X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנימין נתניהו. יזכה לתמיכה נלהבת
נאום נתניהו בקונגרס: הצגת הריאליטי הטובה ביותר
התמיכה בנתניהו תהיה חמה ביותר, פנומנלית. קבלת הפנים הזו תרטיט את ליבם של ישראלים ויהודים רבים, אפילו גם אצל אלו שאינם תומכיו הפוליטיים. התמיכה בנתניהו דרך קבלת הפנים, בנאומו בקונגרס, תהיה בו אישית, במדינת ישראל וכמובן במדיניות ממשלת ישראל. כן, תמיכה במדיניות החוץ של ממשלת ישראל לרבות בנושא הפלשתיני. זוהי הצגת הריאליטי האמיתית בעוצמותיה

אנשי ה- SKUNK

ההתלהבות מנתניהו תראה היטב ותהיה למגינת ליבם של פוליטיקאים ישראלים, של כמה חברי כנסת, של אנשי שמאל חדש כמשומש וישן, של אנשי שמאל לאומי, בכל מקרה, למגינת ליבם של פוליטיקאים מתמעטים בתמיכה אלקטוראלית, למגינת ליבם של פסוודו עיתונאים ושל פרשנים למיניהם בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה. מהם גם כאלו שנצפו "מסתובבים" להם עם מטרות מכוונות, ללא הצלחה, גם בוועידת AIPC. מתוך כך, מהתמיכה העמוקה לנתניהו בקונגרס, מתברר שישראל לא בודדה כפי שכמה עיתונאים ופוליטיקאים מנסים "להרוויח את לחמם" בדיווחים מעוותים, ציניים, מלאי פאניקה.
ההתלהבות בקונגרס לנתניהו ומהמדיניות שלו, וקבלת הפנים החמה שבה יתקבל, הם בניגוד גמור והפוך למרבית הנכתב והנאמר בתקשורת הישראלית, אשר מהם הגיעו עד כדי פרסומי שקר. שכן, למרבית עיתונאי התקשורת בישראל, יש סדר יום משלהם, מעוות. זהו סוג של "אנטי" לא שקול, מלא אובססיה. מאלו הדברים הם מתפרנסים, רחמנא לצלן. התנהלות זו של כמה אנשי תקשורת וכמה חברי כנסת מהאופוזיציה, ברוב המקרים איננה עניינית ומטרתה להבאיש את ראש הממשלה ואו את קרוביו ומקורביו.
התנהלות ביקורתית שכזו מזכירה את התנהלות חיית הבר, זו הטיפוסית, החיה לה בעיקר בצפון מזרח ארה"ב והנקראת skunk. אם כלב נובח ואו נושך לצרכי הגנה, חיית ה- skunkלצורך הגנתה, מפיצה, ממקור ידוע, רסס סרחוני למרחקים. ריחות מבאישים כאלו שלא ברא השטן. למרבה המזל, את אותו סדר יום הריחני של אנשי ה- skunk הפוליטי, על-פי הסקרים, הציבור הרחב בישראל לא ממש קונה. הוא ממש מפנה לו עורף.

ממדי קבלת הפנים החמה

מתוך מעקב רצוף על פעילות בתי הנבחרים בארה"ב, ובשיחות עם נבחרים בקונגרס ובסנט, ברור הוא כי בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, עומד להתקבל שם, השבוע, בנאומו, בחום רב, בלשון המעטה. יפגשו אותו נבחרים, נציגים נלהבים של הציבור האמריקני, מכל רחבי ארה"ב, מכל הקשת הפוליטית המקומית, מכל המדינות, תומכי ישראל.
התמיכה בנתניהו תהייה חמה ביותר, פנומנאלית. קבלת הפנים הזו תרטיט את ליבם של ישראלים ויהודים רבים, אפילו גם אצל אלו שאינם תומכיו הפוליטיים. ובהקשר של אגב אורחא, ייאמר, שאפילו ח"כ כמו ציפי לבני, עם דליה איציק, וזהבה גלאון, ואיתן כבל עם עמיר פרץ, ומצנע עם בראון, כמקהלה אחת, ביחד, או כל אחת ואו כל אחד לחוד, בניצוחו של שאול מופז, או של חיים רמון, לא יכולים, לממש, לייצר, אפילו בכמות של על קצהו של מזלג, תמיכה והתלהבות אמריקנית ממלכתית שכזו לישראל. זו היא ה-הצגת הריאליטי, אמיתית בעוצמותיה, אמיתית בתדירויות הגבוהות שלה וברזולוציות שכאלו, שלא ידענו ולא ראינו מזה זמן כה רב!
התמיכה בנתניהו דרך קבלת הפנים, בנאומו בקונגרס, תהייה בו אישית, במדינת ישראל וכמובן במדיניות ממשלת ישראל. כן, תמיכה במדיניות החוץ של ממשלת ישראל לרבות בנושא הפלשתיני. וזה ייאמר גם לתשומת ליבם של אלו שטענו למען "תוכנית מדף" לשלום, ובה בעת גררו את מדינת ישראל לשתי מלחמות. אחרי הכול, נתניהו מייצג את המדינה כולה, את הקונצנזוס הרחב ביותר של העם בישראל. קונצנזוס זה איננו נמצא על "מדף" כל שהוא.
ישראל נחשבת בין חברי הקונגרס והסנט לבעלת הברית הנאמנה והראויה ביותר של ארה"ב. ההתלהבות מנתניהו, בקרב נבחרי שני בתי הנבחרים, תתבטא היטב בהיותה מקיר אל קיר. זו היא תופעה שלא רואים בימים טרופים אלה בארה"ב, בשום נושא ועניין. לכן הקונגרס הזמין את ראש הממשלה לנאום בפניו. תוך כך, ינסו מארחי ראש הממשלה, באמצעות קבלת הפנים החמה שיתנו לו, להעביר מסר ברור לעם בישראל, את המסר של "ישראל לא לבד! ולא תהיה לבד בהמשך המאבק", למגינת ליבם של חוזי הצונאמי למיניהם.

עיקרי עיסוקי בתי הנבחרים והרכבם

איך קרה שהנבחרים משני הבתים יקבלו את ראש ממשלת ישראל בחום רב שכזה? מבלי להרחיב ובקצרה ייאמר, שבתי הנבחרים בארה"ב, במיוחד הקונגרס, עסוקים בעצם הימים האלה בעניינים פנימיים הקשורים בעיקר לתקציב. עסוקים באתגר, איך אפשר, אם בכלל, להשיג תקציב ממשלתי אמריקני מאוזן. לאזן בין ההוצאות האדירות למול ההכנסות הקטנות מהן. הקונגרס טרוד בקצב הגידול הכלכלי השנתי, באבטלה, בממדי גובה ההלוואות ובגובה תשלומי ההחזר להן, שנלקחות מסין.
הקונגרס טרוד בעלויות הביטוח הבריאותי, בהוצאות החינוך, ומנגד בשאלה את מי למסות? מיסוי על חברות ועל הפרט, מי ישלם? כמה ישלם? ומי יקבל סיוע? ומי לא. המאבק הוא של הנשיא דמוקרטי מול קונגרס, רפובליקאני, מאוד לעומתי. אלו הם רק טפח מהנושאים אשר מעסיקים את הקונגרס בימים אלה. ובתוך כל ההמולה הפנימית הזו, הקשיים והמאבקים הפנימיים, ולפני התכנסות העצרת הכללית של האו"ם, דווקא אז, מצאו לנכון בתי הנבחרים של ארה"ב להזמין דווקא את ראש ממשלת ישראל לנאום בפניהם. הישג אדיר ונדיר.
הקונגרס באופן כללי מורכב בעיקר משני גושים: השמרנים, הרפובליקנים, שעוצמתם נמצאת בעליה והם הרוב. ומנגד המפלגה הדמוקרטית, מפלגת הנשיא הנמצאת בשפל. קיים גם הגוש הקטן של האולטרה ליברלים שעוצמתם נחלשת, ואפילו נמחקת. בעת חיה זו מתקיים אצל הרפובליקנים התהליך של בחירה (פריימריז) מי יהיה מועמדם לנשיאות במרוץ כנגד הנשיא אובמה, הדמוקרטי. ואצל הדמוקרטים מתמודדים עם האתגר האם הנשיא אובמה יהיה נשיא של קדנציה אחת, כמו ג'ימי קרטר אם לאו. ימים יגידו ועוד חזון למועד.
ובהקשר הזה, בעצם ימים אלה, מנסה הנשיא אובמה להחזיר אליו את המצביע היהודי, שהתאכזב בין היתר גם מתמיכתו הלקויה בישראל, התאכזב מסוג של קבלות פנים קרות, בעבר, לנתניהו ולנשיא שמעון פרס. אובמה צריך מאוד את המצביע היהודי לבחירות, הוא צריך גם את תרומתו הכספית למסע זה.
מאידך, בשיחה עם חבר קונגרס רפובליקני הוא אמר כך: "פעם טענו אצלכם, בישראל, כי לו רץ הנשיא קלינטון לראשות ממשלת ישראל, ודאי שהייה זוכה לרוב ונבחר. ואני אומר לך, לו היום הייה נתניהו רץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, היה זוכה ומנצח את אובמה". הנציג אמר זאת כדי להדגיש את האהדה שרוחשים הרפובליקנים במיוחד לנתניהו.

תנאי להצלחה בקונגרס

כדי לשמר את התמיכה בישראל, אצל הדמוקרטיה החזקה בתבל, משני צידי המתרס הפוליטי האמריקני, הרפובליקני והדמוקראטי, חייב בנימין נתניהו להיזהר מהתבטאות כל שהיא שיכולה להיחשב התערבות ישירה ואו עקיפה בפוליטיקה אמריקנית פנימית, בבחירות, כפי שעשה זאת בעבר, למשל, יצחק רבין, כששירת כשגריר ישראל בארה"ב.
יחד עם זאת, בעת ובעונה אחת, יכול נתניהו לשבח את מי שצריך, וברמיזה, בעת ובעונה אחת, לדייק ולומר שיש דברים שפשוט לא עובדים במזרח התיכון. אם יתמיד ויזהר, בהופעתו בקונגרס, השבוע, יקנה נתניהו לשומעיו חוויה יוצאת דופן, אשר תביא הרבה נחת וסיפוק לשוחרי טובתה של מדינת ישראל.

תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום נתניהו בקונגרס: הצגת הריאליטי הטובה ביותר
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
שציפי הצווחנית אינה ראש הממשלה
כמה טוב!  |  24/05/11 09:24
 
- ZIPI
MegaMind  |  24/05/11 13:00
2
נאום אובמה הבא
פועה  |  24/05/11 10:01
 
- נאום יפה של פרעה מהמאה ה-21.
סופו לא ברור.  |  24/05/11 13:10
 
- למתקשה להבין, הבהרה לסוף
פועה  |  24/05/11 17:32
 
- תודה!! עכשיו זה ברור.
כל מילה בסלע.  |  24/05/11 20:00
 
- התחלת להתכתב עם עצמך פועה?!
פועה כותבת ועונה  |  24/05/11 22:52
 
- לסלוח לפועה האומללה, היא במבוש
פועה לא אשמה  |  24/05/11 22:46
 
- פועה מתי תכיני נאום עידוד
למפגינה הנאנסת?  |  25/05/11 18:01
3
ביבי חייב להמשיך בעמדתו  ל"ת
המהבס  |  24/05/11 14:27
4
אל תדאגו
רונן גולדשטיין  |  24/05/11 15:39
5
ציפי =
רונן גולדשטיין  |  24/05/11 15:50
6
אכן - 1 כמה צודקת -
אורה הכפולה  |  24/05/11 16:27
7
כל הכבוד לך איציקוביץ.
פיענחת בול.  |  24/05/11 20:07
8
מש' מינכהאוזן בקונגרס
ספרן  |  25/05/11 14:30
 
- ספרן, קשה קשה לך...
תתגבר  |  25/05/11 16:54
9
פרשנויות העומדות במבחן הזמן.
במיוחד בבלוג הזה.  |  28/05/11 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
הנשיא ברק אובמה התחיל להבין, מאוחר ביחס לתקופת כהונתו, מה ראוי לומר ומה צריך לומר כדי שלא להיתפש במבחן ההיסטוריה כדון קישוט הנלחם ללא תכלית בטחנות רוח. ואל לנו להכחיש כי הבנה זו טובה לנו
יורם דורי
צר היה לי לקרוא בניו-יורק טיימס כיצד הפך התוקפן הערבי לקורבן. בעל שאיפות הכיבוש לנכבש והרוצה לגרש למגורש. עם תחושות ונרטיב כפי שנחרתו בזיכרונם של ילדים (כמו עבאס) קשה להתווכח, אך חשוב להציג את העובדות ההיסטוריות כדי שחלילה לא יהפכו סיפורי הבדים למציאות
דדי רובינשטיין
במדינת ישראל קשה לשמור על עניין תקשורתי לאורך זמן. ובכל זאת, בעיית "קנסות המים" שהוטלו על חקלאי הנגב ועוטף עזה אינה בעיה פרטית. סוגייה שמדינת ישראל וממשלת ישראל חייבות לתת את הדעת עליה. אין הצדקה ואין אפשרות שחקלאי הנגב ישלמו סכומים דמיוניים על צריכת מים עודפת. דרישת התשלום משמעותה "מכת המוות" לחקלאות
מיטל חתוקה
רשמים מהוועידה הציונית השנתית השלישית של "אם תרצו"    דני איילון: להפסיק את תרבות השקר והשנאה שהערבים מצטיינים בה כל-כך    ח"כ עתניאל שנלר מקדימה: "כולנו עומדים אחרי ראש הממשלה"    אראל סג"ל: לא בשאלת הגבולות אנו דנים, כי אם באותה ה"נכבה" וברצון העז של הערבים להשמידנו
עמיאל אונגר
עם כל הערכתי לאורי אורבך, אני מזדהה יותר עם עמדתו הפסימית יותר של קלמן ליבסקינד. בני עקיבא להערכתי נאיביים אם הם חושבים שמכוח הרצון הם יוכלו לשיר 'גל"צ שלי' כמו 'גולני שלי'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il