X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אינטרפרטציה שונה לשירים המוכרים של אלברשטיין [צילום: ליאון אלי]
חוה אלברשטיין - כוכבת תרבות היידיש
דמות חשובה בזמר העברי שהרבתה להקליט ואף להלחין שירים ביידיש ביקור מעניין, מבדר, מלמד, הסוקר את פעילותה של אלברשטיין ביידיש ובהגשה ובביצוע מצוינים של יוני אילת, שימצאו בהם עניין גם לא דוברי יידיש

בית התפוצות מספר את הסיפור היחודי של העם היהודי לאורך הדורות באמצעים שונים.אחד האמצעים לכך הנו ארגון אירועי תרבות ואמנות. במסגרת אירועים אלו התקימה השנה סידרה שכללה 8 מפגשים על כוכבי תרבות היידיש בארץ ובעולם שהטביעו את חותמם בתחומם.
המפגש האחרון בסידרה לשנה זו (לצערי לא ביקרתי באחרים מחוסר ידיעה) התקיים אתמול והוא הוקדש לזמרת חוה אלברשטיין שהוצגה בפרסומים כ"דמות חשובה בזמר העברי שבמהלך דרכה היצירתית הרבתה להקליט ואף להלחין שירים ביידיש". בשנה הבאה שתתחיל בחודש נובמבר סידרה חדשה שתעסוק "בקסם האהבה"- אהבה בספרות היידיש - יצירות, סופרים ומשוררים.
על חוה אלברשטיין - המפגש המסיים את הסידרה השנה - הרצה ושר יוני אילת כאשר רונית אשרי הייתה זמרת אורחת. אודיטוריום "בני ציון" בבית התפוצות היה מלא באנשים ונמסר לי שכך בכל אחת מהפגישות בסדרה שהתקימה אחד לחודש בימי שישי בשעות הבקר.
התבוננתי בקהל וכרגיל באירועי תרבות הוא היה "צעיר ברוחו" בלבד. זאת תופעה שחוזרת על עצמה כמעט בכל אירוע תרבות בין אם זה קונצרט קלאסי או אופרה או הצגה לא מבדרת במיוחד בתיאטרון המקצועי. יש תחום אחד שהוא יוצא דופן ובו מבקרים הרבה צעירים בעיקר צעירות והוא המחול המודרני. אפילו בסידרה המיוחדת של הפילהרמונית בשם "קונצרט בג'ינס" בה מכבדים את הבאים בבירה בחינם, הצעירים אינם הרוב. שמתי גם לב לכך שהסבתא לא היבאה לאירוע בבית התפוצות את הנכד כי כנראה סוג כזה של מופע אינו לטעם הנכדים.
יוני אילת המשחק בתיאטרון היידיש הוקסם עוד בהיותו קטין מהשירים של חוה אלברשטיין. כאשר גמר לשמוע את כל שיריה בעברית, התחיל לשמוע גם את שיריה ביידיש וכך נחשף לשירים בשפה זו. הוא שמע יידיש בבית הסבא והסבתא והתחיל להתענין בשפה.
מה מביא בחורה צעירה כאלברשטיין לשיר ביידיש. היא טוענת שהיא נמשכה לכך כדי להגן על דוברי היידיש ולתת להם קצת גאוה,לחזק אותם.בצורה כזו היידיש הפכה להיות חלק מהאמנות שלה .היא שבה להיות ישראלית חדשה לאחר העדרות מהארץ שהייתה עבורה כאילו נצח.היידיש אצל אלברשטיין לא התבטאה רק בהקלטות ביידיש אלא גם בחיבור שירים במיוחד לשפה זו. מפעילותה של אלברשטיין לא נעדר גם הקולנוע .יחד עם בעלה הקולנוען הלכה לתעד את אחרוני כותבי השירים ביידיש בסרט ש"מוקדם לשתוק מאוחר לשיר".
יוני אילת המשיך ותיאר בדיבור מהיר ובחן רב, בצורה כרונולוגית מסודרת את הופעת חמשת האלבומים שהוציאה אלברשטיין ביידיש וליוה את הנחיתו בשירים שלה הן בעברית והן ביידיש.
זמרת אורחת הייתה יונית אשרי אשר שרה משירי חוה אלברשטיין כסולנית או בדואט עם יוני.
אילת השתמש בהגשה בחומר שאסף בקפידה ושכלל תקליטים, דיסקים, ספרים, קליפים, קלטות, תמונות וכו'. הגשתו הייתה מגוונת, מלאת אינפורמציה וידע וענינה את קהל הנוכחים אשר מצא בה ענין רב. הוא גיוון את דבריו בשירים ששר בשתי השפות בצורה יפה.
הן יוני והן רונית נתנו אינטרפרטציה שונה לשירים המוכרים של אלברשטיין והיה מאוד מעניין ויפה לשמוע שיר מוכר מבוצע בצורה טובה ומענינת מאוד ע'י אחר. יוני מודה שנח לו יותר לשיר מאשר לדבר אם כי בשניהם היה מצויין.הוא שר את השירים ברגש והורגש שהוא נהנה לספר ולשיר ביידיש.
היה זה ביקור מעניין, מבדר, מלמד, מהנה, בהגשה וביצוע מצויינים המזמין ומעודד אותך לבקר גם במפגשים הבאים. לראות או לא לראות: ביקור תרבותי, מוגש בטוב טעם, מעניין גם ללא דוברי היידיש.

הגשה וביצוע מצויינים [צילום: ליאון אלי]
מעניין גם ללא דוברי היידיש [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  18/06/2011   |   עודכן:  18/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוה אלברשטיין - כוכבת תרבות היידיש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעולה אני זוכרת אותה היטב מתחי
ירדנה  |  19/06/11 07:40
2
חוה אלברשטיין, פשוט, מנצלת את
חנה שרה-  |  19/06/11 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה יפרח
הכירו את השחקן החדש בזירת ההתגוששות שבין השב"כ לנערי תג המחיר - אתר החדשות "הקול היהודי". "השב"כ הפך מכלי חשאי ורב יוקרה לארגון גלוי שמתנהל בצורה כושלת ולא מוסרית", מאשים אברהם בנימין, עורך האתר, שביתו הפך השבוע ליעד לפשיטה משטרתית
איתמר ברתור
מי שמחפש את סוד ההצלחה של ארדואן צריך לפנות לכלכלה. רפורמות ופנייה לענפי תעשיה חדשים, לצד השקעות במעמד הבינוני-נמוך, הובילו לפריחה כלכלית, אשר תומכת בשאיפות הפוליטיות. האם ארדואן מנהיג מעצמה עולמית חדשה?
אריה גלוזמן
אכזריים יותר, נועזים יותר, ומשתפים פעולה עם אל-קאעידה. הפיראטים בסומליה חוטפים אוניות ועושים כסף
זהר וגנר
"קונג פו פנדה 2" עמוס במכות, אפקטים ואקשן, ומעט מדי רגעים קטנים של קסם. נשאר רק להתגעגע לקלאסיקות המצוירות, שכנראה כבר לא יחזרו
איילה פנייבסקי
כשצופים בטלוויזיה, רואים בה מישהו אחר צופה בטלוויזיה, או פרשנות לתוכניות טלוויזיה. אם אתה לא שם כדי לדבר על זה, אין לך קיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il