X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ריקוד מיסטי, פולחמי ואבסטרקטי[צילום: אורי נבו]
בין קודש לחול: להקת המחול הקיבוצית
ריקוד מלא קדושה, מסתורין המתאר כנראה פולחן בו הרקדנים נשטפים בחול. מלא צער, סבל ויסורים, כאשר כל אחד יכול לראות בו כרצונו, כי הלא המחול המודרני ברובו דבר מופשט. יחד עם זאת, הריקוד הוא אסתטי, מרתק ומרגש. חוויה לאוהבי הריקוד המודרני ובכלל
כוריאוגרפיה מעולה [צילום: אורי נבו]

רמי באר הינו משנת 1996 הכוריאוגרף הראשי והמנהל האמנותי של להקת המחול הקיבוצית שרוב הרפרטואר שלה מורכב מיצירות שהכוריאוגרפיה שלהן כתב הוא. בכל יצירה שלו יש משהו מיוחד, מעניין, לפעמים מקורי, לפעמים שכבר ראינו רמז לרעיון ביצירות של להקות אחרות אך תמיד פיתוח הרעיון מאוד אישי ומרשים.
כעת מעלה הלהקה בכורה חדשה שלו בשם"בין קודש לחול" רמי באר לקח הפעם על עצמו את האחריות לרוב המרכיבים של המופע. הוא הכוריאוגרף, מעצב הבמה, התאורה והתלבושות. הכל עשה בצורה מושלמת.הוא השאיר רק את מרכיב המוזיקה ועריכת פס הקול לאלכס קלוד שהשתמש במוזיקה של אייוס, אדאמס,קאלון ומורקוף שיש בה גם מהפראות. התאורה נהדרת, מיוחדת, ממוקדת ביותר ומבליטה ומאירה את הרקדנים בהתאם לנרקד מהצדדים, מהתקרה, מקדימה ומכל צד.
חמישה עשר הם הרקדנים המשתתפים במחול כאשר רוב הזמן הרוקדים הם הגברים של הלהקה העולים בהרבה על הרקדניות. הביצוע מעולה, מאוד מדויק, מאוד אקספרסיבי, אפשר אפילו לומר מושלם מהבחינה החזותית וכמובן לא רק מבחינה זו.כאשר הגברים רוקדים הם הדומיננטיים והריקוד הנוכחי נראה כגברי ברובו.
הכוריאוגרפיה מבוססת יותר על ריקודי הסולו שלהם והאנסמבל כולו רוקד בפרק זמן קצר ביותר. בחלקים רבים הכוריאוגרפיה בנויה על ריקוד סיבובי ותנועות ידיים פתוחות ורחבות. יש בה הרבה מעמדים כאשר הרקדן רוקד עם הגב אל הקהל ופניו כנראה אל המקדש,אל האליל.
תוך כדי הריקוד והמוזיקה המנוגנת, ציפורים מצייצות וקול גבר ולאחר מכן גם של אישה בדיבור איטי מדקלמים פואמה בצרפתית.למרות ששפה זו אינה זרה לי לא הצלחתי להבין את ההקשר לריקוד. יש לכל אורך המופע מתח פנימי רב ודריכות מקסימלית, פראות מסוגננת ושימוש רב בחול כאביזר לרקוד איתו, לפזרו או ליצור צורות באמצעותו.
כל המופע מלא קדושה,מלא מסתורין רב הן בתנועות הן במוזיקה המלווה.הרקדנים נראים מתיסרים,מעונים,סובלים,מלאי צער אך יחד עם כל זאת הריקוד מאוד אסתטי. היצירה מרתקת ומרגשת.
המופע מתחיל כאשר רקדנית בודדה רננה רנדי הולכת על קרשים מוגבהים ובאמצע נשפך ממשפך התלוי לתקרה חול בקילוח מתמשך ודק עד הרצפה כאשר הרקדנית כאילו נשטפת ע"י החול ובסוף נעמדת מתחת לזרם הנשפך אליה. בהמשך מופיע סולו של דניאל קוסטה הממשיך ההתעסקות בחול.שני הסולואים מבוצעים בצורה איטית ביותר כאשר כל צעד נמדד ונראה שחושבים עליו בטרם עשיתו.
בהמשך משולש מבוצע על-ידי עוז מולאי, איתי פרי, איביצה באגו. החול הנשפך מהמשפך אינו מתפזר על הבמה כולה ולפיזורו עוזרים שניים אחד מכל צד של הבמה המפזרים מתוך מריצה חול על כל הבמה . החול משמש בהמשך כשטיח המכסה את כל רצפת הבמה.
מובא לבמה אביזר הנראה ככלי לצליה ומעליו מכסה מואר כאילו לאסוף את העשן מהצליה. מתגלה לקהל הרקדן שי פרטוש השוכב על הכלי והוא יחד עם ניר אבן שוהם מתחילים במאבק ביניהם, עינויים, סבל וכו'. אולי הקדמה להקרבה לפולחן כל שהוא. הביצוע מעולה.
הריקוד כולו נראה כמיסטי, פולחני מאוד, אבסטרקטי, כאשר כל אחד יכול לראות בו כרצונו כי הלא המחול המודרני ברובו דבר מופשט. האם בריקוד זה הוא אינו מתאר את הקדושה שבפולחן כל שהוא.החול הן הנשפך והן הפזור על ריצפת הריקודים משמש גם כתפאורה נהדרת ואורגינלית והוא הנו מטפורה וסמל שבפולחן שיש בו תמיד הן מהקדושה והן מהחול - מהיום יומיות הבאים להבדיל בין הקודש לחול, בהתנהגות השונה, בבגדים השונים, באורח החיים השונה וכו'...
החול נכנס לשערות הרקדנים ונדבק בגופם. זאת השיגרה אך לקראת הסוף עם הופעת הרקדניות בלבן מגיעה הקדושה המטהרת את הגוף, הנשמה. זאת כוריאוגרפיה מעולה, אחת הטובות של רמי באר שראיתי לאחרונה ושבוצע ע'י ששת הגברים ושבע הגברות בצורה מרשימה. לראות או לא לראות: חוויה לאוהבי הריקוד המודרני ובכלל.

חוויה לאוהבי הריקוד המודרני [צילום: אורי נבו]
תאריך:  05/05/2011   |   עודכן:  05/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין קודש לחול: להקת המחול הקיבוצית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
אברהם סוצקבר נשא מספד מופלא לאבא קובנר, בבית העלמין של קיבוץ עין החורש, ב-28 בספטמבר 1987. הדברים נישאו בעל פה, ביידיש, בהתרגשות רבה, על קברו של קובנר בעת הלווייתו. הנוסח העברי, שתרגם שלום לוריא, כונס בספר "אבא קובנר משלו ועליו", ספרית פועלים 1988. סוצקבר עצמו הכתיר את דבריו בשם "אבא, אחי שלי" (אבא, מַיינֶע בְּרוּדֶער)
שושנה ויג
רשמי ביקור בדליית אל כרמל בעקבות מפגש בין סופרים ומשוררים יהודים ונציגי העדה הדרוזית במסגרת חגיגות שנת הלשון העברית. שיאו של המפגש עם המארחים הדרוזים היה מעורר צער ורחמים. לא ציפינו למצוא את המקום בו מתייחדים הדרוזים עם חלליהם שרוי במעין הזנחה שנובעת מחוסר תקציבים. כמה סמלי שבמקום בו נכתב המנון 'התקווה' חוגגת ההזנחה
פזית רבינא
בשירותי הביטחון הבריטיים חיכו בקוצר רוח לסיום חגיגות החתונה ששיגעה את אנגליה. על הכוונת: פריקים של משפחת המלוכה הבריטית, קבוצות אנרכיסטים, דיסידנטים אירים ואיסלאמיסטים שמצאו עוד דרך להטריד את הבריטים משלוותם
אלישע פורת
ביקרתי לאחרונה עם ידידי בבית העלמין שלנו, שהתעשר בשנים האחרונות בסיפורי חיים מרתקים. ידידי הצביע על אחת המצבות ושאלני האם למשל אני זוכר מי זאת ליס מֶלֶר? ומי זאת גֶרדה פוּקס? נזכרתי לפתע בליס מלר ואמרתי לו מתוך שגרת לשון, אה, אלו, הנאהבות והנעימות שגם במותן לא נפרדו. לפתע עלה בדעתי כמה אומץ נדרש בשנות השלושים להיות אישה אוהבת נשים, ועוד בקיבוץ קטן של 'השומר הצעיר'
צילה שיר-אל
בימים אלה, בהם חוגג מזל שור (הוא גם המזל של המדינה) את יום ההולדת, מומלץ לדעת כיצד ואיך מתאים (או לא...) מזל זה לשאר המזלות. אלו מכם שנולדו במזלות האדמה - בתולה וגדי - מוזמנים לקרוא את הכתוב ולהקיש את הנאמר ביחס לעצמכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il