X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיסולו המוצדק של אוסאמה בן-לאדן לא יעצור את הטרור האיסלאמי הקיצוני ומומחי מודיעין צופים גל פיגועי נקם שיתחיל בפקיסטן ויתפשט למדינות נוספות הנשיא אובמה השיג הישג מוראלי ותדמיתי חשוב בתחום המלחמה בטרור ושיפר את מעמדו לקראת הבחירות לנשיאות
▪  ▪  ▪
לא צפוי שינוי [צילום: AP]

ארגון אל-קאעידה איבד את מנהיגו השיח' אוסאמה בן-לאדן שהיה מבוקש על-ידי ארצות הברית במשך למעלה מעשור והפך עכשיו בעיני רבים מהמוסלמים בעולם ל"שהיד".
בן-לאדן הפתיע פעם נוספת כשהתברר לסי איי איי כי בניגוד להערכות המודיעיניות כי הוא מסתתר באזור הררי שקשה להגיע אליו בין אפגניסטאן לפקיסטן,התברר כי רב המחבלים מסתתר באזור מגורים קרוב לאיסלאמאבד.
ארצות הברית ביצעה פעולת חיסול מוצלחת בתוך שטח של מדינה ריבונית אחרת, הלוא היא פקיסטן, שהגישה לארצות הברית סיוע מודיעיני נרחב ושיתוף פעולה צבאי שהביא להצלחתו של מבצע החיסול. פעולה זו שנעשתה בהסכמת שלטונות פקיסטן עלולה ליצור לה תדמית של "משתפת פעולה" עם ארצות הברית על כל המשתמע מכך.
הרצון האמריקני לנקום באוסאמה בן-לאדן גבר על כל שיקול אחר, לכן כנראה הוא חוסל ולא נעצר והועמד לדין כפי שעשתה ארצות הברית למשל עם סדאם חוסיין שליט עירק לשעבר.
חיסולו של אוסאמה בן-לאדן בא בעיתוי שבו דווקא נחלש כוחו של ארגון אל-קאעידה בגלל גל המהפיכות והתהפוכות במדינות ערב שדחקו והשפיעו על מעמדו של הארגון.
אולם אי-אפשר לומר כי מותו של אוסאמה בן-לאדן מסמל את סופו של ארגון אל-קאעידה. הארגון לא איבד את כל הצמרת הפיקודית והארגונית שלו ובראשה השיח' איימן אל-ט'וואהירי שנחשב ליד ימינו של בן-לאדן ול"מוח המתכנן" של פיגועים רבים.
רבים מפעילי אל-קאעידה בעולם ובמיוחד פעילי הדור הצעיר של הארגון לא הכירו את בן-לאדן באופן אישי ולא קיבלו ממנו הוראות ישירות, הוא היווה עבורם סמל של האיסלאם הסלפי והג'האדי ומקור השראה ופעולותיו הביאו להקמת שלוחות מקומיות של אל-קאעידה בעירק, בתימן, בצפון אפריקה ואירופה.
בעולם המוסלמי טוענים כי ארצות הברית הפריזה באופן מכוון בכוחו של הארגון כדי להצדיק את פעולותיה הצבאיות בעירק, אפגניסטן ובפקיסטן.
חיסולו של אוסאמה בן-לאדן בפקיסטן מצביע על שיתוף הפעולה המודיעיני והצבאי העמוק בין ארצות הברית לפקיסטן במסגרת המלחמה בטרור של אל-קאעידה.
שיתוף פעולה זה הביא בעבר למעצר בכירים מהארגון בפקיסטן. ב-2002 נעצר בפקיסטן המחבל אבו זוביידה שנחשב לקצין המבצעים של ארגון אל-קאעידה, שנה לאחר מכן נעצר בפקיסטן המחבל ח'אלד שיח' מוחמד שנחשב למספר 3 בארגון ואחריו נעצר אבו פרג' פרג' אל-ליבי ששימש כמפקד המבצעים של אל-קאעידה בפקיסטן.
פקיסטן אפשרה לארצות הברית לעשות שימוש חופשי במרחב האווירי שלה במסגרת המלחמה בטרור והאמריקנים הפעילו בין היתר מל"טים מתוחכמים מצוידים בטילים שבאמצעותם היא ביצעה חיסולים ממוקדים של פעילי טרור.
ההערכות המודיעיניות הן כי צפוי גל של פיגועי נקמה על חיסולו של אוסאמה בן-לאדן.
הגל הזה אמור להתחיל בראש ובראשונה בפקיסטן עצמה ויכוון נגד כל מי שחשוד כמסייע לארצות הברית וכמובן נגד מטרות אמריקניות או אינטרסים מערביים בפקיסטן.
על-פי ההערכות גל פיגוע הנקמה יכלול גם את אפגניסטאן השכנה ובבירה כאבול כבר הוכרז מצב של כוננות עליונה מחשש לפיגועי מצד הטאליבאן או פעילי אל-קאעידה.
גורמי מודיעין ערביים מעריכים כי ארגון אל-קאעידה יתקשה כעת לפעול נגד מטרות מערביות במדינות ערב נוכח הערנות הרבה של כוחות הביטחון בגלל גל המהפיכות שחוצה את המזרח התיכון.
פרשנים ערבים מעריכים כי גל הנקמה על מותו של אוסאמה בן-לאדן יגיע ליעדים באירופה ואף לארצות הברית עצמה.
על-פי ההערכות המודיעיניות מי שאמור להתחיל את גל הפיגועים הוא ארגון טאליבאן-פקיסטן שהוא הקרוב ביותר באידיאולוגיה שלו לארגון אל-קאעידה.
כזכור ארגון זה קיבל את האחריות להצבת מכונית התופת בניו-יורק במאי 2010. מכונית התופת נוטרלה בהצלחה ומניחה נלכד על-ידי גורמי הביטחון האמריקנים.
בפקיסטן ובאפגניסטאן יש שביעות רצון רבה בצמרות השלטון אך ברמה העממית או ברמת הרחוב שוררת מבוכה רבה ותחושה של עצב ממותו של בן-לאדן.
התגובה הראשונית בעולם המוסלמי היא של תדהמה רבה. היחס לבן-לאדן הוא אמביוולנטי, מחד-גיסא הוא פגע קשות בתדמיתם של המוסלמים בעולם והביא לגילויי שנאה וחשדנות כלפיהם מצד אלה שאינם מוסלמים ואף תרם רבות ליצירת הסטיגמה כי "כל מוסלמי הוא טרוריסט" אך מאידך-גיסא מוסלמים רבים בעולם חשו כי בן-לאדן החזיר להם את גאוותם והוא הפך בעיניהם לסמל במלחמה במערב המקפח, המנצל והמשפיל את המוסלמים בעולם.
הנשיא האמריקני ברק אובמה הצליח להשיג הישג נאה ביותר במירוץ לבחירות לנשיאות. אין ספק שמבצע חיסולו המוצלח של אוסאמה בן-לאדן ישפר את מעמדו ותדמיתו של אובמה בדעת הקהל האמריקנית. עם זאת ארצות הברית והנשיא אובמה חייבים חוב גדול לפקיסטן שאפשרה להם להשיג את ההצלחה הזו.
בשורה התחתונה ההערכה בעולם המוסלמי היא שחיסולו של בן-לאדן לא יביא לחיסולו של הטרור האיסלאמי הקיצוני ברחבי העולם או אפילו לצמצום בהיקפיו.
לדעת מוסלמים רבים הסיבות שהביאו לעליית ארגון אל-קאעידה לא השתנו. מדובר בארגון שיש לו יכולת מהירה להסתגל לשינויים ולמצבים קשים והפסקת הטרור מצידו יכולה לקרות רק אם המערב יטפל באופן יסודי בסיבות אלה ויתקן אותן.

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותו של אוסאמה בן-לאדן - גל הנקמה בדרך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדוע אני מקווה שההוראה האמיתית הייתה לחסל את בן-לאדן בו במקום    מדוע אוליבר סטון עוד יעשה סרט על החיסול ומה שסביבו    את מי שכח אובמה ומי מגנה את ה"רצח" של בן-לאדן
אריה אולבסקי
ניצול השואה רפאל אולבסקי, שעבר דרך אושוויץ וברגן-בלזן, הפך לאחת הדמויות הבולטות בקרב הניצולים ששיקמו את חייהם במחנה העקורים    ב-49' עלה לארץ והפך ליו"ר המיתולוגי של ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל    בעזבונו נמצא פנקס קטן המתעד בקצרה אך בצורה מדויקת להפליא חוויות ומאורעות מחיי הניצולים במחנה ההשמדה
ד''ר מוחמד ותד
היום, יום השואה, אני עומד בפניכם עטוף בגלימת אלוהים, חובש את כובע האמונה ונושא את שם האדם, זועק את זעקתם של אלה אשר היו איתנו ואינם עוד    שנים חלפו והפצע עודנו חי    למכחישי השואה אני בז בכל רמ"ח אבריי - זו צריכה להיות דעתו של כל בן-תמותה עלי אדמות
עמי דור-און
אם אומנם עצרת האו"ם תחליט להכיר בספטמבר במדינת "פלשתין" ואם החמאס ינצח בבחירות שיתקיימו בעוד כשנה, תהיה זו פעם ראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה שארגון טרור - שאחד מיסודותיו הוא החרבת ישראל - יהפוך לחבר שווה זכויות באו"ם
אסנת פלאוט
הכלל החשוב ביותר הוא - אל תפחדי לחלום! ינסו להפחיד אותך ויאמרו לך שלא תצליחי, אך אל תקשיבי לניסיונות ההפחדה    אל תתייראי גם מרואי חשבון וממס הכנסה - הם לא ינסו לפגוע בך לרעה    זיכרי: את הדוגמנית הטובה ביותר של העסק שלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il