X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאלה העיקרית היא עצם היחס של רב המכהן בתפקיד ממלכתי לרשויות המדינה ולסמלי הלאום. מעמדו של רב הוא כמעמדו של שופט. האם הדעת הייתה סובלת שופט מכהן הקורא לסרב לפקודה חוקית, המגדף את ראשי המדינה ובז לטקסיה? האם דעת הציבור הייתה עוברת לסדר היום על סירובו של שופט או של נבחר ציבור להתייצב לחקירה במשטרה כפי שעשה הרב המכהן של קריית ארבע?
▪  ▪  ▪
הרב דוד דרוקמן

כשחשבנו שכל הטיעונים כבר נאמרו בויכוח על נוסח אמירת היזכור בהלוויות הצבאיות, קם מרבצו הרב דוד דרוקמן מקריית מוצקין והוסיף משלו. לפני שנמשיך, קצת רקע. הרב דרוקמן הוא איש חב"ד שהתחנך בזרם הציוני דתי. הרב דרוקמן מכהן כרב עיר קטנה אבל היומרות שלו חובקות עולם. הוא חבר המטה העולמי להצלת העם והארץ, וסגן יו"ר קונגרס הרבנים למען השלום, שני ארגונים שמתהדרים בשמות מפוצצים אבל מטעים.
כך, למשל, "קונגרס הרבנים למען השלום" הוא גוף של רבנים האוסר מסירת שטחים תמורת שלום. זאת כוונת המלים "למען השלום" בכותרת. הרב דרוקמן משמש בתפקיד ממלכתי ומקבל את משכורתו מקופת המדינה אבל לא מהסס לפרסם דברים נגד הממשלה שמטעמה הוא מכהן. כך, למשל, פרסם כבוד הרב קריאה לחיילים לסרב פקודה בפינוי היישובים מגוש קטיף. עכשיו תורם הרב מפניני לשונו לויכוח על נוסח ה' יזכור' בטקסי זיכרון לחיילי צה"ל - האם לומר 'יזכור אלוקים', או 'יזכור עם ישראל' וכך הוא אומר:
"הויכוח לגבי ה'יזכור' - מיותר. אלוקים לא נוכח בטקסי הזיכרון בגלל שירת הנשים בהם". לדבריו, גם טקס יום הזיכרון כלל לא משמעותי, כי הגו אותו "אוכלי שקץ ועכבר" (מיהם אוכלי העכברים?), ולאם שכולה הנאבקת לשינוי נוסח "היזכור" הוא קורא: "קומוניסטית זקנה ומסכנה".
שאלה לעצמה היא, מניין יודע הרב המכובד באילו טקסים נוכח אלוהים ומאילו טקסים הוא נפקד. ואם יש לרב מידע כזה, מניין הוא מסיק שההיעדרות של הקב"ה מהאירוע היא בשל שירת נשים או שמא בגלל נוכחותו של הרב במקום. ובכלל, עד שהרב עושה רשימות נוכחות בטקסי הזיכרון לחללי צה"ל אולי מוטב שיתרכז בשאלת הנוכחות הדלילה של בני קהילתו, החבדניקים, בשורות הצבא וברשימות החללים.
אבל, מעבר לכך, השאלה העיקרית היא עצם היחס של רב המכהן בתפקיד ממלכתי לרשויות המדינה ולסמלי הלאום. מעמדו של רב הוא כמעמדו של שופט. האם הדעת הייתה סובלת שופט מכהן הקורא לסרב לפקודה חוקית, המגדף את ראשי המדינה ובז לטקסיה? האם דעת הציבור הייתה עוברת לסדר היום על סירובו של שופט או של נבחר ציבור להתייצב לחקירה במשטרה כפי שעשה הרב המכהן של קריית ארבע?
ולבסוף, הסגנון. רב עיר איננו רק מורה ההלכה. הוא משמש מופת מוסרי וערכי לציבור. רב המלגלג על אם שכולה שדעתה שונה משלו בעניין נוסח ה'יזכור' ושאותה הוא מגדף כאחד הריקים 'קומוניסטית זקנה ומסכנה' איננו ראוי לכהן בתפקיד ציבורי.
לא ברור מדוע לא פועלת המדינה להרחיק את הרב המקלל הזה מכהונתו. אולי זו סובלנות מוגזמת ואולי זה אותו פחד המשתק את הרשויות בכל פעם שהן נדרשות לכפות את מרותן על אנשי דת.

הכותב הוא המשנה לנשיא קב' ח.א.ש ביטחון, המתמחה בביטחון ואבטחה בארץ ובעולם.
תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ומי יזכור את הרב דוד דרוקמן?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
רב-תפקידו לאמר את דעת התורה
לכל דורש  |  3/07/11 15:51
2
זה נכון שאסור לזלזל בסמלי
זקן  |  3/07/11 16:57
3
אבל מותר לזלזל ולדרוס
חנה שרה-  |  3/07/11 21:49
4
ומה עם מרצה...
ארז צ.  |  4/07/11 00:06
5
מישהו צריך להגיד את האמת
ורב עושה את זה  |  4/07/11 01:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
באחד מימי הדיונים במשפט הרצח של קייסי אנטוני בפלורידה ניתן היה להיווכח איך השופט מיישם את הקלישאה הזו הלכה למעשה - באופן די מרתיע צריך להודות, וגרם לבחור מפוחד לבלות את זמנו בבית הכלא
נפתלי רז
הנכם מוזמנים לכינוס מס"ד - המחנה הסוציאל-דמוקרטי, עם האלוף (במיל.) מצנע, שבו נציג את "שלושת הדגלים" שלנו ונפתח דיון עליהם: דגל השלום והביטחון (כולל הדו-קיום היהודי-ערבי בישראל); דגל הכלכלה והחברה (כולל החינוך ואיכות-הסביבה); ודגל החברה האזרחית (כולל הדמוקרטיה, הפוליטיקה הנקייה והפרדת דת מהמדינה)
אריה אגוזי
הקמת גדר הגבול עם מצרים מתנהלת בקצב אטי    משימה לאומית כזו צריך וניתן היה לסיים כבר, אבל גם כאן הביורוקרטיה וחוסר תחושת הדחיפות חוגגות
שולמית קיסרי
איזו תחבורה נחמדה, איזה ים המלח נחמד וטוב למראה, לבילוי ולבריאות. שקרים מבית היוצר של השלטון וההון
יובל לובנשטיין
בשקט בשקט חדרו לתרבות הקניות "ולתרבות הצרכנית" בישראל מבצעים ופעילויות שיווקיות, אשר בהגדרה שלהן, לא פונות לכל שכבות האוכלוסיה. האם מבצע של קניית מארז משקאות פונה לכולם?, או רק לבעלי רכבים? האם מבצע זה פונה גם לקשיש?. האם מבצע של קנה מעל 400 שקל וקבל מוצר נוסף, פונה גם לשכבות החלשות?. האם קניית מארז של נייר טואלט של 96 יחידות, מתאים לצרכן אשר נוסע בתחבורה ציבורית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il