב לעלות לישראל
אורן קאשי
יש להפריד בין הביקורת על האווירה בעניין גלעד שליט לבין הביקורת על משפחה אבודה    מאמרו של נרי אבנרי הוכיח: אפשר להיסחף בקלות לאווירה נגד האווירה השקטה נגד משפחת שליט    בלוגרים, היזהרו בדבריכם
ד"ר עודד עמיחי, אל"מ (במיל.) יוסי ארזי
מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, פנחס בוכריס, מתהדר בראיון לעיתון גלובס בביצועי מערכת כיפת ברזל, תוך שהוא מתחשבן עם "הלוביסטים והאינטרסנטים" כדבריו, שהתנגדו לפיתוח    כל מה שלא נאמר על האופוריה הלאומית שנוצרה בעקבות הצלחות היירוט של כיפת ברזל
שלמה גזית
דומה כי המנהיגות הלאומית בישראל תברך בסתר ליבה על החלטת עצרת האו"ם להכיר במדינה פלסטינית לצד ישראל    נוח יהיה למנהיגות לבוא אל העם ולומר - "נוצרה מציאות מדינית חדשה, חובה עלינו להיערך מולה ולנסות להשיג התנאים הטובים ביותר למדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il