X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משפחות כבאי אסון הכרמל דורשות הכרה ביקיריהן כחללי מערכות ישראל. רגע לפני שהיום הזה מתחיל, כדאי שיתנהל דיון רציני בעניין
▪  ▪  ▪
ראויים להוקרה ולהכרה [צילום: AP]

אסון הכרמל יכול היה לקרות בכל זמן ובכל עת. כפי שחיסולו של בן-לאדן נפל כפרי בשל לידיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, כך השריפה ביערות הכרמל נפלה על ראשו של שר הפנים אליהו ישי. ההשפלות, הצעקות, הנאצות שהיו מנת חלקו במשך חודשים רבים לא היו מוצדקות. לא הוא האשם הישיר באסון של משפחות רבות שסבלו ועדיין סובלות ממותם של קרוביהן.
לכן ישי נלחם. אולי ההכרה הרשמית שישיג עבור המשפחות לכך שהרוגיהן הם חלק מחללי מערכות ישראל תהווה סגירת מעגל, ואף כפרה אמיתית על האשמה שהוא נושא. איני אומר שאין בישי פגם, יכול להיות שכשר הפנים היה עליו לעשות יותר, אך לכשלון הזה אבות רבים. כעת הוא מנסה לגרוף הון פוליטי כלשהו, לטובת המשפחות. מנגד עומד ארגון 'יד לבנים', שמתנגד להכרה שכזו.
וכל זה למה? יום הזיכרון עומד בפתח, ואיתו הטקסים הרבים, בכל חלקי הארץ. חלק ממשפחות הנספים באסון הכרמל כבר מבטיחות לפוצץ טקסים אם לא יוכרו יקיריהן כחללי מערכות ישראל. ביום שעלינו להתאחד עם הרוגינו, עלולה לפרוץ מחלוקת רבתי. מה נוראה היא התמונה העולה בראשי, לראות משפחות שכולות רבות זו עם זו, ביום זיכרון זה. איכשהו הכל עולה לדיון ברגע האחרון, ממש ערב יום הזיכרון.
לכבאים אשר הקריבו את חייהם מגיעה הוקרה מעל ומעבר. השריפה כילתה אותם בעודם חיים, בעודם מחרפים נפשם על-מנת למנוע ממנה להתפשט עוד ועוד. הקרבה כזו ראויה לציון, אך עם זאת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מוקדש לאלו שנהרגו במלחמה, כאזרחים או כחיילים. בין אם הייתה מלחמה רשמית, ובין אם הייתה זו פגיעת טרור, המלחמה היא נגד ישראל. עם כל הכבוד להרוגי הכרמל, לא הייתה ולא תהיה זו מלחמה או מערכה. היה זה אסון. הייתה זו שריפה. נוסף על כך, עלולה הכרה שכזו ליצור זילות בערכם של חללי מערכות ישראל. היא עלולה להוות פתח לדרישות נוספות מצד נפגעים אחרים להכרה שכזו, על-אף המעמד שכבר יש להם (למשל, נפגעי פעולות איבה).
יש לערוך דיון מקיף ורציני בטרם תתקבל החלטה בנושא, ובטח שלא בערב יום הזיכרון.

תאריך:  08/05/2011   |   עודכן:  08/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי אלבוגן
את השורה שבכותרת כתב מיכה שטרית בשיר אהבה ל...ארץ ישראל    אלפיים שנה היא הייתה משהו ערטילאי    השורות הבאות מוקדשות למממשי אהבת הארץ בדורנו
סיני גז
קטעים-קטעים, מנותקים מהקשר, רצף זמן, היגיון או סדר    נדמה שהשואה נזכרת ומועברת בדיוק כמו עדויות הווידאו החורקות ממשפט אייכמן    ערוץ היוטוב של משפט אייכמן כמטאפורה לזיכרון השואה בתרבות הישראלית
איתן קלינסקי
מר אקוניס, קח שיעור קצר מד"ר יוחנן בדר, איש תנועת "החרות". מבחינה פוליטית רבצה תהום בין ד"ר יוחנן בדר, איש בית"ר ובין ד"ר משה סנה, שהיה באותם הימים נציג המפלגה הקומוניסטית הישראלית בכנסת ואיפשר גם לנהל יחסי עבודה תקינים וענייניים
יהודה דרורי
התאוותנות הבלתי נשלטת של כותבי מאמרים להיות חדשניים הביאה כמה מהם להעלות לאחרונה בתקשורת (גם באתר זה) את שאלת המוסריות או החוקיות בהוצאה להורג של הארכי-טרוריסט אוסמה בן-לאדן ת.נ.צ.ב.ה (תהיה נשמתו צרובה באש הגיהנום)
דודו אלהרר
"אִם כל האנושות כולה, למעט אדם אחד, היא בדעה אחת, ואם אותו אדם הוא בדעה אחרת, האנושות לא תהא מוצדקת בהשתקתו של אותו אדם יותר מאשר הצידוק של אותו אדם, אילו היה הכוח בידו, בהשתקת האנושות כולה" (ג'והן סטיוארט מיל - "על החירות")
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il