X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם צריך להכביר מילים על הסכנה הנשקפת? [צילום: פלאש 90]
זהירות - הקהניזם בועט!
אין מי שמאמין שהמצב הקיים, שבו האוכלוסייה הפלסטינית נמצאת בשליטה ישראלית למרות רצונה, למרות שליטת הרש"פ, ולמרות שליטת החמאס בעזה - עשוי להימשך לנצח, והוא אופטימלי לישראל. מלבד מיעוט קיצוני בימין הלאומני הקהניסטי
משה יהודאי פעיל ב"שומרי משפט - רבנים למען זכויות אדם" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

קהנה (אני מעדיף שלא לחלל את הכתיב הנכון של המושג המסורתי כהן, ושל השם המסורתי הנגזר ממנו כהנא, בהתייחסות לאיש ולתורת הבאושים שלו) נרצח - לצערי, כי אני שולל כל רצח - אך לדאבוננו משנתו חיה ובועטת.
הוכחה נוספת הייתה בתגובתו של גלעד קדומים למאמרי "הזלזול בתושבי הארץ" שהתפרסם כאן ב-16.6, כדרשה לסיפור המרגלים הידוע בפרשת "שלח לך".
תמצית דברי הייתה שבדיווחם של כלב בן יפונה ויהושע בן נון על מסע הריגול שלהם השתמע גם יחס של זלזול בתושבי הארץ. הזלזול היה, לתחושתי, גם נחלת רבים ממנהיגי הציונות, וגינה זאת "אחד העם" במאמרו "אמת מארץ ישראל". לדעתי הזלזול מהווה עד היום אחד מיסודות המדיניות הציונית כלפי התושבים הפלסטיניים.
רוב התגובות לרשימתי חזרו על המוסכמות המקובלות על דוברי הימין הלאומני ובחלקו הדתי. יש הרבה מה לטעון נגד טיעונים אלה. אבל גם אם נניח שהם נכונים בחלקם, מה אז?
הרי העובדות הניצחות, מעבר לכל ויכוח, הן אלה: שיבת ציון התקיימה. זכויות הערבים, בוודאי הלאומיות אך גם האישיות-אזרחיות, נפגעו קשות. שני הצדדים ספגו קרבנות נוראים, בנפש וברכוש, ויהיו האחראים והאשמים אשר יהיו. אבל העניין המרכזי (שלא כבנושא המחלוקות, שהוא שאלת העבר) הוא שאלת ההווה והעתיד - מה הלאה?
שהרי מלבד מיעוט קיצוני בימין הלאומני, אין מי שמאמין שהמצב הקיים - שבו האוכלוסייה הפלסטינית נמצאת בשליטה ישראלית למרות רצונה, למרות שליטת הרשות הפלסטינית, ולמרות שליטת החמאס בעזה - עשוי להימשך לנצח, וכי הוא אופטימלי לישראל.
גלעד קדומים, הנמנה עם אותו מיעוט קיצוני, עיתונאי בערוץ 7, ב"הצופה" וב-News1 הפלורליסטי, הגיב למאמרי כך, בין היתר: "יתרונו של יהושע על הציונות הוא שבכל מקום אליו הוא הגיע, דבר ראשון הוא חיסל את שריד ...ואם היינו פחות קטני אמונה היינו נלחמים עד הסוף, עד בלתי השאיר להם שריד, ...לרוע המזל אתכם ושכמותכם הקב"ה לא הותיר למות במדבר, ...כאלה שפלשו לכאן ודורשים זכויות של אדוני הארץ. אבל אנחנו ננצח גם אותם עד בלתי השאיר שריד. ואתה ושכמותך תאלצו להתמודד עם ה'זלזול' או עם ה'בעיות המוסריות' הנוצריות שלכם או פשוט לעזוב את הארץ הבלתי נאורה שלנו אותה ריגלתם". קדומים משתמש בביטוי "לבלתי השאיר שריד", החוזר בתורה (במדבר ודברים) ובספר יהושע לתיאור אופי לחימתם של בני ישראל. מה חבל, כך משתמע מקדומים, שמנהיגי הציונות לא נקטו באותם אמצעים בימינו.
בקטע האחרון מתומצתת השקפת קדומים ומרעיו, יורשיו של קהנה, לגבי הערבים הפלשתינים: זכויותיהם מפליגות, בגדר לחם חסד, והם מדמים בליבם שאלה חובות; בניגוד ליהודים אדוני הארץ, הם פלשו לכאן; מצב זה הוא זמני, כי "אנחנו ננצח גם אותם עד בלתי השאיר שריד"; חברי ואני - השמאלנים, רחמנא ליצלן - שכנענו אותם שיש חובות כלפיהם, ובבוא הגאולה הקהניסטית, נצטרך להתמודד עם ה"זלזול" ועם הבעיות המוסריות "הנוצרית" (שהיא נחותה כמובן מהמוסריות היהודית של הקהניסטים) שלנו, או לעזוב את הארץ; בעצם, חבל שלא נותרנו למות במדבר, כמו בני הדור הראשון של בני ישראל, או שלא הומתנו, כמו אבותינו הרוחניים, המרגלים מוציאי הדיבה (במדבר י"ד ל"ז), אך ייתכן שיש לחסל אותנו בפועל, כפי שיהושע חיסל את (יוסי?) שריד של זמנו... (הקטע הראשון לעיל).
האם צריך להכביר מלים על הסכנה הנשקפת ממיעוט(?) ימני קיצוני קהניסטי זה?

תאריך:  30/06/2011   |   עודכן:  01/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות - הקהניזם בועט!
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
יש לך טעות חמורה..!
אביחי  |  30/06/11 18:43
2
הסכנה מהכותב ודומיו גדולה יותר
מאיר1  |  30/06/11 19:12
3
אם "קהנה" למה לא "יהודונאי" ל"ת
מוזר  |  30/06/11 19:32
 
- יש כהנא צדק ויש יהודונאצים!-עו
קורןנאוה טבריה  |  1/07/11 06:36
4
יש פתרונות יפים לבעיות האלה
משה עבדי  |  30/06/11 20:27
 
- זה רק אצל הכהניסטים!
חנה שרה-  |  30/06/11 21:46
5
הכותב הוא דמגוג סמולני ל"ת
בן טיבוגה  |  30/06/11 21:06
6
ראשית, יש לך חוש הומור;
חנה שרה-  |  30/06/11 21:29
7
מתי היו להם "זכויות לאומיות"
חנה שרה-  |  30/06/11 21:39
8
למה זהירות? אדרבא כהנא ז"ל צדק
יואל קורנבלום  |  30/06/11 23:16
9
הלוואי והיה ימין קיצוני=אילו ה
קורןנאוה טבריה  |  1/07/11 00:52
10
היודנראט קם לתחיה בארץ מכורה
נחום שחף  |  1/07/11 06:31
11
לא מדובר במיעוט
אלטע קאקער  |  1/07/11 09:49
12
יהודה באואר:"'השמאל'שמייצג ציפ
קורןנאוה טבריה  |  2/07/11 08:34
13
רבנים על צד שמאל=מסוכנים משמאל
קורןנאוה טבריה  |  2/07/11 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי כסה
העם הישראלי לבדו - ללא סיוע - הוא שהקים מדינה. הוא המשלם את המחירים ורק הוא צריך לזכור. אילו היה סיוע-אֵל אולי לא היו 27,000 נופלים. לכן, ראוי להתמיד במאבק
איתן קלינסקי
אני פונה בקריאה נרגשת לכל ציבור המורים בישראל להתגייס למחיקת החרפה של מסחור ההוראה כדוגמת זו , המתבצעת על-ידי החברה העירונית "רנה קאסן" של עירית ירושלים ושל "יובל החינוך" המופעלת על-ידי עירית תל אביב. שנת תשע"ב חייבת להיות שנת הלימודים האחרונה שבה מספסרים בכוחות הוראה על-ידי חברות קבלן בחסות העיריות
קיריל הדר
למה דווקא קוטג', ולא למשל מחירי הדלק המופרזים וחסרי ההיגיון? או מחירי הנדל"ן המנותקים מכל מציאות שקיימת? הרי ההיגיון הפשיסטי העומד מאחורי התנהלות מארגני מחאה זו כתוב בעמודים הראשונים של ספרי הלאומנות וההסתה. נתחיל במשהו קטן, עליו כולם יסכימו, ונמשיך אח"כ למעלה עד השלטון. רק פראייר ישתף פעולה עימם ועם הפרויקטים שהם משיקים
הרב ישראל רוזן
אני מציע לרדת מהר מן הבריקדות של הויכוח 'האם הדתיים משתלטים על צה"ל?'ולא להפוך עניין שולי זה למוקד מחלוקת חדשה בסוגית 'דת ומדינה', 'יהודית ודמוקרטית', 'זהותה היהודית של מדינת ישראל' וכד'. וחס ושלום להעלות את הטיעון האווילי: מי תורם יותר לצה"ל ולבתי העלמין?
ציפי לידר
בשולי החדשות: החמאס בעד גַלַ"צ    הגימיק לא לכבוד הכנסת    הרב ליאור - הצגת המחטף הכי טובה בעיר?    ומי הם זוללי דרעי לתיאבון?    נא להכיר: לקסיקון אפרתי    ולקינוח: צחוק גוב. על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il