X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי תקנות מיושנות של רשות השידור, מקבלי הבטחת הכנסה צריכים לצבור "ותק מסכנות" של כ-8 שנים כדי לקבל פטור מתשלום אגרת הטלוויזיה רבים מהם נדרשים לשלם תשלום מלא כמו מיליונר מהרצליה פיתוח
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

מאות רבות של מקבלי גמלת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי אינם מקבלים, במשך שנים, פטור מתשלום אגרת רשות השידור (אגרת הטלוויזיה) או לפחות הנחה כלשהי, ומשלמים תשלום מלא בדיוק כמו מיליונר מהרצליה-פיתוח. כל זאת בשל תקנות ישנות של רשות השידור הקובעות כי מקבל גמלת הבטחת הכנסה זכאי לפטור מלא מתשלום האגרה, בתנאי שהיה זכאי להבטחת הכנסה בחודש דצמבר 2002 והחל מחודש מאי 2004 לא הייתה לו הפסקה בזכאות לגמלה לתקופה של שישה חודשים רצופים או יותר.
על-פי תקנות אלה, כל מקבלי גמלת הבטחת הכנסה שלא קיבלו הבטחת הכנסה בחודש דצמבר 2002 ולו למספר חודשים מועט, אינם זכאים לפטור מתשלום אגרת הטלוויזיה. יתרה מזו, גם אדם שקיבל גמלת הבטחת הכנסה במשך עשרות שנים ובחודש דצמבר 2002 לא היה רשום כמקבל הבטחת הכנסה, אינו זכאי לפטור מתשלום האגרה. במילים אחרות, כדי לקבל פטור מתשלום אגרת הטלוויזיה עליך לצבור "ותק מסכנות" רצוף של כ-8 שנים.
התקנות נשמעות אבסורדיות, לא צודקות ואפילו מרושעות, ומאלצות מאות ואולי אלפים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה בסכום מצחיק של כ-3,000 שקל, לשלם מדי שנה מכספם הדל כמה מאות שקלים לתשלום אגרת הטלוויזיה, חלק מהם לא עומד בתשלומי האגרה ומחויב בריביות פיגורים ובעיקולים למיניהם.
מדוע חייבים קשי יום אלה לממן הפנסיה ו"השכר המנופח" של מגישים בכירים ו"כוכבי טלוויזיה" אחרים ברשות השידור? איזו חוצפה זו לדרוש ממסכנים אלה החיים בדוחק ונאלצים לוותר על שירותים בסיסיים, לשלם תשלום מלא של אגרת הטלוויזיה בדיוק כמו מיליונר מהרצליה פיתוח? מדוע עליהם לממן האבטלה הסמויה ובזבוז הכספים הגדול הקיים ברשות השידור (ראו דוחות מבקר המדינה בעבר ובהווה). קל מאד לפגוע באנשים אלה הם אינם מקורבים למעגלי השלטון ולא עומד מאחוריהם גוף חזק או יחצ"נים ושתדלנים למיניהם.
פניתי, מתוך סקרנות, לסניף מחלקת הגבייה של רשות השידור ברח' המסגר בת"א, ושאלתי לפשר התקנות הללו. פקידת המידע, חנה ישר, השיבה לי כי תקנות אלה הן החלטת ממשלה ורשות השידור חייבת לקיימן כלשונן.
הממשלה נוהגת בעניין זה בדו-פרצופיות: מצד אחד היא מעניקה פטור מלא, ובצדק, למקבלי גמלת הבטחת הכנסה בהכירה את מצבם הקשה. מצד שני תקנות רשות השידור שהיא אישרה שוללות בצורת גורפת, אכזרית ולא צודקת ממאות ואולי אלפי מקבלי גמלה זו את הפטור המגיע להם.
יש לשנות, ומיד, את תקנות רשות השידור לגבי זכאות לפטורים מתשלום אגרת הטלוויזיה, ולקבוע כי כל עוד אדם מקבל הבטחת הכנסה הוא זכאי לפטור מלא מתשלום האגרה, ואין להתנות הפטור ב"ותק שנים של מסכנות" כפי שזה קיים היום.
אגב, היכן הארגונים החברתיים וחברי הכנסת החברתיים, האם הם מודעים לאיוולת זו? תמהני מדוע שותקים כל כך הרבה שנים בנושא זה.

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
לא כדאי לריב על נוסח ה'יזכור', זו מלחמה שכבר מזמן הסתיימה בהסכם שלום
ענבל בר-און
במאמר ב'הארץ' קובלת מרב מיכאלי על התפרקות המדינה מסמכותה, כלפי הממסד הרבני    זו לא ההתפרקות היחידה
דוד מרחב
ברק אובמה, אולי אחד הנשיאים הכושלים בתולדות ארה"ב מאז ג'ימי קרטר שהפקיר את השאה הפרסי לטובת חומייני והמולות, מבקש מנתניהו להיכנע לחיזיון אוטופי שנכשל בדיוק במדינה שבה נשא נאום מרשים על דמוקרטיה וזכויות אדם. הרעיון של מדינה פלשתינית דמוקרטית לצד ישראל יכול להיגמר בדיוק כמו מצרים: אבו-מאזן במעצר, בכירי אש"ף בורחים לחו"ל, ההמון מריע לחמאס ומוקמת ממשלה אנטי-ישראלית בגיבוי אירן וגרורותיה, עם תקציב אדיר המגיע מטהרן
איתמר לוין
אחרי עשרה ימים של רפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, הבעיה הקשה ביותר היא העדר מידע זמין, ידידותי, עדכני ומדויק. החוברות העבות הן חלקיות ובלתי נוחות, בתחנות נמסר מידע חלקי בלבד, ובאתר של דן מציעים לנסוע ממרכז תל אביב לדרומה דרך צפון העיר
איתמר לוין
בשבועיים האחרונים רושמת ישראל הישגים משמעותיים בזירה הבינלאומית, כאלו המוכיחים שנבואות הזעם על בידודה היו מוגזמות ומוקדמות. זה לא מפריע לסימה קדמון לשפוך אש וגופרית בלתי פוסקים על בנימין נתניהו ושר החוץ שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il