X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך לא בונים גדר גבול וכך לא מגינים עליה המצב המשפטי ברור - למדינה ריבונית זכות קנויה להגן על גבולותיה גם באש חיה אבל לפעמים צריך להיות חכם - וזה היה המקרה מזלנו שאלה הפרטנרים שלנו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהודעה קצרה ותמציתית על אירועי הגבולות ביום הנכבה, תוך הדגשה שדרש איפוק בתגובה, אך נחישות בהגנת הגבולות. יש להניח שנתניהו, בצדק, לא רצה להגיע לארה"ב עם מטען הרוגים על הגבול ועל המצפון. בפועל, האירועים לאורך הגבולות, ובמיוחד בצפון, פריצת הגדר וחדירה עד מג'דל שמס (וסורי אחד עד יפו) הייתה מביכה, מיותרת ובגדר כישלון ביטחוני זותא. נקווה שהגורמים למדו לקח לגבי העתיד.
כך לא בונים גדר גבול
כשרואים את התמונות מהצפון, כאשר עשרות לבנונים וסורים מונעים על-ידי החיזבאללה, פורצים את הגדר המסכנה בגבול, עוברים לשטח ישראל ומגיעים עד מג'דל שמאס, עם דגלי פלשתין, חיזבאללה וסוריה, בא לך לצעוק: "כך לא בונים חומה", הלקוחה מסלנג הכדורגל.
מבחינה משפטית יבשה, אין מניעה למדינה ריבונית, שחודרים לגבולותיה, ובמיוחד ממדינות אויב או מדינות שאיתן נמצאים בעימות מזוין - לפתוח באש חיה, כדי למנוע ולעצור את החדירה והפריצה.
גם המשפט הבינלאומי וגם המשפט המדינתי, נותנים הכשר לגיטימי למהלך מעין זה.
עכשיו תארו לעצמכם, שהדבר קורה לרוסיה, סין, ארה"ב בגבולותיהן. הן פותחות באש חיה עם עשרות הרוגים, דיווחים בעולם, ובכך מסתיים הסיפור, תוך הסבר והצדקה, שמדובר בהפרה גסה של ריבונות והגנה עצמית מוצדקת.
עכשיו תארו לכם שישראל עושה אותו דבר: זעקה בינלאומית, אירופה על הרגליים, ארה"ב, רוסיה וסין מגנות את טבח הפלשתינים בארץ, ארצות ערב זועקות: "רצח עם, משפט בהאג, גינוי באו"ם". והצבוע מכולם, שליט סוריה, המגנה ירי על מפגינים.
האם היה צריך לפתוח באש - מעשית כן. האם זה היה חכם בנסיבות - לא. לכן טוב עשו המפקדים בצפון, שלא פתחו באש ולא הביאו להסלמה לא רצויה.
ככה לא בונים חומה/גדר גבול
מוזר, שבשנת 2011, גדר גבול עם מדינת אויב וחשש יומי מחדירה או חטיפה של חיילים, אזרחים בגבול הצפון, יכולים כמה עשרות מתפרעים בקלות כזו לפרק ולפרוץ את גדר הגבול ולהגיע למג'דל שאמס.
גדר גבול בנסיבות של הצפון צריכה להיות בלתי חדירה, לפחות לגבי אזרחים לא חמושים. בניית גדר גבול - יש לה כללים, יש לה פרקטיקה המבוססת על ניסיון עבר, ותאורטית צריכה למנוע חדירה מעין פרטיזנית כזו.
בכל אזור גבול מסוכן, הגדרות בנויות כך שביניהן יש אזור מפורז, בין גדר קדמית לפנימית, שהכניסה לשטח זה היא בבחינת סכנת חיים. וכל מי שחי על הגבול מודע לכך, הן מבחינת לוחות האזהרה התלויים לאורך הגדר, והן מבחינת מבנה השטח, שכניסה לאזור המפורז או כל ניסיון פריצה של הגדר - הוא בחזקת סכנת חיים.
מבחינה ביטחונית/פוליטית - מדובר בכישלון מהול במבוכה. גם שלא צפו את האירועים ובמיוחד שלא הצליחו למנוע את הפריצה ומעבר הגבול - גם באמצעים לא קונבנציונליים, כמו חומת עשן, גז מדמיע, מים מהליקופטרים ועוד... יש לתת לכך הדעת לעתיד - שהסיפור לא יחזור על עצמו בספטמבר או אחריו. וזה כולל מיקוש על-פי כללי המלחמה, ואזהרות בצידן.
מזלנו - שיש לנו פרטנרים כאלה
1. מנהיג חמאס בעזה ויו"ש הניה ביום הנכבה מצהיר "להביא קץ לפרויקט הציוני בפלשתין". ברור לכולם, שאבו-מאזן ירד מהבמה הפוליטית תוך זמן קצר, כדאי לשמוע את הניה ואת מטרותיו.
2. מאחר שהוא הפרטנר החדש שלנו - לאחר הכרזה על מדינה פלסטינאית בספטמבר - מציע חשיבה מחודשת. מאחר שהניה הוא המנהיג החדש והחזק של הפלשתינים - הוא הפרטנר החדש - למזלנו. כי יודעים מה הוא רוצה, מהו חולם ומי תומך, מגבה ומממן אותו.
3. ממליץ שהשמאל הישראלי - אמנים, פוליטיקאים, אנשי ציבור שהכריזו על הקמת מדינה פלשתינית במוזיאון ישראל, בראשות הגב' חנה מרון, יהושע סובול - יעשו מעשה הרואי.
4. עליהם לחזור למוזיאון ישראל בספטמבר ולהכריז על סוף הציונות, סוף המדינה והקמת פלשתין הגדולה על כל שטח מדינת ישראל, שם יקבלו אזרחות כבוד.
5. הסופר יורם קניוק (בן 81), אחרי קבלת פרס על יצירתו (ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת ת"א), הגיש עתירה לבג"ץ, לשנות את הסטטוס שלו, לאזרח ללא דת, כיוון שהוא נשוי לנוצריה, ואינו מעוניין להיות יהודי (בגלל המגזר הדתי-אירני).
6. לדעתי צריך להיעתר לבקשתו - בתנאי שיוותר על אזרחותו ויעזוב את הארץ, להיותו אזרח העולם.
7. המלצה זו מכוונת גם לכל האחרים שהמדינה או ממשלתה לא לרוחם - יתכבדו ויעזבו לחו"ל.
8. נתניהו ינאם בארה"ב, בפני שני בתי הפרלמנט. עקרונותיו פורטו בכנסת, לאמור: ביטחון ישראל ואזרחיה, גבולות ביטחון בני הגנה, לרבות בקעת הירדן וסיפוח הגושים הגדולים - היא תוכנית מדינית - שאסור לסגת ממנה. כמובן שהכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי, בלתי ניתנת לערעור.

תאריך:  20/05/2011   |   עודכן:  20/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבולות ביטחון - וגבולות של איפוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחל ארנפלד
להט אידיאולוגי המשולב בעסקי פשיעה מניבים מבטיחים את שגשוגם של הארגונים הג'יהאדיסטים
משה דן
חנוכת ריבונות יהודית במבנה פוליטי בשמו של העם היהודי ולמענו משתלבת עם הופעתה של מהפכה תרבותית לריבונות הלאומית-תרבותית השלישית, וליצירת ציוויליזציה יהודית חדשה
עפר דרורי
אובמה דורש חד-משמעית מישראל לחזור לגבולות 67' ואני שואל מדוע לא לגבולות 46'?
אברהם הללי
לשלום יש תנאים - כיבוד חוק ומשפט ועשיית הטוב    זה חל על יושבי הארץ הזאת - אזרח, גר ותושב    הפרת התנאי של כיבוד החוק והמשפט ועשיית הרע ממיטה על כולנו אסונות שאיש איננו חפץ בהם    לכן העושה רע ומפר חוק, אל ילון אם ייתקל ברע בתחומו
דודו אלהרר
מדינה אינה יכולה להגשים שלום עם שכנותיה מבלי לרדת לעומקו של הסיכסוך    מה עושים כשהתקשורת שלנו מועלת בתפקידה ועושה מלאכתה רמייה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il