X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבעת עמדה על המרת "יזכור עם ישראל" ב"יזכור אלוהים", בטקסט של "יזכור" הצה"לי: האם שרוי לי או לרמטכ"ל או לקרייני הטקסטים הנשגבים ביום הזיכרון, או לכל בן-אנוש אחר, לחלק הוראות לאלוהים?
▪  ▪  ▪
הכנסת תחליט על נוסח היזכור
ח"כ עינת וילף
הנוסח המקורי חובר על-ידי ברל כצנלסון בעקבות אירועי תל-חי. הרב שלמה גורן, על דעת עצמו, החליט לשנות את הנוסח
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  אכן, להרוג חילונים!
  פאשיזציה? - זו רק ההתחלה
  פאשיזם? קטן עלינו

מדי פעם מתלקח הוויכוח על אשר אמר טרומפלדור טרם מת מפצעיו: "טוב למות בעד ארצנו", או קללה רוסית מכוערת. כעת התלקח דיון ציבורי בדבר החלטתו הפזיזה - שלא לומר המטומטמת - של מישהו בצבא, להכיר בהחלטתו של רב כלשהו להחתים בחותם אלוהי את ההספד שכתב ברל כצנלסון לזכרם של הרוגי תל-חי ב-י"א באדר תר"ף לפני תשעים ואחת שנה ושלושה חודשים.
הוויכוח החוזר על עצמו, כפרפטום מובּילֶה, על אשר אמר טרומפלדור טרם שמת, מעיד עד כמה חשובות מילים בעיצוב מוּדעוּת ותודעה. והזדעקותם של הקנאים לדבָר השם האמיתי, השם המפורש - אדם - מול החדרת המילה בת חמש האותיות ל"יזכור" שחיבר ברל כצנלסון לאחר קרב תל-חי היא עדות לכך.
הקפדתי וכתבתי למעלה: טרומפלדור מת. מילותיו האחרונות לא היו של אדם מאמין באל; הוא לא אמר "שמע ישראל". הוא ידע כי שעתו קרבה, אך לא סבר שהוא עומד להשיב נפשו אל בורא כלשהו. לא הוא ולא השבעה שנהרגו עימו. וכמותם קידשו את האדם ולא את האל האלפים שהלכו בעקבות טרומפלדור מרוסיה לארץ. וכמותם עשרות האלפים שבאו בעקבותיהם, בעקבות טרומפלדור, מאירופה: אנשי 'גדוד העבודה' ותנועת 'החלוץ'. וכמותם היה גם ה"יזכור" של ברל. הוא הפך לטקסט מקודש ומקָדש ללא שהאל נוכח בו. עוצמתו אינה שקולה לזו של ה"קדיש יתום", אך הוא נאמר בהתרגשות לא פחותה ממנו.
כשבא רמטכ"ל - או דובר מטעמו, או השד יודע מי שׁם, במטכ"ל, ומי שֹם אותו - ותוחב את הקב"ה לטקסט הזה של ברל, הרי הוא כמו היפופוטם אטוּם בחנות של מזוזות פורצלן חילוניות. ועל כן, ואי לכך, ולאור זאת, ולאור החשיכה הזאת, אני קורא ממרומי המקלדת שלי למי אשר ריסס בגרפיטי האלוהי הזה, וחמס את הטקסט היקר לנו כל-כך: הרף!
אני קורא לו "הרף!", כשאני נמנע מלהימנע מנפנוף ביחס השכולי שלי: בעלה הראשון של רעייתי, אחיה של רעייתי, בעלה של אחותי, אחיינה של רעייתי. לכולם כריות צה"ליות על קברם. ועימם גם דודי שנספה בים בשליחות הפלי"ם והמוסד לעלייה ב', וקבר אין לו. כל החמישה לא נהרגו בשליחותו של איזה יושב במרומים, ששיחק שש-בש עם המלאכים שש שנים תמימות.
הרף! הרף! הרף! עזוב אותי מאלוהים, ועזוב אותי מהנחיות עבודה לאלוהים.
"יזכור אלוהים"? הָא?!
איפה הוא היה, הָא?!
איפה הוא היה, האלוהים הזוכר הזה, כשהיה צריך לזכור את סבא שלי ואת ששת מיליוני האחרים? ואם הוא זכר, והתיר את כל זאת, למה להעמיס עליו ולהורות לו לזכור מעט יותר מעשרים אלף חללי צה"ל? והרי באושוויץ, בימי שיא התפוקה של המתקן הארור הזה, הפך מספר כזה של יהודים לאפר. והוא לא זכר לעצור זאת.
וואלה, באמת קשה להיות אלוהים, וואלה. ואלה עוד פוקדים עליו לזכור עוד. עד מתי? הָא?! עד מתי יהיה עליו לזכור כל-כך הרבה. לזכור את החיים ולשמור עליהם ככאלה, ולזכור את המתים ולשמור עליהם ככאלה. ייתכן שאדוני אחד בחר בזכירת המתים. זהו אינוונטר דלא-ניידי; רכוש שאינו אובד. אולי יודעים ממציאי "יזכור אלוהים" כי הוא מעדיף לזכור אותנו מוגזים ושרופים, או ירויים. שם, באירופה, או כאן, במערב אסיה.
או-קיי, אתם יודעים מה? אני מאמין באלוהים, שיהיה לי בריא: האם שרוי לי או לרמטכ"ל או לקרייני הטקסטים הנשגבים ביום הזיכרון, או לכל בן-אנוש אחר, לחלק הוראות לאלוהים? מי מינה אותנו לתפקיד מפקדיו של אלוהים? הקשל"ר? הרבצ"ר?
הו, כלומר אוי, כלומר אוי-ויי! מה פה קורה פה, רבוייסיי?! איך פרייג, אני שואייל, בשם האלוהים, כלומר בשם הרבצ"ר. ואני עונה: ה"יזכור אלוהים" הזה, הפקודה העלובה הזו לבורא העולם, הוא עדות נוספת לשיגעון הגדלוּת הדתוֹ-לאומי, שרובנו - גם רא"לים בינינו - מחייכים מולו כקרפיונים באמבטיה, בלילה שלפני הבומבה בראש: שותקים כמותם, טיפשים כמותם, עיוורים כמותם.

תאריך:  20/06/2011   |   עודכן:  20/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצת רחמונעס על היושב במרומים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יזכור זו תפילה, לא פקודה!
חנה שרה-  |  20/06/11 20:49
2
יזכור עם ואלוקי ישראל....ובא ג
קורןנאוה טבריה  |  22/06/11 05:53
3
מאמר אווילי המלמד על בורות
יוסי בלום הלוי  |  22/06/11 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי שהמי
ייתכן שלאחר מלחמת דמים עם אירן תקום ממשלת מרכז-שמאל, אולם עד אז תוכפל ההתנחלות בשטחים. בינתיים מתממשת מול עינינו מדינה דו-לאומית, שבה הרוב היהודי ייהפך למיעוט, וישלוט בכוח הזרוע תוך השלטת משטר אפרטהייד בדוגמת דרום אפריקה
יורם דורי
יוסק'ה גלילי היה כתב מסוג אחר, עם נשמה, שתר אחר ידיעות בכל שעות היממה    עיתונאי בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו שעבד עד יומו האחרון בגיל 96 ושנפטר לפני שבועיים, אך לא זכה לאזכור כלשהו
מכון ויצמן למדע
מחקר חדש מגלה כי למידה בתנאים שליליים מובילה לתפיסה חדה פחות מהיכולות שלנו במצבים אחרים. הממצאים, המצביעים על נטייה בעלת היגיון שמקורו נטוע בעבר האבולוציוני הרחוק שלנו, עשויים לסייע ולהסביר מדוע מפתחים אנשים מסוימים תסמונת פוסט-טראומטית
משה חסדאי
עיקרון העל אותו אנו חייבים לאמץ, הוא עיקרון האכיפה האסטרטגית. אכיפה אסטרטגית מתחוללת כאשר קבוצה לאומנית קורסת תחת מסה קריטית של איום מצד אויב שאין היא מסוגלת לעמוד מולו. במצב זה הולכת ומתפוררת תכלית הקיום הלאומני, הנפשי והפיסי כאחד. על מדינת ישראל להכריז על ממשלת חירום לאומית ולקרוא לליכוד לאומי לקראת אכיפה אסטרטגית נגד הרשות הפלשתינית והלאומנות הערבית
דודו אלהרר
עכשיו הכל יודעים: רה"מ הודה בפה מלא שמדינת-ישראל "תקועה" עם מציאות שאין לה פתרון ואין בפני ישראל שום דרך לפרוץ את הסירוב הערבי    מי גילה לנו? אתגר קרת    עיתון 'הארץ' עשה צחוק מהסופר והשתמש בו כאחרון הטמבלים ההזויים במדינה המחורפנת הזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il