X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
''הם לא שונים מאיתנו''
ילדים עושים שלום - בכדורגל
ממשלות חותמות הסכמים (לו יהי) - אנשים (כולל ילדים) עושים שלום לראות מאות ילדים, פלסטינים, ירדנים וישראלים, משחקים על מגרש אחד בקבוצות מעורבות - מרגש מאוד בראשי רצה מחשבה שבני יותם, שנהרג בלבנון, מביט מלמעלה ומקנא בילדים שמשחקים ביחד

במסגרת המיזם "הכר את השכן" של "מפעלות החברה והחינוך בע"מ" של הפועל תל אביב, בשיתוף עם אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, עזרתי, לפני כשלוש שנים, להקים ארבע קבוצות כדורגל לנוער פלסטיני - בסוסיא, בתאונה ובאום-אל-ח'יר שבדרום הר חברון. כ-120 ילדים מופעלים במיזם בתוכנית שנתית, שבה מדריכים מקומיים שכירים מעניקים לילדים אימונים, שיעורי העשרה, לימודי מחשב, תלבושות וציוד לאימונים.
לאחרונה הצטרפו למיזם "הכר את השכן" קבוצה נוספת מאזור ג'נין וקבוצה מירדן (!). הנערים נפגשים ארבע-חמש פעמים בשנה עם חניכים ישראלים מהקיבוצים נען, הראל, מצר וברעם וממושב אביגדור, במטרה להעמיק את הקשר ולקרב לבבות. בנוסף לכך זוכים הילדים בימי כיף בספארי, בפארק שפיים, בהצגת ילדים ביפו, ובהגשמת "חלומם הרטוב" של ילדים חסרי-ים בגדה המערבית ובירדן: להתרחץ בים (חוף עלייה ביפו).
אחד השיאים של המפגשים הוא סבב משחקי כדורגל, טורניר, בין הילדים, מאורגנים בקבוצות מעורבות ישראלים ופלסטינים. הילדים הפלסטינים מתארחים אצל עמיתיהם הישראלים. לאחרונה התארחה קבוצת הילדים מאום-אל-חיר (בדרום הר חברון) בקיבוץ הראל, ויחד הם קיימו יום של כיף, עם פעילות אתגרית משותפת, ביער חולדה. מיזם זה הוא הזדמנות יחידה ונדירה לשני הצדדים להיפגש וללמוד זה על זה, באווירה ספורטיבית ומלאה הנאות.
ב-15.2.11 הגיעה קבוצת ילדים מירדן לסיור בחיפה, ולאחר מכן לקיבוץ מצר - למשחק כדורגל משותף עם ילדי מצר וברעם. ב-20.5.11 הגיעה קבוצת ילדים מאזור ג'נין לסיור בחוף הים בנתניה, ולאחר מכן הגיעו גם הם לקיבוץ מצר - לטורניר כדורגל עם ילדי מצר וברעם. ב-3.6.11 הגיעו יותר מ-100 ילדים מדרום הר חברון לטורניר משותף בוולפסון, עם ילדי הראל, נען ואביגדור, ולאחר מכן המשיכו לסיור ולשיט בסירה בנמל יפו.
כדאי להקשיב לדברי כמה מהילדים המשתתפים:
אופיר (ילד ירושלמי, חובש כיפה): "הם לא שונים מאיתנו, אני שמח שהיה מפגש כזה".
מוחמד (ילד ירדני): "לפני שבאתי לכאן חששתי שיירו עלי, כי זה מה שרואים בחדשות. אבל היום אני מרגיש קצת יותר בטוח. הכרתי את עדן ויש פה ילדים נחמדים".
טארק (מאום-אל-ח'יר): "בזכות הפרויקט זכיתי להתרחץ בים. המשחק המעורב נותן לי הרגשה שדרך הכדורגל אפשר להתחיל לעשות שלום וליהנות מהחיים".
וד"ר מאיר אורנשטיין, מנכ"ל "מפעלות החברה והחינוך בע"מ": "היום עשינו היסטוריה".
ולים הכללי - טיפה משלי:
המוטו הקבוע שלי הוא ממשלות חותמות הסכמים (לו יהי) - אנשים (כולל ילדים) עושים שלום. לראות את מאות הילדים, פלסטינים, ירדנים וישראלים, משחקים על מגרש אחד בקבוצות מעורבות, זה מרגש מאוד. כל הזמן רצה מחשבה בראשי שבני יותם, שנהרג בלבנון, מביט מלמעלה ומקנא בילדים שמשחקים ביחד, ולא נלחמים אחד נגד השני.
מפעלות החברה והחינוך בע"מ של הפועל ת"א מפעילה בישראל מאות קבוצות של ילדים, הכוללות כ-20,000 ילדים, יהודים ולא-יהודים.
לצורך הרחבת התוכנית בשטחים הכבושים אנו זקוקים לתרומות כספיות - ההוצאות גדולות מאוד, ואין באפשרות הילדים הפלסטינים להשתתף במימונן. כל תרומה תתקבל בברכה. כיתבו נא אלי לפרטים: buma.inbar@gmail.com. תודה מראש!

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ילדים עושים שלום - בכדורגל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בתרפט הערבים גם שיחקו כדורגל
עם ראשים של יהודי  |  5/06/11 15:45
2
תרומה ?????
מוישלה זוברובסקי  |  5/06/11 18:16
3
היום יודע בנך יותם, שאתה רמאי
חנה שרה  |  5/06/11 22:09
4
בומה , אני מברך אותך על פועלך.
איתן קלינסקי  |  11/06/11 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריקה קוברי
בקלי קלוטו, תרכיז נוצץ, סערה בכוס, סלולריטיס, חוק היובש, אורגני זה לא בריא, סלט, כרטיס לכיוון אחד, שוויון, ציפה נעימה, כן ירבו, תקווה לתקווה, הכן עצמך לעורף, סלקציה, מספר הוגן, ביעור חמץ, אהבה רב לשונית, רואים כוכבים, גלגול נשמות, בדמותו יצר אותם, עסקי נשים
יובל לובנשטיין
עליות מחירי הנפט השפיעו במיידי על ההוצאה של כולנו עבור תחבורה. אומנם ניתן להתאים הוצאה זו ולהקטינה, אך היא נוגסת ללא רחם בהכנסה הפנויה של המשפחה. לעלייה זו מצטרפות גם העליות במחירי המזון וקיבלתם מציאות עגומה, אשר לא מדברים עליה, כי אין בה משהו חדשני, משהו מלהיב. אין כאן קנייה או מכירה של יזמות הייטק, אלא סתם מציאות אפורה ולא נעימה
אלישע פורת
שריפת הספרים היא רעה חולה הנמשכת גם היום. מי אמר שספרים אינם נשרפים כבר? הו לא, הם עודם נשרפים! ויבורכו המועטים המצילים אותם מהשריפה, כמו יהושע ביכלר, 'רובינו', איש להבות חביבה שנסתלק
רעות וילף
הרפורמה בחטיבות העליונות תעלה את שכר המורים ב-50 אחוז, אך דורשת מהם כמעט להכפיל את היקף עבודתם. לא כל המורים מתלהבים. "התלמידים יישבו מול מורים מותשים", מתריעים חלקם ומציעים רפורמה אחרת: "יש צורך בהקטנת הכיתות ולא בתוספת שעות"
איתמר ברתור
עוני, מציאות דמוגרפית סבוכה ומצוקת תעסוקה - זוהי חלקה של בירתנו הנצחית. לפני שאנחנו פונים לבנות את ירושלים שלמעלה, מחכה לנו אתגר גדול בבניין היסודות. אלו הכלכליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il