X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משחק מעולה של אייל שכטר [צילום: ליאון אלי]
רצח בכביש המהיר - הצגת יחיד מומלצת ביותר
מונולוג של אדם עם אישיות מפוצלת העושה מעשים נוראיים בחושבו שבכך מציל הוא ילדים מטראומות קשות. משחק מעולה של אייל שכטר. הצגת יחיד. משחק נטו. ללא תפאורה מיוחדת, ללא אביזרים או גימיקים כלשהם. מומלץ ביותר

רוני פלדמן הינו, בין שאר תעסוקותיו בשטחי התרבות והאמנות, סופר במאי ומחזאי. ב-2010 במסגרת פסטיבל תיאטרונטו זכה המחזה שלו "רצח בכביש המהיר" בפרס הראשון כמחזה הטוב ביותר והמשתתף במחזה השחקן אייל שכטר כשחקן הטוב ביותר. כעת המחזה רץ בכל הארץ. ראיתי את הצגת היחיד בתיאטרון תמונע בתל אביב.
פלדמן העדיף לביים את המחזה בצורה כזו שהשחקן היחיד יהיה במרכז. משחק נטו. ללא תפאורה מיוחדת, ללא אביזרים או גימיקים כל שהם. הצגה שהבימוי שלה ברובו סטאטי, כמעט ללא תנועה. שכטר נמצא כל הזמן יושב ליד שולחן שהוא בעצם התפאורה כולה או עומד במרכז הבמה מבלי להתנועע, מבלי לנוע מפעם לפעם ממקום למקום ובעומדו כך מרתק את הקהל במשחקו מלא הגוונים,מלא הרגש,מלא הכנות ומביע את האמת שלו .
פלדמן מתאר במחזהו את הגיבור הראשי שלו - דיוויד כאדם עם אישיות מפוצלת. בהיותו ילד בן 9 דיוויד עבר טראומה כאשר סבו ניצל את האמון שדיוויד רוכש לו ואוהב אותו ועשה בו מעשים מגונים כולל אונס. טראומה זו אינה מרפה מממנו גם כשגדל, קיבל תואר והפך רופא.
דיוויד הקדיש את חייו להצלת ילדים קטנים מקשישים סוטים על-ידי כך שהוא רוצח כל קשיש שפוגש במקרה בדרכו ללא סיבה כל שהיא. הוא אינו מבדיל בין קשיש לקשיש.הוא מבצע סידרת רציחות, הופך לרוצח סידרתי ומפר את שבועתו כרופא. להבנתו, על-ידי כך הוא מציל ילדים מגורל דומה לגורלו.
לדעתו הוא עושה מעשה נבון, מעשה המציל את הילדים.אישיותו מפוצלת. הוא גם מאמין שמעשיו אינם טובים,מתגייס לצבא נשלח לויאטנם ומתפלל ששם יהרגו אותו אך לרוע מזלו שם נהרגים כל חבריו אך הוא מקבל אות הצטינות על גבורתו וחוזר הביתה בשלום. הוא רוצה למות, להתאבד אך יחד עם זאת ממשיך ברציחות.
משחקו של שכטר בנוי על משחק שקט בצורה מינורית, בעדינות רבה,בקול שקט, ללא התפרצויות, משחק רגשני מעולה, מלא הבעות פנים של אדם אומלל, אדם מיואש אדם המצפה לחיסולו הוא. אתה מאזין ומתבונן ומאמין לכל מה שהוא מספר.משחקו מעורר הערצה. ההצגה היא בעצם וידוי של רוצח שהוא קורבן לטראומת ילדות. האם הטראומה שעבר מצדיקה את התנהגותו.הוא משוכנע בצדקתו. חושב שמטרתו הומנית. היש גבול המבדיל בין רוצח לבין רוצח שהוא קורבן של אונס.
המחזה מטיל את כל המעמסה על השחקן היחיד. שכטר נושא אותה בכבוד במשחק מצויין, מחושב, מדויק. חלק רב בזאת יש לרוני פרידמן שהאמין בכוחותיו של שכטר, ליהק אותו להצגה שלו וביים אותה בצורה שמשאירה את שכטר לבד להתגבר על כל המכשולים ואכן שכטר מרתק ולא משעמם את הקהל אפילו לשניה לאורך כל שעת ההצגה. המשימות שהיו לו בהצגה היו מורכבות וקשות והוא התמודד איתם בהצלחה וכבוד רב.
שכטר כובש את קהלו השוכח את הזמן ומזועזע ממעשיו אך למרות האכזריות שבמעשיו הוא נשאר בעיני הקהל כדמות מיוסרת,דמות של קורבן, דמות שאהדת הקהל נתונה לו למרות היותו בעצם רוצח אכזרי ומפלצתי. משחקו של שכטר וירטואוזי, בעל עוצמה רבה ומהפנט.
שכטר היה ידוע, לי לפחות, כמוסיקאי וסולן בלהקה וכן ככותב מוזיקה לסדרות בטלוויזיה וסרטים וזאת בנוסף למשחקו בסרטים. כעת יש הוכחה שהוא גם שחקן תיאטרון מעולה וראוי להערצה. לראות או לא לראות: משחק מעולה. הצגת יחיד מומלצת ביותר.

משחק נטו ללא גימיקים [צילום: ליאון אלי]
משחק רגשני מעולה, מלא הבעות פנים של אדם אומלל [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  08/05/2011   |   עודכן:  08/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוני פרידמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצח בכביש המהיר - הצגת יחיד מומלצת ביותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד טרמפ על התעללויות מיניות
עלילה נפוחה  |  9/05/11 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
הקמת המדינה באייר תש"ח, סיפורם של בולי הדואר העברי עם קום המדינה, סיפורם של דוורים בימי המנדט, סיפורים מרגשים שקושרים בין דואר עברי של אז לדואר המתחדש שצועד עם המדינה לאורך כל הדרך
יובל לובנשטיין
האם גם לנו יש משהו ייחודי שהוא רק שלנו? משהו שנדיר למצוא אותו בשאר המקומות בעולם? האם בכלל קיים משקה כזה? - מסתבר שכן ואפילו שני סוג משקאות שהם ייחודיים רק לנו - תירוש ובירה שחורה
אורן פרסיקו
הפרוטוקולים של משפט קצב נחשפים. עו"ד פלדמן: "ניהלת משפט". אילנה דיין: "אתה קורא לזה עדויות, אני קוראת לזה אינפורמציה, אתה קורא לזה גבייה, אני קוראת לזה ראיון. אתה קורא לזה משפט, אני קוראת לזה עבודה עיתונאית"
אמנון לורד
יואב גלנט: "ב-2006 נוהלו שתי מלחמות, אחת מתל אביב ואחת מצפת. את התוצאות ראינו"
יהודה יפרח
ביום שבו נטמן נשיא בית המשפט העליון בדימוס, משה לנדוי - מי שלמרות המטען הכבד ניהל משפט צדק לרב המרצחים אייכמן - הודיע הנשיא אובמה חגיגית על חיסולו של בן-לאדן, ללא דין ובלי שהיווה סכנה מיידית לאמריקנים. יום זה עוד יסומן כנקודת ציון משמעותית באבולוציה של דיני המלחמה הבינלאומיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il