X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנימין נתניהו וברק אובמה. הכל אינטרסים [צילום: AP]
ביבי ואובמה לא הולכים יחד
המניע העיקרי של ביבי ואובמה הוא הרצון להיבחר מחדש. גם ביבי וגם אובמה אוהבים להיות בכיסא המחליט העליון בארצותיהם והם לא יתנו לכמה פלשתינים להרוס להם את ההזדמנות. בסופו של יום, כל הסלוגנים בסגנון "דמוקרטיה", ”זכויות אדם" או "תהליך שלום" נועדו לדבר אחד - לכסות על האמת המרה שמה שמעניין זה נשק, נפט ושליטה. אם מבינים זאת, המשחק של ביבי ואובמה על במת הבית הלבן נראה כמו סאטירה שהם עושים על עצמם

בחרתי לפתוח עם משפט ברוח להקת אפליקציה מתוך תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" - ולא סתם. אם מסתכלים על הסערה התקשורתית סביב נסיעתו של ביבי לארה"ב, קשה להתעלם מהעובדה כי מדובר גם כאן בסאטירה קומית על המציאות. אולי בנושא כואב ורגיש לנו כישראלים, אבל בפרספקטיבה פוליטית זה אפילו מצחיק.
הלא מה קרה? בסך-הכל משחק מתוכנן מראש של שוטר טוב ושוטר רע. ביבי יצא מחוזק ואובמה יצא מחוזק. כמובן שכל אחד במגרש הביתי שלו, אבל אין ספק כי מדובר במתכון בטוח לזמן פציעות עבור שני המנהיגים. הוסף הצגה מתוכננת מראש יחד עם תיבול חזק של תקשורת מגוייסת , אמריקנית וישראלית ותקבל דחייה בטוחה של המשא-ומתן על הסכמי הקבע.
נתחיל אולי מהסוף. לא ביבי, לא אובמה וגם אף מנהיג ערבי מכהן לא רוצה מדינה פלשתינית. ברור לכל פוליטיקאי כי מדינה שכזו תתרחב לתוך מצרים וירדן ותערער את עצם קיומן, תשבש את האיזון בין סונים לשיעים בעולם המוסלמי עד למלחמת אזרחים ותביא לעלייה חדה במחירי הנפט שתהפוך את מדינות ערב ללא רלוונטיות בזירה הבינלאומית ואת המוסלמים לעבדים של הנוצרים והסינים. בנוסף, המצב הכלכלי הרעוע בארה"ב ואירופה יחייב אותן להקטין בקרוב את התמיכה ברשות הפלשתינית, מהלך שיגרום להתפרקות כל מדינה שתקום.
אם נחזור לביבי ואובמה, כי אז חשוב לציין את יחסי האימה ביניהם. ביבי, כראש ממשלת ישראל מחזיק בידיו שני קלפים מרכזיים. הראשון הוא היכולת לערער את המזרח התיכון מתי שבא לו. כמובן, שמהלך כזה משליך על אינטרסים אמריקניים רבים וביניהם מתן אפשרות לסין ובנות בריתה (רוסיה,אירן,צפון קוריאה) להעמיק את ההשפעה על מדינות עם עתודות נפט גדולות ושליטה על נתיבי מסחר בינלאומיים. בנוסף, חוסר יציבות באזורינו ישלח את הנפט לרמה של מעל 200 דולר ואת אובמה בחזרה לביתו בשיקגו.
הקלף השני הוא הלובי היהודי בארה"ב. צריך לזכור כי אובמה נמצא במהלכו של מסע בחירות לכהונה שניה ואם יש משהו שהוא רוצה יותר מכל אלו עוד 4 שנים בבית הלבן. וכדי להשיג זאת הוא צריך את היהודים ולא רק בגלל הכוח האלקטוראלי שלהם. גם אם מתעלמים מהכתבים של זקני ציון ושאר הקונספירציות לחובבי הז'אנר ומסתכלים על מבנה הבעלות של עולם התקשורת, הפיננסים ועל הרכב הסנאט והקונגרס, מבינים כי דעת הקהל בארה"ב יכולה להשתנות די מהר גם אם מדובר בנשיא מכהן.
כקונטרה לביבי, מחזיק אובמה בקלפים מנצחים. הראשון שבהם הוא הCIA והכוונה היא למידת מעורבתו בפוליטיקה הישראלית. לארגון הביון האמריקני יש השפעה רבה בישראל, הן על מנהיגי אופוזיצייה, הן על שרים וח"כים מהימין והן על אמצעי התקשורת. במילים אחרות, אובמה יכול בהחלטה אחת לגרום לכולנו להאמין שביבי חרא של ראש ממשלה ולשלוח אותו בחזרה לקיסריה ולסבב הרצאות מחוף אל חוף.
הקלף השני בו מחזיק אובמה הוא ברז מכירות הנשק. כידוע, ארה"ב היא יצואנית הנשק מספר אחד בעולם (בפער ניכר מהאחרות) וככזו, היא עושה הרבה כסף מעימותים צבאיים בכל רמת עצימות. אם נתרגם את זה לאזורנו נקבל במשפט אחד את התוצאה "עליונות צבאית", אותו יתרון איכותי שיש לצה"ל במאזן האסטרטגי מול חילות סוריה, מצרים, אירן, עירק, לבנון וסעודיה. אובמה יכול לשנות את המאזן הזה בהודעת דואר אלקטרוני אחת. הוא יכול למכור בעצמו, באמצעות קבלני משנה או שהוא יכול להסיר את ההתנגדות למכירת נשק רוסי.
לא משנה באיזו דרך הוא יעשה זאת, צה"ל יכול להפוך בין לילה לצבא קטן, ישן וכזה בלי חלקי חילוף. בקיצור, אם אובמה רוצה, העליונות היחידה שתהיה למכונת המלחמה הישראלית היא הזכות לפנות לבית המשפט בהאג בכל פעם שטנק סורי או מצרי מתקרב לגבול.
אני יכול למנות עוד סיבות רבות לקלפים שכל אחד מהם מחזיק קרוב לחזה, אבל אין ספק כי המניע העיקרי של אישים אלו הוא הרצון להיבחר מחדש. גם ביבי וגם אובמה אוהבים להיות בכיסא המחליט העליון בארצותיהם והם לא יתנו לכמה פלשתינים להרוס להם את ההזדמנות.
בסופו של יום, כל הסלוגנים בסגנון "דמוקרטיה" , ”זכויות אדם" או "תהליך שלום" נועדו לדבר אחד - לכסות על האמת המרה שמה שמעניין זה נשק, נפט ושליטה. ואם מבינים זאת, המשחק של ביבי ואובמה על במת הבית הלבן נראה כמו סאטירה שהם עושים על עצמם כדי לגרום לנו להאמין שהם עושים משהו אחר חוץ מלהרוויח לעצמם עוד זמן.

תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי ואובמה לא הולכים יחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חשוב שביבי וארץ ישראל ילכו ביח
קורןנאוה טבריה  |  24/05/11 12:50
2
כתבה מעולה ל"ת
תות שדה  |  24/05/11 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
יצחק טוניק והחברים הצבועים שלו מגעילים אותי. הם מוכיחים לי את חוסר האונים שלי מול הצביעות שלהם. סילוקו העדין גורם לי נחת. ככה ייעשה לכובש הצבוע שמצפצף על בעלי הבית שלו - האזרחים...
יעקב איציקוביץ
התמיכה בנתניהו תהיה חמה ביותר, פנומנלית. קבלת הפנים הזו תרטיט את ליבם של ישראלים ויהודים רבים, אפילו גם אצל אלו שאינם תומכיו הפוליטיים. התמיכה בנתניהו דרך קבלת הפנים, בנאומו בקונגרס, תהיה בו אישית, במדינת ישראל וכמובן במדיניות ממשלת ישראל. כן, תמיכה במדיניות החוץ של ממשלת ישראל לרבות בנושא הפלשתיני. זוהי הצגת הריאליטי האמיתית בעוצמותיה
אברהם בן-עזרא
הנשיא ברק אובמה התחיל להבין, מאוחר ביחס לתקופת כהונתו, מה ראוי לומר ומה צריך לומר כדי שלא להיתפש במבחן ההיסטוריה כדון קישוט הנלחם ללא תכלית בטחנות רוח. ואל לנו להכחיש כי הבנה זו טובה לנו
יורם דורי
צר היה לי לקרוא בניו-יורק טיימס כיצד הפך התוקפן הערבי לקורבן. בעל שאיפות הכיבוש לנכבש והרוצה לגרש למגורש. עם תחושות ונרטיב כפי שנחרתו בזיכרונם של ילדים (כמו עבאס) קשה להתווכח, אך חשוב להציג את העובדות ההיסטוריות כדי שחלילה לא יהפכו סיפורי הבדים למציאות
דדי רובינשטיין
במדינת ישראל קשה לשמור על עניין תקשורתי לאורך זמן. ובכל זאת, בעיית "קנסות המים" שהוטלו על חקלאי הנגב ועוטף עזה אינה בעיה פרטית. סוגייה שמדינת ישראל וממשלת ישראל חייבות לתת את הדעת עליה. אין הצדקה ואין אפשרות שחקלאי הנגב ישלמו סכומים דמיוניים על צריכת מים עודפת. דרישת התשלום משמעותה "מכת המוות" לחקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il