X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית הדין המשמעתי לסטודנטים קבע השבוע קביעה חשובה ומעודדת: אין (עדיין) סימטריה בין הנפת דגל אש"ף להנפת-נגד של דגל ישראל בהפגנה בקמפוס
▪  ▪  ▪
כשר [צילום: AP]
לא כשר

תחילתה של הפרשה המשפטית שלפנינו באירועים שבעקבות ה"משט הטורקי" לפני כשנה. בתוככי הקמפוס התקיימה הפגנה פרועה של השמאל הרדיקלי נגד צה"ל, הממשלה ו"הרוב הציוני". להפגנה זו, כביכול ספונטנית, הוזמנו צוותי טלוויזיה זרים, משתתפים אנרכיסטים מחוץ לאוניברסיטה, ואילו "נואם הכבוד" היה ח"כ טלב א-סאנע, שיומיים קודם הוציא הודעה לעיתונות לפיה חיילי צה"ל הם "נאצים". הונפו דגלי אש"ף, הושמעו הקריאות האש"פיות הפרועות הידועות, מגדל הסנאט כוסה מבחוץ בשלט נאצה ענק מבד.
לא התקררה דעת המפגינים עד שקיימו מצעד נאצי במועל-יד (ללמד כביכול על מנהיגינו). סרט קצר ביוטיוב [ראה משמאל] ממחיש היטב התפרעות זו. בסרטון ניתן לראות שההתארגנות הנ"ל משכה באופן טבעי סטודנטים מפגיני-נגד ציוניים, שנזעקו אל הדגל, תרתי משמע, ושירת התקווה בפיהם. הספונטניות של הפגנת התגובה ברורה מאליה.
לאחר ההפגנה החליטו רשויות האוניברסיטה להעמיד לדין משמעתי ארבעה מן הפורעים: הצועד במועל-יד, ותולי השלט על בניין הסנאט – כולם סטודנטים מהמחלקה לפוליטיקה וממשל, תלמידיו של פרופ' ניב גורדון המפורסם. אבל בגלל הרכיכות המנהיגותית האופיינית כל-כך לאוניברסיטה זו, הן החליטו ליצור סימטריה מעושה ומאוסה, ומתוך הרבים שצולמו מן המחנה הציוני נשלפו שניים, אלון שוורצר ואמתי פודרבייטל, וכל הסטודנטים הואשמו באותו אישום של אי-קבלת אישור בכתב מראש "לקיים פעילות פוליטית", כנדרש בתקנון האוניברסיטה.

פסק דין דל ורשלני
תומך בסטודנטים מהשמאל. עיתון הארץ

משפטם של פורעי השמאל התקיים מזמן בבית-הדין המשמעתי לסטודנטים, והם נדונו לנזיפה והרחקה על תנאי מן האוניברסיטה. על חלקם הגן בבית-הדין פרופ' גורדון בטענות מטענות שונות. הגדיל לעשות עיתון הארץ שהקדיש לדיון זה את מאמר המערכת שלו (!) מן ה-16 בספטמבר 2010, תחת הכותרת "דיכוי סטודנטים"

משפטם של פורעי השמאל התקיים מזמן בבית-הדין המשמעתי לסטודנטים, והם נדונו לנזיפה והרחקה על תנאי מן האוניברסיטה. על חלקם הגן בבית-הדין פרופ' גורדון בטענות מטענות שונות. הגדיל לעשות עיתון הארץ שהקדיש לדיון זה את מאמר המערכת שלו (!) מן ה-16 בספטמבר 2010, תחת הכותרת "דיכוי סטודנטים". הארץ הטיף לאוניברסיטה הדרומית "להיות גאה בסטודנטים שלה, הרוצים להיות מעורבים בחברה ובנעשה במדינה, ולא להלך אימים עליהם". לעומת זאת, הדיון בעניינם של אלון ואמתי נדחה עד יום ד' האחרון (11.5.11), וזאת כי שני הסטודנטים הללו, באמצעות בא-כוחם עו"ד ד"ר משגב, עמדו על זכותם לפי הצדק הטבעי לקבל לידיהם מראש קובלנה ספציפית ומסודרת, וכן את העדות המפורטת בכתב של רכז הביטחון של האוניברסיטה שמונה להעיד נגדם. משסירבה האוניברסיטה, עתר משגב בשם הסטודנטים לבית המשפט בבאר-שבע. המשפט נגרר כדרכם של משפטים, אך לבסוף הוכרע נגד אלון ואמתי.
בדיון עמדו אמתי ואלון לבדם וייצגו עצמם. בית הדין לא שעה לרמיזת בית המשפט המחוזי כי מצופה ממנו להורות על מסירת העדות מראש, אך כל העניין התייתר בדיעבד, כי רכז הביטחון הוותיק, ששמו נמסר בקובלנות ובכתבי בית המשפט, לא הגיע כלל לדיון. אין זאת כי כפיפותו של עובד נאמן וותיק זה למעסיקתו הוכרעה לבסוף על-ידי צו מצפונו: בתוך ההליכים בבית המשפט המחוזי הגישה האוניברסיטה קובלנה חדשה ב"מקצה שיפורים", ובה גוללה על אמתי ואלון הפגנה חדשה ונוספת בתאריך אחר, וכל זה הוגש בסוף נובמבר 2010. רכז הביטחון הוותיק הצטווה להיזכר לאחר חצי שנה בעבירות חדשות שכלל לא היו, ולהעיד עליהן.
במהלך הדיון שלשום תהה אב בית הדין המשמעתי, פרופ' גרוס, שוב ושוב, מדוע הועמדו לדין דווקא שניים אלה. לתובע לא הייתה תשובה. אך זה היה עוד מאומה לעומת מה שקרה כשהתברר שבגין "ההפגנה החדשה" לא הוגשה מעולם תלונה – כמתבקש מהלכות היסוד של תקנון בית הדין המשמעתי. היעדרה של תלונה כזו הוסבר על-ידי התובע בגמגום רב, ובסגנון "הכלב אכל את התלונה". יצוין שעם פרסום פסק הדין של בית המשפט המחוזי, התבטא עו"ד משגב בתקשורת בעניין רשלנותו ודלותו של פסק דין זה שניתן בידי סגנית נשיא בית המשפט המחוזי. אין ספק שהתנהלות הדיון המשמעתי מאששת בדיעבד את טענות משגב.
סיכומו של דבר: אמתי ואלון הורשעו במה שהואשמו בו מלכתחילה, וזאת על-סמך הודאתם המפורשת כי הכרתם הפנימית לא השאירה להם ברירה אלא להיקרא אל הדגל הציוני. נגזרו עליהם נזיפה והתראה בלבד. בכך שיגר בית הדין המשמעתי הפנימי מסר חשוב ומעודד, כי בקמפוס שלנו אין (עדיין?) סימטריה בין הנפת דגל אש"ף להנפת-נגד של דגל ישראל.

תאריך:  12/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכיכות מנהיגותית ומשפט מגמתי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אוניברסיטת עז א דין אל קאסאם
פלא יועץ   |  13/05/11 12:16
2
בושה לאוניברסיטת בן גוריון
ד"ר ג. בן עמי  |  13/05/11 14:18
3
לפגוע באוניברסיטה דרך התורמים
דני בז  |  13/05/11 16:00
4
פרופסורה ולימוד= טפשות וטרוף
אביקול  |  13/05/11 16:04
5
שר החינוך סער הוא איש שמאל
גיזמו בון  |  13/05/11 19:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב עדית לב
המסורת היהודית משרישה תפישה של חובת הקהילה לדאוג לחלשיה    במקרא זועמים הנביאים כנגד אי-הצדק הכלכלי    ישראל אימצה את האמנה הבינלאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות, אך הפערים הכלכליים, הרעב, העוני והאבטלה במדינה הולכים ומעמיקים
רפי לאופרט
חיסול בן-לאדן הוא ראשית המאבק הרציני בטרור העולמי. הדרך ארוכה, העולם מבולבל ומפולג, המערב טרם הפנים את המסר וישראל, המצויה במאבק משולב - מול הטרור ומול איומים מדיניים ואסטרטגיים - מצווה על המשך חיים נורמליים, תוך נקיטת יוזמות זהירות, גילוי נחישות וערנות מתמדת
אברהם בן-עזרא
הסרטונים בהם נראה הטרוריסט בן-לאדן - לא רק צונזרו או טושטשו, אלא הוסר מהם הדיבור כליל והם הורשו לפרסום כסרטונים אילמים. זאת על-מנת שלא לאפשר העברת מסרים במקרה. כך ארה"ב של אמריקה מוצאת לנכון להתייחס לאויב ולהגן על עצמה. כך גם צריך לנהוג כלפי האויב
עו"ד ישראל וינברג
למרות האמור בחוזר המגביל את מספר העוברים המועברים בהפריה חוץ גופית לשלושה, עדיין ישנן לא מעט יחידות בארץ אשר לא ממלאות אחר ההנחיות ומעבירות יותר עוברים מהמותר, זאת מבלי לגלות לנשים על קיומו של החוזר ועל המומלץ בו
טליה פישמן
מאחורי הקלעים של החתונה המלכותית: מדוע הנשיא אובמה לא הוזמן וכיצד זה קשור לפסל של צ'רצ'יל? היכן הייתה הדוכסית פרגי בזמן החתונה? ומדוע אופרה ווינפרי הציע לה לככב בתוכנית ריאליטי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il