|
תאריך:
|
27/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
27/05/2011
|
|
1 |
|
|
אצלו המחבלים ג'נטלמנים רוצחי ילדים חברים לדרך וזכויות ניתן לקבל רק תחת קורת הגג של החמאס
לו זה היה מתפרסם תחת מדור "הביזרי" פעם אחת מילא אבל הנבלה הזה שופך עלינו את הביוב שלו מלונדון כל שבוע
רוצה לכתוב שיפרסם את הסיוטים שלו בעיתוני החמאס |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לדגנרט דמגוגי כזה |
|
|
|
|
|
סרבנו באדיבות מחשש שנחשב לאנטישמיים - כמוהו.
דרך אגב.
מצאתי אצלי בביוב העתק מדוייק של שמיל המבורגר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מחמוד א-זאהר |
|
|
|
|
|
אפשר שגם מנחם בגין היה טרוריסט וג'נטלמן אבל חבל שעל שמיר אי אפשר לומר שהיה ג'נטלמן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמי ברגר |
|
|
2 |
|
|
להציע לחרדים לגור תחת שלטון פלסטיני פירושו להציע להם מוות ודאי.לא נוכל לחלץ אותם אפילו לא את גופותיהם לאחר מה שיעוללו להם הערבים.החרדים כמובן לא ירצו בזה בשום מחיר.מי שחושב שאפשר להשאיר התנחלויות תחת שלטון ערבי-טועה ומטעה.
לפלטינים אין בעלות על יהודה,שומרון ועזה. ישראל היא הצד החזק מבחינה כלכלית וצבאית ורק היא תקבע את הגבול (לא הערבים ולא הקהילה הבינ"ל).אנחנו חייבים לכפות את תוואי הגבול.
הפלסטינים כבר קיבלו מישראל היא ריבונות מלאה בשטחים שהיום יש להם אוטונומיה מוחלטת -רצועת עזה ושטחי A וB ביהודה ושומרון. רק אם הם יוותרו על דרישתם לשיבת הפליטים ולנסיגות בירושלים,הם יוכלו לקבל מישראל חלקים משטח C שיחייבו את ישראל לפנות התנחלויות קטנטנות ומבודדות אבל זה ממש חזון אחרית הימים. גם מתיישבי חבל עזה וצפון השומרון דרשו להישאר תחת שלטון פלסטיני ונענו בשלילה ע"י ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דודי29 |
|
|
|
|
|
מעניין שבצרפת ה"נאורה" האנטישמיות הלבנה והסכנה ליהודים חמורה בעוש שבאירן , תוניסיה , מרוקו ותורכיה המוסלמיות חיים יהודים בשלווה ובשלום,בהשקט ובטח. את "חימום הגיזרה" עם הערבים בישראל ובשטחים בנו הציונים והמתנחלים הוסיפו פלפל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמ ברגר |
|
|
|
|
|
ראשית, היהודים רק תורמים בארצות ישיבתם, שנית, בארצות ערב חייהם על תנאי, והם חיים ב"שלווה", יחסית, כי גם הערבים יודעים, שהשמדת יהודים, בצורה גסה, לא תצער איש, אבל, היא לא פוליטיקלי קורקט. רוב מדינות ערב הן יודנריין, ובמקומות אחרים הם, כאמור לעיל, חיים על זמן שאול. תורכיה אינה ערבית, אולם גם בה כבר התפוצצו יהודים, והיא רוצחת יהודים בדרך אחרת - היא מסייעת לקן המרצחים - עזה. באיראן תולים יהודים, מדי פעם, מרוקו מרויחה הרבה מן התיירות של אידיוטים מ"ישראל"... מי הרביעית?
גם בגרמניה חיו היהודים חיים טובים מאד, מדי פעם בפעם. כך גם במדינות אחרות, אך, כולן, ללא יוצאת מן הכלל, השתתפו בהשמדת היהודים.
בארץ ישראל התגבר המתח, ככל שהיא הוצפה יותר על ידי מהגרים ממדינות מוסלמיות. הם אלה המתגרים והרוצחים. הם שבאו זה מקרוב. בתרפ"ט הם שחטו יהודים שישבו שם דורות, בלי שום קשר ל"ציונות". בראשם של ה"ציונים" דמם של רבבות יהודים, אך, זה היה, משום שהם דווקא לא התגרו בערבים, אלא, הניחו להם, וגם לעמי אירופה, לעשות ככל העולה על רוחם, במיוחד אם הקרבנות הם יהודים שומרי מצוות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
שינו ממנהגם היהודי, מורשת שנות כשלושת וחמש מאות שנה. מי שהתנתק אלה הם ה"ציונים", האנטישמים, שגם הקימו לעצמם את המדינה האנטישמית ביותר בעולם. רק את ה"חרדים" לא ניתן להאשים שדמם של רבבות יהודים בראשם, כי הם לא אחראים למעשיהם של ה"ציונים", שבראשם דמם של רבבות קרבנות ה"שלום", שעושים רק עם אויבים, ורוב קרבנות "שלום העולם", שאותו כורתים עם נאצים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
3 |
|
|
אפשר לצרף לחבילה גם את ערביי ארץ ישראל |
|
כתובת IP: |
212.143.149.227 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו חיים |
|
|
|
|
|
הדרכתי קבוצה של שמאלנים בירדן.
ליד אחד האתרים התקרב אלינו ערבי זקן ושאל אותי מי הם.
הסברתי לו. הוא סינן קללה עסיסית מבין שיניו. שאלתי אותו
לפשר התנהגותו והסברתי ש"הם הרבה יותר קרובים לדיעותיך
מאשר לדיעותי, והוא השיב: "מי שבוגד בעמו יבגוד גם בי".
ואת החלאה האנארכיסטית המזוקנת הוא לבטח לא פגש, או את
כלבו המסור שמיל המבורגר.
שבת שלום לך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
4 |
|
|
אפשר לצרף לחבילה גם את ערביי ארץ ישראל |
|
כתובת IP: |
212.143.149.227 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו חיים |
|
|
5 |
|
|
אם כבר מוזכר נאסר יוסוף, הנה דוגמא חיה שמביא יוסי קליין הלוי על "פלסטיני מתון":
During my journey into Islam in Gaza I met General Nasser Youssef (who at the time of our meeting was head of one of the Palestinian security forces and is now the PA Interior Minister). At one point during our conversation I asked the general to describe his vision of the relations between a Jewish state and a Palestinian state after we signed a peace agreement.
Let's assume I said that Israel withdraws to the 1967 borders uproots the settlements and redivides Jerusalem: What then? He replied that once the refugees begin returning to the area so many would gravitate to those areas in Israel where their families once lived that eventually we would realize there was no need for an artificial border between Israel and Palestine. The next step continued the general was that the two states would merge. "And then we'll invite Jordan to join our federation. And Iraq and Syria. Why not? We'll show the whole world what a beautiful country Jews and Arabs can create together."
But I asked the general aren't we negotiating today over a two-state solution? Yes he replied as an interim step. And then he added You aren't separate from us; you are part of us. Just as there are Muslim Arabs and Christian Arabs, you are Jewish Arabs.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע. הנביא |
|
|
6 |
|
|
בארצות ערב היא מסכת אחת מאירת עיניים של שוויון ליהודים, בעיקר במלאח. הערבים, בחסדם, עמדו על כך, שכל כלה יהודיה, בליל היכנסה לחופה, תבלה את הלילה עם איזה נסיך ערבי, יהיה בזה גם כבוד אדיר וגם הכנה ויצירת דרך קלה לחתן, להמשיך את מלאכת הנסיך. כדי שגלימת יהודי לא תתלכך בנגיעת ערבי, קבע החוק, שדינו של יהודי, שגלימתו נגעה במוסלמי, שעבר ברחוב, מוות. ומותר לערבי, שהיה הגורם המלכלך לחסל אותו. ליהודים הוצע להיצמד לחומות הרחוב, ולהניח את מרחב הדרך למוסלמי, כך לא תקרה שום תקרית.
בתימן, כל ילד יהודי יתום, זכה להסתופף תחת צל קורתו של האימאם ותחת כנפי דתו. ומפני שהאיסלאם יודע טוב יותר מן היהודי, מה טוב בשבילו, נכפה הדבר על היהודים. והם, בכפיות תודה אופיינית, השיאו יתומים, מתחת לגיל עשר עם בנות יהודיות קטינות, כדי להימנע מן הטובה הנכונה להם בבית האימאם.
מדי כמה שנים, כשהמוסלמים התרשמו שמשא ההצלחה כבד מדי על כתפי היהודים, הזמינו אותם לצאת מן הארץ ולהסיר מכתפיהם את המשא הכבד מנשוא ליהודים עצלים, אך קל כנוצה על כתפי הפודים והמצילים.
ערימת האשפה המורחת כאן את תובנותיה, איננה יהודית! יהודי אינו רואה בארץ ישראל ארץ ערבית, יהודי אינו הופך ליהודים את ארצם לגולה. יהודי איננו אשפה, אשפת אדם הם יצורי מדמנת השמאל, השקועים בצואתם עד צווארם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
7 |
|
|
ההיסטוריה של יהדות מרוקו הינה ארוכת שנים ומתחילה בתקופת בית ראשון, לפני למעלה מ-2,500 שנה. לאחר הקמת מדינת ישראל ועד לשנת 1967 עלו למעלה מ-250,000 מבני יהדות מרוקו למדינת ישראל. כיום נותרו במרוקו כ-3,500 יהודים....
יהודי מרוקו "זכו" במדינה זו, כמו בשאר מדינות ערב, למעמד ה"ד'ימי" - מעמד של נתין ולא של אזרח, מעמד אשר כמעט לא השאיר ליהודים שום זכויות ואף פגע בהם קשות - כלכלית וחברתית. חוקי ה"ד'ימי" השתנו בין שליט לשליט, כאשר היו שליטים נוחים יותר ליהודים שמינו אותם אז ליועצים בחצרותיהם, והיו שליטים פחות נוחים שפגעו ביהודי המדינה והטילו עליהם גזרות ומיסים קשים. לרוב מצבם היה מושפע מתפיסותיו והליכותיו של השליט המקומי. חלק מהחוקים מטרתם הייתה להשפיל את היהודים. לדוגמה במרקש יהודים שיצאו מהמלאח, היו חייבים ללכת יחפים וללבוש בגדים שחורים. במקומות רבים היה אסור ליהודים לרכב על סוסים כי אם רק על חמורים.
לאחר נפילת רומי והכיבוש המוסלמי במרוקו שפר מצב היהודים עד למאה ה-12, עם עליית אלמוואחידון – מ-1146 עד 1269. קבוצה מוסלמית קנאית זו שאפה להכניס מתחת לכנפי האסלאם את כל בני המיעוטים במרוקו, וביניהם גם את היהודים. קהילות יהודיות רבות נהרסו. יהודים רבים ברחו לארצות אחרות ביניהם גם הרמב"ם ומשפחתו שהיגרו למצרים. דינם של מי שלא התאסלמו היה מוות ואילו גזר דינם של אלו שאכן התאסלמו היה עבודות פרך ותנאים קשים שכן הם היו "מוסלמים סוג ב'" שכונו "מוסלמים-יהודים" - בעלי זכויות מועטות משל המוסלמים האמיתיים. חלק מהיהודים שהתאסלמו חזרו ליהדות בגלוי לאחר כמה דורות.
כתגובה לרדיפות אלו חיבר הרמב"ם את איגרת השמד ליהודי מרוקו ובה הורה עליהם להתאסלם למראית עין ולקבל דת שאינה דתם, רק על מנת להישאר בחיים. כך עשו רוב יהודי מרוקו, אך בחדרי חדרים הוסיפו להיות יהודים לכל דבר. למרות התאסלמותם של יהודי מרוקו, המשיכו תושבי המדינה לפגוע בהם מדי פעם ולהטיל עליהם צווים שונים ומיסים מיוחדים. יהודים רבים היגרו מהמדינה בעקבות הפרעות והגזרות הקשות, בעיקר למצרים ולארץ ישראל שהייתה בשליטת הצלבנים. רק כאשר עלה לשלטון אבו יוסף יעקב (1269-1286), מיסד שושלת בנו מרין ששלטה עד 1465, בוטלו הגזירות שהוטלו על היהודים והם נהנו מביטחון, מחופש דת ומדו-קיום עם המוסלמים....
בשנת 1948 הקהילה היהודית מנתה לפחות 265,000 בני אדם. בשנים אלה החמיר מצבם של יהודי מרוקו בשל התגברות הטרור במדינה והיחס העוין כלפי היהודים מצד האוכלוסייה המקומית. המצב החריף אף יותר מאז 1947, עם הכרזת האו"ם על הקמת מדינת ישראל. בערים שונות במרוקו רצחו ופצעו קנאים לאומנים מוסלמים ביהודים כנקמה על הפגיעה באחיהם בארץ ישראל. הפרעות הגבירו את קצב העלייה, ובין השנים 1948 ל1951 עלו לישראל כ-28,000 יהודים....
עם הכרזת האו"ם על הקמת מדינת ישראל. בערים שונות במרוקו רצחו ופצעו קנאים לאומנים מוסלמים ביהודים כנקמה על הפגיעה באחיהם בארץ ישראל. הפרעות הגבירו את קצב העלייה, ובין השנים 1948 ל1951 עלו לישראל כ-28,000 יהודים [1]. בשנת 1956, עם חזרתו של מוחמד החמישי, ובהמשך עם הכרזתה של מרוקו כמדינה עצמאית, קיבלו היהודים זכויות מלאות. אך בעקבות לחצי הליגה הערבית משנת 1959 נאסרה עזיבתם אם בכוונתם לעלות למדינת ישראל, ועיקר העלייה הייתה בלתי חוקית, באמצעות המחתרת היהודית במרוקו דרך מדינות צרפת וספרד. עד שנת 1967 עזבו את מרוקו 250,000 יהודים, , וחלק גדול מהם עלה למדינת ישראל.
גל העלייה הגדול של יהודי מרוקו הגיע ארצה בשנים 1954-1956, עם קבלת העצמאות ה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
מרוקו היא המדינה היחידה שראשה(המלך מוחמד ה-5)הציל את יהדות ארצו בשואה המרה למרות שמרוקו היתה תחת כיבוש נאצי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמיל ברגר |
|
|
8 |
|
|
היום מדינות ערב, גדול, ואף מוחלט, מזכותם של הכובשים הערבים, שבעת הכיבוש מצאו שם יהודים, שחיו בהן דורות לפני הכיבוש, למשל -
הדות בבל (או יהדות עיראק) הוא שמה של הקהילה היהודית עתיקת יומין במסופוטמיה, או עיראק של היום, בה התיישבו יהודים עוד לפני כ-2600 שנה, לאחר חורבן בית המקדש הראשון בידי האימפריה הבבלית....
בחג השבועות בשנת תש"א, התחולל פוגרום ביהודי בגדאד הידוע בשם "הפרהוד", על רקע דיכוי המרד של רשיד עלי. בפוגרום נרצחו 179 יהודים, 2,118 נפצעו, 242 ילדים היו ליתומים ורכוש רב נבזז. מספר בני האדם שרכושם נבזז הגיע לכ- 50,000 בני אדם,כחודש קודם לכן בוצע פוגרום בעיר בצרה אך למזלם של יהודי בצרה, חשו כמה מוסלמים לעזרתם ורק נבזז רכוש רב אך לא היו פגיעות בנפש[1]. כתוצאה מהפרעות החלה ברחה המונית של יהודי עיראק, והפּרעות גם שימשו כגורם מאיץ לצמיחתה של המחתרת הציונית בעיראק...
לאחר החלטת החלוקה של האו"ם וכתוצאה מפרוץ מלחמת העצמאות בעקבותיה הוקמה מדינת ישראל ב-1948, התגברה הרדיפה של היהודים, שהובילה להתגברות תנועת הבריחה לישראל, בעיקר דרך איראן. ידועה גם הגעה של חלק מבני הקהילה לקיבוץ בית הערבה וכמה שניסו להגיע לישראל דרך סוריה.
בשנות ה-50 החל מבצע עזרא ונחמיה שבו הועלו רוב בני הקהילה הנותרים, כתוצאה מהחלטה של הממשלה העיראקית לפיה יהודי המדינה יכולים לעזוב אותה בתנאי שיוותרו על אזרחותם ועל רכושם. במבצע הועלו לארץ ישראל כמעט כל בני הקהילה - מעל 120,000 יהודים ונותרו בעיראק אלפים בודדים של יהודים. בין העולים היו כל הרבנים, למעט הרב ששון חצ'ורי. בעקבות זאת העבירו השלטונות את סמכויות בתי הדין הרבניים בעיראק לידי בתי משפט אזרחיים של המדינה, שנעזרו במנהיגי העדה כשדנו בענייני אישות [2].
בתקופת שלטון מפלגת הבעת' האנטי-ישראלית, בין השנים 1968-1973, היהודים בעיראק סבלו מהתנכלויות של השלטונות אשר מנעו מהם את חופש התנועה והחרימו רכוש וכ-50 יהודים נרצחו. דבר זה האיץ את עזיבת היהודים אשר כ-1000 מהם עזבו בתקופה זאת את עיראק בעזרת המוסד ששיתף פעולה עם הכורדים.
כמעט כל אלו שנשארו עזבו את המדינה לאחר מלחמת המפרץ ב1991. בסוף שנת 1994 דווח בעיתונים ערביים היוצאים בלונדון על כ-50 משפחות יהודיות בבגדד. החיים הקהילתיים של יהודי בגדד בשנות ה-90 של המאה ה-20 נסובו סביב בית הכנסת מאיר טויק, אליו הגיעו עד 25 איש בשבתות ולא יותר מ-50 בחגים. בראש הקהילה עמד יצחק עזרא עבד-אללה. החתונה היהודית המדווחת האחרונה הייתה בשנת 1978, וצעירים יהודיים נוסעים לחוץ לארץ כדי להתחתן, ולרוב אינם שבים לעיראק.
בתום מלחמת עיראק בשנת 2003 עלו לארץ כ-40 יהודים, אשר היוו כמחצית מכלל האוכלוסייה היהודית במדינה. לאחריה נותרו בבגדד כ-30 עד 40 יהודים, אשר עוסקים בעיקר בייצור דבש ומוצרי עור. בתחילת 2008 דיווח הניו יורק טיימס כי הקהילה היהודית בבגדד עומדת להכחד, בשנת 2003 נסגר בית הכנסת האחרון, וכיום אין להם אפילו עשירי למניין, על פי הסוכנות היהודית מספרם נאמד ב-8 איש בלבד[3].
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
9 |
|
|
קהילה יהודית הייתה קיימת בדמשק בחאלב וקהילה קטנה יותר בעיר קמישלי עוד בימי בית שני.[1] במאות הראשונות של האלף הראשון, היו תקופות בהם ארץ ישראל הייתה תחת שלטון מנהלי מסוריה, וראשי הקהילה בדמשק שלטו בקהילות שבארץ.[2]
בשנת 1375 הגיע לחאלב כתר ארם צובא - ספר תנ"ך עתיק ומוגה היטב, כולל מסורה. הספר נשמר במבנה משלו, ומקומו היה לאחד מקודשי הקהילה היהודית כולה בסוריה.
בשנת 1492, לאחר גירוש ספרד, הגיעו לסוריה יהודים רבים מספרד אשר הגדילו מאוד את מספר בני הקהילה. ברוב ארצות האסלאם וגם בסוריה היה מעמד היהודים נקרא מעמד ה"דימי", מעמד נחות מזה של המוסלמים....
בשנת 1947, לאחר החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר היו פרעות קשות ביהודים בערים חאלב ודמשק, מהקשות ביותר שספגו יהודי סוריה. הקהילה נפגעה קשות ורכוש רב הוצת או נהרס. לאחר הקמת מדינת ישראל נמלטו בעל כורחם רוב יהודי סוריה ומתוך 30,000 יהודים שהיו בה לפני הבריחה ההמונית נשארו רק כ-5,000. מתוך 25,000 היהודים שעזבו הגיעו לישראל כ-1700 איש[3]. פעילת זכויות האדם היהודית ג'ודי פלד קאר עזרה, לפי ההערכות, למעל 3000 יהודים לצאת את גבולות המדינה בתקופה זו. ב-1946 פרצו מהומות אנטי יהודיות ונשללו זכויות היסוד מהיהודים, בעקבות זאת היגרו מסוריה 20.000 יהודים. ב1948 הוחמר עוד יותר מצב היהודים, נשללו מהם כל זכויות האזרח והוטלו עליהם גזירות כלכליות כבידות. החל מ1949 נאסר על היהודים לצאת מסוריה. באמצע שנות התשעים של המאה ה-20 הנשיא חאפז אל-אסד איפשר ליהודי סוריה, במשך תקופה קצרה, לצאת מסוריה בתנאי שיתחייבו שלא לעלות לישראל. כ-4,000 מיהודי סוריה שיצאו מסוריה נאלצו לתת רכושם על רכושם לממשלה[4]
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
עמוס עמירן
הקצינים מבין אנשי המילואים, בעיקר אלו מדרגת מ"פ ומעלה, משרתים יותר מאחרים בכך, הם חשופים לפיטורים ממקום עבודתם אם מילואימניקים לא ירצו יותר לשמש בתפקידי פיקוד "עתירי ימי מילואים", יהיה זה אסון הפתרון חייב לבוא מצד המדינה
|
|
|
|
|
|
צבי כסה
הראש המעשי: נסכים ל-67' בתיקונים קלים, ובמשא-ומתן נתעקש על סידורי הביטחון. והראש הימני - לא! הראש המעשי: די לנו בהכרה במדינת ישראל, בתמורה לוויתורם על השיבה בפועל של הפליטים. והראש הימני - לא!
|
|
|
|
|
|
נסים ישעיהו
הדגל אינו רק סמרטוט על מוט, דגל הוא מסר, הוא הכרזה על תכלית ועל יעד שאליו חותרים; השאלה היא - מהו המסר שלו?
|
|
|
|
|
|
ראובן לייב
בהבדל מתיירים זרים, התייר הישראלי המצוי, שטס מהארץ אל מעבר לים, ידוע כ"עושה צרות מקצועי". כבר בשדה התעופה הוא רגיל לאחר לטיסה רק בגלל קדושת ה"דיוטי-פרי". אבל גם בטיסה עצמה הוא לא יושב לרגע בשקט, מסתובב הלוך ושוב במטוס ומפריע לדיילות לעשות את מלאכתן נאמנה סיפורו של הכבוד הלא-מחול של הנוסע הישראלי בדרך לחו"ל
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
התקשורת הבהילה אותנו בתיאורי העימות עם ארה"ב, אך לא תפיק לקחים לאחר שלא התרחש שני גזרי דין החייבים לשמש כלקח לכל השופטים לקחי אסון ורסאי לא הופנמו, ורכבת ישראל לא מסיקה מסקנות מהתלונות נגדה ומהו הלקח האפשרי מהיוזמה להריץ את משה כחלון לתפקיד נשיא המדינה
|
|
|