X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מנפרד גרסטנפלד יו"ר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כשבוחנים את השלכות זיכויו של חירט וילדרס מאשמת הסתה נגד האיסלאם, צריך לקחת בחשבון את התעמולה האנטי-ישראלית והאנטי-יהודית הגואה בהולנד. כעת ברור כי לא ניתן יהיה לפעול מולה באמצעים משפטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
מפלגת החירות מילאה תפקיד שלילי מאוד בוויכוח הניטש על הצעת החוק המבקשת לאסור שחיטה דתית לפי דיני הכשרות, אף שהיא מודעת היטב לכך שהנפגעים הכמעט-יחידים מהחוק יהיו היהודים הדתיים

לפני שבוע זוכה חירט וילדרס, מנהיג מפלגת החירות ההולנדית, על-ידי בית משפט באמסטרדם מאשמת אמירת דברים פוגעניים נגד מוסלמים והסתה לשנאה ולאפליה נגדם. משפטו של המנהיג ההולנדי היחיד שיש לו פרופיל בינלאומי קיבל חשיפה גדולה בארצות רבות. פסק הדין זכה לתשבחות, בדרך כלל על ניצחונו של חופש הביטוי הבלתי מוגבל כמעט. אלא שביחס לישראל, ליהודים ולמה שאפשר יהיה להגיד עליהם בהולנד, פסק הדין הזה יכול להביא בכנפיו תוצאות בעייתיות מאוד.
מה שקרה לאורך המשפט נגד וילדרס היה מוזר ביותר. בהתחלה, החליטה התביעה שאין להעמיד לדין את וילדרס. אלא שבית המשפט באמסטרדם כפה למעשה על התביעה להגיש כתב אישום נגדו. כך החלו הליכים משפטיים שנמשכו שלוש שנים. הסיבוב הראשון הסתיים בפתאומיות באוקטובר 2010, אז החליטו שופטי בית המשפט באמסטרדם להדיח את עמיתיהם שדנו בתיק וילדרס, משום שלטענתם, לשופטים הייתה דעה קדומה נגדו. כך נאלץ הרכב חדש להתחיל בכל ההליך מחדש בפברואר השנה. התביעה, כמו בתחילה, ביקשה לפטור את וילדרס מהעמדה לדין.
סעיפי האישום כללו רשימה ארוכה של אמירות של וילדרס, כמו למשל: "הקוראן הוא המיין-קאמפף של דת שמטרתה להשמיד אחרים, ואשר קוראת לאחרים - לא-מוסלמים - כלבים לא מאמינים". בהזדמנות אחרת אמר: "גרעין הבעיה הוא האיסלאם הפשיסטי, האידיאולוגיה החולנית של אללה ומוחמד, כפי שנרשמה במיין-קאמפף האיסלאמי, הקוראן".
ביחס למוסלמים אמר וילדרס: "יש לסגור את הגבולות. אין להתיר למוסלמים נוספים להיכנס להולנד, ויש לשלול ממוסלמים עבריינים את אזרחותם". בית המשפט פסק כי גם אם לפעמים וילדרס התבטא בצורה פוגענית, יש לאפשר לו להשמיע את דעותיו במסגרת הוויכוח הציבורי. לאחר פסק הדין הודיעו ארגונים מוסלמיים ואחרים כי הם מבקשים להעלות את הנושא בפני המועצה לזכויות האדם של האו"ם. בינתיים ממשיך וילדרס לקבל איומי רצח, בעיקר מצד מוסלמים, והוא נתון לשמירה כבדה.

מדיניות לחוד והתבטאויות לחוד

יש לנתח את המדיניות של וילדרס בנפרד מהדרך שבה הוא מבטא אותה. הוא היה חלוץ בכך שהצביע על העולם המוסלמי כמקור האיומים הגדול ביותר לאנושות. מדובר אכן במשהו שהוא מעבר לאיום הגרעיני האירני או להתמוטטותה האפשרית של פקיסטן, שעלולה להביא לכך שפצצת אטום תתגלגל לידיים שאיש אינו יודע למי הן שייכות. אבל וילדרס מדבר לא רק על 100 מיליון המוסלמים שהם מעריציו וחסידי השקפתו של בן-לאדן - אותם מתאבדים ושאר מבצעי פשעים נגד האנושות, אותם המחרחרים שנאה נגד המערב ומעודדים דמוניזציה של היהודים ושל ישראל - וכאן הוא טועה. הגדרת כל המוסלמים בעולם כאיום גלובלי היא הכללה פופוליסטית חסרת יסוד.
וילדרס היה עד היום תומך עקבי בישראל. מפלגת החירות שלו תומכת בממשלת המיעוט הליברלית-נוצרית-דמוקרטית מבחוץ. כחלק מההסכם הקואליציוני שלה, שמה לה הממשלה ההולנדית למטרה לשפר את יחסי הולנד-ישראל. וילדרס ממלא תפקיד חשוב בדאגה לכך שהסעיף הזה באמת יתבצע.
מפלגת החירות, יחד עם שתי מפלגות נוצריות קטנות, מובילה את המאבק באנטישמיות. בהולנד משתתפים מוסלמים רבים, בעיקר ממוצא מרוקני, במעשי עבריינות והתקפות נגד יהודים. דובר מפלגת החירות בנושא האנטישמיות, יורם ואן קלאוורן, עושה מאמצים גדולים בשכנוע הממשלה לממן את צורכי האבטחה של מוסדות יהודיים. מימון צורכי הביטחון של קהילה המונה 8,000 חברים רשומים הוא מעמסה כבדה מכתפיהם של החברים לבדם.
מאידך-גיסא, ממלאת מפלגת החירות תפקיד שלילי מאוד בוויכוח הניטש על הצעת החוק שהוגשה על-ידי המפלגה לאסור שחיטה דתית לפי דיני הכשרות - כלומר, בלי הימום מוקדם של הבהמה. תחילה נתפשה יוזמת החקיקה כחלק מהמאבק באיסלאם, אך בינתיים התברר שמספר המוסלמים שאינם אוכלים בשר בהמה שהוממה הוא קטן מאוד, כך שאין בהם פגיעה ניכרת. מפלגת החירות מודעת היטב לכך שהנפגעים הכמעט-יחידים מהחוק יהיו היהודים הדתיים. בוויכוח הפרלמנטרי קרא דובר הסיעה לשחיטה בלי הימום "עינוי טקסי". בקשר לחוק המוצע אמר שהוא אינו נגד מוסלמים שכן הוא פוגע גם ביהודים. כך שוב הפכו היהודים למכשיר בידי הפוליטיקה ההולנדית.
כשבודקים אילו תוצאות עלולות להיות לפסיקת בית המשפט בנוגע לווילדרס, צריך לקחת בחשבון את התעמולה האנטי-ישראלית והאנטי-יהודית שהצליחה לשכנע 38 אחוז מתושבי הולנד שישראל מתכוונת לבצע רצח-עם נגד הפלשתינים. הנתון הזה עלה בסקר שערכה אוניברסיטת בילפלד הגרמנית. הסתה אנטי-ישראלית מופיעה באופן קבוע בתקשורת ההולנדית. בכמה מעיתוני הזרם המרכזי פתח הוויכוח על השחיטה הדתית ביוב של טוקבקים אנטישמיים. כעת ברור שלא ניתן לטפל בהתבטאויות מהסוג הזה באמצעים משפטיים - הודות לפסיקת וילדרס. והדברים אמורים גם לגבי התבטאויות שבהן היהדות תהיה מוגדרת כדת חולנית והתורה והתלמוד יהיו מושווים למיין-קאמפף.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיכוי וילדרס - מקום לדאגה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לא קונה!
קורא  |  3/07/11 02:42
 
- תקנה ! תקנה!!
שמואל-ד  |  3/07/11 10:40
 
- היחידים שמצליחים להבדיל
אלטע קאקער  |  3/07/11 15:48
 
- ישראל מכירה ב22 מדינות ערב ל"ת
וב36 מדינות אסלאם  |  3/07/11 17:30
2
מר גרסטנפלד טועה
עמיש  |  3/07/11 10:17
3
מי קובע? אתה? מי אתה בכלל?
סתם_1  |  3/07/11 10:32
4
בתור אדם מאמין, אם הקב"ה גזר ג
מתניה  |  3/07/11 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל דובנוב-רז
למרות שבארצנו החמה מאוד מפתה לשבת בבית הממוזג על ההורים והילדים להמשיך ולשמור על מסגרת התזונה והפעילות הגופנית של כל המשפחה, ולשמור על גבולות ומסגרת
דוד חרמץ
משרד הקליטה מסרב להכיר באתיופים שישבו במאסר בדרך לארץ כ"אסירי ציון"    לעומת זאת אלה שעברו מסלול דומה בבריה"מ לשעבר, מוכרים כאסירי ציון    עו"ד אייזנברג עתר בשמם לבג"ץ, וזה גלגל את תפוח האדמה הלוהט לפתחו של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע    נשיא בית הדין השופט שפיצר, קבע שעל המדינה להעניק את המעמד, והזכויות הנלוות אליו, לאתיופים    כעת המדינה מערערת
יהודה יפרח
הפיגוע בקבר יוסף, שהפר את השקט התעשייתי במנגנוני הרשות, מהווה תזכורת להתחמשות ולהתעצמות של כוחות הביטחון הפלשתינים, שפועלים במקרים רבים כמיליציות מבודדות, ללא פיקוח וללא אחריות
איתמר ברתור
בגלי צה"ל רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. גם ליהנות מהמותג הצה"לי, מהמימון, ומכוח האדם הזול, וגם לנגח את הצבא ולראיין מחבלי חמאס. הגיע הזמן להזכיר לתחנה את הסלוגן שהיא המציאה
אריה גלוזמן
הנוכחות האמריקנית במפרץ הפרסי עולה הרבה כסף. מי מרוויח ממנה, ובעיקר מי מפסיד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il