X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פייסבוק היא "הרשת החברתית" ומכשירי הסלולר "מחברים בין אנשים". הרשת החברתית" הוא גם שמו של הסרט שובר הקופות על פייסבוק - אך קשה לחשוב על המצאה אחת שהפכה אותנו לפחות חברתיים מאשר המפלצת של צוקרברג. פייסבוק הפכה לעיר מקלט לקשרים וירטואלים ולהימנעות מ"העולם האמיתי"
▪  ▪  ▪
נמנעים מהעולם האמיתי [צילום: AP]

18 דקות אחרי הדלקה

השבוע ביקרו בישראל צמד הקולנוענים הגאונים - האחים כהן – מי שאחראים על קלאסיקות נפלאות כמו 'ביג לובוסקי' ו'פארגו'. האחים אישרו שהם כותבים את התסריט (אך לצערנו לא יביימו) לסרט על בסיס הספר הנפלא של מייקל שייבון "איגוד השוטרים היידים".
הספר מתאר תעלומה בלשית על-רקע היסטוריה אלטרנטיבית בה מדינת היהודים הוקמה באלסקה. תיאוריו של שייבון פורסים בפנינו כתריאלביקה מודרנית עצובה ומשעשעת כאחד. לקרוא וליהנות פעמיים. פעם אחת מהספר, ופעם שניה מהמדינה. זו שלנו, הלא אלטרנטיבית בכלל.

675.4 מיליון

משתמשים יש לפייסבוק, על-פי ההערכה האחרונה. כיוון שהחברה כבשה כבר חצי מתושבי אירופה וצפון אמריקה, עיקר הגידול מגיע מדרום-מזרח אסיה ומאמריקה הלטינית. בישראל אגב מספר המשתמשים מוערך בכ-3.3 מיליון.
על-פי מחקר אחרון, 7.5 מיליון ממשתמשי ה'רשת החברתית' הם מתחת לגיל 13. נתון לא מפתיע במיוחד. תשאלו היום נערים ונערות מה הם עושים בשעות הפנאי והתשובה המובילה תהיה "פייסבוק". לאחרונה נפגשתי בתיאור כזה של נערה שחייה נעים סביב העולם הוירטואלי 24/7. היא לא לבד. לפני כמה חודשים נפוצו שמועות (שווא כמובן...) ברשת על סגירתה הצפויה של פייסבוק. גל אבל פשט בעולם.
"אין לנו בשביל מה להמשיך לחיות אדון צוקרברג" קוננו שתי צעירות אמריקניות חינניות. הציצו בפייסבוק שלכם ותמצאו אותם בקלות. המכורים. יש להם מאות ואלפי חברים, אבל את רובם הם לא יזהו ברחוב גם באיומי אקדח, כל פעילות שלהם, שולית ככל שתהיה, הופכת לסטטוס על הקיר. רוצים לדעת איך נראים חייהם? פשוט הריצו במהירות את שורת הסטטוס. לא תחמיצו הרבה.
אבל לא צריך ללכת רחוק למכורים כדי להבין את עומק התופעה. עבור אנשים רבים, מטרתה של כמעט כל פעילות מחוץ לפייסבוק היא אחת. לייצר תמונות לפייסבוק. לפעמים הם לא טורחים לחכות לסוף האירוע. מהמסיבה ישר לפרופיל. אלוהי הפייסבוק הרי דורש מנחות תמידיות. אסור לנו חלילה להותיר אותו רעב.
"הרשת החברתית" הוא גם שמו של הסרט שובר הקופות על פייסבוק – אך קשה לחשוב על המצאה אחת שהפכה אותנו לפחות חברתיים מאשר המפלצת של צוקרברג. פייסבוק הפכה לעיר מקלט לקשרים וירטואלים ולהימנעות מ"העולם האמיתי" - אם יש עוד חיה כזאת בשנת 2011.

70 מיליארד דולר

הוא השווי המוערך של פייסבוק, על-פי מכירת המניות האחרונה שהתבצעה בבורסה פרטית. פייסבוק איננה מונפקת, אך חלק ממניותיה כבר נמצאות בידי הציבור ונסחרות 'מתחת לשולחן'. שווי החברה על-פי מכירות אלו נע בין 50 ל-80 מיליארד דולר. הערכת השווי האחרונה ממשיכה את מגמת הזינוק בשווי הפרויקט של צוקרברג. במאי 2009 הוערך שווי פייסבוק ב-10 מיליארד דולר, ובינואר השנה ב-50 מיליארד.
פייסבוק הצהירה בעבר כי בכל אחד מחמשת סוגי המניות יש לה פחות מ-500 משקיעים-בעלי מניות. המספר כולל עובדים לשעבר, חברות הון סיכון ומשקיעים פרטיים. המספר 500 איננו מקרי. על-פי התקנות בארה"ב, חברה לה יש יותר מ-500 משקיעים באחד מסוגי המניות, מחוייבת לחשוף חלק מנתוניה הכספיים.
השבוע דיווחה רשת CNBC כי נציגי פייסבוק נפגשו עם בנקי השקעות לדיון בתנאים והערכות שווי של הנפקה אפשרית של פייסבוק בבורסה. פייסבוק עצמה הצהירה כבר כי היא תתחיל לדווח על תוצאותיה הכספיות החל משנת 2012, וההערכות היו כי היא תונפק במאי 2012. בעקבות המגעים האחרונים יש מי שמקדים את הערכותיו למועד ההנפקה כבר להשנה.

889 מיליון

משתמשי סלולר היו בסין בסוף חודש מרץ השנה. מאז קרוב לוודאי שסין הפכה למדינה הראשונה עם מעל 900 מיליון משתמשים. כ-5.3 מיליארד משתמשי סלולר היו בעולם בסוף שנת 2010. 90 אחוזים מאוכלוסיית העולם חייה באיזורי כיסוי של רשת סלולר. הסלולר היא אחת ההמצאות הבולטות שנועדה לשפר את הקשר בין ענקים. Connecting People היא סיסמתה של 'נוקיה' – ענקית הסלולר הפינית. האם אכן המטרה הושגה ?
בביקור אחרון שלי בבר תל אביבי שמתי לב שרבים מהאנשים עסוקים לעומק במכשיר הקטן שבידם. "רגע זה לא אמור להיות מקום חברתי? בשביל להתעסק בסלולר שישארו בבית" קבלתי בפני חברי. "הם מפחדים" הוא הסביר לי. המכשיר פולט הקרינה הפך לעוגן קיומי. אולי הם בכלל גולשים דרכו בפייסבוק? לך תדע...
אך גם את חטאיי אני מזכיר היום. לא מזמן ישבתי עם ארבע מחבריי לאחד המפגשים הקבועים של הפרלמנט המקומי שלנו. לפתע שמתי לב שכולנו מאוד עסוקים. איש איש בסלולר שלו. האחד מוכר נכסים, השני מרצה את אשתו, השלישי גולש לאתרי חדשות, והרביעי בדיוק מכוון את השעון המעורר. אוקיי מודה. גם אני ניצלתי את הזמן לעבור על אס.אמ.אסים. אף אחד לא מושלם. אחרי חצי שעת חפירה במכונת הקרינה נאנח כל אחד בתורו "חבל שאין לנו זמן להיפגש יותר". באמת חבל.

פורסם במקור: מוסף כלכלה, מקור ראשון
תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור רזניק
התחקיר בתוכנית עובדה על יחידה 504 של אגף המודיעין מעלה שוב את סוגיית הפרטיות, הפרטיות בצבא, בעייתיות התחקיר בחשיפת יחידות כאלו ואחרות - ומנגד הצנזורה אשר איכזבה ולא בפעם הראשונה
ראובן לייב
שלא כפי שישראל מצפה ממנו, אין הנשיא אובמה מדבר במונחים של "שלום בר-קיימא", אלא על "שלום צודק והוגן", כשהפלשתינים (כולל החמאס) וישראל שקולים אצלו זה כנגד זה
יניב שלום
"יש דברים שאין לטאטא מתחת לשטיח. לפעמים להיות צודק זה גם להיות חכם" (ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, 20.5.11)    הנסיינים דורשים מהעכבר היהודי להיות שותף שוב בניסוי שכשל לפני 45 שנה    לעכבר היהודי כבר אין מה להפסיד...
מיכאל וולט
ישראל לעולם לא תוכל לוותר על ירושלים ומרכזי אוכלוסיה חשובים כדי לחזור לגבולות 67'    לאחר ההצהרה של אובמה, הפלשתינים לא יסכימו לפחות מקווי 67' עם ירושלים בריבונות פלשתינית    הנשיא האמריקני רוצה טוב, אבל במעשיו מונע את מימוש חזונו
יהודה קונפורטס
ערב צאתו לוושינגטון, ראש הממשלה נתניהו הכריז השבוע על הקמת מרכז מטה סייבר לאומי שלא חידשה דבר למי שמצוי בעניינים, אבל הפיחה מעט תקווה שאולי בכל זאת מדינת ישראל תצטרף למדינות המערביות שהקימו מזמן את המטות האלו וגם עושות משהו    תקווה להחזרת מדענים וקידום ההשקעה בחינוך ובמדע
רשימות נוספות
"בציונות הדתית מכינים אפשרות של מחנות השמדה"  /  ישי פרידמן
הנהג שנסע הפוך באיילון - לא ממש אשם  /  אדוארד אטלר
מילים שעפוּ  /  חגית ריטרמן
בשני קולות   /  אריאל כהנא
על מסלול התנגשות  /  מיכאל טוכפלד
"חטפו לנו את הכפר"  /  אבינדב ויתקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il