X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנגיד סטנלי פישר. נשאר איתנו, אך האם נשאר אותו פישר? [צילום: AP]
נגיד עטור תהילה
לאחר שנדחתה מועמדותו לתפקיד מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית, נותרה פתוחה השאלה האם בכך הסתיים העניין או שפישר ימשיך לשקול אפשרויות נוספות להתמנות לתפקידים בינלאומיים אחרים. חובת ההוכחה על הנגיד
סטנלי פישר יתמודד על ראשות קרן המטבע
עידן יוסף
המועמד בן ה-67 מבוגר בשנתיים מהגיל בו ניתן להתמנות לתפקיד וייתכן שהתקנון יתוקן עבורו * פישר: "הזדמנות יוצאת דופן ולא מתוכננת" * שטייניץ: "תעודת כבוד למדינת ישראל ולכלכלתה"
לרשימה המלאה

נשאר בארץ: פישר נפסל לראשות הקרן
עידן יוסף
קרן המטבע הבינלאומית פסלה את מועמדותו של נגיד בנק ישראל * הסבירה כי לא ניתן יהיה לשנות את התקנון באופן שיאפשר לאנשים בגילו להתמודד לתפקיד
לרשימה המלאה

נגיד בנק ישראל הוא כלכלן בעל שם עולמי, יוקרה, כבוד והערכה מקצועית ואישית. ולא רק לתפארת המליצה. ימים ספורים לאחר שהגיש מועמדות לתפקיד היוקרתי של מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית, פסלה מועצת המנהלים של הקרן את מועמדותו על הסף בנימוק "טכני". המועמד, עטור התהילה והיוקרה המקצועית והאישית, אינו עומד בקריטריון הגיל – לפיו נקבע כי מועמדים לניהול הקרן אינם יכולים להיות מי שגילם עולה על 65. פישר מבוגר בשנתיים.
עד כמה שההחלטה נראית מגוחכת, על-רקע התארכות תוחלת החיים בשנים האחרונות והתפתחות מדעי החיים, הרפואה וכל הקשור, ואף שברור שפישר במלוא כוחו המקצועי והאישי - החלטת מועצת המנהלים של קרן המטבע קובעת עובדה. פישר לא יעמוד בראש הקרן וזהו.
נגיד בנק ישראל ידע עוד בטרם הגיש את מועמדותו שיהיה קושי מבחינת תקנון הקרן להיבחר. לא מפני שאין לו כישורים, יוקרה או הערכה - אלא בדיוק בשל סיבת הגיל, שבגינה נפסל לתפקיד, בסופו של דבר, עוד בטרם התקיים דיון של ממש במועמדותו.
פישר החליט להתמודד על התפקיד ממש ברגע האחרון, ומכיוון שאיש לא יחשוד בו בטיפשות או בנאיביות, כנראה שהייתה לו סיבה שבגללה החליט כך. אולי קיבל הבטחה מוקדמת והעריך כי יוכל לצלוח את המחסום. הוא, כמובן, לא יגלה לנו ואנו לא נדע.
אבל כל זה פחות מעניין. מה שחשוב יותר הוא מה קורה מכאן ואילך.

"אפטר" פישר

עם פרסום ההחלטה לדחות את מועמדותו של פישר, אמר הנגיד הישראלי כי ימשיך לכהן בתפקידו כנגיד בנק ישראל "בשמחה ובגאווה". הוא כמובן הביע צער על ההחלטה ועל כך שנמנעה ממנו האפשרות להתמודד.
אבל זה לא כל-כך פשוט. ברור שבישראל מרוצים שהנגיד פישר נשאר בתפקידו. אבל השאלות שהתעוררו לאחר שנודע על החלטתו להתמודד על התפקיד הבינלאומי החשוב – לא קיבלו מענה. גם לא יקבלו.
האפשרות שפישר ישאף לקבל תפקיד בינלאומי בכיר ויוקרתי לא באה כהפתעה כאן. הערכות על כך נפוצו כבר זמן רב. ערב מינויו לקדנציה שנייה לתפקיד של נגיד הבנק המרכזי, עלתה בדיון הציבורי האפשרות הזאת ונשאלה השאלה אם הנגיד מתכוון לכהן את מלוא תקופת חמש השנים של הקדנציה או ש"יפזול" החוצה. פישר הבטיח שהוא יישאר כל התקופה. פישר לא עמד בפיתוי. אבל נוכח החשיבות של תפקיד מנכ"ל קרן המטבע והכישורים הענייניים שיש לו למלא בהצלחה תפקיד יוקרתי זה, אין לבוא אליו בטענות.
כל זה לא משנה את העובדות. פישר, אחרי המועמדות והפסילה, אינו פישר שלפני.
עכשיו נוספה לדימויו היוקרתי והמצליח, גם העובדה שכשל במרוץ. זה אינו מוסיף ליוקרתו. חשוב מזה – עכשיו נותרה פתוחה השאלה האם בכך הסתיים העניין, או שפישר ימשיך לשקול אפשרויות נוספות להתמנות לתפקידים בינלאומיים אחרים. חובת ההוכחה על הנגיד. היא לא תהיה קלה על-רקע מה שקרה. חוסר-ודאות אינו בריא לשום כלכלה, גם לא למשק הישראלי. האירוע שיצר סטנלי פישר בהגשת מועמדותו, יצר כבר חוסר-ודאות כזה. אומנם לזמן קצר, אבל החשש יישאר מרחף באוויר.
עוד דבר – שר האוצר שטייניץ בוודאי מרוצה מהמצב שנוצר. מכאן ואילך יהיה לו קל יותר להתמודד עם סטנלי פישר, שדי האפיל עליו עד כה. פישר ודאי יודע זאת.

לאתר המחבר
תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגיד עטור תהילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שמך לתת ציונים והערכות ?
לכותב מנחם רבוי  |  15/06/11 13:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עופר וולפסון
ראש הממשלה הביע תמיכה בהחלטתו של נגיד בנק ישראל להתמודד על ראשות קרן המטבע הבינלאומית: "יהיה מצוין ללא קשר לגילו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il