X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מתחמשים במהירות. ניסוי בטיל שיהאב-2 באירן [צילום: AP]
איום הטילים האירני: התגובה הישראלית הראויה
פיתוח הטילים באירן - סכנה גדולה לישראל אבל לא רק ישראל מרכזת את מאמציה בפרויקט הגרעין האירני, אבל הטילים של מדינה זו הם סכנה גדולה רק איום בתגובה "קשה והרסנית" יוכל למנוע מטח טילים אירניים על מרכזי האוכלוסיה בישראל
"אם אירן תשיג גרעין - מדינות המזה"ת יפעלו בעקבותיה"
איציק וולף
ראש אמ"ן לשעבר מתריע מפני סכנת מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון במידה ואירן תצליח להשיג נשק שכזה * "תהליך שלום ישראלי פלשתיני יהיה קשה מאוד עם לאירן וגרורותיה תהיה יכולת גרעינית" * תקף את מאיר דגן: לא נכון יהיה להודיע לאויבינו מה ירסק אותנו, מה נכון או לא נכון לעשות
לרשימה המלאה

יואב יצחק
אירן: קצב העשרת האורניום ישולש

מאמץ החלל האירני לא מכוון למטרה של הנחתת אזרח אירני על הירח. מאמץ החלל האירני ברובו מיועד לאפשר למשטר הקיצוני בטהרן לשגר בעתיד טילים בליסטיים שיוכלו להגיע גם לארה"ב. מול היכולת הזו, חייבת ישראל לגלות עמדה ברורה וישירה - שיגור של טיל אחד לעבר ישראל יגרום לטהרן לבעור, אבל באש חמה במיוחד. זה לא נעשה עד כה. הגמגום הישראלי של ישראל גם מול תוכנית הגרעין האירנית מתפרש בטהרן כחולשה. לישראל אסור לסמוך על מטריה אמריקנית. זו, גם אם תיפרש באזור, תהיה מלאה חורים.
מומחים בישראל לא הופתעו מחשיפת היכולת האירנית לשגר טילים בליסטיים מתוך מחסות תת-קרקעיים (סילו). לא מכבר חשפה אירן את מרכז החלל החדש בסמנאן ומומחים בישראל אמרו כבר אז כי מה שהוצג מעיד על תוכנית לפתח טילים בין-יבשתיים. מה שהציגו האירנים בעת חנוכת המרכז הם מתקני שיגור חדישים המסוגלים לתמוך בשיגור טילים ענקיים שגובהם עד 40 מטר. לדברי מומחים בישראל, האירנים השקיעו סכומים אדירים במרכז החלל שלהם וכבר מזמן עברו את קוריאה הצפונית שסייעה להם בעבר. המשגר מדגם "סאפיר" שנראה בתמונות מטקס חנוכת מרכז החלל, מיועד לכאורה לשיגור לוויינים, אבל בישראל אומרים כי אותה טכנולוגיה יכולה לשמש גם לצרכים צבאיים.

לא "חץ-3", אלא הרתעה ישראלית

כאמור, כל המידע שמגיע לישראל חושף מאמץ חדש, מרוכז יותר, שמטרתו להפוך את אירן למעצמת טילי קרקע-קרקע בעלי טווח אדיר, שיכסה בשלב ראשון את כל שטחה של אירופה ולאחר מכן הרבה יותר.
מול יכולות כאלה, מה שיכול להגן על ישראל הוא לא ה"חץ-3", אלא הרתעה ברורה ומיידית. ישראל צריכה להבהיר למשטר בטהרן כי היא לא תסבול כל פגיעה של טילים בליסטיים אירניים, גם אם הם יהיו חמושים בראשים קרביים רגילים. ישראל צריכה להסביר בכמה דרכים, שכל פגיעה כזו תיענה בתגובה "קשה והרסנית" ולתת למנהיגי טהרן לנחש מה היא תהיה. רק איום כזה, ברור וקשה, יוכל להרתיע את האייתולות מטהרן מלקום בוקר אחד ולשגר טילים לעבר ישראל.

מקדימים את לוחות הזמנים
טיל סאג'יל-2 [צילום: AP]

בישראל עוקבים כבר זמן מה אחר ההאצה של תוכנית אירן בתחום טילי הקרקע-קרקע. למומחים כאן ברור כי היא הגיעה להישגים בתחום מערכות ההנחיה שלהם. זאת גם בסיוע מדענים מקוריאה הצפונית.
מומחים בישראל אומרים כי האירנים מקדימים את לוחות הזמנים של תוכנית הטילים ארוכי הטווח שלהם, וכי זו מבוצעת במקביל לתוכנית הגרעין. "כאשר תהיה להם פצצה יהיה להם גם איך לשגר אותה לטווחים ארוכים ובוודאי עד ישראל", אמר אחד המומחים.
המומחים מצביעים על העובדה כי האירנים מנהלים מרוץ של ממש מול היכולת של ישראל ליירט טילים בליסטיים חמושים בראשי קרב לא קונבנציונליים. המאמץ שלהם לסיים את פיתוח הטיל "סאג'יל-2" נועד להביא לכך שתהיה להם יכולת מבצעית בטילים ארוכי טווח עוד לפני שלישראל תהיה מערכת הגנה יעילה. בישראל מפתחים כיום את ה"חץ-3", הדגם החדיש של הטיל נגד טילים. המדובר בטיל חדש לגמרי שתוכנן במיוחד, ושמטרתו ליירט את הטילים האירניים, בעיקר אלה שיהיו חמושים בראשים קרביים גרעיניים.

ראש קרבי במשקל 800 ק"ג

לדברי מומחים בישראל, עד כה עסקה תעשיית הטילים האירנית בייצור סדרתי של הטיל מדגם "שיהאב-3". עתה, אחרי סדרה של ניסויים מוצלחים בטיל "סאג'יל-2", לא יעבור זמן רב עד שתעשיית הטילים האירנית תעבור לייצור סדרתי של הטיל המתקדם. "האירנים רוצים הרבה טילים כאלה, מה שיאפשר להם בעת הצורך לגרום לשיתוקה של המערכת הישראלית נגד טילים. הם ישגרו מטחי טילים כדי לאלץ את ישראל לשגר הרבה טילי חץ בניסיון ליירטם", אמר המומחה.
המומחה גם העריך כי בניגוד לפיתוח טילי השיהאב, שם הסתייעה אירן בידע בעיקר מקוריאה הצפונית, הרי שבמקרה של הטיל "סאג'יל-2", הידע הוא מקומי. "הם משקיעים הרבה במאמצי המחקר והפיתוח, והקימו לצורך כך מעבדות משוכללות ומתקנים כימיים לייצור הדלק המוצק", אמר המומחה.
העובדה שהטיל "סאג'יל-2" יכול להגיע לטווח של עד כ-2,300 ק"מ תאפשר לאירנים לשגר לעבר ישראל ראשים קרביים קונבנציונליים קטלניים מאוד. לדברי מומחים של התעשיות הביטחוניות, במרב הטווח יוכל הטיל החדש לשאת ראש קרבי במשקל של כ-400 ק"ג. "הטיוח לישראל מאירן הוא כ-1,300 ק"מ. בשל כך יוכלו האירנים לחמש את הטיל בראש קרבי במשקל של עד כ-800 ק"ג, מה שיהפוך אותו לעוד יותר הרסני וקטלני", אמר אחד המומחים.

תאריך:  30/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איום הטילים האירני: התגובה הישראלית הראויה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איראן יודעת שבג"צ לא יתן לפגוע
באזרחיה החפים  |  30/06/11 09:48
 
- אהבתי .!!!!!
אמנון לביא-לוי  |  30/06/11 12:29
 
- בג"צ לא ירשה פגיעה בטרוריסטים
חפים מפשע!  |  30/06/11 14:19
2
נו באמת
סתם_1  |  30/06/11 10:42
3
תגובה
צנחן  |  30/06/11 13:02
 
- אתה סומך על ביבי?? אני לא
וברק? עסוק בלמכור  |  30/06/11 14:55
 
- תגובה
צנחן  |  1/07/11 07:14
4
הסיבה מדוע אנו מחכים ומחכים...
א.פולינרי  |  30/06/11 14:45
5
תנו לאירנים תוכנית רפורמה של ג
ראספוטין בן מדביד  |  30/06/11 22:10
 
- ענק..., פשוט ניפלא...!
פליציה פוגל  |  30/06/11 22:27
6
טיפש זורק אבן לים עשרה חכמים ל
סרול1  |  1/07/11 12:37
7
תגובה ראויה: מאמרים וטוקבקים ל"ת
אירנים מתים מצחוק  |  22/08/11 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מדעני מכון ויצמן למדע גילו מנגנון חדש שמאפשר לגוף לבלום ולסיים תגובות דלקתיות. המנגנון פעול בדומה לשסתום של מנוע קיטור: ברגע שהפעילות הדלקתית של התא המגינה מפני נגיפים מגיעה לשיאה, מתערב ה"שסתום" המולקולרי, "משחרר לחץ", ומחזיר את המנגנון למצב התחלתי, כך שהוא מוכן לפעולה חוזרת. ממצא זה עשוי לשפוך אור חדש על מחלות דלקתיות ולהוביל לפיתוח טיפולים יעילים במחלות אלה
אלעזר לוין
החלילנית חפציבה זר-אביב, עם 5 נגנים לצידה, מילאה את כל הבימה והלהיבה את הקהל    בשנה הבאה יבחרו המנויים את היצירות שינוגנו
ליאון אלי
אברהם שלום לוי הוא צביקה החייל והוא משמש כפה של החיילים הקרביים ומספר על אירועים שקרו לו במלחמות ושלא זכו לגיבוי ממפקדו. המחזה הוא לכל הדעות מחזה פוליטי. עם זאת התוצאה מרתקת, מעניינת ומעוררת מחשבה
יובל לובנשטיין
מעבר להצלחה המרשימה של יוזמי המחאה (הצל"ש), נשאלת השאלה, איפה היו כל גורמי הפיקוח במדינה (הטר"ש)? איפה היו הגורמים הממשלתיים? הגורמים האחרים, תלונות הציבור? אימון הציבור? חברי הכנסת? האופוזיציה, אם בכלל קיימת?. מדוע צריך לחכות למחאה שכזו?
פול לאודינסקי
הסיכויים שבעל פרופיל הפייסבוק הממוצע למד והבין את כל אופציות האבטחה והפרטיות שפייסבוק מציע הוא נמוך    מעוניינים שאנשים מסוימים לא יראו את הפרופיל שלכם? אלו המהלכים בהם עליכם לנקוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il