X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כמה זמן נדרש כדי למצוא מחליף לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, המכהן בתפקידו למעלה מעשור? למעלה מחצי שנה. החיפושים נמשכים לדברי גיורא רוזן: החוזה בינו ובין הרשות אינו מוגבל בזמן, והוא יתפנה מתפקידו ברגע שיימצא לו מחליף
▪  ▪  ▪
משה כחלון. שר התקשורת [צילום: פלאש 90]

זה חודשים ארוכים שאין ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נציב תלונות ציבור במשרה מלאה. כתוצאה מכך יש חשש כי נפגמת יכולתה של הרשות להשיב לפניות הציבור הרחב. אתמול נשלח מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת, המסייעת דרך קבע להעביר תלונות מטעם הציבור אל משרדי הרשות השנייה, מכתב לשר התקשורת משה כחלון בדרישה שיתערב במצב.
"אנו מזהים בעת האחרונה בעיה בניהול התקין של משרד הנציב, כאשר נכון לשבוע שחלף, יש כ-40 תלונות שהוגשו באמצעותנו לנציב וטרם נענו, אף שעברו למעלה מ-30 יום מאז הוגשו", כתב יו"ר האגודה, פרופ' אלי פולק, אל השר כחלון.
בהמשך מכתבו ציין פולק כי "עברה כחצי שנה מאז סיים מר גיורא רוזן את כהונתו כנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, וטרם מונה לו מחליף. ייתכן שהפגיעה בתפקוד נוצרה ממצב זה". לדברי פולק, "נציב תלונות הציבור ברשות השנייה מחויב להשיב אפילו תגובה כלשהי, לכל פונה. התעלמות באופן שכזה מתלונות הציבור הרחב הינה פגיעה בצופים והמאזינים, וחבל שתימשך".
נציב תלונות הציבור פועל מתוקף חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן-1990, הקובע בין היתר כי "השר ימנה נציב תלונות שתפקידו לברר תלונות הבאות אליו מקרב הציבור בנוגע לשידורים". רוזן, שכיהן בתפקיד במשך כעשור, ממשיך לכהן כנציב התלונות גם בימים אלה. אך בעוד שבעבר מילא את התפקיד במשרה מלאה, לצד עריכת סדרת הספרים קו-אדום של הוצאת הקיבוץ-המאוחד, בחודשים האחרונים הוא מכהן בתפקיד בהיקף של שליש משרה בלבד.
רוזן אמור היה לפרוש מהתפקיד בשלהי 2010, ואף החל לעבוד באוקטובר במשרה חדשה כמנכ"ל מנהיגות-אזרחית, עמותת הגג של העמותות בישראל, במקביל להמשך עבודתו בהוצאת הספרים. בנובמבר שעבר הודיע השר כחלון כי האריך את תקופת כהונתו של רוזן עד לסוף 2010, אך גם בתחילת 2011 נאלץ השר להורות על המשך כהונתו של רוזן, שכן ההליך למינוי נציב חדש נקטע: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא אישר את מינוי מחליפתו המיועדת של רוזן, שעל-פי פרסום ב"גלובס" היא בתו של השר עוזי לנדאו.
"משרד המשפטים מצא כי נפל פגם בהליך המיון הראשוני שנעשה על-ידי המשרד ושקל את אפשרות ביטול ההליך", נמסר במכתב מסוף מרץ האחרון, שנשלח מטעם משרד מבקר המדינה לאחד המועמדים לתפקיד נציב תלונות הציבור ברשות. "לו היו עושים כן, היה עליך להגיש מועמדותך פעם נוספת. בסופו של דבר הוחלט להאריך את המועד להגשת מועמדויות ולחסוך למי שכבר הגישו את מועמדותם את הצורך להגיש מועמדות פעם נוספת, זאת תוך הנחיות ברורות לגבי הרכב הוועדה שתראיין את המועמדים ולגבי אופן עבודתה, הכל כדי להבטיח קיומו של הליך שוויוני והוגן". מאז שנשלח המכתב חלפו למעלה מחודשיים, ובינתיים ההליך השוויוני וההוגן לא הביא לתוצאה הרצויה - מחליף לרוזן טרם התמנה.
"אנחנו מרגישים את זה היטב", אומרת נילי בן-גיגי-וולף, מנכ"לית האגודה לזכות הציבור לדעת. לדבריה, מדי שנה מעבירה האגודה לרשות השנייה 600-700 תלונות מטעם הציבור הרחב, בעיקר באמצעות טופס מקוון המאפשר משלוח אוטומטי של תלונה אל הנציב. בחודשים האחרונים, היא טוענת, הנציב וצוותו אינם עומדים בעומס. "זה לא שקודם הכל היה פיקס", מספרת בן-גיגי-וולף, "רחוק מזה, אבל יש בעיה קשה מאוד של תפקוד, בזה אין ספק. הם לא עומדים בנטל. יש האטה רצינית. בהתחלה נראה שהתגברו על זה, ולאחרונה אנחנו ממש מרגישים את ההחמרה".
בשיחה עם "העין השביעית" דוחה רוזן את הביקורת ואומר כי לא חלה פגיעה ביכולתו להשיב לתלונות הציבור. "אני מתפקד טוב מאוד", הוא אומר, "יש לי צוות טוב". לדבריו, "מה שאני לא רואה אתמול אני רואה מחר, ואם יש דברים שהם דחופים או בהולים ואני במקרה אינני, יש היום כלים מאוד פשוטים כדי להעביר קטעי וידיאו ומכתבים. אני יכול לראות את זה באמצעים אלקטרוניים ולהיוועץ עם האנשים שלי ברשות השנייה. אין שום ירידה בקצב של העבודה במובן הפרקטי שלה".
"מעולם לא ספרתי את שעות העבודה שלי, גם כשהייתי שם במשרה מלאה וגם היום כשאני במשרה חלקית", אומר רוזן. "בעיני מה שחשוב זה שכולם מקבלים את התשובות שלהם ככל שאפשר בזמן אמת. לעתים אין בידי לתת את התשובה כי התשובות מתמהמהות או ברשות השנייה או אצל הזכיינים".
באשר לטענות של האגודה לזכות הציבור לדעת בדבר עיכוב התשובות לתלונותיהם, רוזן מודה כי אומנם הצטברו תלונות רבות מטעם האגודה שלא קיבלו מענה, אך זאת משום בעיה משפטית שנוגעת להעברת תלונות שלא באמצעות הפונים הישירים, כפי שמתאפשר מהטופס המקוון שמציעה האגודה באתר האינטרנט שלה.
לדברי רוזן, החוזה בינו ובין הרשות אינו מוגבל בזמן, והוא יתפנה מתפקידו ברגע שיימצא לו מחליף. "אני לא אעמוד בדרכו של אף אחד", הוא מדגיש.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי בימים אלה פועל השר כחלון למינוי ועדה מייעצת, לבחירת נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. דובר המשרד, יחיאל שבי, הוסיף: "ככל שימנו נציב מהר יותר ובצורה טובה יותר - יהיה יותר טוב לכולם. אף אחד לא רוצה לעכב, אבל גם לא רוצים לעשות פה משהו בחיפזון".
רשימות קשוקות:
- שקר הזכייניות והבל הרשות
- בזאת תמו שידורינו
- פרשנות "תכליתית"
- מיתוג המים
- עושים גרייס

תאריך:  02/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואני במקרה אינני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון הכושל מגן על השמאל
כחלון חנפן שמאלני  |  2/06/11 14:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דנה פרוסט
חג שבועות הוא הזדמנות טובה ומקובלת לחזור ולרענן את הידוע על אודות מוצרי חלב    אם ישנה רגישות למוצרי חלב, כדאי לאכול מוצרי חלב שבאופן יחסי דלים בלקטוז    מומלץ לקנות גבינה ללא תוספת ובבית להוסיף וכך לחסוך בכמות החומרים המשמרים
יובל לובנשטיין
לא פשוט לקדם מוצר ולהשיקו מבלי להיכנס למכלול אינסופי של הוצאות. קיימת דרך אשר מתאימה לחלק מהמוצרים בלבד, דרך אשר דורשת מחשבה ויצירתיות, דרך אשר סיכוייה להצלחה לא מבוטלים. מדובר על אריזת התנסות לצרכן, אריזה מוקטנת של המוצר המקורי. נהוג לעשות זאת במוצרים אשר קיים צורך לשנות הרגלי צריכה או להסיט את ההרגל הקבוע
יהודה יפרח
למרות ההוכחות הברורות לרכישת הקרקעות כדין, נגזר בבג"ץ גורלה של עמונה להריסה במופע מהוקצע וצפוי מראש. מיכאל ספרד מ'יש דין' ונציגי פרקליטות המדינה, יצרו מצג שוא שמתאר את אנשי עמונה כגזלנים שפלשו לקרקע פלשתינית פרטית, תוך התעלמות בוטה מהחלטות מדיניות ומראיות שלא התאימו להם. והדרג המדיני? כרגיל, הוא מעדיף לשבת על הגדר ולתת למשפטנים לנהל את המדיניות. שעון החול של חמישים המשפחות בישוב שהוקם לפני 15 שנה אוזל. ככה נולד נרטיב
ערן אינדיג
הטיפול הקונבנציונלי הוא בכדורים, משחות וקרמים נגד פטריות    ישנן עשרות תרופות הומיאופתיות שיכולות להתאים לבעיית הקנדידה. את התרופה הנכונה יש לבחור על סמך מכלול הסימפטומים, פיזיים ונפשיים ועל-סמך אישיותו של המטופל
יובל לובנשטיין
אטרקטיביות מקרר הבצקים הקפואים, שהיה פעם מוקד עלייה לרגל למרבית הצרכנים אשר נענו בשמחה למבצעי 1+1, הולכת ופוחתת. כתבות על ההשפעות הבריאותיות של שומן הטרנס החלו לחלחל ונראה שהציבור מדיר את רגליו יותר ויותר ממקררים אלו, ונראה שהיצרנים, אשר פרנסתם קטנה, מחפשים תחליפי בצק "בריאים" יותר
רשימות נוספות
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
עידן הסודיות  /  אורן פרסיקו
עוד כמה דולרים   /  אורן פרסיקו
מכורה שלי   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il