פרשת הקוטג' עדיין לא עברה וחלפה, אולם נראה שהשלכותיה על שוק החלב תהיינה משמעותיות, הרבה מעבר לאירוע עצמו. נראה שהאירוע יכול להיהפך לנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי, אשר דורש מחירי בסיס במחירים סבירים. לכאן נכנס בדיוק המותג הפרטי בשוק החלב, אשר בכול רשת מתוקנת בעולם נמצא וקיים.
מדוע לא נכנס המותג הפרטי למקרר החלב?
חלקכם יגידו שהמותג הפרטי הוא דבר חדש, חלקכם יגידו שזה מסובל בגלל סידור הסחורה וחלקכם יגידו שבגלל הכוח של המחלבות לא חל הדבר. כולכם צודקים, אולם נראה שכעת הגיע רגע האמת לעשות שינוי ולחולל את התיקון. בישראל קיימות 3 מחלבות גדולות, תנובה, שטראוס וטרה. כולן רוצות להגדיל ובטח לא לרדת בחלקן בשוק זה, אולם נראה שהשחקנית הטבעית לייצר מותגים פרטיים לרשתות, היא טרה, אשר חלקה בשוק אינו גדול מספיק. חיבור למשל בין שופרסל לטרה, יכול לעשות טוב לשתי החברות גם יחד.
שופרסל תייצר מותג פרטי בתחום, הכולל, שקיות חלב וקרטוני חלב, קוטג, גבינה לבנה, גבינה צהובה, ומעדי חלב בסיסיים בשלב הראשון. מותג כזה ינגוס באופן משמעותי בנתח השוק של תנובה בראש ובראשונה ופחות בשטראוס. באופן כזה שופרסל / דנקנר יראו גם לגברות של שוק החלב שעדיין לא נס כוחו.
מערכת היחסים בין שופרסל לשטראוס, ידעה עליות ומורדות אולם אינה בשלה למותג פרטי וכנראה שהחיבור עם תנובה יניב פחות רווח לשופרסל. דווקא החיבור עם החברה המרכזית נראה מתאים במיוחד לאור העובדה ששופרסל היא הלקוח הגדול ביותר של קוקה קולה.
חיבור בין שופרסל לחברה המרכזית בתחום החלב, לא יביא גם "לברוגז" עם שאר השחקניות בשוק, שכן מעמדה של קוקה קולה איתן וכול רשת זקוקה למוצריה, במילים אחרות החיבור בין שופרסל לטרה יעבור בשקט יחסי ולא יגרום לזעזועים בענף. חיבור נוסף שיכול להיעשות הוא עם מחלבות גד, אשר ירכשו על-ידי החברה המרכזית,וימשיכו להפעילו תחת המותג מחלבות גד.
חיבור זה ירחיב כמובן את מגוון המוצרים של המותג הפרטי בתחום הגבינות המלוחות וגבינות העיזים.
מהלך זה אינו דמיוני ונראה שהוא עתיד לקרום עור וגידים יותר מהר ממה שנראה, דבר אשר יכול לבסס טוב יותר את מעמדה של טרה כמחלבה עם בסיס רחב והשפעה על מדף החלב.