X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מתלבט רבות. אני מתחבט ולא מוצא תשובה. האם נבחרי הציבור שלנו עובדים עלינו, או שמא הם פשוט עיוורים? התבטאויות חריפות, חד-משמעיות. יכול להיות שהם רק חיכו להזדמנות הזו, ולכן עטים עליה כמוצאי שלל רב?
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו. מה הוא עושה?! [צילום: AP]

הסכם הפיוס בין הפתח והחמאס זה הדבר ההגיוני ביותר שיכול לקרות ברשות הפלשתינית. המזרח התיכון כמרקחה ורק בפלשתין עושים שלום. מי היה מאמין? איזו הפתעה? איך אמר א-זהאר? המודיעין שלנו על הפנים. אולי הוא לא על הפנים, אבל אלו שמקבלים החלטות על פיו לא יודעים מימינם ומשמאלם.
נתניהו הרי היה חייב להצהיר על כך שאבו מאזן חייב לבחור - "ישראל או חמאס". אבל ביבי טועה כאן. לא מדובר כאן ב"ביבי או ציפי". הרי כשהוא ניגש לעולם להצהיר על כך שכל ישראלי רוצה שלום, הוא ראש הממשלה של כווולם - החל בתושבי איתמר וחברון, וכלה בתושבי סביון ורמת אביב. מ'שלום עכשיו' עד ל'רגבים', כל קצוות הקשת הפוליטית נכנסים תחת כנפי חסותו. חתימה שלו מחייבת את כולנו.
כשניגש ראש הממשלה לנאומו באוניברסיטת בר-אילן, והכריז קבל עם ועדה שחזונו המדיני הוא 'שתי מדינות לשני עמים' בין הירדן לים, איפה הוא רואה את חמאס במשוואה הזאת? אני בטוח שהוא לא מונה את החמאס על עמנו. כנראה שהם פלשתינים. כנראה. אז נניח שאבו מאזן לא היה מתפייס עם שליטי הרצועה (ויכול להיות שהפיוס הזה יפול במהרה, בים ויזע הרשות תפדה) והוא היה מתפייס עימנו, חותם אפילו על הסכם שלום, תחי פלשתין בילאדי בילאדי, הכרה בישראל, מדינה ללא צבא, שלום כלכלי, בקיצור - הגשמת חלומות (או שמא הזיות) השלום בצורה המוחלטת ביותר. בכל התסריט הזה, מה לעזאזל קורה ברצועה? איפה חמאס נמצא? בצד? שלוש מדינות לשלושה עמים?
אז או ששיקרו נתניהו, ברק ופרס - שהכריז כי הוא מזמין את עבאס לשולחן הדיונים - או שכולם באמת ובתמים לא ראו את התסריט הזה כאופציה. החמאס אולי לא מכיר בקיומה של ישראל, אבל הוא בהחלט מכיר בכוחה. על בסיס זה אין לנו אלא להתמודד עם קיומו של חמאס, שעד שלא ימוטט לחלוטין שלטונו בעזה, הוא יהווה אבן נגף בפני השלום.
וראו ראו מי הם רודפי השלום הגדולים שאצו רצו אל לשכתו של הנשיא הפלשתיני, "ישראל יוזמת". אחד העקרונות החשובים במצע השלום המוצע של אותה יוזמה, הוא 'שלום כלכלי'. עידן עופר קורא מעל כל במה אפשרית לשלום כלכלי, מעניין למה. כדאי שמישהו יבדוק את רוחב עסקיו של עופר ברשות ואף בעזה. ואם יש פיוס בין פתח לעזה, אין הבדל ביניהם. ואם יהיה שלום כלכלי עם הרשות, שתכלול כעת את עזה גם כן, בוודאי עופר עצמו ירוויח.
ועוד דבר: אבו מאזן עושה לנו בית ספר. הרי מדינות רבות (נראה לי 140, אבל מי סופר) כבר הכירו במדינה פלשתינית בהצהרה כזאת או אחרת. מישהו כאן באמת חושב שפיוס עם החמאס יגרע את ההצהרות הללו? ככה הוא הולך עם ומרגיש בלי. הוא הולך עם המדינה ונשאר בלי הוויתורים שהוא יתחייב עליהם אם יקבע הסכם מול ישראל.
וביבי? הוא יוכל לחזור למשחק שהוא כל-כך אוהב - להאשים את הפלשתינים בכך שאין שלום ו"יתנו - יקבלו". ובכן ביבי, הם לא נותנים והם עדיין מקבלים. אנחנו נישא את החשבון.

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיוורון, שקר או סתם טמטום?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן עיוורונך הוא
שמעו עזר  |  4/05/11 00:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
חיסולו המוצדק של אוסאמה בן-לאדן לא יעצור את הטרור האיסלאמי הקיצוני ומומחי מודיעין צופים גל פיגועי נקם שיתחיל בפקיסטן ויתפשט למדינות נוספות    הנשיא אובמה השיג הישג מוראלי ותדמיתי חשוב בתחום המלחמה בטרור ושיפר את מעמדו לקראת הבחירות לנשיאות
איתמר לוין
מדוע אני מקווה שההוראה האמיתית הייתה לחסל את בן-לאדן בו במקום    מדוע אוליבר סטון עוד יעשה סרט על החיסול ומה שסביבו    את מי שכח אובמה ומי מגנה את ה"רצח" של בן-לאדן
אריה אולבסקי
ניצול השואה רפאל אולבסקי, שעבר דרך אושוויץ וברגן-בלזן, הפך לאחת הדמויות הבולטות בקרב הניצולים ששיקמו את חייהם במחנה העקורים    ב-49' עלה לארץ והפך ליו"ר המיתולוגי של ארגון שארית הפליטה ברגן-בלזן בישראל    בעזבונו נמצא פנקס קטן המתעד בקצרה אך בצורה מדויקת להפליא חוויות ומאורעות מחיי הניצולים במחנה ההשמדה
ד''ר מוחמד ותד
היום, יום השואה, אני עומד בפניכם עטוף בגלימת אלוהים, חובש את כובע האמונה ונושא את שם האדם, זועק את זעקתם של אלה אשר היו איתנו ואינם עוד    שנים חלפו והפצע עודנו חי    למכחישי השואה אני בז בכל רמ"ח אבריי - זו צריכה להיות דעתו של כל בן-תמותה עלי אדמות
עמי דור-און
אם אומנם עצרת האו"ם תחליט להכיר בספטמבר במדינת "פלשתין" ואם החמאס ינצח בבחירות שיתקיימו בעוד כשנה, תהיה זו פעם ראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה שארגון טרור - שאחד מיסודותיו הוא החרבת ישראל - יהפוך לחבר שווה זכויות באו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il