X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שנבהיר באומץ לב לפחות לעצמנו, ואחר-כך, אולי, גם לכל ידידינו בעולם, שאנחנו נמצאים במצב של חוסר פתרון טוטלי, שיפסיקו לבלבל לנו את המוח על פתרונות ושנמאס לנו לספק להם תירוצים מדוע יש (או אין) לחדש "שיחות שלום" חסרות כל ערך יישומי
▪  ▪  ▪
מצב של חוסר פתרון טוטלי [צילום: פלאש 90]

אנחנו, כאנשים חושבים, מלומדים והגיוניים, חונכנו ברוח "מציאת הפתרון" ((SOLUTION ORIENTED כולנו, חניכי האוריינטציה המערבית האירו-אמריקנית, לומדים שיש פתרון לכל מצב שמתהווה בפנינו, אם זה בבית, במשפחה, בעבודה או בלימודים. התפיסה הזו מלווה אותנו בכל שנלך, ואם אתה מדען או פוליטיקאי למשל, תחפש פתרון משביע רצון לכל מצב חדש שמתהווה בשטח שלך.
אגב, לא כל התרבויות בעולם מקבלות את תפיסת "מציאת הפתרון" כדרך חיים. במרכז אסיה למשל, הבודהיסטים וההינדים מקבלים לפעמים מצב דברים או תהליך כמות שהוא, כאשר הם מבינים שאין בנמצא פתרון.
מצד שני, בניגוד לתפישה הקודמת, הבעיה המרכזית אצלנו (ואצל האירופאים והאמריקנים) היא האמונה השלמה שלכל בעיה יש פתרון ולכן אנו חותרים למשל לפתור את הסכסוך הערבי-ישראלי בכל מחיר, בהנחה שבכלל קיים אי-שם פתרון מניח את הדעת...אף שזה כמעט 100 שנה שהעולם המערבי בכלל ,ואנשים רבים במדינת ישראל בפרט אינם מבינים שאנחנו במצב של אין פתרון לסכסוך - וגם אין לדעת מתי יהיה פתרון.
הצגת מצב זה גרם השבוע לסערה בקרב חוג פוליטי-חברתי אותו אני מנחה באחת הערים שבשרון. "מה זאת אומרת?", היקשה בפני משתתף אינטליגנטי מאד, "מה זאת אומרת שאין פתרון? האם נמשיך לחיות כך לעד ? כאשר חרב הסכסוך מעל ראשנו?"
תשובתי אליו הייתה: "כן! זה המצב ועליך לקבל אותו! התנאים בשטח הינם כאלה האומרים שבעוד 2 או 3 דורות, אולי, נראה ניצני פתרון, וגם זאת בהנחה שהאיסלאם השמרני-קיצוני, יפסיק להיות כל-כך דומיננטי".
לא נראה לי שהתשובה שלי מצאה חן בעיניו או בעיני אחרים בחוג.אנשים מילמלו זה לזה באי-נוחות ברורה עד שמישהי פלטה שוב:"מז'תו'מרת אין פתרון? "...אף אחד לא ענה לה - אבל יש מענה.
כאשר מנתחים את 7 עמדות הבסיסיות בסכסוך, הישראלי-פלשתיני, קיימים "קוים אדומים" לכאן או לכאן, ודרכם אנו מגלים שהניגוד הוא כה רב שאין כל סיכוי מיידי לפשרה והסדר בין עמדות הצדדים:
  • האיסלאם כיום מחייב את הפלשתינים שלא לעשות הסכמי שלום עם כופרים (אנחנו להזכירכם כופרים...) האיסלאם גם קבע שאדמת א"י היא אדמה מוסלמית קדושה שאין ליהודים חלק בה לפיכך הפלשתינים לא יסכימו שמדינת ישראל בגבולותיה תזוהה כמדינת היהודים.
  • אנחנו לא נקבל את גבולות 67' עמות שהן כגבולות קבע.
  • אנחנו לעולם לא נסכים להחזרת הפליטים הערבים ולא לתת להם פיצוי עבור נזקיהם.
  • הפלשתינים לעולם לא יסכימו לגדה מפורזת ולכך שכוחותינו ישלטו על קו הירדן.
  • הפלשתינים יעמדו על חיבור קבוע (וללא פיקוח שלנו) בין הגדה לבין רצועת עזה.
  • אנחנו לא ניתן לפלשתינים שליטה בירושלים עצמה ובעיר העתיקה (כן בכפריהם מסביב).
הנה הגדרתי את המצב חד וחלק ולכן אני מתקשה להבין כיצד העולם שמסביבנו , במשך 40 השנים האחרונות לא רואה עד כמה עקרות היו כל הניסיונות לשיחות ולהבנה בינינו לבין הפלשתינים, עד כמה המצב הוא של חוסר כל כיוון ולחוסר כל דרך מצד כל שהוא- -הפלשתינים הבינו זאת מזמן ולכן הם מסרבים לשבת למו"מ. האם זה לא צריך לומר משהו לאמריקנים ולאירופאים?
אנחנו במודע ואף בכוונה, מתוך הלחץ הזה של אירופה ואמריקה, ממשיכים לרמות את עצמנו ואת כל העולם כאילו שאי-שם קיימים פתרונות וכדאי לנהל שיחות עם אויב - זה שלא מפסיק לפגוע בנו אף לרגע, אויב שכל ישותו כרגע בנויה על השנאה וההסתה נגדנו.
לפיכך, הגיע הזמן שנבהיר באומץ לב לפחות לעצמנו ואחר כך, אולי גם לכל ידידינו בעולם שאנחנו נמצאים במצב של חוסר פתרון טוטלי, שיפסיקו לבלבל לנו את המוח על פתרונות ושנמאס לנו לספק להם תירוצים מדוע יש (או אין) לחדש "שיחות שלום" חסרות כל ערך יישומי.
הפתרון החלקי היחידי בטווח הנראה לעין הוא בהמשך הקטנת נוכחותנו הצבאית באזורים המיושבים ע"י פלשתינים, לסייע להם בפיתוח כלכלי, להמשיך את מדיניות הניתוק המוחלט בין הגדה לרצועת עזה וחשוב לא פחות, חיזוק גושי ההתיישבות שלנו ביו"ש ע"י הסגת התנחלויות בודדות לגושים אלו.

תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  22/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מה זאת אומרת אין פתרון...?"
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
דרורי, אתה אינך איש ימין
אריה פרי  |  21/06/11 14:04
 
- הכי חשוב מאיזה מחנה אתה ניזון
זקן  |  21/06/11 15:29
 
- מי אתה סמרקצ' שתגיד לי מי אני
יהודה דרורי  |  21/06/11 16:06
 
- דרורי, כעסך מעיד כי צדקתי
אריה פרי  |  21/06/11 16:27
 
- לשון לא נקיה מעידה על חוסר שכל
פיליפ כהן  |  22/06/11 03:58
 
- שם תואר מתאים לאדם המשמיץ אחר ל"ת
מורה לעברית מסכים  |  22/06/11 10:16
2
מתי יקום המנהיג שיגיד לעולם:שמ
קורןנאוה טבריה  |  21/06/11 14:12
3
תגובה
צנחן  |  21/06/11 14:13
4
דקלרציה בכתב של חמאס-
ראספוטין בן מדביד  |  21/06/11 14:14
5
פתרון
אהרן מיטל  |  21/06/11 16:27
 
- טעות בסיסית.אין ולא תהיה הסכמה ל"ת
האיסלם לא מוותר   |  21/06/11 19:59
 
- האמת בקוראן ודקלרציה בכתב של ח
ראספוטין בן מדביד  |  21/06/11 22:52
6
רק מלך בישראל יכול ל"ת
לא הפוליטיקאים  |  21/06/11 19:51
 
- בישראל כל ממזר הוא מלך ל"ת
אני רוצה- -קצב  |  21/06/11 21:17
7
ליהודה דרורי היקר
אברהם ברוך  |  2/08/11 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אבי נוב
במקום להחרים את הקוטג', צריך להתקומם נגד מדיניות הממשלה. מיליארדי השקלים הניתנים לחקלאים מאת הממשלה, אינם באים מכספת סודית של הממשלה אלא נלקחים מאזרחי ישראל באמצעות מיסים. ראוי להשתמש בפייסבוק להתקוממות נגד הממשלה האחראית למשטר הסובסידיות והטבות המס אשר גורמות לכך שנטל המס בישראל גבוה והצמיחה נמוכה
אלכס לוין
עד להיכן קהות החושים הזאת של כל ממשלות ישראל בשנים האחרונות דירדרה אותנו. עד להיכן עוד נתדרדר בעקבות מעשים אלו. האם אפשר יהיה להחזיר את הגלגל אחורה ולו במעט?
דניאל גיגי
בעלי ההון משתמשים בשני מנגנונים כדי לקיים את המונופולים והקרטלים שלהם, ואנו האזרחים לא עושים די כדי להיאבק במנגנונים אלה    המאבק החברתי לא צריך להתמקד בהעלאת מחירים ספציפית כזו או אחרת, אלא צריך לפגוע במנגנונים שמאפשרים את העלאת המחירים הזאת
עמוס עמירן
עד שלא תהיה הנהגה חזקה שבאופן חד-משמעי תעדיף את טובת הציבור הרחב על פני כל שיקול אחר, החליבה לא תיפסק    הורדת דמעות על מחירי הקוטג' והדלק לא תוזיל אותם. רק החרמתם תוכל להם
רלי פנחס
טעינו, הודתה אתמול עפרה שטראוס בכינוס קיסריה    למילה "טעות" יש בדרך-כלל קונוטציות נאיביות ואילו בסיפור הזה יצרניות החלב מתחו את החבל קצת יותר מדי חזק עד שהוא נקרע - מה שנראה יותר כמו גרידיות ולא כמו משגה שבוצע בתום לב - אבל בואו נניח לרגע לפרשנות הלשונית. נגיע לזה בהמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il