X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את השורה שבכותרת כתב מיכה שטרית בשיר אהבה ל...ארץ ישראל אלפיים שנה היא הייתה משהו ערטילאי השורות הבאות מוקדשות למממשי אהבת הארץ בדורנו
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מסופר על הרב דוד כהן ז"ל (שהיה תלמידו של הרב קוק), שנאלץ להיפרד מארוסתו במהלך מלחמת העולם הראשונה. היא הפרידה ביניהם למשך שנים לא מעטות. את תמונתה הוא הקפיד לשים על שולחן לימודו וכך שמר על סוג של קשר נפשי איתה (מסרונים ואימיילים לא היו בשימוש בימים ההם). משהו מעין זה התרחש במשך שנות הגלות, בסיפור האהבה בינינו ובין ארצנו. הארץ האהובה הייתה כל-כך רחוקה מאיתנו והנה נפגשנו ואנחנו ביחד. אף פעם לא שכחנו - דיברנו עליה, כתבנו עליה, חיכינו לה, הזכרנו אותה בכל מיני הזדמנויות. אבל זה תמיד היה מרחוק. והנה עכשיו כמה יפה לראות את זה מתממש. וכמה אוהבים יש לה וכמה סגנונות של אהבה ישנם. ארץ מוקפת אהבה. אומנם לא תמיד זה קל ובכל זאת זה קורה. איש-איש וקבוצה-קבוצה בסגנונה היא.
ישנם חקלאים שמחוברים למרחבי האדמה, שאותם הם מעבדים וכל-כך אוהבים. ישנם המטיילים בה לאורכה ורוחבה, "מצביעים ברגליים" את אהבתם. ישנם עולים חדשים שעוזבים כל מה שיש להם ולמרות כל הקשיים באים אליה מרחוק מרוב אהבה. יש אנשים שמבטאים את אהבתם דרך האוזניים, הם אוהבים את שירי ארץ ישראל. אחרים מחוברים לצומח ולחי של הארץ. ישנם ימניים שמבתי מדרשותיהם עולה ניחוח של אהבה אליה. ביניהם בולטים במיוחד אנשי הגבעות שממש דבקים ומתגוללים בעפרה ומוכנים לחיות שם (אמנם מבחירתם שלהם) בתנאים לא תנאים, בשם אהבתם הגדולה אליה. וישנם לעומתם שמאלניים, שלא מוותרים מלהביע את הקשר שלהם אליה בדרכם השונה מזו של אחיהם שמעבר למתרס הפוליטי. בקיצור, איש איש ואהבתו. רק שלא נשכח נקודה אחת חשובה ומשמעותית באהבה הזאת. וכדי שזה יהיה מובן ומופנם הנה משל מקדים:
מעשה באדם שנולדה לו בת אחרי שנים של ציפייה. לא קשה לנחש כמה אהבה הוא הרעיף עליה מתחילת דרכה ובמשך כל חייה. פינוקים מכל הסוגים היא קיבלה ממנו, כמעט לכל בקשה מצידה הוא נעתר. הוא סייע לה על כל צעד ושעל. כל חייו שידרו את אהבתו הגדולה אליה. והנה יום אחד בגרה הבת האהובה והגיעה לפרקה. ואז היא נישאה לבחיר ליבה. באופן טבעי היה מתבקש שאהבת אביה אליה תמשיך כשהייתה, ועכשיו לתמונת האהבה צריך להיכנס גם בן-זוגה. ואולם, למורת רוחה, זה לא בדיוק קרה. משהו אצל החתן הטרי לא מצא חן בעיניו. אביה חי בהכחשה ביחסו אל החתן. מבחינתו, בתו כאילו לא התחתנה. הוא התעלם לחלוטין מהעובדה שבתו כעת היא אישה נשואה. לא הכיר בעובדות וזה מה שהוא שידר לה מבחינה רגשית.
לארצנו האהובה כל-כך נוסף לפני 63 שנים ממד חדש. עצמאות מדינית. מאז, האהבה אליה צריכה להיות מחוברת לאהבת המדינה. חשוב שלא נשכח את זה. לפעמים עושה רושם שדווקא אלה שרוממות הלאומיות ושיא אהבת המולדת בגרונם, כשמגיעים לאהבת המדינה, משהו מתעמעם שם. קחו את אהבתכם הגדולה לארץ הזאת וחברו אליה את המדינה הזאת והממשלה הזאת. אלפיים שנה חיכינו לחיות כאן ולא רק בתור אורחי השלטון הטורקי. בזה אנחנו כל-כך שמחים ביום העצמאות.ןאת זה אנחנו צריכים כל-כך לאהוב בכל השנה, גם אם החתן הזה לא כל-כך נראה לנו לפעמים.

הכותב בעל טור קבוע ב"מידע 8" - שבועון אצבע הגליל.
תאריך:  07/05/2011   |   עודכן:  08/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיני גז
קטעים-קטעים, מנותקים מהקשר, רצף זמן, היגיון או סדר    נדמה שהשואה נזכרת ומועברת בדיוק כמו עדויות הווידאו החורקות ממשפט אייכמן    ערוץ היוטוב של משפט אייכמן כמטאפורה לזיכרון השואה בתרבות הישראלית
איתן קלינסקי
מר אקוניס, קח שיעור קצר מד"ר יוחנן בדר, איש תנועת "החרות". מבחינה פוליטית רבצה תהום בין ד"ר יוחנן בדר, איש בית"ר ובין ד"ר משה סנה, שהיה באותם הימים נציג המפלגה הקומוניסטית הישראלית בכנסת ואיפשר גם לנהל יחסי עבודה תקינים וענייניים
יהודה דרורי
התאוותנות הבלתי נשלטת של כותבי מאמרים להיות חדשניים הביאה כמה מהם להעלות לאחרונה בתקשורת (גם באתר זה) את שאלת המוסריות או החוקיות בהוצאה להורג של הארכי-טרוריסט אוסמה בן-לאדן ת.נ.צ.ב.ה (תהיה נשמתו צרובה באש הגיהנום)
דודו אלהרר
"אִם כל האנושות כולה, למעט אדם אחד, היא בדעה אחת, ואם אותו אדם הוא בדעה אחרת, האנושות לא תהא מוצדקת בהשתקתו של אותו אדם יותר מאשר הצידוק של אותו אדם, אילו היה הכוח בידו, בהשתקת האנושות כולה" (ג'והן סטיוארט מיל - "על החירות")
עמנואל נבון
המטרה האמיתית של ההצבעה בספטמבר היא לא הכרזה על מדינה שכבר הוכרז עליה, ולא הכרה במדינה שכבר קיבלה הכרה, אלא השגת שלושה דברים מן הקהילייה הבינלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il