X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנאום שנשא הנשיא חוסיין ברק אובמה כפרומו לפגישתו עם רה"מ נתניהו, וכוון למעשה כנאום לקראת הבחירות בארה"ב ב-2012 - מעיד על כשלונו הטוטאלי בהבנת הנושא. אובמה לא מבין כלל את הקצב שבו תהליכים מתרחשים בקרב הערבים. אצל אלה שמוצאם מהמדבר - הקצב איטי ושליו. לא ניתן ללחוץ על כפתור ו-אופס - שיהיה שלום
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. הבנתו שואפת לאפס [צילום: AP]

הנשיא השחור הכריזמטי והמצודד שנבחר רק מכוח תכונותיו אלו, מוכיח לאורך כהונתו, שהבנתו מהו המזרח התיכון, מהו האיסלאם, וכיצד ניתן לכוון את ההיסטוריה באמצעות כוחה של המעצמה מספר אחד – הבנתו שואפת לאפס..
הצלחת הכוחות האמריקנים ללכוד את בן-לאדן אינה סוף המאבק באיסלאם המתעורר. אנו רק בפיתחה של המהפכה האיסלאמית. דבר עוד לא נקבע סופית. כל המדינות בהן חלה התעוררות, שגרמה למרידות (ולא בעטיו של הקונפליקט הערבי-ישראלי) - עדיין נמצאות ביורה רותחת. על-רקע זה - כל המאמצים לרתום את אבו מאזן לעגלת השלום - הם מאמצי שווא, שלא ישאו פירות. ולא רק בגלל שטחו עיניו של אובמה לקרוא את כל המניפסטים עליהם חתומים אש"פ והחאמס גם יחד, המתחייבות להשמיד טוטאלית את מדינת ישראל והיהודים. פשוט כי אבו מאזן- כרגע פה – וברגע הבא הוא עשוי להיעלם מעל המפה. והחאמס רק מחכה לרגע המתאים. המושג "תהליך השלום" ריק במקרה זה מתוכן, כל זמן שאחד הצדדים לא מכיר בזכות הקיום של השני, ואינו מוכן אפילו להיפגש עמו. איזו חתונה יכולה להתקיים בתנאים אלה?
אובמה לא מבין כלל את הקצב שבו תהליכים מתרחשים בקרב הערבים. אצל אלה שמוצאם מהמידבר – הקצב איטי ושלוו. לא ניתן ללחוץ על כפתור ו-אופס – שיהיה שלום. בפגישה שערכתי עם אניס מנצור, גדול עיתונאי מצרים, ויד ימינו של הנשיא סאדאת, אמר לי הלה: מדוע אתם כל כך ממהרים לממש את השלום" שוויה, שוויה (לאט לאט). אולי בעוד מאה שנה זה יתקיים. ולעובדה הזו אובמה לא מודע. הבנתו את הטבע והחשיבה הערבית שואפת לאפס, ומכאן נובע הכשלון שלו הן בנאום הבחירות שנשא, והן בפגישתו עם רוה"מ נתניהו. לו היה "מצליח" במשימתו, להבנתו, היה מסכן את קיומנו כמדינה.
התלהמות העיתונאים הישראלים הששים אלי קרב, ומנסים לתאר את רוה"מ כמחרחר ריב עם אובמה – יכולה להרגע. בסך-הכל, רוה"מ לא יירד על ארבע לפני הנשיא האמריקני, ולא יוותר על נכסיה היחידים של ישראל שמבטיחים לה את הסיכוי להתקיים ולשרוד.
הסיור שעשינו היום בשומרון ובגב ההר, כשאנו ניצבים על הרכס הגבוה ביותר כמעט, על "גבעה 777”, ממנה נשקפים שלושת הימים – התיכון. המלח והכינרת, כשהעין רואה את הרי גלעד בצד אחד ואת שפלת החוף והים בצד השני – שביניהם מפרידים רק 64 ק"מ (המותנים הצרים של המדינה") – האפשרות לראות זאת בעין מוחשית – מבהירה חד וחלק: אין שום מצב שישראל תיפרד מרוב הרוחב הזה, ותשאיר לעצמה רק רצועה של 15 ק"מ בלבד. כי מגבעות השפלה, לא זקוקים כלל למודיעין כדי לטווח במדויק טילים על כל 70% מתושבי ישראל הגרים בשפלת החוף. גם הצעתו של אובמה להבטיח את בטחונה של ישראל ע"י סילוק אזרחיה מבקעת הירדן והצבת חיילי או"ם שם – היא הבטחה שתופסת מים.
אלוף עוזי דיין שהנחה את הסיור (שהוקדש ברובו להכרת השומרונים,מקורותיהם, מסורותיהם והקשר העמוק שלהם ככת יהודית עם יתר אחיהם היהודים) – העניק את שיא הריגוש והחוויה דווקא בחלק האחרון של הסיור. שם, באלון מורה ובאיתמר, פגשנו את הישראלים היפים ביותר. בלי הפלצנות ויפיפות הנפש של הצדיקים שבשמאל הישראלי. אלא יהודים שאהבת הארץ בלבד גורמת להקרבתם על מזבח שלמות הארץ, לשרת בצבא (כמו אחיהם השומרונים), ולהיות החומה החיה שמגינה על קיומנו כאן.כמו שירה של נעמי שמר "בהאחזות הנח"ל בסיני".
ואם נחזור למצב כרגע, ישראל יכולה לעמוד בכל לחץ של כל מעצמה, ובלבד שתהיה מאוחדת. אין צורך במלאכי שרת מקירבנו שיעשו את מלאכתם של צרינו. כי בהתנהגותם הנלוזה רק יקרבו את הקץ של עצמם ושל כל עמנו גם יחד, ובהתנהלות נלוזה זו, הם רק מוכיחים שחוכמתם גודלה כגודל חוכמתו של אובמה – מוגבלת, צרת אופקים ואנוכית. מה שיביא נזק עצום ובלתי הפיך להיסטוריה: לנו- כאן, ולמערב כולו – שם.

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום הבחירות של אובמה - חוסר הבנה של המצב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עליס-אמרתי לך שאני אוהב אותך?
הפשוט   |  23/05/11 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הוא נולד בסין כבר לפני אלפי שנים, נדד דרך המשי לפרס, אולם את שמו קיבל בטעות בתקופתו של אלכסנדר מוקדון, אשר הביא אותו לאירופה מפרס. הוא נקרא על-ידי היוונים בשם persica ובעברית - אפרסק
אברהם בן-עזרא
ההבטחה לעתיד מותנית בהליכה בדרך הישר ובקיום מצוות התורה, לעומת האפשרות החלופית, והיא תיאור נכסף של שלום בארץ ומגורים בטוחים ללא חשש וללא מורא. אלא שבהמשך - מתקלקלת, לכאורה, השורה, שכן החרב חוזרת, כאמצעי הכרחי לקיום ההבטחה
אודי רוזנבאום
הסרט "אמון" (TRUST) הוא סרטו השני של דייויד שווימר הזכור לנו מהסדרה "חברים", שם גילם את דמותו של רוס גלר. כתבתי לא מעט, גם בעבר, על הסכנות הנמצאות ברשת האינטרנט ושמתי דגש מיוחד על הרשתות החברתיות, פייסבוק ודומותיה. למי שטרם קרא, אני ממליץ בחום לקרוא את הפוסט שלי הקרוי בשם: המרכז לאומנות הפיתוי - אצלנו בבית!
רועי קיש
מחקר; מיתוג; יחסי ציבור; קידום; מכירות - חמש תחנות השיווק וכיצד הסינרגיה ביניהן יוצרת תוכנית שיווקית מקיפה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בקשה אדיבה, האם יזיע ברק, סיאוב ברשות החוק הצבאי, מצווה מסויגת, זליגת מוחות והגיע הזמן להפריט את גל"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il