X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עידית גור קוסמטיקאית מוסמכת איב סנטר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
העור חשוף לאלמנטים של הטבע, הוא מגלה מה עברנו וכמה חשפנו עצמנו למזג האוויר מיתוסים רבים נוצרו בנושא הכתבה הבאה חושפת את כל האמת, אז אל תגידו לא ידעתי, לא שמעתי כאן תגלו מה ניתן לעשות, אלו חידושים יש בתחום ואיך להימנע ולצמצם את הנזק?
▪  ▪  ▪
לפני כל עונה עיברו סדרת טיפולים
[צילום: יח"צ]

העור שלנו דורש יחס מיוחד ובעיקר הגנה מפני נזקי השמש ומזג האוויר. חשיפת העור לקרני השמש גורמת לשיזוף מהיר וישיר על העור ובעקבות כך העור מתכהה ומלנין חדש נוצר במהירות, דבר הגורם לפיגמנטציה ומשפיע על תהליך הזדקנות העור. במקרים יותר גרועים, חשיפה ממושכת לשמש עלולה לגרום לכוויות, ומחלות ממאירות, כתמים והזדקנות מוקדמת.
ההשפעה המזיקה של השמש ניכרת בשכבות העור הרבות (העור מורכב משלוש שכבות עיקריות), בדרמיס (השכבה השנייה של העור) חשיפה לשמש פוגעת במבנה שרשרת הקולגן (יוצר אלסטיות) וכתוצאה מכך פוגעת באלסטיות של העור. היא פוגעת בכלי הדם וגורמת להם להיות שבירים, דבר שמגביר את תופעת הקופרוז (התרחבות נימי דם).
באפידרמיס השמש גורמת להתעבות לא שווה של העור ולכתמי פיגמנטציה. כמו-כן, היא פוגעת בהתנגדות העור ויכולתו להוות מחסום בריא ותקין מפני כל מפגע. השמש גורמת להתייבשות העור. השפעת השמש מצטברת וניכרת בעיקר בפנים ובצוואר, שהם אזורים שנמצאים ללא כיסוי והגנה מפני השמש. כמו-כן, באזור המחשוף וכפות הידיים, החשיפה לאורך זמן לשמש מובילה לכתמים בעלי גוון חום לעיתים גם לסרטן העור.
לכל עונה ולכל סוג עור, ישנן תופעות נלוות שונות, כלומר לכל שינוי בעונה ובאקלים, ישנה השפעה מיידית על סוג העור ותגובותיו. לכן, ככל שנקדים וניתן חשיבות עליונה להיערכות בהתאם למזג האוויר וככל שנקדים ונטפל באופן עצמאי בתכשירים ביתיים וכמו-כן נעזר בבעלי מקצוע ומכוני קוסמטיקה, נמנע מאותן תופעות של צריבה, גרד, פריחה, קשקשת ונגיע לכל עונה שהעור מוגן ומאוזן.

אז מה אפשר לעשות?

בעיקר הימנעות מהשמש ומסביבה ללא לחות. יתרה מזאת, עישון ושתיית משקאות אלכוהוליים, יכולים להחמיר את מצב העור. על-מנת להיערך נכון לעור מוגן ומאוזן, יש לדאוג לפני כל עונה לעבור סדרות טיפולים המונעים מהתופעות הנ"ל מלהופיע על העור.
סדרות טיפולים אלו בין 6 ל-12 טיפולים המגנים על הגבול הטבעי של העור, הן שומרות על גמישות העור, רמת הנוזלים בעור, ומהוות מעטה המונע התאיידות מבפנים החוצה, ישמר מיצוק העור וגמישותו.

אך לכל עונה בעיות משלה:

בעונות המעבר, בסתיו ובאביב, אנחנו עושים מעברים חדים מחום לקור ולהפך. שינויי טמפרטורה כאלה מהווים גורם ממריץ לתופעות רדומות כמו: הרפס, סבוריאה ואקנה.
בחורף, הקור והרוח גורמים לתחושת יובש בעור, כמו גם השימוש בכל המחממים למיניהם, כמו: תנורי גז, מפזרי חום, מזגנים אף הם מייבשים את העור, כמות הלחות בחדר בו הם מצויים יורדת ולכן מומלץ ללחך את החדר.
בקיץ, השמש מייבשת ומאיצה את תהליך ההתבלות של העור. יש להקפיד בשתייה מרובה, חובה להשתמש במסנני קרינה ולהיעזר במשקפי שמש, כובע רחב שוליים ולהימנע מחשיפת אזורים גדולים לשמש. הפנים והגוף חייבים להיות מוגנים מפני קרני השמש המזיקות.

גם בבית יש אקלים

אקלים פנימי, כלומר חימום וקירור של חדרים, יכול גם הוא להשפיע על העור. כל הגורמים האלה מחוץ לבית ובתוכו, יכולים להביא לגירוד, לאדמומיות ולנפיחות וגורמים למראה בלתי מצודד כלל וכלל ואף לגירוי נוסף כתוצאה מגירוד ושפשוף.
אנחנו חייבים להיות מודעים גם להשפעה שיש לסביבות יבשות על העור, כמו: שהייה במטוס, צפייה מוגזמת בטלוויזיה, עבודה ממושכת מול צג מחשב, קרינה ממסך טלוויזיה.
יש לוודא על טיפול ביתי מתאים כמו: ניקוי העור, מריחת קרם לחות, סרום, פילינג פעם בשבוע ומסכה - יש לקבל יעוץ מקצועי ותכשירים תואמים מבעלת מקצוע.

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איה הוד
הסוכרת היא סיבת המוות השלישית בישראל, כך עולה מדוח המוות של הלמ"ס לשנת 2008    למעלה מ-2,400 אנשים נפטרים בשנה כתוצאה מהמחלה והתופעה רק הולכת ומחמירה    לפי נתוני קופות החולים, כ-50% מהחולים המטופלים לא מאוזנים    עמותות וגופים פרטיים נרתמים להעלאת המודעות ומבקשים מהציבור להיבדק
איתמר לוין
למרות הרטוריקה הפרו-פלשתינית של בן-לאדן, ידוע רק על שני מקרים בהם בוצעו פעולות טרור בארץ בהשראת אל-קאעידה. עם זאת, ייתכן שהארגון העניק תמיכה חשאית לחמאס ולדומיו
פרופ' שמואל קוויתי
חלק גדול מאיתנו שמח ומאושר על בוא האביב, אך יש גם כאלו שעבורם האביב על כל פריחותיו דווקא מבשר את תחילתה של תקופה קשה    מי אלו? איך מזהים אלרגיות? כיצד מטפלים?    על אלרגיות האביב
אורן פרסיקו
זאב חספר, עורך בכיר בחברת החדשות של ערוץ 10, מותח ביקורת נוקבת על כשלים ומחדלים של עיתונאי הערוץ ומפרסם אותה בבלוג באתר נענע10. זה לא תחביב, זו עבודה. את תפקיד מבקר הפנים של "חדשות 10" הוא מגדיר כ"ניסוי", אשר מתבצע בזהירות ומתוך כוונה לבנות מוסד שיחזיק מעמד גם לאחר שיעזוב את התפקיד
מיכל שפר מיכאלי
האם כאשר אנו מדברים על עונשים, אנו בעצם רוצים לדבר על גבולות, סדר, משמעת ותפקוד נורמטיבי? במידה שזה אכן כך, כיצד נוכל לחזק ולשפר פרמטרים חיוביים אלו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il