X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגשת אישום על הריגה נובעת מן החשש של הפרקליטות שהיא תתקשה להגיע להרשעה ברצח בבית המשפט. הנימוק הזה אינו מתקבל על הדעת. פרקליטות טובה אינה נמדדת באחוזי ההרשעה שהיא משיגה. גם אם יחליט בית המשפט שלא לקבל את התביעה על רצח אלא להסתפק בהריגה, שום דבר מכבודה של הפרקליטות ומאמון הציבור בה לא ייגרע
▪  ▪  ▪
קושי להרשיע ברצח בבית המשפט. נימוק שאינו מתקבל על הדעת [צילום: AP]

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנער שדקר את חברו הטוב, פיליפ גלר. סעיף האישום - הריגה. המשטרה סברה שיש די ראיות להאשים את הנער הדוקר ברצח, אבל בפרקליטות לא השתכנעו והעדיפן ללכת על בטוח.
קשה לקבוע מי צודק בויכוח הזה בין הפרקליטות למשטרה. לדעת חוקרי המשטרה, העובדה שהדוקר הביא תחילה סכין קטנה וכשחבריו נטלו אותה מידיו רץ להביא סכין גדולה שבה גם דקר, מעידה על כוונה לרצוח. הפרקליטים נחלקו בדעותיהם אולם לבסוף גברה ידם של אלה בפרקליטות שסברו שיתקשו להוכיח כוונה מצד הדוקר להביא למותו של הנדקר.
ועם זאת, בדבר אחד אין ספק. הויכוח הזה, שאיננו נדיר, וההכרעה להסתפק בכתב אישום מרוכך, מכרסמים עוד באמון הציבור במערכת המשפט. צריך להודות כי לא כל האשמה מונחת על כתפי מערכת החוק. אמות המידה להגשת כתב אישום על רצח אינן נהירות תמיד להדיוטות. בעינינו, אזרחים מן השורה, דקירה במהלך תגרה או בתגובה להתגרות אינה שונה מדקירה מתוכננת ומחושבת. הדרישה להוכיח כוונה תחילה להביא למוות איננה נתפסת. כאשר הפרקליטות מגישה אישום על הריגה בלבד נגד אישה שדקרה את שכנתה 16 פעם ולבסוף שיספה את גרונה, ההחלטה מזעזעת ומופרכת. קשה לנו להבין את המניעים לה, בעיקר משום שהפרקליטות לרוב נמנעת מלנמק את החלטותיה.
אבל, חמור מכל הוא הנימוק - שנשמע גם הפעם- שההחלטה להגיש אישום על הריגה נובעת מן החשש של הפרקליטות שהיא תתקשה להגיע להרשעה ברצח בבית המשפט. הנימוק הזה איננו מתקבל על הדעת. פרקליטות טובה אינה נמדדת באחוזי ההרשעה שהיא משיגה. גם אם יחליט בית המשפט שלא לקבל את התביעה על רצח אלא להסתפק בהריגה, שום דבר מכבודה של הפרקליטות ומאמון הציבור בה לא ייגרע. אדרבה, דווקא ההחלטה להסתפק באישום בהריגה מכרסמת באמון הציבור בתביעה.
כמובן, אין כוונת הדברים להאיץ בפרקליטות להחמיר תמיד בכתבי האישום. אבל כאשר מתעורר ויכוח וכאשר דעת הקהל דורשת זאת- החמירו ככל שרק תוכלו. לנאשמים לא ייגרם עוול ואמון הציבור, מנגד, לא יישחק.

הכותב הוא נשיא קב' ח.א.ש ביטחון, המתמחה בביטחון ואבטחה בארץ ובעולם. יוזם המאבק בשכרות.
תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה על רצח עדיפה על הריגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בורות משפטית
שירה , משפטנית  |  23/06/11 19:58
2
ליצן
פרקליט  |  25/06/11 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי כסה
יוזמת שלום ישראלית - תבטיח את היסוד האסטרטגי החשוב בהסכם עם ארה"ב; תבלום את מועצת יש"ע ומתנחליה לקדם את חזונם למדינה הדו-לאומית; ותחזיר למהפכה הציונית את ייעודה, שהיה והווה: לא "יישוב ארץ ישראל", אלא - מימוש ריבונות של העם היהודי בארץ ישראל
יאיר דקל
לא רציתי לעסוק ב"יזכור", שכלל איננו תפילה, ולא רציתי להביע דעה איזה נוסח עדיף, עם אלוהים, אלוקים, או עם ישראל. אבל הזדעזעתי וקראתי בשאט נפש, כן, בשאט נפש, את הסגנון שבו מתבטאים מפיצי העצומות נגד הרמטכ"ל    דה-בופון: "הסגנון הוא האדם עצמו"
קובי לירז
כשברל כצנלסון כתב את "יזכור" שלו, הוא שילב בה את הערכים של אהבת הארץ וההקרבה למענה שאפיינו את המעשה של טרומפלדור וחבריו. את הערכים הללו רצה ברל כצנלסון שעם ישראל יזכור, ולא רק את השמות של הנופלים. לכן הוא כיוון את התפילה לעם ישראל. כשכתב את "היזכור" ייתכן שהוא חזה את התהליכים שעברו מאז על החברה הישראלית. אך האם אנחנו זוכרים?
אברהם פכטר
לא העסקנות, לא ההבטחות, לא ההשמצות ההדדיות ניצחו את הבחירות, אלא "רוח הצעירים". אלפי עורכי דין חדשים, נלהבים, מלאי מרץ ורצון לשינויים, להצלחה במקצוע מכובד, כפי שהיה פעם, עם מעמד ומוניטין - הם ששינו את המאזן וגרמו למהפך. יו"ר חדש וצעיר, מלא מרץ ואנרגיות מקצועיות חיוביות יכול להצליח
אברהם בן-עזרא
לא תמיד יכול התובע להביא ראיות ולהוכיח כמה כסף הפסיד בגלל הנזק שנגרם לו על-ידי הנתבע, בין ברשלנות ובין בהפרת חובה חקוקה או בכל דרך אחרת, וכאשר אין עוררין על כי הנזק אכן נגרם - אזי גם ללא הוכחת שיעורו המדויק יהיה התובע זכאי לפיצוי כספי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il