X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצב מפלגת העבודה בכי רע [צילום: פלאש 90]
הם במזרח, אבל ליבם במערב
מפלגת העבודה פקדה למעלה מ-85 אלף חברים, אבל זו איננה סיבה למסיבה בקרב כמה מראשיה מטעם עצמם. הללו סבורים כי מדובר בבלון שעוד יתפוצץ ושאחראי לו עמיר פרץ. מוזר, אבל בכל פעם שמועמד מרחי מנצח במפלגה הזו, השד העדתי יוצא מהבקבוק ומתחיל לנגח. למה? כי פרס הפולני איננו משתייך לעדה, אבל פרץ המרוקאי דווקא כן. מעניין למה?
במפלגת העבודה, למרות שלפחות מחצית ממתפקדיה כיום הם בנים ליוצאי עדות המזרח, ישנם כאלה שעדיין שולפים, לפי הצורך, את השד העדתי, כי זה משרת אותם. מבחינתם של אלה, תפקיד יו"ר המפלגה "חייב", פשוט חייב להיות בידי מי שהוא או הוריו נולדו באירופה

יחימוביץ' - באיחור של 25 שנים לפחות
עמוס שריג
מה קודם למה - פתרון הבעיות החברתיות לשלום, או ההפך? אני ושכמותי סברנו כבר לפני כ-25 שנים כי רק רווחה כלכלית תאפשר הידברות על שלום צודק; אחרים חשבו ההפך - וניצחו * עכשיו, כששלי יחימוביץ' הודיעה כי תתמודד על ראשות העבודה, אני מאמין כי הדגל החברתי יונף גבוה לפחות כמו הדגל המדיני, אם לא יותר * לכן בכוונתי להתפקד למפלגה, לסייע לח"כית הדינאמית ולהצביע עבורה * היא התקווה - גם של העם וגם של המפלגה
לרשימה המלאה

לבחירות המוניציפאליות שנערכו ב-1993, קדמו פריימריז שנערכו בין מתפקדי מפלגת העבודה על תפקיד יושב-ראש הרשימה ומועמדה לראשות העיר. בבאר שבע של אותה עת התמודדו על הבכורה בני קרוצי', שעלה ארצה ממרוקו בשנות הששים ואף הספיק לשמש מזכיר הסניף המקומי של המפלגה, ופימה פיינבלום, שעלה ארצה בשנות השבעים מברית המועצות. בסיומו של תהליך בחירות סוער ורב תהפוכות, הוכרז בני קרוצ'י כמנצח ומועמד המפלגה לראשות העיר. במאמר מוסגר נציין, כי קרוצ'י הפגין אז נדיבות של מנצחים כאשר הציע את המקום השני, כחלק מפררוגטיבה, ליריבו-עמיתו פיינבלום, אבל הלה העדיף להצטרף כמספר שתיים ברשימה עצמאית שהוביל אריה בר, שבאותם ימים נפרד מתפקידו כמנכ"ל משרד השיכון אצל אריאל שרון.
המעבר של פיינבלום לרשימתו של בר בזמנו, לווה בשורה של הטחת האשמות קשות בקרוצ'י על זיוף הן במפקד שערך עבור המפלגה באזור באר שבע והן בקלפיות. בין השורות אף נשמעו רמזים על "התנהלות והתנהגות תרבותית המאפיינת מאוד את ארץ מוצאו של המנצח".
למרות שעברו חלפו מאז כ-18 שנים, מקננת בי תחושה של דה ז'וו כאשר אני קורא ושומע את דבריהם של עמרם מצנע, בוז'י הרצוג ואחרים על עמיר פרץ. אבל בין לבין ישנו גם הניצחון קצר המועד של פואד בן-אליעזר, ששימש שר ביטחון בממשלת שרון. גם אז הוטחו בו האשמות קשות להחריד על "איש שטח שקנה פעילים ומתפקדים", על "מחנה פואד ששיחד דרוזים ובדואים" וכדומה.
יכול להיות, שהאשמות קשות הוטחו אז גם במנצחים אחרים של מפלגת העבודה, אבל לא זכור לי כי מישהו הזכיר אי פעם את ארץ מוצאם או את התנהלותם התרבותית של שמעון פרס, רבין, ברק או מצנע, למרות ששלושת האחרונים נולדו בארץ. אבל כאשר המנצח הוא בן עדות המזרח, עירקי או מרוקאי, תמיד נוהגים להזכיר לו את "המומים" שלו.
לצערי, במפלגת העבודה, למרות שלפחות מחצית ממתפקדיה כיום הינם בנים ליוצאי עדות המזרח, ישנם כאלה שעדיין שולפים, לפי הצורך, את השד העדתי, כי זה משרת אותם. מבחינתם של אלה, תפקיד יו"ר המפלגה "חייב", פשוט חייב להיות בידי מי שהוא או הוריו נולדו באירופה. אז זהו, שלא, נגמרו הימים האלה וטוב שכך. מפלגת העבודה צריכה להקיא ולהוקיע את כל מי שמנגח על-רקע עדתי, יהיה אשר יהיה. שהרי גם ככה מצבה לא מרנין במיוחד. אז, אם חפצה חיים היא וגם לגדול מעט מעבר לשבעה-שמונים מנדטים, שתחדל ולאלתר להנחית קרדומים על מנצחים ממוצא מזרחי, אחרת ההבדלים בינה לבין מרצ, מבחינת הגיוון האנושי, יהיה קטנים מאוד, אם בכלל.
ומילה לסיום: לפני מספר חודשים פורסם כי בוז'י הרצוג התבטא קשות נגד עמיר פרץ, לאחר שהלה ניצח את שמעון פרס בפריימריז שנערכו לפני מספר שנים. הרצוג, כך פורסם, הציג את פרץ כנחות וכמי שיבריח חברים מהמפלגה בשל מוצאו המרוקאי. פרץ הבליג, הרצוג הכחיש והסיפור נגמר. אלא מה, עד היום לא הצלחתי להבין מדוע הרצוג, בנה של אורה הרצוג, שנולדה במצרים, לא השתמש ולו פעם אחת בטיעון "אינני גזען, הרי אימי היא בת לעדות המזרח". אבל יש לי הסבר: הרצוג, כנראה, חי בהכחשה ובהדחקה עם עובדות פשוטות כמו היותו חצי מזרחי. לדידו, זו לא סיבה לגאווה, אדרבה, עדיף להסתיר זאת.

תאריך:  24/06/2011   |   עודכן:  26/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה בר  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  עמרם מצנע  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם במזרח, אבל ליבם במערב
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ההיפך,בכל פעם שמדברים על שחיתו
עין צופיה  |  24/06/11 12:58
2
הרבה דם נשפך לפני שבחרו בפרס
עמיר גרשון  |  24/06/11 13:12
3
הסקת מסקנות ביזארית לכותב
עוזי בר נוי  |  24/06/11 13:44
4
מה הקשר לעדתיות , מר שריג ?
ניבה גל  |  24/06/11 13:58
5
עמיר פרץ הוא כשלון. נקודה
עזרא מנצור  |  24/06/11 14:38
6
עזוב גזענות -מפלגה על זיופים !
ישמעאל  |  24/06/11 15:12
7
עורו עורו הזויים, בני עם פחדן
מה עוד צריך לקרות  |  24/06/11 15:28
8
ויכוחי סרק
אובלי  |  24/06/11 16:06
9
הביטוי "השד העדתי יצא מהבקבוק"
שאול אבידור  |  24/06/11 16:13
10
העדה הנבכרת
ש יוליוס  |  24/06/11 16:25
11
אין קשר לעדה
יוא"ב  |  24/06/11 16:40
12
אנחנו האשמים בכל מה שקורה
אברהאמי  |  24/06/11 17:04
13
עמיר פרץ ואמנות מילוי הארגזים
דודי29  |  24/06/11 17:59
14
תגובה לכל המגיבים
עמוס שריגר  |  24/06/11 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אגוזי
ממשלת ישראל מקבלת החלטות חשובות שלאיש אין נחישות לבצע    הפעם: המדינה נכנעה ללחצים וויתרה על מערכת שאמורה לזהות אם מטוס נחטף בדרכו לישראל    היכן עובר הגבול, אם בכלל, בין שיקולי ביטחון לשיקולים מסחריים ודיפלומטיים של מדינה?
דורית שמואלי
"שטראוס בודקת את עלויות הייצור אל מול המחיר לצרכן ואל מול רשתות השיווק"    עפרה, למה לומר "אולי טעינו?"    כשאת מכוונת על עצמך אצבע מאשימה, את נותנת לגיטימציה לאחרים לעשות זאת ביחד איתך
הלל ויס
העצה היעוצה כדי לשחרר את יונתן פולארד, גלעד שליט, עמי פופר, יגאל עמיר ועופר גמליאל וחבריהם היא: שחררו את כולם!    סכנת הטילים ופרוץ המלחמה גדולה כיום פי מיליון מסכנת רציחתם של אלף יהודים בתוך כמה שנים על-ידי מחבלים רוצחים
ענבל בר-און
מלמדים אותנו איך לקבל החלטות, אולם על גופים חזקים וגדולים המחליטים על חיינו (כן, רק נדמה לנו שזה אנחנו) לעצב מדיניות שתגרום לנו לא לחטוף חזק מדי, כואב מדי ועמוק מדי אם נקבל את ההחלטה ה"לא נכונה"
משה גביש
נוחי דנקנר, סטף ורטהימר, יצחק תשובה, גיל שוויד, לב לבייב, האחים עופר ואחרים - אוהב או לא אוהב?    בישראל אוהבים את מי שהצליח וביושר. לא אוהבים את מי שמנסה לדפוק אותנו או משתמש בכספו כדי לנקר את עינינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il