X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי השמאל שוחרים להגיע להרמוניה עם אומות העולם הנאורות יתרה מכך – הם שואפים להיות סמל נערץ ברחבי העולם הגיע הזמן להגשים חלום זה
▪  ▪  ▪
בואו נצעד לשלום, עם חלום השמאל ועם האמצעים הימניים [צילום: פלאש 90]
אנשי השמאל, מה הם – באמת - רוצים? אי-אפשר לומר – כמו שהרבה אנשי ימין אומרים – שהם רוצים בהשמדת המדינה. עם יד על הלב – ברור שזה לא רצונם

יש לי נטייה כזאת, לתת לדברים שאנשים עושים ואומרים פרשנות שתאיר את העושים באור הגיוני. זאת מהסיבה הפשוטה, שרוב האנשים פועלים מתוך היגיון. כך, למשל, אני מפרש את דבריה המוכרים של מארי אנטואנט: "אם אין לחם – תאכלו עוגות" בצורה פחות נלעגת מאיך שרוב העולם מפרש אותה. רוב העולם נהנה ללגלג עליה ולומר: "היא הייתה כזאת סתומה ומנותקת שהיא לא הבינה אפילו שאם אין קמח לאפיית מוצר בסיסי, לחם – אז ברור (כאילו דא!) שאין קמח לאפיית עוגות!". פירוש זה לא מוציא אותה סתומה, אלא גמורה, עד כדי בלתי-אפשרית. לדעתי, זהו פירוש לא נכון. אף אחד (ואחת) לא כל-כך סתום. יש להניח שהיא פשוט חשבה שנגמר הקמח, בגלל איזה משבר ארעי שתכף יחלוף, ושעד אז לא יחסכו על הסולת, שכנראה סברה שעדיין יש בהיצע, ושיאפו ממנה לחם. גם הפירוש שלי לא מוציא אותה חכמה גדולה, אבל לא כמו שהיא יוצאת אליבא דהפירוש המקובל – טוטאל לוסט.
סביר, פחות או יותר, מה שאני אומר. נכון? יופי. אז נמשיך.
עכשיו בואו ניקח את ההנחה שלעיל, שיש לפרש את דבריהם ומעשיהם של אנשים על הצד שהם לא סתומים לחלוטין ובואו ננתח קצת את אנשי השמאל. מה הם – באמת - רוצים? אי-אפשר לומר – כמו שהרבה אנשי ימין אומרים – שהם רוצים בהשמדת המדינה. עם יד על הלב – ברור שזה לא רצונם. אז למה הם רוצים להחזיר שטחים, לשחרר מחבלים ולוותר על כל דבר עקרוני, אף כשזה עלול לסכן את המדינה, אם לא שחפצי כיליון ושמד עצמי הם? התשובה ברורה ופשוטה.
הם פשוט רוצים להיות כמו איזה ניו-יורקי שאנן או לונדוני רגוע שכל העולם מביט בהם מלמטה למעלה, ואיש אינו פוצה פה ומצפצף על חוסר המוסריות של עמם ומדינתם. לשבת בפיפט-אווניו ברוגע ולא להתבייש לומר מאיפה אתה. הם צודקים – זהו דבר לשאוף אליו. זוהי השאיפה השמאלנית: הרמוניה והערצת האומות אל מדינתנו. זוהי שאיפה נעלה ויש להגשימה. אז אנא, אפשר להעביר ביקורת על הדרך בה הם מחשבים להביא אותנו אל הגשמת החלום, אבל לא לייחס להם, בבקשה, חלומות על אובדן המולדת - זוהי פרשנות לא נכונה של רצונם.
הבעיה הגדולה באמת עם אנשי השמאל היא לא ששאיפתם אינה צודקת. היא צודקת. הבעיה היא שהם לא מבינים שהניו-יורקי והלונדוני, שאל מצבם הם שואפים להגיע, אינם זוכים כפרט בלאום נאור ליחס של הערצה מצד אומות העולם רק בשל נאורות מדינתם. הם זוכים ליחס המועדף בשל נאורות מדינתם המשולבת בתוקפנות, בחוסר תבוסה ואף באכזריות. העולם מעריץ כוח. ויותר משהוא מעריץ כוח, הוא מעריץ כוח מרוסן שתוקף אכזרים – בלי שום בלבול באבחנה בין אכזר לטוב-לב – וחומל על טובים. זוהי ארצות הברית – תוקפת "רעים" ומגינה על "טובים". זוהי גם בריטניה. זה גם מה שאנחנו צריכים להיות בשביל להגשים את החלום השמאלני (הצודק).

הערצה עולמית - מתי ואיך

תראו, לדוגמה, מתי הכי העריצו אותנו בעולם. זה היה אחרי מלחמת ששת-הימים. ללא משוא-פנים הכירו במי שברור כי הוא "רע" (האמת היא כי אין צורך במירכאות) ותוקפן, והעולם העריץ אותנו משום כוחנו המוסרי כמגיני ארצנו הנאורה, בדיוק כפי שהוא מעריץ את ספיידר-מן, סופר-מן וכיוצא באלו כוחניים מוסריים אחרים. איש לא אוהב רפיסות, מוסרית ככל שלא תהיה. זאת יש להפנים. מה, ראיתם פעם סרט שגיבורו אפס-אדם שכולם דורכים עליו (מחוץ לסינמטקים, אני מתכוון...)?
אז זהו, הדברים פשוטים מאוד: יש להילחם באכזר בשיטה הישנה של "או"ם-שמום" וכמו שאז זכינו עבור כך לשבת בכיף בפיפט אווניו ובסוהו – כך יהא גם עתה. הך בסורי, בלבנוני ובפלשתיני. הך בבניין – מאוכלס או לא – אם יורים ממנו טילים. אל תחשוש ממלחמה כוללת (זוכר כמה הם הפחידו אותנו מהסורים?). יהיה בסדר.
בוא נגשים את חלום השמאל – בואו ניכנס בכולם. או אז נשב, מקובלים בין מקובלים, בבתי-קפה ברחבי העולם, נדבר על מבצע אנטבה וכדומה, וכולם יעריצו אותנו, כמו אז בשישים ושבע. בכך גם תיווצר מדיניות של אחדות לאומית אמיתית: יוגשם חלום השמאל, באמצעים ימניים. מה, זה לא מקסים ומופלא?

תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן להגשים את החלום השמאלני
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
מוזר לדבר על שמאל  |  23/06/11 11:26
 
- אתה נחשד כפסיכופט אדוני
מתעב פסיכופטים  |  23/06/11 12:34
 
- למה אני פסיכופת? כי אין לך...
רוני ג  |  23/06/11 14:25
2
החלום השמאלני והחלום הפלשתינאצ
קורןנאוה טבריה  |  23/06/11 13:55
3
חוץ מלחרבן עלינו היונה השמאלני
קורןנאוה טבריה  |  23/06/11 14:00
4
משעשע
סתם_1  |  23/06/11 14:19
5
רוני, אתה פשוט טועה ומטעה
הזקן הדליק מדורות  |  23/06/11 22:08
6
החלום של הסמולנים (כמוני) הוא
ייי  |  23/06/11 22:49
 
- שמענו עליכם...
חיים חיים חיים  |  23/06/11 23:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
בארץ ישראל אין ולא יכולה להיות הבדלה ברורה בין הדתי והפוליטי. מי שקשה לו עם זה, יכול להתנחם בעובדה שמבחינה זו יש שוויון מלא בין יהודים וערבים
חיים אקשטיין
40 סודנים מובאים מדרום תל אביב לבריכת גורדון הצפונית. מעטים שמו לב שבאירוע הזה היה ממד של ניצול ציני
שולמית קיסרי
כשדנקנר, תשובה ולבייב יהיו סטף ורטהימר, לישראל תהיה תקומה    בינתיים אנחנו עדים לתאוות בצע בשיאה, לקמצנות בולטת בתחום עזרה לקהילה, ולתשלומי מיסים מופחתים כעובדה קיימת
יחיאל (חיליק) רוזמן
התפטרותו של שר התקשורת וההסברה מסמלת את הסגת הרפורמות לאחור. עדוואן, אשר בעצמו היה עורך העיתון הגדול ערב אל-יום ושימש גם כדובר הממשלה, יוצא במכתב המפורסם באתרי האינטרנט ומצביע על חזרה לימי החושך, חזרה למשטר בו קיימים "חוקי ממשל צבאי"
ערן גרף
מֵעֵת שֶׁקָּמָה הַמְּדִינָה הַמְּצִיאוּת הָפְכָה שּׁוֹנָה. לֹא הַ"יִּזְכֹּר", לֹא הַהִמְנוֹן, כְּלָל לֹא הֵבִיאוּ בְּחֶשְׁבּוֹן – שֶׁהַנּוֹפְלִים לְמַעֲנָהּ, כֻּלָם – בָּנִים לַמְּדִינָה, וְעִם נוֹפְלִים "בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" נָפְלוֹ עֲלֵי אוֹתוֹ הַתֵּל – צֶ'רְקֶסִים, דְּרוּזִים, בְּדוּאִים, וְגַם הַרְבֵּה מְאֹד עוֹלִים שֶׁצָּהָ"ל – לְחֵיקוֹ קִבֵּל אֲבָל דָּחָה עַם יִשְׂרָאֵל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il