X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנהגת "משוב עובדי ציבור" שינוהל באופן מקצועי ועל-ידי גופים חיצוניים ואשר תוצאותיו גם יפורסמו לציבור הרחב, צריכה להביא לקידומם של עובדי ציבור שרואים את טובת הציבור לנגד עיניהם, ומנגד לסיום עבודתם לאלתר של העובדים המזלזלים בציבור ושליחתם לחפש את פרנסתם במגזר הפרטי
▪  ▪  ▪
משוב - כלי לשיפור השירות לציבור [צילום: פלאש 90]

במלאת 63 שנים לקיומה של מדינת ישראל הגיע השעה שיונהג בה "משוב לעובדי הציבור", זאת לשם ייעול השירות הציבורי הניתן לאזרחי המדינה, ולשם יצירת חברה צודקת והוגנת יותר שנעים לחיות בה.
כאמור, במדינת ישראל כמו בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת, קיימים שני מגזרי עבודה עיקריים: האחד - המגזר הפרטי והאחר - המגזר הציבורי, זה אשר כולל בין היתר את משרדי הממשלה השונים ואת הרשויות המקומיות. תפקידם של עובדי המגזר הציבורי נועד לשרת את כלל אזרחי המדינה, אשר כספי המיסים שלהם, הם אלה אשר משמשים בין היתר גם לתשלום שכרם ותנאיהם בעבודה של אותם עובדי ציבור.
למרות עובדה זו לפיה אזרחי המדינה הם המשלמים (באופן עקיף) את משכורותיהם של עובדי הציבור, הרי שנמנעת מהם כל אפשרות לקבוע או לכל הפחות להביע דעה באופן מבוקר לגבי עובדים אלה המשרתים אותם. כך בעוד שבמגזר הפרטי המעסיקים המשלמים את משכורות עובדיהם, הם גם אלה שיקבעו מי יהיו העובדים שלהם, ואם עובד מסוים אינו ממלא את תפקידו לשביעות רצון מעסיקו או קהל הלקוחות, הרי שהמעסיק רשאי לפטרו בהתאם לדין. לעומת זאת, שבכל הנוגע לעובדי המגזר הציבורי נמנעת זכות זו מכלל אזרחי מדינת ישראל.
בנקודה זו ראוי לציין את העובדה שבעוד שעובדי הציבור לא עומדים לביקורת אזרחי המדינה באמצעות "משוב עובדי ציבור", הרי שנבחרי הציבור (חברי הכנסת וחברי הרשויות המקומיות) דווקא כן עומדים לביקורת אזרחי המדינה המדינה באמצעות "משוב נבחרי הציבור" והוא כאמור יום הבוחר.
במגזר הציבורי ישנם עובדי ציבור רבים מאוד העושים את עבודתם במסירות רבה, תוך הגדלת ראש, הפעלת שיקול דעת, תודעת שירות גבוהה ביותר, עם חיוך ופנים לאזרח, והכל מתוך רצון אמיתי לסייע לאזרח הקטן אשר לא אחת טובע בסבך הביורוקרטיה ההרסנית. בכך תורמים עובדי ציבור אלה לאמון אזרחי המדינה ולתחושת הצדק וההגינות ופועלים ליצירת חברה בריאה וטובה יותר שנעים לחיות בה.
הנהגת "משוב עובדי ציבור" שינוהל באופן מקצועי ועל-ידי גופים חיצוניים ואשר תוצאותיו גם יפורסמו לציבור הרחב, צריך להביא לקידומם של עובדי ציבור אלה, לתיגמולם ולהטיב עם שכרם ועם תנאי העבודה שלהם.
אולם, ולמרבה הצער, לעומתם של עובדי ציבור אלה, הרי שלא אחת נתקלים אנו אזרחי המדינה, גם בעובדי ציבור שממרום תפקידם מגלים יחס של ניכור כלפי האזרח הקטן הנזקק לשירותיהם, הקטנת ראש , חוסר רצון להפעיל שיקול דעת, חוסר רצון להקשיב ולשמוע אותו בלב פתוח ובנפש חפצה, וכל זאת כאשר הוא נאלץ לא אחת להתמודד מול מערכת דורסנית וביורוקרטיה הרסנית.
יש רק להניח שעובדי ציבור אלה לא היו נוהגים כך אם היו עומדים באופן שיטתי, עקבי וסדור לביקורת הציבור. למותר לציין שלא פעם התחושה שיוצרים עובדי ציבור אלה בקרב אזרחי המדינה הנזקקים לשירותיהם היא - שהם בכלל עושים לך טובה שמשוחחים איתך. הגיע אם כן השעה שמצב בלתי נסבל זה הפוגע קשה בחברה הישראלית ובאזרח הקטן ייפסק לאלתר.
הנהגת "משוב עובדי ציבור" שינוהל באופן מקצועי ועל-ידי גופים חיצוניים ואשר יפורסם לציבור הרחב צריך להביא לסיום עבודתם לאלתר של עובדי ציבור אלה ולשלוח אותם לחפש את פרנסתם במגזר הפרטי.
על חשיבותו ויתרונותיו של "המשוב" ככלי עבודה, בקרה וייעול נכתבו כבר נכתב רבות. אשר על כן, אנו אזרחי מדינת ישראל החתומים על העצומה מטה, קוראים לממשלת ישראל ובפרט לשר הממונה על השירותים הממשלתיים השר מיכאל (מיקי) איתן לפעול בהקדם שניתן לשם הנהגתו של "משוב עובדי ציבור".

טופס משוב לדוגמא - משרד המשפטים
תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משוב עובדי ציבור" - ייעול השירות הציבורי במדינה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד על הרעיון! יישר כוח!
זאב בן-יוסף  |  15/05/11 15:01
 
- תודה רבה מכל הלב.העיקר שיישמו ל"ת
עו"ד נבון קצב  |  15/05/11 16:28
2
צודק בהחלט - מהלך מבורך ל"ת
אריאל207  |  15/05/11 19:43
3
מצ"ב הקישור לעצומה - נא לחתום
עו"ד נבון קצב   |  17/05/11 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המרכז הקהילתי היהודי של בירת בוואריה שבגרמניה - יצירת-אמנות בפני עצמה - הוא אנסמבל רחב-ידיים של שלושה מבנים הנושקים זה לזה: בית-כנסת אורתודוכסי, מוזיאון ובית-קהילה. הוא מסמל את שובה למרכז העיר, לאחר שחרבה בשואה
יעקב אסתרליס
על סמך ניסיון העבר עלינו להתייחס ברצינות לכל "מועמד" לתפקיד ההיטלר הבא    ה"מועמדים" גלויים לעינינו במקומות שונים, ויכולים להופיע כולם יחד או כל אחד לחוד כצוררי יהודים חדשים    אז מי יהיה ההיטלר הבא? אולי ברק אובמה?
איתמר לוין
תזכורת לכמה עובדות היסטוריות (וגם כמה אקטואליות) לרגל "יום הנכבה"    אבל איך אנחנו רוצים שהעולם יבין אותנו, אם בתוכנו יושבים יפי-נפש המגלים סימפטיה אך ורק לאויבינו?
עקיבה לם
אחת הסצנות העצובות ביותר בסרט "אל תתעסקו עם הזוהן" היא כשסוכן המוסד נואש מתפקידו. זוהן רודף אחרי ארכי-טרוריסטים בכל העולם ונותן למדינת ישראל את ההזדמנות לתת להם את הדין על מעשיהם השפלים. כשהוא פוגש את אחד המחבלים שתפס, הוא שואל אותו במעין חברות: "תגיד, לא תפסתי אותך לפני שלושה חודשים כבר?". הערבי משיב לו שהוא יצא בעסקה האחרונה
יהודה קונפורטס
בהיעדר תרבות של לקיחת אחריות, החל בשרים בממשלה וכלה במנהלים, שיחקה שביתת עובדי הרכבות ביום חמישי האחרון לידיה של ההנהלה הכושלת של הרכבת, שמיהרה להטיל את האחריות לכל התקלות שהיו ברכבת על כתפי העובדים והוועד שנותר ללא הגנה רצינית מההסתדרות והעומד בראשה עופר עיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il