X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מגזין 'ארץ אחרת'
באמת ארץ אחרת
זה לא רק שאני ממליץ על כתב העת 'ארץ אחרת', זה גם לא בלבד שאני מצפה לו בכיליון עין ולב - זה הרבה יותר. זהו כתב עת שחובה שיהא מצוי על כל שולחן בקיבוצים, על כל כוננית, על כל כרית לשנת הלילה. רוצו לקראו!

לפני כמה שנים התוודעתי לכתב עת - מגזין - נפלא, בשם 'ארץ אחרת'. דומני שהיה זה ידידי בארי צימרמן, הכותב כאן כל שבוע, שקישר אותי אל כתב העת. בארי, שגם מכהן כחבר המערכת, הבטיח לי שזוהי ארץ אחרת. גם כלשונה, לאמור כותבים מצוינים, שאינם סוגדים למולך הרייטינג המשחית, והם ממש אחרים בין העיתונאים והכתבים המצויים. וארץ אחרת, כדימוי. דימוי כפול מבע, הן כתיאור כאוב ואמיתי, יורד חדרי בטן הייתי אומר, של חיינו בארץ. והן כארץ נכספת, העומדת כביכול מעבר לסף, אך נראה שאנחנו רק מתרחקים ממנה.
בCלוגו של כתב העת נכתב בין השאר: 'ארץ אחרת' הוא כתב עת ישראלי עצמאי שבו שותפים ישראלים מכל המגזרים ומכל העולמות המרכיבים את החברה. המגזין שם לעצמו מטרה לחולל דיאלוג בין כל חלקי החברה הישראלית ועם המרחב שבו היא מתקיימת. מטרת הדיאלוג היא להפוך את ישראל למקום מפגש הציוויליזציות במקום למקום התנגשותן.
במבי שלג, עיתונאית מתוות דרך והוגת דעות, עורכת כתב העת והמייסדת, עם אחרות, מתכוונת 'ישראלים מכל המגזרים' ממש. ערבים ויהודים, עניים ועשירים, חילוניים גמורים ומחדשי יהדות לזרמיהם. ליברלים ושמרנים, חסידי ארץ ישראל השלמה, אקדמאים ועמך. כשאני גיליתי את 'ארץ אחרת', זה היה כבר לאחר שיצאו יותר מ-30 גיליונות.
נדהמתי מעושר הנושאים שכתב העת הקיף ותקף. חיפשתי אותו בספריות של הקיבוץ ושל בית הספר, ולצערי לא מצאתי. יש לי הרושם שספרנים מחנכים והממונים על החינוך, לא קלטו עדיין את חשיבותו של כתב העת. וחבל! ב-61 החוברות שיצאו עד עתה צבור עושר מסחרר של עיסוק מעמיק רציני ופתוח במכאוביה העמוקים ביותר של החברה הישראלית.
לפני זמן קצר הגיעני הגיליון האחרון. כותרתו 'קרועים - ישראלים עם דרכון גרמני', והוא עוסק בנושא הכול כך כואב של אזרחות ישראלים בגרמניה. בדיוק במורסה הצורבת הזו עוסק 'ארץ אחרת'. הגיליון הזה יצא במשותף עם 'יֶקִינתוֹן', ביטאונם של יוצאי גרמניה. וחבורה מצוינת של בעלי דעות ועט מתמודדת עם המורסה הזו, מכל כיווניה. הנה דוגמה לפתיחים של העורכת במבי שלג: 'גיליון זה עוסק בתופעה שתפסה תאוצה בעשור האחרון: ישראלים המוציאים דרכונים אירופיים בכלל ודרכונים גרמניים בפרט. עד לפני כשני עשורים הרעיון להוציא דרכון גרמני בנוסף לזה הישראלי היה מעביר חלחלה בגוום של רוב הישראלים. אך כפי שקבעו הרומאים: "הזמנים משתנים ואנו עמם".
לגמרי במקרה כתבתי למשורר חיים גורי על פרשה כאובה שאירעה בקיבוצי בראשית שנות הששים. חבר מן המייסדים, יקה כמובן, יוצא גרמניה, ביקש לחדש את אזרחותו הגרמנית. הקיבוץ עבר טלטלה רגשית אדירה. וחיים גורי השיבני: אלישע, אלישע, מאה אלף ישראלים ביקשו או זכו כבר בדרכון גרמני. שיחת הקיבוץ לא אסרה עליהם את המעשה הזה. ,וסיף על אלה את צאצאי הניצולים, עולי פולין, רומניה, צ'כיה ועוד.. אפשר למות גם מבושה. תודה על עוד סיפור. שלך - גורי..
זה לא רק שאני ממליץ על כתב העת הזה, זה גם לא בלבד שאני מצפה לו בכיליון עין ולב - זה הרבה יותר. זהו כתב עת שחובה שיהא מצוי על כל שולחן בקיבוצים, על כל כוננית, על כל כרית לשנת הלילה. רוצו לקראו!

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
את התחבורה לסלון האווירי בפריז כנראה תכננו אנשים שמעולם לא השתתפו בו    מי שעבדו בדוכנים ובביתנים, יכלו לאכול בצהריים רק אם תפסו טרמפ על פגישות עבודה    בלטו בהיעדרם: ספקי מידע ומודיעין מסחרי בתחומי האוויר והחלל    והסיכום: בתחום השיווק, תעשיית האוויר-חלל העולמית עדיין לא נכנסה לעידן של מהפכת המידע
יובל לובנשטיין
חוסר היציבות בשוק והאווירה של עליות מחיר, מנוצלים לא רק על-ידי הגורמים הישירים, אלא מהווים קרקע נוחה לעליות מחיר ולריפוד העוסקים בעוד כמה רבדים של שומן. מי אמר ששומן זה לא בריא ומסוכן לבריאות?
ד"ר ענת רטנר
הרצאתה של ד"ר ענת רטנר מהמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל - מתן שם הוא אירוע עם מטען רגשי עצום והשם מבטא באופן דחוס ומוצפן מידע אישי רב
פזית רבינא, טורקיה
דובר תנועת IHH באיסטנבול מודה שממשלת טורקיה היא זו שמעכבת את המשט הבא לעזה. "לא נותנים לנו רישוי לכסאות המשופצים באונייה". כששאלתי אותו מדוע לא יתמקדו בעזרה לשכניהם אזרחי סוריה הנרדפים, גילה הדובר שתנועתו מקיימת משא-ומתן עם סוכנות הפליטים של האו"ם לפתיחת מסדרונות הומניטריים לאורך הגבול
אריה אגוזי
אין יד מכוונת לתעופה הישראלית והצרות הגדולות ממש בפתח    איך שני גורמים - משרד התחבורה והממונה על ההגבלים העסקיים - פועלים בכיוונים מנוגדים וחונקים את התעופה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il