X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הכסף מעל הכל ועבורו עושים הכל. הצגה גרוטסקית במקצת מבוצעת היטב. מחזה שנכתב ב-1974 הועלה מאז 1975 פעמים מספר ושהפך לקלאסיקה ישראלית שחייבים לראות. הנאה מלאה גם לאלו שלא אוהבים את לוין
▪  ▪  ▪
שיץ. הפכה לקלאסיקה ישראלית [צילום: גדי דגון]

לאט לאט ובביטחון כובש, אם לא כבש עדיין,חנוך לוין את הבכורה במספר הרב של מחזותיו המוצגים באותו הזמן על בימותינו. גם היום מוצג בכל אחד מהתיאטרונים המקצועיים הגדולים לפחות מחזה אחד שלו. המחזה שיץ שנכתב ב-1974 הועלה מאז 1975 פעמים מספר וכעת מועלה בתיאטרון הקאמרי מחדש בפעם השניה.הבמאי בהפקה זו הנו יגיל אלירז.
זאת קומדיה כמעט סוריאליסטית עם מסרים פוליטיים חשובים שהפעם הבמאי לא הבליט במיוחד, שהיו אקטואליים כאשר הוצג המחזה בפעם הראשונה ונשארו כאלו עד עצם היום הזה אפילו ביתר שאת.
תוכן המחזה בקיצור נמרץ הוא כזה: הוריה של בת-שפרכצי-עירית קפלן, פפכץ-רמי ברוך וצשה-אסתי קוסוביצקי רוצים לחתן אותה בגלל גילה המתקדם.היא פוגשת את צ'רכס-אלון דהן הרוצה להתחתן איתה ובאמצעותה גם להשתלט על הונו ורכושו של אביה. תאוות ההתעשרות, השתלטות על הונו של אחר, חוסר הבושה כאשר הדבר נוגע לכסף ושימת הכסף מעל האהבה, הם חלק מהדברים המתגלים במחזה. שתי מלחמות מתרחשות בתקופתו והן משמשות, כולל החללים, כמקורות להתעשרית וטובת הפרט.
מחזה זה יכול לשמש גם כראי לא מחמיא ביותר לחברה שלנו הן בזמן כתיבתו והן היום. כרגיל במחזותיו של לוין גם בהפקה זו הגרוטסקיות משמשת כמקור לומר דברים, להומור ולצחוק.
המחזה מוגדר כמחזה מוסיקלי והוא מלווה במוזיקה מקורית יפה מאוד מאת אדי זיסמן המנגנת גם בפסנתר ואחראית על הניהול המוסיקלי של ההפקה.מצטרף אליה בנגינה בכלי הקשה מעולה יהונתן גבעוני.
התפאורה המשמשת כרקע, פונקציונלית מאוד ומורכבת מפריטים ההופכים בשינויים קלים לחפצים הנחוצים לעלילה. התאורה של יעקב סליב הבליטה מעמדים מסויימים היטב ובצורה יפה. רעיון הדלקת הפטמות של שפרכצי בהבזקים אדומים היה יפה, וגרם לחיוכים בקהל.
צוות המשתתפים הורכב ממיטב השחקנים של הקאמרי. דהן היה פעיל ביותר ובשקט השיג הכל בעוד ברוך בצעקות הפסיד הכל אם כי הסוף שונה.דהן ניהל מו"מ כרוכל בשוק ללא בושה וללא התחשבות בכבודו העצמי. הוא כצ'רכס היה דוגמה נהדרת לרצון להתעשר כשהמטרה מקדשת את כל האמצעים.נהנתי ביותר מגילום הדמות על ידו.
קפלן הייתה נהדרת, אנרגטית הרוצה בעל ואהבה ומוכנה לכל לצורך השגת יעדה. רמי ברוך מצויין בכל תפקיד שהוא מגלם.כאן הוא נכנע לאשתו, עשה כדבריה, היה זריז וניצל כל הזדמנות בצורה נהדרת.אסתי קוסוביצקי הייתה טובה מאוד והייתה מוכנה לכל לטובת הבת וכן לטובתה האישית.היא הייתה מוכנה גם להקריב את בעלה למען חיים שנראו לה טובים יותר,עשירים יותר ומעניינים יותר.
הבמאי שם דגש יתר על הצד הבידורי של ההפקה ואכן ההפקה מצויינת מבחינה זו.לקראת הסוף הורגש הצורך לקצרה במקצת דבר שרק היה עוזר להצלחתה הרבה יותר.
כרגיל אצל לוין היו כמה הברקות נחמדות כגון "שדחת"-שדיים ותחת, "מבחינת בשר אני נותן שתי נשים במקום אחת" "מי זה גבר-אדם הממלא את הזמן הפנוי בין הנעורים לאלמנות" ועוד. לראות או לא לראות: הצגה יפה, משחק טוב מאוד, מחזה שהפך לקלאסיקה ישראלית שחייבים לראות. הצגה מומלצת.

תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיץ - חנוך לוין: קומדיה כמעט סוריאליסטית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל רק כיעור ביוב רעל ארס  ל"ת
ושינאת החיים  |  3/07/11 11:17
 
- 79.183.11.220 כרגיל???
עידן סובול  |  4/07/11 01:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
אכן, כמאמר המשורר במוטו, חידת מועד כתיבתם של שירי מכות מצרים, מאת המשורר נתן אלתרמן, טרם נפתרה עד היום. תלי תלים של השערות וניחושים נכתבו על השירים הללו. וביניהם חיבורים לגמרי הזויים. כאן ננסה לתת תשובה חלקית לשאלה החשובה הזו.
מנפרד גרסטנפלד
כשבוחנים את השלכות זיכויו של חירט וילדרס מאשמת הסתה נגד האיסלאם, צריך לקחת בחשבון את התעמולה האנטי-ישראלית והאנטי-יהודית הגואה בהולנד. כעת ברור כי לא ניתן יהיה לפעול מולה באמצעים משפטיים
גל דובנוב-רז
למרות שבארצנו החמה מאוד מפתה לשבת בבית הממוזג על ההורים והילדים להמשיך ולשמור על מסגרת התזונה והפעילות הגופנית של כל המשפחה, ולשמור על גבולות ומסגרת
דוד חרמץ
משרד הקליטה מסרב להכיר באתיופים שישבו במאסר בדרך לארץ כ"אסירי ציון"    לעומת זאת אלה שעברו מסלול דומה בבריה"מ לשעבר, מוכרים כאסירי ציון    עו"ד אייזנברג עתר בשמם לבג"ץ, וזה גלגל את תפוח האדמה הלוהט לפתחו של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע    נשיא בית הדין השופט שפיצר, קבע שעל המדינה להעניק את המעמד, והזכויות הנלוות אליו, לאתיופים    כעת המדינה מערערת
יהודה יפרח
הפיגוע בקבר יוסף, שהפר את השקט התעשייתי במנגנוני הרשות, מהווה תזכורת להתחמשות ולהתעצמות של כוחות הביטחון הפלשתינים, שפועלים במקרים רבים כמיליציות מבודדות, ללא פיקוח וללא אחריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il