X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא המדינה שמעון פרס מבטא אמונות חסרות בסיס על האנטי-גזענות של ישראל ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הלקח האמיתי מהשואה, לקח האנטי-גזענות, הוא בפתיחת הלאומיות לאזרחים שאינם נמנים על הרוב ההגמוניאלי
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה, שמעון פרס [צילום: AP]
איציק וולף
ישראל - התשובה לצורר, לכל צורר; אירן - סכנה לעולם ולכל האנושות

אין ממלא-מקום לצבא הגנה לישראל
שמעון פרס
דברי נשיא המדינה בטקס הפתיחה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב"יד ושם" [כ"ז בניסן תשע"א, 01.05.2011]
לרשימה המלאה

שמעון פרס הוא איש של אמירות. במיוחד בימי זיכרון ומועד. דבריו ביום השואה האחרון ראויים להתייחסות. כך אמר הנשיא, מי ששימש בחייו הפוליטיים בכל המשרות הפוליטיות המרכזיות:
"אנו בני העם היהודי, היינו קורבנות של גזענות, רדיפות ואפליות. אבל מעולם לא זנחנו את המצווה לכבד כל אדם. וגם בעולם חשוך, שאפנו ונשאף להיות אור לגויים. כי זוהי המשמעות של מדינה יהודית: להגן פיסית על עמנו, ולהגן מוסרית על מורשתנו. כל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת וגזע יודעים שישראל היא, הייתה ומחויבת להיות, הארץ האנטי-גזענית ביותר בעולם".
פיסקה זו חופנת עולם ומלואו של תפישת הזהות העצמית, תפישת מהות המדינה וזהותה לעומת הלא-יהודים, וביקורת עליה תעמוד על הפער בין המיתוס לבין המציאות הפוליטית של ישראל, שבה הקונצנזוס הפוליטי הוא ימינה מהימין הקיצוני באירופה.
אור לגויים? במה בדיוק? בתפישת לאומיות אתנית-דתית שאינה מקבלת את האחר הלא-יהודי, כמו למשל הישראלים החדשים, אותם ילדים שנולדו בישראל ורק מאבק ציבורי הביא להשארת חלקם בישראל?
אור לגויים? בשלילת אזרחות בשל הצורך להוכיח יהודיות, במקום שהאזרחות תושתת על קטגוריות מקובלות בארצות הגירה. ממתי המרת דת במדינה דמוקרטית מכניסה אזרח ללאום המדינה?
כל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת וגזע, יודעים? מה הם בעצם יודעים? שבישראל יש שני חוקי התאזרחות. אחד ליהודים גם אם הם אזרחים מכוח ישיבה ולא היגרו אליה, והשני המיועד ללא-יהודים. זאת ועוד, מדוע רק מי שאינם יהודים צריכים להישבע אמונים למדינה לעומת היהודים?!
ולאיזו מדינה הם נשבעים? למדינה דמוקרטית של כל אזרחיה הישראלים? או למדינה יהודית הקוראת לעצמה דמוקרטית? למדינה עם חוקה ומגילת זכויות אזרח? או למדינה עם תקנות לשעת חירות ומצב חירום מאז הקמת המדינה?
וכיצד במדינה ה"יהודית" מתנהל המאבק נגד הגזענות, באשר היא עוסקת רק בהגנת "מורשתנו", איזו? הישראלית המשותפת? או היהודית של העם היהודי שישראל היא לו בית אלטרנטיבי?
הלקח האמיתי מהשואה, לקח האנטי-גזענות, הוא בפתיחת הלאומיות לאזרחים שאינם נמנים על הרוב ההגמוניאלי כדי שישתתפו בתרבות הלאומית וגם יהיו חלק מן הממסד הפוליטי: בכנסת, במשרדי הממשלה ובממשלה.

תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החזון הנשיאותי המופרך של שמעון פרס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא אור לגוים ולא ליהודונים.
אליהו חיים  |  4/05/11 13:19
2
אשמח לתגובתך
רוי  |  4/05/11 16:05
3
ביקורת על תגובת רוי
יוסי ברנע  |  6/05/11 01:14
4
תודה ליוסי ותשובה לרוי
עפרה   |  6/05/11 14:17
5
שבוע לאחר מכן ביום הזיכון
ירון ליבנה  |  12/05/11 05:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
האלוף במילואים עוזי דיין התמנה לפני ימים אחדים לתפקיד יושב-ראש מפעל הפיס. לא מזיק פיס בחיים. יש לברך אותו אבל בברכה מהולה תמיהת-מה. ייכתב מפורשות: דיין הוא איש מרשים וראוי, לרבות לתפקיד זה, אבל מותר היה - ועדיין - לצפות ממנו ליותר, להרבה יותר, לתפקיד אחר, אחר לחלוטין
אברהם בן-עזרא
מנהל מקרקעי ישראל, אשר מתהדר בכך שהוא לא רק מנהל את אדמות הלאום אלא גם שומר עליהן לבל יעברו לבעלות זרה - כשל בתפקידו זה לגבי אדמות הנגב. הכישלון הינו בהיקף שלא יכופר על-ידי הצלחות מקומיות בצפון הארץ ובמרכזה, שאינן בסדר גודל כמו הכישלונות בשמירה על אדמות הנגב. לו היו אדמות הנגב מנוהלות בידי גורמים פרטיים - ההפקרות הזו לא הייתה נגרמת
ציפורה בראבי
לשון הרע היא כמו משפט ללא סניגור. רק תובע ומאזין יש שם    התאווה לחדשות כה רבה, עד כי אין מי שיעצור את המספר    כוחה של מילה - מילה שנאמרת היא מילה שאין אפשרות להשיבה    בדיבור נברא העולם ובדיבור יכול להיחרב
גורי גרוסמן
ההשוואה בין חיסולו של בן-לאדן לבין שחרורו של שליט אין אווילית ממנה, משום שכל בר דעת מבין שאין כל קשר בין המקרים. בעוד שהמשימה האמריקנית הייתה לחסל את המטרה שהיא בן-לאדן, המשימה של לוחמינו הפוכה: להציל את המטרה שהיא גלעד שליט. כמה קל להאשים בהקשה על המקלדת את מערכת הביטחון
יורם שוייצר
שאלת היעילות של חיסול מנהיגי טרור והסיכון שטמון בכך וכן סוגיית הלגיטימיות של פעולות מסוג זה בלחימה בטרור, צפויות לעלות גם הן לדיון ציבורי, במיוחד לנוכח הסבירות, כי צפויות התקפות טרור ושפיכות דמים של אזרחים חפים מפשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il