X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיסול בן-לאדן הוא חלק מהמאבק של החברה הבינ"ל בשורה של איומים, ומשקף את מחויבות ארה"ב למאבק על ערכי העולם החופשי ממשלת ישראל, למרבה הצער, לא משתפת פעולה עם העולם החופשי וההתנהלות המתלהמת של חברי הממשלה גורמת לכך שהמדינה מאבדת את המעמד שהיה לה במחנה זה התוצאה: ישראל נחלשת ולא מצליחה להתמודד עם האתגרים הביטחוניים שעומדים בפניה
▪  ▪  ▪

החיסול של אוסאמה בן-לאדן הוא לא רק סיפור גבורה אמריקני, אלא סיפור גבורה של העולם החופשי כנגד צוררים שפועלים נגד הדמוקרטיה והחופש בעולם כולו. בן-לאדן היה אויב של העולם החופשי כולו וההסתה הקנאית שלו גרמה למותם של אלפי אנשים חפים מפשע בעולם. אסור אבל לשכוח שבן-לאדן הוא גם אויב גדול שלנו, שהטיף יותר מפעם אחת להשמדתה של ישראל, ולכן חיסולו ביום האבל הגדול - יום השואה - הוא גם מתנה גדולה לעם היהודי.
חיסול בן-לאדן, על כן, אינו מתיישב עם התחושות של הישראלים, שאנו עומדים לבדנו במאבק על קיומנו, ומוכיח שישנו מחנה בינלאומי גדול שנאבק ביחד למען שמירה על ערכים משותפים. חיסול בן-לאדן צריך להזכיר לנו שישראל אינה לבדה יותר, ושהחברה הבינלאומית החופשית נאבקת ביחד למען הערכים שלה מול אלו שמאיימים על הערכים הללו.
המסקנה הזאת צריכה להנחות את מדיניות החוץ של ישראל, כשהמנהיגים שלנו חייבים לזכור שהם חלק ממחנה בינלאומי גדול שפועל למען אותן מטרות. ההבנה הזאת צריכה לגרום לישראל לאמץ מדיניות-חוץ זהירה ושקולה יותר, שתבטיח לה את המקום במחנה הזה של העולם החופשי, ותגרום לעולם החופשי להמשיך ולעמוד לצד ישראל גם בעתיד.
הדרך לעשות זאת היא לשמור על האידיאולוגיה והערכים של העולם החופשי, ולשתף פעולה בצורה הדוקה עם מנהיגי המחנה הזה. ארה"ב היא עדיין מנהיגת העולם החופשי הזה וגם הידידה הקרובה ביותר של ישראל, ולכן אנחנו חייבים להאמין במחויבות שלה כלפינו ולשתף איתה פעולה בצורה הדוקה, כדי להשיג את המטרות שלנו.
הסוגיות שאיתן מתמודד העולם החופשי הן סוגיות גלובליות שקשורות האחת לשנייה, ולכן רק התנהלות מתואמת ושיתוף פעולה בינלאומי יאפשרו התמודדות עם האתגרים המשותפים. עליית הטרור בעולם, ההתנהלות המסוכנת של אירן וההקצנה בעולם הערבי - כולן קשורות האחת לשנייה והן תוצאה של גורמים גלובליים, שניתן להתמודד עימה רק באמצעות לכידות ושיתוף פעולה בינלאומי.
ההתנהלות של ממשלת ישראל בתקופה האחרונה פגעה בלכידות הזאת של העולם החופשי, וחמור מכך - במעמד שהיה לנו במחנה הזה. בעוד ארה"ב מנסה לגבש קואליציה גדולה כדי ליצור מחנה גדול ככל האפשר, ההתנהלות של הממשלה שלנו חיבלה בניסיון הזה, ובעקביות חידדה פערים ואי-הסכמות בקואליציה המתגבשת. ארה"ב, לדוגמה, עשתה מאמצים גדולים באו"ם כדי לאפשר סנקציות נגד אירן ואף הצליחה להשיג גם תמיכה של מדינות ערביות בסנקציות כאלה, אבל המדיניות המתלהמת של ישראל נגד אירן פגעה במאמץ זה. ישראל גרמה לכך שהאיום האירני יוצג כאיום ספציפי כלפי ישראל, במקום כאיום על העולם, ולכן פגעה בהזדהות שהייתה לעולם עם המאבק מול אירן.
חוסר הרגישות של ישראל כלפי המטרות והערכים של מחנה העולם החופשי בא לידי ביטוי גם בהתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי הסכסוך הישראלי-פלשתיני, כאשר האמירות וההתנהלות האגרסיבית של הממשלה גרמו לאנטגוניזם כלפי המדינה. במקום שישראל תוצג בעולם כמי שפועלת למען שלום וחופש, ישראל מוצגת כמדינה אלימה וכובשת, שמפרה את הערכים והחוקים שעליהם מבוססת החברה הבינלאומית. ההתעקשות להמשיך ולבנות בהתנחלויות בפרהסיה, ההאשמות הנבזות כלפי הממשל של אובמה והעמדות הכוחניות שמציג שר החוץ ליברמן בפורומים בינלאומיים, גרמו לנתק שקיים היום בין ישראל לבין מנהיגי העולם החופשי.
חמורה מכך היא העובדה שההתנהלות הזאת גם פגעה באופן ישיר באינטרסים של ישראל, כאשר ניתן לראות שבכל החזיתות מצבה של ישראל רק החמיר. ההתלהמות של ממשלת ישראל כלפי אירן הובילה להקלה בלחץ הבינלאומי נגד אירן, ולחיבור בינה לבין מדינות כמו טורקיה ומצרים, שהיו עד לא מזמן ידידות של ישראל. באותו אופן האמירות חסרות האחריות נגד המהפכה שהתרחשה במצרים דחקו את מצרים לחיקה של אירן והרחיקו אותה מישראל. בזירה הפלשתינית שנמצאת במבוי סתום גרמה הממשלה גם להתקרבות של הרשות הפלשתינית לחמאס, וגם להתדרדרות משמעותית ביחס של העולם כלפי ישראל בסכסוך הישראלי-פלשתיני.
ממשלת נתניהו הובילה את ישראל ל"בידוד", אבל חשוב להבין את ההשלכות האמיתיות של הבידוד הזה. ישראל מאבדת את המקום שלה בחברה הבינלאומית הנאורה, שמנסה להתאחד למען מטרות משותפות, ולכן היא גם מאבדת את התמיכה של העולם בה. אני לא בטוח שבזמנים אלה ישראל יכולה להתמודד עם בעיות הביטחון הגלובליות שלה לבד ואולי צריך לחשוב על טקטיקה חכמה יותר שתחזיר לישראל את מעמדה?

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל ומחנה העולם החופשי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט בדיחה.
מהפך 77  |  3/05/11 16:42
2
על איזה ערכים משותפים אתה מדבר
צשרל  |  3/05/11 16:50
3
גם הסיפור של ישראל
רונן גולדשטיין  |  3/05/11 21:01
4
וואי וואי וואי
רונן גולדשטיין  |  3/05/11 21:07
5
מי מפעיל את העולם?
ע. הנביא  |  3/05/11 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עשהאל הלמן
גופי התקשורת בארץ משפיעים בעורמה על דעת הקהל בטיעונים של חופש העיתונות, ביקורת שלטונית וביקורת חברתית למען מדינה נאורה ומתקדמת יותר. בפועל נוצרת אג'נדה אחידה של כלל העיתונאים במערכות התקשורת הגדולות אשר מפנים את ביקורתם למקום אחד, שואבים את המידע שלהם ממקור אחד, ומעצבים את אותה דעה אחידה. אותה אג'נדה נותנת לצרכן התקשורת חצאי אמיתות ולפעמים גם בדיות
נורית גרינגר
באיחוד עם חמאס, לערביי הרשות הפלשתינית יש עכשיו מדינה - קוראים לה עזה. "תקינות פוליטית" היא מילת פלא שבה השתמשה הרשות בקביעתה שחבריה הם "מתונים" ושוחרי שלום בעוד שהם, למעשה, מצדדים ברצח עם. מנהיגי ישראל ומנהיגי המערב הכנים ובעלי המצפון המוסרי חייבים לומר - מספיק עם השקרים והמשחקים. אין דיבורים ואין כסף עד שאידיאולוגיית החיסול תבוטל לחלוטין
נרי אבנרי
17 שנה חלפו מאז שילשלו לכיסם רבין ופרס את כספי פרס נובל לשלום, ודומה שהשלום מעולם לא נראה רחוק יותר. חזון ה"שלום" של ערפאת כולל אי-ויתור על זכות השיבה. סאיב עריקאת: מדובר בשבעה מיליון פליטים    הלכתי לארכיון...
חניאל פרבר
התפילה לשלום המדינה חוברה על-ידי שני הרבנים הראשיים - הרב בן ציון חי עוזיאל והרב יצחק הרצוג - בסיועו של הסופר ש"י עגנון ונקראת בבתי הכנסת שמתפלליהם נמנים על הציבור הדתי-לאומי    "צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל"
יהודה דרורי
בכיר ממערכת המודיעין של ארה"ב אמר לי לפני שש שנים כי הפקיסטנים מגינים על אוסאמה בן-לאדן ומסתירים אותו כי הוא משמש להם כקלף מיקוח ביחסיהם עם ארה"ב בכלל ובסיוע צבאי בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il