X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באמצעות פיצוי כספי - לעג לרש - שחולק כביכול מטעמי עומס תקציבי ל-8 שנים, אותו קיבלו מדי חודש בסכום שלא מספיק ל"גרעינים וגלידה", רצתה המדינה לסגור את נושא קליטתם של אנשי צד"ל בארץ. בושתי ונכלמתי ממדינתנו אשר כך מתייחסת לבני בריתנו
▪  ▪  ▪
לעג לרש לבני בריתנו

כמי שמלווה בהתנדבות את אנשי צד"ל, נפגשתי בשבוע שעבר עם עם ד. - חייל צד"ל, רווק צעיר אשר גולל בפני את הסיבות להחלטתו לטוס ללא חזור למעבר לים. בושתי ונכלמתי ממדינתנו אשר כך מתייחסת לבני בריתנו, שבעקבות קשריהם איתנו נאלצו לעזוב את בתיהם ומולדתם ואצלנו בעצם "נזרקו לכלבים".
לדבריו, כ-11 שנים של שהייה במדינת ישראל לא קידמו אותו בשום תחום ולו ס"מ אחד. זאת בשעה, ששכניו ומכריו בלבנון ששיתפו פעולה עם הסורים והחיזבאללה חיים בבתיהם בשקט ובשלוה ללא הפרעה. מדינת ישראל שיקמה באמצעות משרד הביטחון את הקצינים ואנשי המודיעין - דאגה להם לדירות, רכב, משכורת מכובדת ותנאים נוספים - כשאת כל היתר "זרקה" לטיפול משרד הקליטה.
באמצעות פיצוי כספי - לעג לרש - שחולק כביכול מטעמי עומס תקציבי ל-8 שנים אותו קבלו מידי חודש בחודשו בסכום שלא מספיק ל"גרעינים וגלידה", רצתה המדינה לסגור את נושא קליטתם בארץ. באופן מעשי הם נאלצים לעבוד (מי שיכול) יומם ולילה בעבודות הפשוטות ביותר המתאימות למי שבעצם מקצועו היה חייל, כדי לעמוד בשכר הדירה העולה בשוק הפרטי תוך תהליך, שהתחיל כבר, של מעבר למגורים ברחוב.
על הסכם הפיצוי הסמלי חתמו עבורם אותם קצינים מסודרים, שאף אחד לא הסמיכם לכך וכך נוצר על-פי שיטת "הפרד ומשול" קרע בקרב ה"עדה". מיודענו ד. (בראשית דרכו בארץ כשהיה עוד חדור אמונה במדינתנו) רצה להתגייס לצה"ל אולם נדחה בטענה ש"לצה"ל לא חסרים חיילים". ניסיונו להשתלב בעבודה כעובד יצור במפעל לא צלח לאחר שנתבקש להמציא תעודות ועורר גיחוח, כשהביא תעודת איש צד"ל, שהנפיקה לו המדינה.
מספר אנשי צד"ל יזמו הקמת חברת אבטחה, שתספק להם עבודה בתחום בו יש להם ניסיון. לאחר שעשו את כל עבודת ההכנה נאלצו לגייס ישראלי ותיק עם קשרים בתחום. בפועל התברר להם , שהנ"ל משלם להם הרבה פחות מהקבוע בחוק. הם עובדים גם בסופי שבוע שעות רבות ללא זכויות סוציאליות ותוספות עבור שבתות וחגים.
דרך אגב, בבתי הזיקוק בחיפה בהם עובדים ערבים ישראלים רבים, לא הסכימו לאשר העסקה של אנשי צד"ל כעובדי קבלן. ניסיון שלי לשכנע את הבחור להשאר בארץ, שאעזור לו במציאת עבודה ושגם בחו"ל היחס למהגרים לא תמיד טוב, לא הואילו. לדבריו, בכ"ז יש להם שם כבוד אותו אינם זוכים לקבל אצלנו.
את אהוד ברק - "שר הבריחה מלבנון", ויוסי פלד - השר ללא תיק, ש"תפס עליהם אפוטרופסות", מתעב ד. אשר אינו יודע איך היה מתנהג לו היה פוגש אותם...כתזכורת ליחסה של המדינה לאנשי צד"ל הוא מספר על הפגנה, שערכו לפני כמה שנים בקריה בת"א, לשם הגיעו באוטובוסים עם ילדיהם ונשותיהם כדי לקיים הפגנה שקטה. הם הוקפו באלפי שוטרי יס"מ ומשמר הגבול, חלקם על סוסים , אשר התייחסו אליהם כאל אויבי המדינה הגרועים ביותר.
כמי שקרוב לאנשי צד"ל, אני מרגיש את תחושת הייאוש , האכזבה והעוינות המתגברים אצלם מיום ליום כשהם מרגישים שהמדינה דוחפת בכוח את מי מהם שרוצה להסתדר בחיים להפוך לסוחרי סמים או לשתף פעולה עם אויבינו. מצב זה, הידוע גם מעבר לגבול, מקשה ויקשה עוד יותר על גיוס משתפי פעולה בעתיד על כל ההשלכות הכרוכות בכך.
לסיכום, אני רואה ב - ד. משל בלבד ליחסים המתפתחים עם אנשי צד"ל אשר יגיעו לידי פיצוץ במידה והמדינה לא תתעשת ותטפל ותשקם אותם בצורה נאותה תוך החזרת כבודם.

תאריך:  16/05/2011   |   עודכן:  16/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק  יוסי פלד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היחס לאנשי צד"ל לשעבר - מתכון לפיצוץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא לתת במה למי שפוגע ביהודים ל"ת
יהודי 1  |  16/05/11 11:28
2
חלק גדול מהיהודים...
ג'אוואן  |  16/05/11 12:37
3
לא שוכחת ולא סולחת על הבגידה ב
קורןנאוה טבריה  |  17/05/11 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
הנוסחה המנצחת של בנימין נתניהו הוחלפה בשיטה חדשה: איום סרק ואז התקפלות. שוב ושוב הוא מכניס את עצמו למקום שפיקח לא היה נכנס אליו
מיקי פרי
אם אחד מאזרחי מדינת-ישראל היה פולש על-דעתו האישית לתוך סוריה, היה הופך לשבוי בן-רגע. מדוע איננו פועלים כך גם אנחנו?    איפוק אומנם גורם למדינת-ישראל להצטייר באור חיובי, אך הוא לא שם המשחק במזרח-התיכון הבוער, אל מול גורמים כוחניים כאירן, סוריה וחיזבאללה
איתמר לוין
השופטת בדימוס אילה פרוקצ'יה ממשיכה לפרסם פסקי דין ששכבו בצנרת חמש, שבע ואפילו עשר שנים. האורך הממוצע של פסקי הדין שלה מאז תחילת השנה: 36 עמודים. זוהי החטאה של מטרת מערכת המשפט, עינוי דין ודוגמה קלוקלת לשופטים בערכאות אחרות
צבי כסה
הנורמה של אמירת אי-אמת התחילה בפעולות התגמול בשנות ה-50, שסביבן צמחו השיטות לשטות במדינאים ובציבור. בשלב השני עלה העיוות, עם אריק שרון, למפעל ההתנחלויות. שרון לימד את המתנחלים לפעול בהערמה על הממשלה, על מערכת המשפט ועל צה"ל
איתן קלינסקי
מסכת סנהדרין בתלמוד הירושלמי לא השאירה את הקיום הכלכלי לחסדי הברכה השמימית, אלא ארגה לו יריעה רציונלית. כך יעשו למעלה מאלפים שנה יותר מאוחר הרבנים פרנקל, מוהליבר וקוק, מי שהיה בראשית המאה הקודמת רבה של העיר תל אביב, בהתירם לאנשי העליה הראשונה לעבוד את אדמתם בשנה השביעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il