X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המאבק על הקוטג' מסתמן כנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי נקודת אור במשבר יכולה להגיע בדמות המותג הפרטי בשוק החלב. נשאלת השאלה מדוע לא נכנס עדיין מותג פרטי לשוק זה ומי מהמחלבות יכולה להוביל מהלך מבלי לגרום לזעזועים גדולים בענף?
▪  ▪  ▪
הגיע הזמן להכניס מותג פרטי גם לתחום זה [צילום: פלאש 90]

פרשת הקוטג' עדיין לא עברה וחלפה, אולם נראה שהשלכותיה על שוק החלב תהיינה משמעותיות, הרבה מעבר לאירוע עצמו. נראה שהאירוע יכול להיהפך לנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי, אשר דורש מחירי בסיס במחירים סבירים. לכאן נכנס בדיוק המותג הפרטי בשוק החלב, אשר בכול רשת מתוקנת בעולם נמצא וקיים.
מדוע לא נכנס המותג הפרטי למקרר החלב?
חלקכם יגידו שהמותג הפרטי הוא דבר חדש, חלקכם יגידו שזה מסובל בגלל סידור הסחורה וחלקכם יגידו שבגלל הכוח של המחלבות לא חל הדבר. כולכם צודקים, אולם נראה שכעת הגיע רגע האמת לעשות שינוי ולחולל את התיקון. בישראל קיימות 3 מחלבות גדולות, תנובה, שטראוס וטרה. כולן רוצות להגדיל ובטח לא לרדת בחלקן בשוק זה, אולם נראה שהשחקנית הטבעית לייצר מותגים פרטיים לרשתות, היא טרה, אשר חלקה בשוק אינו גדול מספיק. חיבור למשל בין שופרסל לטרה, יכול לעשות טוב לשתי החברות גם יחד.
שופרסל תייצר מותג פרטי בתחום, הכולל, שקיות חלב וקרטוני חלב, קוטג, גבינה לבנה, גבינה צהובה, ומעדי חלב בסיסיים בשלב הראשון. מותג כזה ינגוס באופן משמעותי בנתח השוק של תנובה בראש ובראשונה ופחות בשטראוס. באופן כזה שופרסל / דנקנר יראו גם לגברות של שוק החלב שעדיין לא נס כוחו.
מערכת היחסים בין שופרסל לשטראוס, ידעה עליות ומורדות אולם אינה בשלה למותג פרטי וכנראה שהחיבור עם תנובה יניב פחות רווח לשופרסל. דווקא החיבור עם החברה המרכזית נראה מתאים במיוחד לאור העובדה ששופרסל היא הלקוח הגדול ביותר של קוקה קולה.
חיבור בין שופרסל לחברה המרכזית בתחום החלב, לא יביא גם "לברוגז" עם שאר השחקניות בשוק, שכן מעמדה של קוקה קולה איתן וכול רשת זקוקה למוצריה, במילים אחרות החיבור בין שופרסל לטרה יעבור בשקט יחסי ולא יגרום לזעזועים בענף. חיבור נוסף שיכול להיעשות הוא עם מחלבות גד, אשר ירכשו על-ידי החברה המרכזית,וימשיכו להפעילו תחת המותג מחלבות גד.
חיבור זה ירחיב כמובן את מגוון המוצרים של המותג הפרטי בתחום הגבינות המלוחות וגבינות העיזים.
מהלך זה אינו דמיוני ונראה שהוא עתיד לקרום עור וגידים יותר מהר ממה שנראה, דבר אשר יכול לבסס טוב יותר את מעמדה של טרה כמחלבה עם בסיס רחב והשפעה על מדף החלב.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים - פרשת הקוטג' והמותג הפרטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צריך להבין את השוק
סידיבה  |  27/06/11 16:24
 
- תגובה
יוב1   |  27/06/11 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול סלם
שוק הנדל"ן תקוע - זוהי המגמה הבולטת כרגע בענף זה. מגמה זו גורמת לרבים להשקיע עשרות אלפי שקלים בשיפוצים. קבלני השיפוצים זוכים לעבודות רבות וגם כאן צפויה עלייה במחירים
אלישע פורת
זה לא רק שאני ממליץ על כתב העת 'ארץ אחרת', זה גם לא בלבד שאני מצפה לו בכיליון עין ולב - זה הרבה יותר. זהו כתב עת שחובה שיהא מצוי על כל שולחן בקיבוצים, על כל כוננית, על כל כרית לשנת הלילה. רוצו לקראו!
איתמר לוין
את התחבורה לסלון האווירי בפריז כנראה תכננו אנשים שמעולם לא השתתפו בו    מי שעבדו בדוכנים ובביתנים, יכלו לאכול בצהריים רק אם תפסו טרמפ על פגישות עבודה    בלטו בהיעדרם: ספקי מידע ומודיעין מסחרי בתחומי האוויר והחלל    והסיכום: בתחום השיווק, תעשיית האוויר-חלל העולמית עדיין לא נכנסה לעידן של מהפכת המידע
יובל לובנשטיין
חוסר היציבות בשוק והאווירה של עליות מחיר, מנוצלים לא רק על-ידי הגורמים הישירים, אלא מהווים קרקע נוחה לעליות מחיר ולריפוד העוסקים בעוד כמה רבדים של שומן. מי אמר ששומן זה לא בריא ומסוכן לבריאות?
ד"ר ענת רטנר
הרצאתה של ד"ר ענת רטנר מהמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל - מתן שם הוא אירוע עם מטען רגשי עצום והשם מבטא באופן דחוס ומוצפן מידע אישי רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il