X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"שטראוס בודקת את עלויות הייצור אל מול המחיר לצרכן ואל מול רשתות השיווק" עפרה, למה לומר "אולי טעינו?" כשאת מכוונת על עצמך אצבע מאשימה, את נותנת לגיטימציה לאחרים לעשות זאת ביחד איתך
▪  ▪  ▪
עפרה שטראוס. כיוונה לא נכון [פלאש 90]
   עידן יוסף
עפרה שטראוס מכה על חטא: "טעינו, עובדה"

הטעות של עפרה שטראוס
רלי פנחס
טעינו, הודתה אתמול עפרה שטראוס בכינוס קיסריה * למילה "טעות" יש בדרך-כלל קונוטציות נאיביות ואילו בסיפור הזה יצרניות החלב מתחו את החבל קצת יותר מדי חזק עד שהוא נקרע - מה שנראה יותר כמו גרידיות ולא כמו משגה שבוצע בתום לב - אבל בואו נניח לרגע לפרשנות הלשונית. נגיע לזה בהמשך
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  "כלב השמירה של הדמוקרטיה" גויס לצה"ל

אנו נמצאים בעיצומו של משבר אמון בין הצרכנים ליצרניות החלב, לרשתות השיווק והממשלה.
כלל ראשון בניהול משברים בתקשורת: לצאת אל הציבור עם מסר ברור ותקיף. לא כדאי להיות הססנית בניהול משברים. בחרת לצאת ראשונה לתקשורת - צאי ראשונה, עם מסר אחד ברור: "שטראוס בודקת את עלויות הייצור אל מול המחיר לצרכן ואל מול רשתות השיווק". למה לומר "אולי טעינו?".
עופרה שטראוס בחרה לשבור את השתיקה אחרי שבוע, בצורה שפגעה בתדמיתה.
למה שקורה היום עם מחירי מוצרי החלב, יש אח ורע בכל מוצר אחר מעבר לקוטג', בראשו עלייה בכל מוצרי הצריכה, בדלק, בנדל"ן, בלימודים. אפשר לומר שרק מחירי הספרים עברו מהפך במחירם, לציבור.
מחאת הקוטג' שהחלה לפני קצת יותר משבוע, מצביעה על כשלים במבנה המשק הישראלי. אין זו אשמתה של עפרה שטראוס, מדובר בשנים של אדישות מטעם הציבור, עצימת עיניים והזנחה מצד הרגולטור, שיצר בסופו של דבר משק ריכוזי וללא תחרות.
ניהול משברים בתקשורת הופך בשנים האחרונות לאתגר מורכב בקרב חברות מסחריות, ארגונים ציבוריים ואישים - אתגר הדורש התנהלות ברורה, מובנית וזהירה על-פי מספר כללים.
בכך שלקחה את האשמה על עצמה, הכתימה עפרה את תדמיתה שהייתה עד היום מבין הנקיות במגזר העסקי בישראל. היא ידועה כאישה חזקה בעלת אחריות חברתית גבוהה, לא פעם הובילה פרויקטים יפים ותרמה לחברה בדרכים שונות.
גם אם מדובר באסטרטגיה של הסתת אשמה, הקורא הממוצע לא יודע להבחין בכך, הוא רואה את הכותרת הראשונה והמילה "טעיתי" נחרתת בזכרונו בצירוף פניה של עפרה שטראוס.
כמנהלת בכירה במשבר, חשוב לא לשתוק ולפתוח בדיאלוג עם התקשורת תוך כדי העברת מסר חזק וברור. זמן השתיקה רק מחמיר את המצב וגורם לתקשורת לצאת בספקולציות, פרשניות ומחזור חומרים, וכך הפרשה בטוח לא "תיעלם". אם בכל זאת מסיבות שונות, נכנסת לתקופת שתיקה, חשוב לשבור את קשר השתיקה ראשון, כמובן אחרי שתתכנן את המסרים בקפידה.
קונוטציות שליליות לא יועילו לך, והציבור שגם ככה זועם ומחפש אשמים לא ישכח את הכתם במהרה. כשאתה מכוון על עצמך אצבע מאשימה, אתה נותן לגיטימציה לאחרים לעשות זאת ביחד איתך. אתה משתף פעולה עם מחול השדים של ציבור זועם ותקשורת רעבה לכותרות במקום לעצור אותו. ברגעים אקוטיים אלה, כשכל הציבור מחכה להתפתחויות והתקשורת כולה עומדת דרוכה, יש משקל כבד למסרים המשוחררים לאוויר וכל מילה יכולה להכריע את הכף לצד זה או אחר.
בדוברות נכונה ומנוהלת היטב, ניתן אף למנף בסופו של דבר את המשבר לטובתנו. מובן שחוץ מהסתת אשמה ניסתה עפרה שטראוס לייצר אמפטיה ודאגה לעם, אך ניתן לעשות זאת גם מבלי להעמיס על כתפה את העול הכבד והאחריות של הודעה בדבר "טעות".

תאריך:  24/06/2011   |   עודכן:  24/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עפרה שטראוס, כאן טעותך
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
את מציגה תפיסה ארכאית
רוי  |  24/06/11 12:37
2
אם התאוריה שלך היתה נכונה
אחת שיודעת 5  |  24/06/11 17:22
 
- הגברת זהבית
יונתן18  |  25/06/11 18:56
3
גישת הכותבת היא חלק מן הבעיה
חושף הרעלות  |  24/06/11 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
העצה היעוצה כדי לשחרר את יונתן פולארד, גלעד שליט, עמי פופר, יגאל עמיר ועופר גמליאל וחבריהם היא: שחררו את כולם!    סכנת הטילים ופרוץ המלחמה גדולה כיום פי מיליון מסכנת רציחתם של אלף יהודים בתוך כמה שנים על-ידי מחבלים רוצחים
ענבל בר-און
מלמדים אותנו איך לקבל החלטות, אולם על גופים חזקים וגדולים המחליטים על חיינו (כן, רק נדמה לנו שזה אנחנו) לעצב מדיניות שתגרום לנו לא לחטוף חזק מדי, כואב מדי ועמוק מדי אם נקבל את ההחלטה ה"לא נכונה"
משה גביש
נוחי דנקנר, סטף ורטהימר, יצחק תשובה, גיל שוויד, לב לבייב, האחים עופר ואחרים - אוהב או לא אוהב?    בישראל אוהבים את מי שהצליח וביושר. לא אוהבים את מי שמנסה לדפוק אותנו או משתמש בכספו כדי לנקר את עינינו
איתמר לוין
במרחק של רבע שעה מאנדרטת הזיכרון ליהודי צרפת שגורשו מכאן לאושוויץ, ישראל היא מעצמת אוויר-חלל בינלאומית    גם מדינות שאינן מכירות בה מבחינה דיפלומטית, שולחות נציגים לתצוגה הישראלית    במקביל, מתפתחת תעשיית אוויר-חלל גם במדינות הסמוכות לנו ושלא בהכרח חשבנו עליהן בהקשר זה
ראובן לייב
מצוקת החניה ופקקי התנועה הולידו, כאלטרנטיבה, את פרויקט השכרת האופניים לתושבי תל אביב, אלא שהיענותם של אלה ממש אפסית    הכל בגלל היעדרם של נתיבי-רכיבה מיוחדים, שלא יהיה בהם כדי לסכן את שלומם, ובשל מחסור כרוני בתחנות-עגינה, בעיקר בשכונותיה הדרומיות של העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il