X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהתחשב במכלול אירועים בעולם ולקראת נאום ראש הממשלה בפני שני בתי הקונגרס, יש לעשות מהלך יוצא-דופן שיעקר את האופציה הפלשתינית מכל תוכן ויעמיד את מנהיגי הפלשתינים במבחן האמיתי
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]

הזירה הבינלאומית כמרקחה לקראת חודש ספטמבר, עת מבקשים גורמים פלשתינים בכירים להכריז על הקמת המדינה פלשתינית. מעמדה של ישראל בכי רע, משום השיתוק המדיני שגזרה עליה ממשלת ישראל. בלון הניסוי שהפריח נשיא ארה"ב באמצעות "הדלפת" המתווה שלו לשלום מרחף מעל ראשינו. אירופה מתלבטת עם נטייה ברורה לכיוון האמריקני, אם כי ראש ממשלת גרמניה, אנגלה מרקל, הצהירה שהכרזה חד-צדדית, ללא הסדר עם ישראל, היא טעות. אין לדעת מה תעשה גרמניה לכשנגיע לחודש ספטמבר.
בהתחשב במכלול אירועים בעולם, כולל המהפכות במדינות שסביבנו, ולקראת הנאום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני שני בתי הקונגרס, יש לעשות מהלך יוצא-דופן שיעקר את האופציה הפלשתינית מכל תוכן ויעמיד את מנהיגי הפלשתינים במבחן האמיתי. כאן יוצע לראש הממשלה לשאת נאום יוצא-דופן, ידידותי לישראל ובהחלט במסגרת האינטרסים הביטחוניים והלאומיים שלה. לפעמים מוטב להיות חכם ולא צודק. ניסינו את כל האופציות הדיפלומטיות, למדנו את כל התרגילים, שמענו נאומים והצהרות-כוונות ושבענו מכישלונות. ישראל חייבת להוביל מהלך שיהיה לטובתה, בבחינת הקדמת תרופה למכה. להלן נוסח אפשרי של נאום:
  • "מתוך הכרה בזכותו של העם הפלשתיני למדינת לאום משלו, מדינת ישראל, מדינת הלאום היהודית היחידה בעולם, מושיטה יד לסייע בהגשמת חלומם של הפלשתינים. אי לכך, אנו מציעים לאמץ מיידית את עקרונות מתווה הנשיא אובמה שהוא דומה להפליא למתווה בוש שהוא דומה למתווה קלינטון, וליישמם לאלתר:
    (1) ישראל מוכנה לסגת מרוב שטחי יהודה ושומרון, להוציא גושי ההתיישבות הגדולים שיסופחו לישראל.
    (2) ישראל מוכנה לחילופי שטחים ביחס פרופורציונאלי ועל-פי הסכם.
    (3) ישראל מוכנה לפשרה היסטורית בירושלים: כל השכונות היהודיות יישארו בשליטת ישראל ואילו כל השכונות הערביות, כולל עוטף ירושלים, בידי הפלשתינים. מה שמכונה האגן הקדוש יהיה תחת שליטה בינלאומית, משמע נוכחות של "נציב עליון" שישלוט באזור המוגדר. בני כל הדתות יוכלו לקיים את פולחנם כפי שקיים כיום.
    (4) ישראל מתעקשת לרציפות טריטוריאלית בין ירושלים לבין מעלה אדומים.
    (5) הפלשתינים יוותרו על הדרישה ל"זכות שיבה" למדינת ישראל ויכירו בישראל כמדינת לאום יהודית.
    (6) ארה"ב והאיחוד האירופי יערבו לביטחונה של ישראל תוך חתימה על הסכמים אסטרטגיים מחייבים.
    (7) מדינת פלשתין תהיה מפורזת ופקחים מטעם ארה"ב ואירופה יוודאו שהפלשתינים מקיימים זאת הלכה למעשה.
    מתוך אמונה שהפלשתינים רוצים שלום אמיתי, אנו רואים בהצעתנו זו הצעה קונקרטית, ישימה והוגנת שתביא קץ לסכסוך הדמים. אנו בטוחים שהפלשתינים יקבלו את הצעתנו הנדיבה".
יהיו שיגידו שנאום מסוג זה הוא נאום תבוסה לישראל. יהיו שיגידו שזה המרב שניתן להציע לפלשתינים, משמע "מחיר השלום". בשביל זה צריך מנהיגות אמיתית אשר תדע להוביל מהלך כה מסובך. האם יש כזו? כל אחד ייתן לעצמו תשובה.
מה שבטוח, שברגע שהיוזמה תוצג על-ידי מר נתניהו, הפלשתינים יצטרכו להחליט. הסבירות שהפלשתינים, במיוחד חמאס והארגונים הרדיקאליים האחרים, יקבלו הצעה נדיבה זו, נמוכה ביותר, נכון יותר, אפסית.
מבחינה בינלאומית ישראל תצטייר כמבקשת שלום ומוכנה להקריב עבור זאת הרבה מאוד. העולם יבין, פעם נוספת, מי הם סרבני השלום האמיתיים ועל מי רובצת האחריות לכישלון. הבידוד הבינלאומי של ישראל ייעלם.
ההצעה שלעיל תבהיר גם לאזרחי ישראל הפלשתינים המשתעשעים במחשבה שישראל תוותר על היותה מדינת לאום יהודית, שהם טועים טעות פטאלית.
קיצורו של עניין: כולם יודעים שפתרון הגיוני יותר מזה שהוצע לעיל - אין. מוטב לישראל להפתיע ולקצור את הפירות מאשר להיגרר להרפתקאות מסוכנות.

תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו, תהיה חכם - אל תהיה צודק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כבר מזמן לא קראתי מאמר
חנה שרה  |  27/04/11 17:42
2
צ'לו תהיה חכם ולא צודק ותעזוב  ל"ת
את מדינת היהודים  |  27/04/11 20:21
3
צ'לו היקר: הבעיה היא אחרת
הגנן  |  28/04/11 01:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
בית הספר איננו יכול להיות איזה מתחם שמור מפני התסיסה הנפלאה של חירות הורמונלית שמבטיחה התפתחויות מפתיעות בגיל המעצב את האישיות. אסור לו לעשות יותר ממה שהטיל עליו המנדט שהענקנו לו: בחינות, ציונים, תעודות. הם לא ממונים לא על המידות ולא על האמונות ולא על הצניעות ולא על כל מה שמצמצם את הפריסה היצירתית של האישיות המגלה כי החיים הם גן המשחקים הנפלא של הבריחה מתרבות חליפות הלחץ של החינוך
רן שורר
נתניהו נותן למצב עם הפלסטינים להתדרדר עד שבספטמבר תהיה הכרזת עצמאות שלהם באו"ם - בלעדינו ובלי ידידינו    זו הכרזה פוליטית, ורשימת הנזקים שייגרמו לישראל בעקבות התנגדותנו לה לא תספיק לעוד מאמר נוסף!
דודו אלהרר
דודו אלהרר משיב לסלמאן מצאלחה על טענתו כי "הנפקת שטרות חדשים עם תמונות של סופרים, יכלה להיות הזדמנות שבה יוכיח השלטון את נאמנותו כלפי האזרחים הערבים"    הערבים לא רוצים בשום שוויון במדינת היהודים, הם רוצים משהו אחר...
מתי דוד
מתי דוד מציג את תוכנית הפעולה של חלום המהפך השלטוני השמאלני, שתכלול את מדינת פלשתין בגבולות בטוחים ומוכרים, את שולמית אלוני, יהושע סובול, יעל דיין, עמוס עוז ונעמי חזן, את לימודי הנאכבה בתוכנית הלימודים ואת ה"שיר לשלום"
דניאל גיגי
מנהיגות אמיתית היא מנהיגות שאמורה להוביל את העם לחזון בר-קיימה. כבר בימי פרעה נזקק העם למנהיגות וחזון כדי לצאת מעבדות לחירות, אבל נראה שהלקח של יציאת מצרים נשכח ושהמנהיגות היום "נגררת" ולא מובילה. ממשלת נתניהו לא מייצרת חזון כלכלי ומדיני שיאפשר חיים נורמליים במדינה ולכן נגררת אחר רצונות העם ולא מובילה אותו לחזון טוב יותר. מנהיגות אמיתית נמדדת ביכולותיה להראות לעם את הדרך בדיוק כמו משה רבינו, ולא ביכולתה לספק את תשוקות העם כפי שנוהג נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il