X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משה קרפ אנדוקרינולוג מומחה לסוכרת במרכז DMC
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אינסולין הוא הטיפול עם הניסיון הרחב ביותר והיעיל ביותר לאיזון חולי הסוכרת, אך גם זה הגורר אחריו גל גדול של מיתוסים האם האינסולין משמין? האם הוא גורם להיפוגליקמיה? ומה חדש בזריקות?
▪  ▪  ▪
אינסולין יעיל או לא? [צילום: AP]

מעל חצי מיליון חולי סוכרת בישראל מתמודדים לא רק עם ה-מגיפה של אורח החיים המודרני בה' הידיעה, אלא גם עם המיתוסים שנקשרו באינסולין, הטיפול היעיל ביותר למחלתם, המקובל בקרב מרבית חולי הסוכרת בעולם.
למרות כל זאת, חולים רבים עדיין שבויים בתפיסות ישנות לגבי השימוש באינסולין. להלן הסבר על מיתוסים ואמיתות בנושא אינסולין.
  • המיתוס: טיפול באינסולין מביא לאובדן הספונטניות עקב התלות בהזרקות ומגביל את אורח החיים:
העובדות: הטיפול באינסולין הינו חשוב ומאפשר לחולה איזון טוב יותר של רמות הסוכר ובכך מוריד באופן משמעותי את הסיכוי לפתח סיבוכי סוכרת שונים. כיום ישנם בשוק מספר אינסולינים המאפשרים את חיקוי המצב הטבעי של הגוף ושומרים על רמת אינסולין בסיסית למשך 24 שעות, כך מתאפשרת גמישות והחולה אינו חש מוגבל כפי שהיה בשנים עברו.
  • המיתוס: אינסולין גורם להיפוגליקמיה, ירידה מסוכנת של רמות הסוכר בגוף, העלולה לסכן את חייהם של הסוכרתיים
העובדות: עם אינסולינים ישנים קרה שחולים פיתחו היפוגליקמיה, אך כיום קיימים אינסולינים מדור חדש, המאפשרים חיקוי של הפרשת האינסולין הטבעית של הגוף ובכך מורידים באופן משמעותי את הסיכון להיפוגליקמיה.
  • המיתוס: אינסולין גורם להשמנה
העובדות: שימוש באינסולין מהדור הישן גורם להשמנה. אולם כיום, עם התפתחות המחקר, קיימים אינסולינים מדור חדש, אשר מדמים יותר את המנגנון הבסיסי של הפרשת האינסולין בגוף ולכן שימוש באינסולין מהדור החדש מפחית עלייה במשקל.
  • המיתוס: הזרקת אינסולין היא דבר כואב
העובדות: כיום, הזרקת אינסולין הינה פעולה פשוטה ולא כואבת. בשנים האחרונות פותחו מזרקי אינסולין מתקדמים במיוחד בעלי מחט דקה במיוחד שדקירתם מדומה לעקיצת יתוש.
  • המיתוס: שימוש באינסולין מוכיח שהמחלה הוחמרה
העובדות: בעבר, בשל היותו של האינסולין טיפול הניתן בשלב מאוחר יחסית של המחלה, ובעיקר בשל מסרים לקויים לאורך השנים, השתרשה התפיסה כאילו האינסולין הוא "מוצא אחרון" המבשר רעות, אולם התפיסה המחקרית כיום גורסת כי אינסולין הינו כלי יעיל לאיזון רמות הסוכר בגוף, ועל כן אין סיבה להשתהות בשימוש בו. החולים צריכים להבין שכמו שבהשלמות אחרות שבהן נהוג להשתמש, כאשר חסר אינסולין בגוף, יש לתת אותו מגורם חיצוני. כיום ברור כי אינסולין הוא הדרך היעילה ביותר לאיזון רמות הסוכר, דבר הנתמך בהנחיות הטיפוליות של האיגודים המקצועיים ברחבי העולם.

הכותב הוא מומחה לסוכרת מדיאבטס מדיקל סנטר
תאריך:  07/07/2011   |   עודכן:  07/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ע. בן-אהרון, מ. שמשי
במהלך חופשת הקיץ נוטים ילדים להעלות במשקלם בעיקר בעקבות סדר אכילה לא נכון    מדי שנה במהלך החופשה נרשמת עלייה במספר הילדים הנפגעים בתאונות    טיפים ועצות שיעזרו לכם להגיע לקצה השני של החופש הגדול שלמים, בריאים ונמרצים
ד"ר איל קליש
בניגוד לעבר, אז היו ניתוחי הפנים מורכבים וכללו את כל חלקי הפנים, כיום יכולה כל אישה ליהנות מניתוח פנים המותאם רק לה    בהתאם למבנה הפנים של כל אישה, צרכיה וגילה, בונה הרופא תוכנית טיפול אישית המקצרת את זמן הניתוח ואת תקופת ההחלמה ומביאה למקסום המראה
אורן פרסיקו
העיתונאים הדתיים והחרדים שפרשו מאגודת העיתונאים תל אביב עתידים להצטרף לאגודת העיתונאים ירושלים. בין כלי התקשורת המיוצגים: ערוץ 7, "בשבע", "משפחה", "בקהילה" ו"כיכר השבת"
עליס בליטנטל
המחזאי כריסטופר המפטון, אמן הדיאלוגים המבריקים וזוכה האוסקר על "יחסים מסוכנים", כתב מחזה על מערכת יחסים של שלושה, על תהפוכותיה, כשבימויו המבריק של עופר עמרם עושה מהמחזה בתיאטרון הסימטה מעדן תיאטרלי
יהודה יפרח
ההחלטה הייתה לקחת את הסיכון ולצאת לדרך. את רגעי ההמתנה ניצלו הקברניטים לוודא שכל אחד יודע בדיוק מה הוא אמור לעשות. ואז זה קרה. המאזדה 5 נצפתה במסלול. "המלך בידינו", הכריז מפקד הכוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il