X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זונה מבחירה חופשית? [צילום: פלאש 90]
"כשאהיה גדולה, אני רוצה להיות זונה"
האם יש כזה דבר "בחירה חופשית" בכל הנוגע לזנות? העמקה אל תוך עולמן הרגשי והגשמי של זונות מבהירה כי המילה "בחירה" לא נמצאת בלקסיקון של החיות בעולם זה
רוני הרצנו, דפי לבל
מרביתן של הנשים העוסקות בזנות מדווחות על עבר של תקיפה מינית בילדותן, עד 90% מהן גדלו בבתים לא מתפקדים, מזניחים ואלימים

כשמדברים על נזקקי החברה, לרוב מדברים על ילדים רעבים, ניצולי שואה, דרי רחוב, עולים חדשים שמזלם בארץ החדשה לא שפר עליהם. אף פעם לא מדברים על נשים שעוסקות בזנות. נשים חבולות פיזית ורגשית, פגועות, מוכות, מוזנחות, מסוממות, שלא ראו מקלחת או מברשת-שיניים מזה חודש, שלא זוכרות מה היא מיטה חמה שאין בה גבר שרוצה לקחת מהן עוד חתיכה.
למה אף אחד לא מדבר עליהן? מה זאת אומרת למה, זה ברור - בגלל שהן בחרו את זה. וזה גם אחלה כסף. מה, לא ככה?
בישראל חיות כיום לפחות 10,000 קורבנות זנות, כך לפי הערכות גסות. מי שמעוניין לספר לעצמו סיפורים לפיהם זנות היא בחירה חופשית, עושה זאת כדי להשקיט את מצפונו החברתי. נתונים הנוגעים לעברן של העוסקות בזנות מבהירים באופן חד-משמעי כי בעיסוק זה אין דבר "חופשי".
מרביתן של הנשים העוסקות בזנות מדווחות על עבר של תקיפה מינית בילדותן, עד 90% מהן גדלו בבתים לא מתפקדים, מזניחים ואלימים. רבות מהן ברחו מביתן בגיל הנעורים טרם נפילתן למעגל הזנות. העיסוק בזנות מהווה עבורן שחזור של המציאות היחידה אותה הן מכירות. חלקן מלכתחילה לא מחפשות מציאות אחרת עבור עצמן, משום שלדעתן מציאות שכזו אינה קיימת, וחלקן נופלות ברשתם של סרסורים המיומנים בזיהוי פגיעותן של הנערות. הם לוקחים תחת חסותם את אותן נערות המשוועות לדמות מטפלת, ובכך מובילים אותן ממציאות נוראה ממנה ברחו, הישר אל מציאות נוראה עוד יותר.
אז עכשיו ברצינות, כששולה הגננת שאלה מה תרצו להיות כשתהיו גדולים, בצד ה"רופאה", "כבאי", "זמרת", "שוטר", מישהי אמרה אי-פעם שהיא רוצה להיות זונה?

מכורות לסמים? זה בגלל ההשפלה

בלתי אפשרי למסור גופך לעשרים גברים שונים ביום, מבלי שנפשך תושחת ותדמם. זנות היא מציאות של תקיפה מינית יומיומית, אין אישה שתבחר במציאות שכזו מרצונה החופשי

נשים במעגל הזנות חיות במצב של אונס מתמשך. הן נתונות למציאות של השפלה, ניצול ואלימות. הן חשופות לאינספור סכנות, הן פיזיות והן נפשיות. סיכויי התמותה שלהן גבוהים פי ארבעה משל האישה הממוצעת, ובצד הפגיעות הפיזיות הרבות הן סובלות מדיכאון ומתסמונת פוסט-טראומטית.
אומנם רבות הנשים המתחילות לעסוק בזנות מתוך צורך לממן את התמכרותן לסמים, אך רבות עוד יותר הן הנשים אשר מתחילות לצרוך סמים על-מנת להגן על נפשן מפני המחיר הכבד שגובה עיסוקן. קורבנות זנות רבות העידו כי לא היו יכולות לשאת את תחושות ההשפלה והחילול, על כן החלו לצרוך סמים שעזרו להן לנתק את נפשן מהגוף הסובל.
זנות היא לא מקצוע ככל המקצועות, כפי שיטענו רבים. בלתי אפשרי למסור גופך לעשרים גברים שונים ביום, מבלי שנפשך תושחת ותדמם. זנות היא מציאות של תקיפה מינית יומיומית, אין אישה שתבחר במציאות שכזו מרצונה החופשי. מעגל הזנות קרוי כך, משום שהנמצאות בתוכו לכודות בפנים ואינן מצליחות לצאת.

קורבנות, לא עברייניות? אז מי העבריין?

הצעות חוק שונות המציעות למסד את העיסוק בזנות עושות נזק לאותן נשים, אך גם איסור על-פי חוק של העיסוק בזנות עשוי לעשות עימן עוול. נשים העוסקות בזנות אינן עברייניות, כי אם קורבנות. מקומן במוסדות שיקום, ולא בכלא שיפלוט אותן חזרה למקום ממנו באו מיד עם שחרורן.
העבריין בסיפור הוא הצרכן, אותו גבר המוחק מהתמונה את מקומה של האישה ונוהג בה כאילו הייתה חפץ שמטרתו לספק את צרכיו. עבריינית שנייה היא מערכת השלטון העומדת מנגד.
אך העבריינים הגדולים ביותר הם אנחנו, החברה המניחה לכל זה להתנהל באין מפריע, החברה המתייחסת בסלחנות ואף בחברמניות לגברים הצורכים מין בתשלום, ואילו אל האישה, הקורבן, מתייחסת בזלזול ודנה אותה לדשדש לנצח בחיים של אלימות, דיכוי, ואמונה שגם ככה לא מגיע לה יותר מזה.

תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשאהיה גדולה, אני רוצה להיות זונה"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  22/06/11 02:15
2
קיימת גם קיימת בחירה חופשית
מתעב שרלטניות  |  22/06/11 02:35
3
יש לעודד זנות ממוסדת ומקצועית ל"ת
יוסיי  |  22/06/11 05:53
4
היו דרושים שני כותבים בשביל
סתם_1  |  22/06/11 09:05
5
שמעון שמעון
מאמר מסוכן  |  22/06/11 09:53
6
תסענה הכותבות לשבדיה...
ירון זכאי 1  |  22/06/11 13:50
7
האם בכלל יש בכלל בחירה??
ותחשבו על זה  |  22/06/11 15:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל הנדלס
המעבר של ערב טוב עם גיא פינס לערוץ 10 אפשר הקמת מהדורת חדשות בידור אלטרנטיבית    שנה וחצי אחרי, חדשות הבידור נלחמת על מקומה, התוכנית של פינס הוארכה ומביאה רייטינג יפה    האם לחדשות הבידור עוד יש סיכוי?
אייל אמון
הקיץ כבר כאן ואיתו מגיעים גם הסיכויים להתייבשות    מהי חשיבות המים, מהי תרומתם לגופנו וכיצד הם מסייעים לתהליך ההרזיה?
אירית אפק
כדי שתוכלו לעבור את הקיץ בצורה בטוחה ונעימה יותר, הקפידו על חגירת כל הנוסעים בחגורת בטיחות בכל נסיעה, אל תעזבו לבד ילד עד גיל 5 באמבטיה או בבריכה מתנפחת ונסו לגמול אותם מחיתולים
סער גמזו
אז איך הייתה ההופעה של דילן בישראל? תלוי את מי שואלים    האנשים בקרבת הבמה נהנו, הקהל ביציעים התאכזב ודילן עצמו לא נראה מרוגש יתר על המידה    בשבילו זה בסך-הכל עוד יום במשרד
אורלי אורן
באימון על-פי שיטת הפילאטיס אנו עובדים על הארכת וחיזוק השרירים המייצבים, שרירי רצפת האגן ועוד    האימון בשיטה יסייע לנשים הסובלות מבעיות השמנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il