X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צ'רלס וקייט. הכל כבר מאחוריהם [צילום: AP]
קיטש, רומנטיקה וכאב ראש למשטרה
בשירותי הביטחון הבריטיים חיכו בקוצר רוח לסיום חגיגות החתונה ששיגעה את אנגליה. על הכוונת: פריקים של משפחת המלוכה הבריטית, קבוצות אנרכיסטים, דיסידנטים אירים ואיסלאמיסטים שמצאו עוד דרך להטריד את הבריטים משלוותם
כאב הראש העיקרי שייך לשירותי הביטחון הבריטיים. מדובר בסיוט אבטחה שאין שני לו. כרכרה איטית שנעה במסלול ידוע מראש. גם אם אין רמזור ועמוד חשמל שלא נחקר ולא נבדק, אנחת הרווחה הגיעה רק כשהכול הסתיים

הדבר הביזארי ביותר שקראתי בהקשר לחתונת ויליאם וקייט הוא העובדה שבלונדון אפשר היום להזמין סטייק שדיוקן הזוג הצעיר צרוב עליו לתפארת. לא ממש רומנטי, אפילו דו-משמעי, אבל עושה רושם שאין, פשוט אין דבר בעולם שיכול היה לקלקל את החגיגה. עבור הבריטים מדובר בהרבה יותר מאשר צונאמי של קיטש ורומנטיקה. זהו סוג של "תיקון" לטרגדית חייה ומותה של הנסיכה דיאנה. ואם להניח לרגע את הקיטש בצד, הפעם היה סיכוי טוב שהעניין יעבוד.
במקרה של צ'רלס ודיאנה, סימני הטרגדיה נכתבו עוד לפני יום החתונה, כאשר דיאנה ביקשה להשמיט מנדרי החתונה שלה את המילה "לציית". כך נרשם הצעד הראשון בעימות בין משפחת המלוכה המאובנת, הקנאית והשמרנית ובין הצעירה הזוהרת והמודרנית. הפעם הסיפור שונה לחלוטין. קייט אינה דיאנה. מדובר בזוג שהחליט להתחתן אחרי שמונה שנים של חיים משותפים, ומעבר לכך - הלקחים נלמדו היטב בכל הצדדים, במיוחד בכל מה שקשור לתקשורת המונים בעידן העכשווי. גם אם מדובר בתוכנית הריאליטי הכי פופולרית כרגע, ההבדל הוא שאחרי החתונה אין נפילות. הגיבורים אינם חוזרים לשגרת חייהם האפורה אלא הופכים למועמדים היותר ריאליים לרשת בבוא העת את כס המלוכה.
שהיתי בלונדון בשבוע שבו נערכה לוויתה של הנסיכה דיאנה. היה זה זמן קצר לאחר ששבה ממסע לסארייבו, שם ביקרה פליטים מוסלמים. כאז כן עתה, אי-אפשר היה למצוא חדר מלון פנוי בלונדון. ימים אחדים נאלצתי ללון במה שמכונה "BOAT HOUSE", וגם אם סבלתי מדי בוקר מתחושת מחלת ים קלה. זו הייתה דרמה. רגשות האהבה, הכעס, הצער וחשבון הנפש דמו במידה רבה לרגשות בישראל בעקבות רצח רבין. כך אפשר היה לחוש אז בכל פינה בלונדון. ולא הייתי מזכירה כאן את עניין הלוויה, אלמלא הפרסומים על כך שהיערכות הממלכה המאוחדת לחתונת ויליאם וקייט היא גם סוג של חזרה גנרלית לקראת אירוע ההמונים המלכותי הבא, הלא הוא לוויתה המתוכננת של המלכה.
החששות שליוו בימים ובשבועות האחרונים את ההכנות לחתונה היו קשורים בעיקר במזג האוויר. במקור, כך נמצאנו למדים, התאריך נבחר על בסיס היום בשנה שבו קיים הסיכוי הנמוך ביותר לגשם. אולם ככלות הכול מדובר באביב לונדוני הפכפך. גל חום הקדים את פריחת הצבעונים שניטעו לאורך שדרת המסע שבה תעבור הכרכרה של ויליאם וקייט, וכבר לפני שלושה ימים התברר שמזג האוויר הצפוי הוא גשם, כולל סערת רעמים פוטנציאלית. אולם אין בכל אלה כדי להעיב על השמחה.
כאב הראש העיקרי שייך לשירותי הביטחון הבריטיים. מדובר בסיוט אבטחה שאין שני לו. כרכרה איטית שנעה במסלול ידוע מראש. גם אם אין רמזור ועמוד חשמל שלא נחקר ולא נבדק, אנחת הרווחה הגיעה רק כשהכול הסתיים.
מי שנמצא כבר שבועות ארוכים על הכוונת של משטרת לונדון היו פריקים של משפחת המלוכה הבריטית, קבוצות אנרכיסטים, דיסידנטים אירים ואיסלאמיסטים למיניהם שמצאו עוד דרך להטריד את הבריטים משלוותם.
בשבוע שקדם לחתונה הגישה קבוצה קטנה של איסלאמיסטים המכונה "מוסלמים נגד צלבנים" בקשה למשטרת לונדון להפגין במסלול החתונה. הסיבה: ויליאם וקייט הם "אויביו של אללה ושל שליחו הנביא מוחמד". באתר הקבוצה מופיעות תמונותיהם של הנסיכים ויליאם והארי מהתקופה שבה שירתו באפגניסטן ולצדם תמונות של ילדים אפגנים מתים. גם המלכה אליזבת נמצאת שם, ומושווה באופן בלתי מחמיא בעליל למועמר קדאפי. הקבוצה מוכרת היטב בבריטניה. היא התפרסמה לאחר שחבריה שרפו פרחי פרג, המשמשים סמל ביום הזיכרון לחללי המלחמה הבריטים. הסיפור הסתבך לאחר שחברי "הליגה להגנת אנגליה" הודיעו שאם יקבלו האיסלאמיסטים אישור להפגין, הם יקיימו הפגנת נגד.
במקום לאסור כליל על ההפגנה, הציעו השלטונות לאיסלאמיסטים אתר הפגנה חלופי. מי שמעוניין, יכול לקבל פרטים באתר הקבוצה, שבו מוצעת לכל דכפין הפרספקטיבה האיסלאמית על החתונה המלכותית ושעון המתקתק בספירה לאחור לקראת חתונתם של אויבי אללה. בסוף הכול עבר בשלום.

טרנד החתונה - הגרסה המזרח תיכונית

כעת יש טרנד חדש בקרב ערביי ישראל, גם הוא בעידודה של התנועה האסלאמית, הפועלת בעיקר בקרב ערביי ישראל באזור הצפון. עמותת "אמאר אל-אקצה", עמותת בת של התנועה, מציעה כעת טקס חתונה במסגד אל-אקצה ולאחריו קבלת פנים לאורחים ברחבה שמול המסגד

בית מלוכה עדיין אין כאן, תודה לאל, אבל חתונות במזרח התיכון תמיד היו עניין גדול - והוצאה עוד יותר גדולה. במגזר הערבי, שבו לכל משפחה יש בדרך כלל כמה וכמה בנים ובנות להשיא, מדובר במטלה לא פשוטה. בשנים האחרונות, בעידודה של התנועה האיסלאמית, במקום להזמין את כל הכפר לחתונה ולהתרושש הפתרון הוא חתונה איסלאמית צנועה, שבה מושא הזוג הצעיר בנוכחות קאדי ושני עדים. אומרים את הפאתיחה ובזאת מסתיים העניין.
אולם כעת יש טרנד חדש בקרב ערביי ישראל, גם הוא בעידודה של התנועה האיסלאמית, הפועלת בעיקר בקרב ערביי ישראל באזור הצפון. עמותת "אמאר אל-אקצה", עמותת בת של התנועה, מציעה כעת טקס חתונה במסגד אל-אקצה ולאחריו קבלת פנים לאורחים ברחבה שמול המסגד. הפרסום נעשה דרך אתר התנועה, הקורא לצעירים ערבים להתקשר ולתאם חתונה על הר הבית. במקרה הזה, הכסף אינו מהווה בעיה. מטרת החתונה באל-אקצה היא חיזוק הריבונות על הר הבית באמצעות חיזוק הזהות העצמית של ערביי ישראל, ועצירת תהליך "ייהוד הר הבית". אי לכך, העמותה מממנת את העניין כולו מתחילה ועד סוף. המימון כולל שני אוטובוסים לאורחים מן הצפון, הדפסת הזמנות, הסרטת טקס החתונה, מתנה לזוג הצעיר וכל ההוצאות הנלוות של מזון ומשקה. כדי לשוות לאירוע החגיגי גם מימד פוליטי ודתי, מוזמנים לאירוע הפרטי גם אורחים בעלי מעמד ציבורי.
רגע, אתם אומרים, גם אנחנו רוצים! לא עוד טקסי חתונה אקזוטיים על הר סחוף רוחות בגליל, מצפה לא מוכר בשומרון או חווה אקולוגית שהדרך אליה זרועה קוצים ודרדרים. עם פרוש עונת החתונות ההולכת וקרבה, בהתקרב ל"ג בעומר, הטרנד של חתונה כשרה וצנועה באחת מפינות הר הבית נראה גם לנו.
אז זהו, שלא. יהודים לא יכולים להתחתן על ההר, ולא בגלל איסור דתי כלשהו. גרשון סלומון, יו"ר תנועת 'נאמני הר הבית', אומר שלפני 10 ו-15 שנים ניסו אנשי תנועתו שלוש פעמים לפחות לעלות להר לטקס חתונה, אך נעצרו על-ידי הרשויות בעוד מועד בטענה שמדובר בפרובוקציה. מאז החריפו האיסורים עוד יותר. אם בעבר קיימו אנשי התנועה 2-3 חתונות מצדו החיצוני של שער המוגרבים, היום הדבר אסור בתכלית.
בעקבות הפרסומים באתר התנועה האיסלאמית, אומר סולומון, ניהלו אנשי תנועת 'נאמני הר הבית' שיחה טלפונית ממושכת עם חכמת נעמנה, יו"ר עמותת "אמאר אל-אקצה". השיחה התנהלה בערבית, בזהות בדויה, ונעמנה דיבר ארוכות ובחופשיות. "פרויקט הנישואים על ההר", הסביר נעמנה, "מוצע בעיקר לציבור המוסלמים בצפון כחלק מהמאבק בניסיון היהודי למחוק את זהותם המקורית של ערביי ישראל ולהשתלט על הר הבית. חיפשנו דרך מקורית", הסביר, "שתחזק ותבליט את זהותו המוסלמית של ההר. חתונה באל-אקצה תהווה מקור גאווה עבור הזוג הצעיר ועבור משפחתם לעתיד. זו דרכנו להבטיח שאל-אקצה יהיה מלא מאמינים בכל רגע ורגע. כך נשוב ונבהיר לכל את מרכזיותו של אל-אקצה באיסלאם, ונילחם בהפרעות הישראליות בהר ובכיבוש בכלל".
סלומון אומר שאיסור החתונות על הר הבית צורם במיוחד על-רקע העובדה שההר הפך אתר לעריכת פיקניקים לציבור המוסלמי ובמקום אף נערכים משחקי כדורגל לילדים. לדבריו, הוא מתלבט כבר זמן רב בעניין הגשת בקשה מחודשת לממשלת ישראל לקבלת הסכמה רשמית לעריכת חתונות על ההר. בכוונתנו, אומר סלומון, לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולבקש זכות מקבילה לזו של המוסלמים לחתונות על ההר. אין כאן שאלה של סטטוס קוו, הוא אומר, ואם נידחה על-ידי היועץ - נפנה לבג"ץ.
תמיכה בלתי צפויה בסלומון מגיעה מכיוונו של חבר הכנסת ישראל חסון (קדימה). לחסון, סגן ראש השב"כ לשעבר, אין שום בעיה עם חתונות של מוסלמים על הר הבית, וגם לא עם חתונות של יהודים. "הבעיה היא", אומר חסון, "שמדינת ישראל בטיפשותה מנהלת כבר זמן רב ויכוח עקר על נושא הריבונות על הר הבית - במקום להתרכז בסוגיית חופש הפולחן. ולא מדובר בסמנטיקה אלא במהות. לא ייתכן שבירושלים, המקודשת לשלוש הדתות הגדולות, דת אחת תדחק את חופש הפולחן של דת אחרת. גישת המדינה צריכה להיות אפס סובלנות לפגיעה בחופש הפולחן בכל מקום ובכל זמן. במאבק על חופש הפולחן יכולה ישראל לזכות לתמיכה והבנה בינלאומית רחבה, בעוד העיסוק בשאלת הריבונות בפועל כובל את ידיה של ישראל".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  05/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל חסון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
ביקרתי לאחרונה עם ידידי בבית העלמין שלנו, שהתעשר בשנים האחרונות בסיפורי חיים מרתקים. ידידי הצביע על אחת המצבות ושאלני האם למשל אני זוכר מי זאת ליס מֶלֶר? ומי זאת גֶרדה פוּקס? נזכרתי לפתע בליס מלר ואמרתי לו מתוך שגרת לשון, אה, אלו, הנאהבות והנעימות שגם במותן לא נפרדו. לפתע עלה בדעתי כמה אומץ נדרש בשנות השלושים להיות אישה אוהבת נשים, ועוד בקיבוץ קטן של 'השומר הצעיר'
צילה שיר-אל
בימים אלה, בהם חוגג מזל שור (הוא גם המזל של המדינה) את יום ההולדת, מומלץ לדעת כיצד ואיך מתאים (או לא...) מזל זה לשאר המזלות. אלו מכם שנולדו במזלות האדמה - בתולה וגדי - מוזמנים לקרוא את הכתוב ולהקיש את הנאמר ביחס לעצמכם
יובל לובנשטיין
מה הופך משתלה מסוימת להיות מצליחה כאשר המשתלה הסמוכה לה מדשדשת ובקושי מחזירה את ההוצאות? מיקום המשתלה? - חשוב, אבל זה פחות משמעותי, כשאר המשתלות הצמודות. מחיר? - נניח שהמחירים דומים. מה נשאר? נשארת, בגדול - הגישה, התבונה והרגישות
עכבר העיר אונליין
התוכנית המצליחה תוקדם ברבע שעה ותוארך. גם תוכניתם של לונדון וקירשנבאום תזוז ותקבל רבע שעה נוספת. ערוץ 10: "אנחנו מרוצים מאוד מהתוכנית של גיא פינס"
אורן פרסיקו
רמי יצהר מהאתר "עניין מרכזי" משיב לתביעת הדיבה של הורי החייל החטוף בנימין אברהם: מכחיש פרסום כתבה שקבעה כי החיילים עסקו בסחר בסמים ומאשים את ההורים השכולים בתביעת סרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il