X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פולארד. סופג את האנטישמיות הבזויה הקיימת באמריקה [צילום: AP]
אנטישמיות אמריקנית מזוקקת
סיפורו של ג'ונתן פולארד הוא תמצית סיפורה של האנטישמיות האמריקנית המזוקקת היטב ואשר מזוקקת ממנה אין. ארה"ב של אמריקה מדמה להיות 'ידידת' ישראל ואולם ידידות היא ערך נשגב השמור ליחסים בין אדם לאדם בעוד שבין מדינות אין דבר שכזה הנקרא 'ידידות', אלא לכל היותר ישנם אינטרסים משותפים ולעיתים גם ערכים קרובים במהותם

שנאת ישראל האנטישמית היא מחלת נפש קולקטיבית הרובצת בראש וראשונה במעמקי הנפש הנוצרית ולעיתים מתפרצת ותוקפת אומות ואף תרבויות שלמות. על כתפיו של יהודי אחד, ג'ונתן פולארד, הוטלה המעמסה הכבדה לשאת לבדו ולספוג בעצם חייו, בגופו ובנפשו, את האנטישמיות הבזויה והמלוכלכת החבויה היטב בלא-מודע הקולקטיבי של תת-התרבות האמריקנית, אנטישמיות בזויה ומלוכלכת שיובאה לאמריקה מאירופה הנוצרית והחשוכה ע"י אבות-אבותיהם של האמריקנים בני דורנו שעדיין לא נגמלו ממנה.
סיפורו של ג'ונתן פולארד הוא אם-כן תמצית סיפורה של האנטישמיות האמריקאנת המזוקקת היטב ואשר מזוקקת ממנה אין. ארה"ב של אמריקה מתדמה להיות 'ידידת' ישראל ואולם ידידות היא ערך נשגב השמור ליחסים בין אדם לאדם. משום שישראל הוא עם הנמצא מבחינה מוסרית במדרגת אדם, אדם גדול, היסטורי, אכן יש בינינו ההולכים שולל ומתפתים לכנות את ארה"ב 'ידידתנו הגדולה'.
אולם מסתבר כי בין מדינות אין דבר שכזה הנקרא 'ידידות' אלא לכל היותר ישנם אינטרסים משותפים ולעיתים גם ערכים קרובים במהותם. אם ארה"ב הייתה באמת מדינה ידידה של ישראל, אם ארה"ב הייתה מתעלה ומקדימה את זמנה ועם זאת מסוגלת לאיזו ידידות שמעבר לאינטרסים משותפים, פולארד היה משוחרר לפני שנים רבות.
והנה, יותר מ-25 שנה כבר נמק פולארד במרתפי הכלא האמריקני. אסירים אחרים, רוסים בעיקר, שאף הם הואשמו כפולארד בריגול חמור נגד ארה"ב ונשפטו לתקופות מאסר ארוכות, שוחררו כבר מזמן מהכלא האמריקני ושולחו לארצותיהם בעסקת חילופי אסירים כזו או אחרת. אבל לא פולארד. אז למה לא בעצם? מדוע פולארד אינו משוחרר? ועתה הגיעו הדברים לשיא חדש: מדוע נמנע ממנו לבקר ולסעוד את אביו הגוסס על ערש הדווי? מדוע נאסר עליו בהמשך וכמחווה אנושית להשתתף בלוויית אביו? היכן ה'ידידות'? לאן נעלמה טיפת ההומאניות האחרונה?
אין זאת כי-אם אנטישמיות צרופה ומזוקקת היטב-היטב. פולארד הוא יהודי אשר כקצין במודיעין האמריקני פעל על-פי צו מצפונו, העביר מידע חיוני למפעיליו הישראלים ושירת את האינטרס של מדינת היהודים, ככל הנראה מבלי לפגוע כלל באינטרס האמריקני. היחס המחמיר והנוקשה כלפיו מאז שנתפס ועד היום, אינו מלמד על חומרת מעשיו דווקא אלא נובע אך ובלבד ממוצאו היהודי, מהיותו יהודי גאה ומכך שפעל לטובת מדינת ישראל.
ניתן לומר כי יחסה של ארה"ב לפולארד גרוע בהרבה מיחס החמאס לגלעד שליט. ככלות הכל, החמאס הוא אויב ניאו-נאצי גלוי ומוצהר השואף לחסל את מדינת ישראל. לפיכך, יחסו המחפיר והמקומם לגלעד שליט, מניעת הזכויות הבסיסיות השמורות לכל שבוי לפי האמנות הבינלאומיות, מניעת ההתכתבות עם המשפחה ושלילת הביקורים אצלו אפילו מגופים בינלאומיים כדוגמת הצלב האדום, כל זה מקומם ומרתיח את הדם אך איכשהו מתקבל על הדעת בהתחשב בעובדה שמדובר בארגון טרור.
ואולם ארה"ב מתדמה להיות מדינה 'ידידה' ולכן מצופה ממנה לנהוג אחרת ולו רק בשל הערכים והאינטרסים המשותפים ועם זאת לשחרר את ג'ונתן פולארד מכלאו לאחר ריצוי מלא של מאסר עולם לאורך יותר מ-25 שנה. מספיק זה מספיק ומי שלא מסתפק במה שמספיק, שום דבר לא יספיק לו.
הנה כי כן, פולארד אינו משוחרר לא מפני שלא נענש דיו ולא ישב מספיק בכלא וגם לא מפני החשש האמריקני שישוב לסורו, אלהים ירחם, וידליף שוב מידע וסודות לישראל לאחר שני עשורים וחצי של ניתוק ממערכת המודיעין האמריקנית... פולארד אינו משוחרר, פולארד אינו רשאי לצאת לכמה שעות להיפרד מאביו ופולארד מנוע מלהשתתף בלוויית אביו משום שפולארד מנקז אליו את כל תת-זרמי זוהמת המעמקים של האנטישמיות והשנאה הנוצרית-אמריקנית הפונדמנטלית, הבסיסית והיסודנית, ליהודים ולמדינת ישראל.
אנטישמיות ושנאה תהומית הקיימים בעיקר במערכות השלטון בארה"ב ופחות בקרב הציבור הרחב. אכן, יחסם האנטישמי של הפושטאקים מהבית הלבן לפולארד בפרט מבטא למעשה ומלמד על יחסם לישראל וליהודים בכלל. כל השאר אינו אלא אינטרסים.

תאריך:  26/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות אמריקנית מזוקקת
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חשוב ביותר!
רינה ירקוני  |  26/06/11 10:26
 
- כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
מה רוצים מאמריקה?  |  26/06/11 15:32
2
אנטישמים נצלנים וציניים!!! ל"ת
הניה  |  26/06/11 10:42
3
אנטישמיות, שנאה ופחד מגילויים! ל"ת
בשם השחור המוסלמי  |  26/06/11 11:34
4
רוב העם האמריקני לא אנטישמי-זה
קורןנאוה טבריה  |  26/06/11 11:42
5
לא נכון!!!!
אורי פ  |  26/06/11 11:48
 
- דווקא נכון!
ראובן כהן  |  27/06/11 13:33
6
יחסים בין מדינות=אינטרסים
אפרים (אפי) מלר  |  26/06/11 13:36
7
ריגול למדינה'ידידה'כלא 26שנה  ל"ת
מדינת אויב/ ידידה  |  26/06/11 19:48
8
מתייחסים אלינו כסמרטוטים כי..
מיכאל ב  |  27/06/11 06:09
9
ניכרים דברי אמת
צבי לביא  |  27/06/11 10:59
10
האם מישהו ראה באיזה שהוא
חנה שרה-  |  27/06/11 13:21
 
- לחנה שרה
ראובן כהן  |  27/06/11 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה לוין
עוד שנת לימודים מסתיימת. כאימא, וכמי שעוסקת שנים רבות בייעוץ ארגוני ואסטרטגי, אני בוחנת את האירועים שעברה בתי במהלך השנה. את התנהלות המורים, המנהלת, המערכת כולה. והציון לצערי גם השנה הוא "בלתי מספיק"
עמוס גורן
יובל לוויכוח הרצוג – טוינבי    כמו סייף המוסיף עוד ועוד אבחות חרב ואינו מרפה, אילץ הרצוג את טוינבי לסייג יותר ויותר את שימושו במונח "מאובן"
איתמר לוין
הבואינג 787 לא הצליח להגיע בזמן אפילו לסלון האווירי - וגם איירבס אינה עומדת בלוחות הזמנים של פרויקטים מרכזיים. את האשמה אוהבים להטיל על ספקי התוכנות, אך ייתכן שגם לחברות עצמן - או ליתר דיוק למחלקות השיווק שלהן - יש חלק בפארסות המתמשכות    וגם: טיי הייני מארח ב-C17 של הצבא האמריקני
יואב לוי
קוראים יקרים, המאבק על מחירי הקוטג' המופרכים הוא רק דוגמה לכך שיש ארגונים וחברות בארץ שפשוט עושים ככל העולה על רוחם, כבר שנים רבות!    האם נרים את הכפפה ונציג מפגן כוח?
אברהם בן-עזרא
דרוש שינוי דפוסי חשיבה בצה"ל והשתחררות מעיקרון ההגנה לטובת מחשבה על תקיפה יזומה שתמנע אצל האויב כל רעיון של הפעלת טרור    לגרום למנהיגי כנופיות הטרור לחשבון של כדאיות הישרדותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il